Everybody Knows از نگاه منتقدین حاضر در جشنواره کن 2018

Everybody Knows
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم کارگردان خوش آوازه کشورمان، اصغر فرهادی دو روز پیش در جشنواره کن 2018 به نمایش درآمد و رسانه‌های خبری بلافاصله نظرات و بازخوردهایشان را به رشته تحریر آوردند. در این مطلب قصد داریم نگاهی مختصر به نظر سایت‌های مختلف نسبت به فیلم Everybody Knows داشته باشیم.

اگر میانه حسنه‌ای با فیلم و سینما دارید و آرشیو کمد منزلتان فقط مختص به فیلم‌هایی چون Taken و John Wick نمی‌شود، پس احتمالاً همه می‌دانید که «همه می دانند» دو روز پیش هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن را کلید زد. با توجه به رای سایت های مختلف (که اکثراً مثبت رو به بالا بودند) فیلم جدید فرهادی با بازی بازیگران اسپانیایی‌اش یعنی خاویر باردم و پنه لوپه کروز خیلی از آثار این کارگردان دور نشده و از همان سیستم آزمون پس داده تعلیق پیروی می‌کند. با توجه به این که تماشا و بررسی این فیلم فعلاً برایمان امکان‌پذیر نیست، تصمیم گرفتیم خلاصه مطلبی از نظرات و امتیازات وبسایت‌های معتبر فیلم را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

83 – اریک کان / IndieWire

چهارچوب فیلم چند باری در معرض خطر قرار می‌گیرد، اما فرهادی با نمایش کافی از جزئیات در لحظات فردی کاری می‌کند که لحظه‌ای مکث کرده و برای نگاهی عمیق‌تر فرصت داشته باشیم.

80 – امیلی یوشیدا / (New York Magazine (Vulture

معمایی که تبدیل به محرکی جذاب و تماشاگرپسند می‌شود، هر قطعه جدید داستانی، سایه و ابعادی نو به فرم واقعی این خانواده اضافه می‌کند. هیچ کسی از دایره شک در امان نبوده و در عین حال با تمامی شخصیت‌ها می توان همزاد پنداری کرد.

80 – لیزا نسلسون / Screen International

اصغر فرهادی با استفاده از بازیگران تراز اول اسپانیایی زبان، به شکلی ماهرانه، عشق، خشم، اختلاف طبقاتی، پول و ارتباطات خانوادگی را به تصویر می‌کشد که با تلفیق با المان هایی مثل شک، اتهام، توهم، خط قرمزها و دیگر مواد مورد نیاز در زرادخانه دارم تعلیقی‌اش تکمیل می‌شوند.

80 – پیتر بردشا / The Guaedian

قصه‌گویی فرهادی قدرتی مجذوب‌کننده دارد.

75 – آ. آ. داود / The A.V. Club

در نهایت و شاید هم از روی اشتباه، این فیلم مال فرهادی است: نگاهی درگیرکننده از این کارگردان/نویسنده روی خانواده ای که با خروارها دروغ و افشاگری از هم می‌پاشد.

70 – پیتر دیبرگ / Variety

با وجود این که فیلم به کندی به نقطه برخوردش می رسد، اما به محض رخ دادن این برخورد، به مجذوب‌کننده‌ترین نقطه فیلم مبدل می‌شود.

67 – جسیکا کیانگ / The Playlist

تبهر فرهادی در این است که می تواند از موقعیت‌های معمول استفاده کرده و آنها را به یک درام جامعه شناختی جذاب مبدل کند. اما باید اذعان داشت که این بار ترجیح داده برعکس همیشه عمل کند: با ارائه فرضیه‌ای درگیرکننده و بازی بازیگرانش می‌توان گفت که معمولی‌ترین فیلمش را تاکنون مهندسی کرده است.

63 – سم سی. مک / Slant Magazine

اصغر فرهادی به دیالوگ‌های محاوره‌ای و تغییرات ضد و نقیضی باز می‌گردد که اغلب برای پیچش‌ها و گره‌های داستانی‌اش استفاده می‌کرده و همچنان به آن رویه پایبند است.

60 – رابی کالین / The Telegraph

فیلمنامه فرهادی جنبه‌های حیاتی پنهان هر یک از شخصیت‌هایش را از ابتدا تا انتها همچنان حفظ می‌کند. اما مشکل اینجا است که فضاسازی ملودرام نسبت به گذشته کم‌رنگ‌تر شده است: شخصیت‌ها بیش از حد و غیرضروری احساسات درونی‌شان را نمایش می‌دهند، که بافت کلی فیلم‌نامه را خدشه‌دار می کند.

60 – جو والش / CineVue

مسلماً Everybody Knows درست‌ترین مسیر را تاکنون در فیلم‌های ایرانی پیش گرفته است و با وجود نبود ظرافت در آخرین اثر فرهادی، هنوز هم مهارت کافی دارد تا با یک ضربه تکان دهنده شما را مبهوت کند. در عین حال که فیلم خالی از اشتباه نیست، فرهادی با قالبی متعارف‌تر نشان می‌دهد که استادی کار بلد است.

60 – بوید ون هوِیج / The Hollywood Reporter

قابل تحمل بودن فیلم تا انتها فقط به این خاطر است که فرهادی جمعی از بهترین بازیگران اسپانیا را در اختیار دارد و آنها می‌دانند که چگونه به نقش‌هایشان روح زندگی بدمند، حتی زمانی که بستر مناسب برایشان فراهم نباشد.

25 – جیوانی مارچینی کامیا / The Film Stage

تکرار و بازنویسی ضعف همیشگی فیلم‌های فرهادی بوده، اما در Everybody Knows این کارگردان/ نویسنده (که حتماً باید فیلم‌نامه‌نویسی را به عهده کس دیگری بسپارد) ضعیف‌تر از همیشه عمل کرده است.

با توجه به چیزی که در ابتدا به آن اشاره کردیم، فیلم توسط اکثر منتقدین کن تحویل گرفته شده و اگر رأی چند سایت سخت‌گیر (و تا حدودی بهانه‌گیر) را در نظر نگیریم توانسته امتیازات خوبی کسب کند. با انتشار اخبار بیشتر در مورد فیلم Everybody Knows و دیگر آثار حاضر در جشنواره کن امسال شما را در جریان قرار خواهیم داد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402