بررسی سامسونگ گلکسی S9 ، مزایا و معایب پرچمدار 2018 کره‌ای

سامسونگ گلکسی S9
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سامسونگ گلکسی S9 پرچمدار 2018 کره‌ای ها، در یک کنفرانس خبری در 25 فوریه (6 اسفند) در جریان کنگره جهانی موبایل بارسلونا معرفی شد. این پرچمدار گران‌قیمت و زیبای سامسونگ، با تمجیدها و انتقاداتی همراه بود که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نکته مثبت: سامسونگ با معرفی گلکسی S9 یک‌بار دیگر ثابت کرد که در طراحی گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش 5.8 اینچی، چیره‌دست بوده و با مهارتی که دارد می‌تواند رضایت کاربران را از نظر طراحی ظاهری بدست آورد. کیفیت دوربین در این پرچمدار، بالا بوده و در نور زیاد نیز، می‌توانید تصاویری با کیفیت مناسب و شفاف را ثبت کنید. شارژ سریع در دوربین گلکسی S9 نیز یکی دیگر از مزایای این پرچمدار محسوب می‌شود. همچنین شارژ بی‌سیم، مقاومت در برابر آب و رنگ‌بندی زیبا نیز از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند به شمار می‌روند.

نکته منفی: عکس‌های ثبت شده در شرایط با نور کم، اغلب تار، بلوری شده و با کنتراست پایین به نظر می‌رسند که در مقایسه با کیفیت دوربین دیگر پرچمداران، امتیاز پایین‌تری را کسب خواهد کرد. دوربین گلکسی S9 اغلب به صورت کاملا تصادفی، بین حالت‌های مختلف، سوئیچ می‌کند، برنامه آواتار سه بعدی هم در عمل، نتوانسته رضایت کاربران را جلب کند و ویژگی بازگشایی قفل گوشی با شناسایی تصویر چهره، فاقد امنیت است. قیمت عرضه گلکسی S9، بالاتر از گلکسی S8 است.

نظر کلی: گلکسی S9، نسبت به پرچمدار قبلی سامسونگ، پیشرفت خوبی داشته اما دوربین آن در نور کم، از کیفیت پایینی برخوردار است. برخی دیگر از ویژگی‌های آن نیز برگرفته از آیفون 10 اپل است، که ترجیح داده می‌شد سامسونگ خودش دست به نوآوری و خلاقیت بزند تا کپی برداری از پرچمدار اپل! دارندگان گلکسی S8 نیازی به ارتقای گوشی هوشمند خود به گلکسی S9 ندارند اما کاربران گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ، می‌توانند تجربه جالبی را با گلکسی S9 داشته باشند.

وب سایت Cnet، امتیاز 8.5 را به سامسونگ گلکسی S9 در تحلیل و بررسی های خود، داده است.

گلکسی S9

به نظر یکی از تحلیلگران Cnet، که برای مدت زمان بیش از دو هفته با گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس کار کرده است، به این نتیجه رسیده که این گوشی هوشمند، 85 درصد از نیازهای شما را به خوبی برطرف خواهد کرد، طراحی زیبا، سرعت مناسب پردازنده بدون هنگ کردن یا وقفه در انجام کار، مقاومت نسبی خوب در برابر ضربه، از جمله مزیت‌هایی هستند که می‌توان برای گلکسی S9 در نظر گرفت. اما دلیل کم کردن 15 درصد از این پرچمدار، این بود که گلکسی S9 به عنوان برترین گوشی‌ هوشمند اندرویدی در جهان، می بایست بهتر از این عمل می‌کرد. اگر بخواهیم یک نگاه کلی به این دستگاه داشته باشیم، امتیاز گلکسی S9 در حد بالایی است، سرعت عکاسی با دوربین آن قابل قبول و از نظر سخت افزاری، همه موارد در بالاتر از حالت میانه پرچمداران حاضر در بازار قرار دارد. قدرت باتری گلکسی S9 نیز برای سپری کردن یک روز عادی برای یک کاربر معمولی، با یک بار شارژ نیز کافی است.
اگر گوشی هوشمند کنونی شما، گلکسی S7 یا حتی مدل‌های قدیمی‌تر سامسونگ و یا حتی گوشی‌های هوشمند دیگر برندها است، تمام این ویژگی‌ها به عنوان دلایلی محکم و قوی برای ارتقا محسوب می شوند. اما اگر گلکسی S8 دارید، بهتر از پرداخت هزینه بالاتر خودداری کنید. هنگامی که وارد جزئیات می‌شویم، برخی موارد کمی آزار دهنده و ناخوشایند خواهند شد، برای مثال، لنز دیافراگمی که سامسونگ برای گلکسی S9 و S9 پلاس در نظر گرفته، در حال تصویر ثابت، کیفیت بسیار خوبی را ارائه می دهد، اما اگر کوچکترین حرکتی در هنگام ثبت عکس داشته باشید، تصاویر به صورت بلوری خواهند افتاد. ویژگی آواتار 3 بعدی و قفل گشایی با سنسور تخشیص چهره، سعی شده تا مشابه این ویژگی‌ها در آیفون 10 اپل باشند، که اگر بخواهیم صادق باشیم، سامسونگ در این زمینه نتوانسته موفق عمل کند.
اگر اولویت‌های شما در انتخاب یک گوشی هوشمند، امنیت و کیفیت بالای تصویر در نور کم است، توصیه می‌کنیم کمی در بازار گوشی‌های هوشمند پرچمدار، مطالعه و بررسی بیشتری داشته باشید.

مواردی که گلکسی S9 در آن بسیار قدرتمند عمل کرده:

  • صفحه نمایش 5.8 اینچی امولد با لبه‌های کاملا منحنی در طرفین، که یک طراحی بسیار عالی به نظر می‌رسد.
  • نسبت ابعاد تصویر به بدنه 18.5:9 برای مشاهده فیلم بسیار مناسب است.
  • رنگ بنفش و آبی مرجانی این گوشی هوشمند، همچنین مشکی و خاکستری تیتانیوم آن، رنگ‌بندی جذابی برای یک پرچمدار گران قیمت محسوب می شود.
  • پردازنده اسنپدراگون 845 در پردازش بسیار سریع عمل می‌کند. در واقع بهره مندی از آخرین پردازنده کوالکام موجب شده تا بازی‌های گرافیکی سنگین در گلکسی S9 به راحتی اجرا شوند. (این مورد در خصوص پردازنده های اگزینوس 9810 نیز صادق است).
  • با یک بار شارژ باتری، می‌توانید یک روز کامل از گلکسی S9 استفاده کنید. اما اگر وب گردی، بازی، فیلمبرداری و … به میزان زیاد انجام دهید، نیاز به شارژ مجدد خواهید داشت.
  • دوربین 12 مگاپیکسلی آن، تصاویری بسیار باکیفیت در فضای باز ثبت خواهد کرد.
  • دیافراگم دوربین اصلی، قابل تنظیم بین f/2.4 و f/1.5 است.
  • سیستم در نظر گرفته شده برای بلندگوهای این دستگاه، صدای بلند و رسایی را ارائه می‌دهد.
  • برخورداری از جک هدفون 3.5 میلیمتری محبوب.
  • قراردادن سنسور اثرانگشت در قاب پشتی و در زیر دوربین دوگانه، که موجب می‌شود در هنگام لمس، اثر انگشت بر روی لنز دوربین نماند.
  • شارژ بی‌سیم و مقاومت در برابر آب (IP68) یک مزیت بسیار عالی برای این پرچمدار 2018 سامسونگ است.

مواردی که گلکسی S9 در آن ضعیف عمل کرده :

  • دریچه دیافراگم دوربین دوگانه در شرایط با نور کم، تصاویری با کیفیت و کنتراست پایین و غیر واقعی نسبت به سایر گوشی‌ها ارائه می‌دهد.
  • آواتارهای سه بعدی با تکنولوژی واقعیت افزوده نتوانسته‌اند آن طور که باید ایموجی‌های باکیفیتی را ارائه دهند. برای تولید این ایموجی‌ها، باید از دوربین جلوی گلکسی S9 استفاده کنید تا تصاویری شبیه به شما خلق شود، اما در عمل، ایموجی های ساخته شده واقعا افتضاح هستند!!
  • اسکنر هوشمند، برای بازگشایی قفل گلکسی S9 معرفی شده که از امنیت پایینی برخوردار است و به گفته سامسونگ، بهتر است برای موارد مالی و پرداخت ها، استفاده نشود.
  • سرعت اسکنر عنبیه و اسکنر هوشمند در گلکسی S9 به نسبت سایر گوشی های هوشمند، پایین است. اسکنر عنبیه در گوشی هوشمندی مانند وان پلاس 5T با 499 دلار هزینه، بسیار سریع‌تر از گلکسی S9 است. در حالی‌که یک گوشی پرچمدار با قیمتی تقریبا دوبرابر وان پلاس 5T باید خیلی بهتر و سریع‌تر عمل کند.
  • دوربین گلکسی S9 به صورت تصادفی، در بین برخی حالت‌ها سوئیچ می‌کند.
  • در حالت ویدیو سوپر اسلوموشن، حالت خودکار، خیلی کاربردی و مفید نبوده و کیفیت تصاویر در این حالت، بسیار پایین‌تر از حالت عادی است.
  • گلکسی S9 در دوربین اصلی، فاقد لنز دوم است. سامسونگ تنها برای گلکسی S9 پلاس از دوربین دوگانه استفاده کرده.
  • بدنه کاملا شیشه ای! جنس بدنه تمام شیشه، زیبایی زیادی به گلکسی S9 داده اما یک ایراد خیلی بزرگ هم برای آن به ارمغان آورده، گلکسی S9 به راحتی از دستان شما سُر خواهد خورد! جذب لک و اثر انگشت در این گوشی بسیار قوی بوده حتما باید از قاب محافظ برای آن استفاده کنید. یک گوشی هوشمند بسیار زیبا که باید توسط یک قاب محافظ پوشیده شود، پس تمام زیبایی آن مخفی خواهد شد.
  • به گزارش اندروید پلیس، بسیاری از کاربرن هنگام کار با صفحه نمایش گلکسی S9 و S9 پلاس، با پیکسل‌های مُرده روبرو شده اند. این دو گوشی هوشمند پرچمدار، در برخی مناطق از صفحه نمایش، توان دریافت و اجرای دستورات از طریق لمس را ندارند.
  • بر اساس گزارش های ارسال شده توسط کاربران در فروم رسمی سامسونگ، وب سایت Reddit، انجمن توسعه دهندگان XDA و اندروید سنترال، سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مشکلات متعددی به همراه دارند. برای رفع مشکل لمس نمایشگر، پیشنهاد شده که حساسیت به لمس را در بیشترین حالت خود قرار دهید، اما بازهم در برخی موارد، دستورات اجرا نمی‌شوند.
  • دستیار صوتی بیکسبی، عملکرد ضعیف و سرعت اجرای پایین دارد.
  • برخورداری از اندروید اوریو 8.0 در حالی‌که اندروید اوریو 8.1 ارائه شده بود و عدم پشتیبانی از اندروید پی.

خبر خوب این است که سامسونگ مشکل لمس را پذیرفته و کاربران با مراجعه به نمایندگی های مجاز، می‌توانند نسبت به تعمیر این دستگاه‌ها اقدام کنند.

بین گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس، کدام را انتخاب کنیم؟

واضح‌ترین تفاوت میان این دو پرچمدار، دوربین و اندازه صفحه نمایش است. گلکسی S9 از یک دوربین اصلی و صفحه نمایش 5.8 اینچی بهره برده در حالیکه سامسونگ برای نسخه پلاس این گوشی، از دوربین دوگانه اصلی و صفحه نمایش 6.2 اینچی استفاده کرده است. دوربین S9 پلاس، دارای لنز تله فوتو است که برای ثبت تصاویر با عمق بالا و پس زمینه تیره بسیار مناسب عمل می‌کند.

مشخصات گلکسی S9 گلکسی S9 پلاس
 نمایشگر 5.8 اینچی 570ppi  6.2 اینچی 529ppi
 ابعاد 5.81×2.7×0.33 میلیمتر 6.22×2.91×0.33 میلیمتر
 وزن  163 گرم 189 گرم
 باتری 3000 میلی آمپرساعت 3500 میلی آمپرساعت
 رم 4 گیگابایت 6 گیگابایت

بررسی عملکرد دوربین گلکسی S9

عملکرد دوربین گلکسی S9 یکی از ویژگی‌هایی بود که سامسونگ بسیار بر روی آن مانور داد. برخورداری از دایفراگم دوگانه، که از DSLR ها بسیار کوچکتر است، در شرایط با نور زیاد و کاهش نویز تصویر عملکرد مناسبی داشته و به طور کلی، تصاویری با کیفیت را در اختیار شما خواهد گذاشت. دیافراگم دوگانه به این معنی است که دوربین قادر به استفاده از دو دیافراگم در حالت های مختلف نور است. دریچه دیافراگم F/2.4 برای عکسبرداری در نور زیاد است و زمانی که نور کم می‌شود، به صورت خودکار، دریچه دیافراگم به F/1.5 تغییر حالت خواهد داد. در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر گرفته شده با گلکسی S9 را مشاهده کنید.

در گلکسی S9، زمانی که نور کم شود، دریچه دیافراگم به صورت خودکار از نظر فیزیکی تغییر خواهد کرد. همانطور که اشاره کردیم، کیفیت تصاویر در نور کافی، بسیار مناسب است اما در شرایط با نور کم، کیفیت تصاویر کاهش در حد دوربین گوشی های میان رده با قیمت زیر 400 دلار خواهد داشت. گوشی های پیکسل 2 و پیکسل 2XL در بخش دوربین، بهترین گوشی‌های هوشمند جهان محسوب می‌شوند. تصاویری بسیار با کیفیت، کنتراست بسیار عالی و رنگ‌های واقعی از ویژگی های  پیکسل 2 و پیکسل 2XL هستند.

 آواتار سه بعدی نیاز به بهبود و پیشرفت دارد

آواتار سه بعدی، که با واقعیت افزوده ساخته می‌شود، بی شک نیاز به بهبود دارد. به گفته Cnet، اکثر کاربران گلکسی S9 پس از دیدن چهره خود در آواتار سه بعدی، اولین جمله ای که گفته‌اند این بوده:
من چرا انقدر زشت و ترسناک شدم!
در واقع سامسونگ با طراحی آوتار سه بعدی، قصد داشت پاسخ مناسبی به ایموجی آیفون 10 اپل دهد، که البته نتوانست چندان موفق عمل کند. با اینکه این ایموجی های متحرک قابل ارسال با فرمت گیف در اکثر پیام رسان‌ها هستند، اما به احتمال زیاد شما تمایل چندانی برای به اشتراک گذاری چهره خود آن هم به این صورت ندارید!
انیموجی آیفون 10، بسیار سرگرم کننده است اما ایموجی های متحرک واقعیت افزوده سامسونگ، نه تنها سرگرم کننده نیستند بلکه نارضایتی را در کاربر بوجود می‌آورند. تنظیمات و مراحل انجام کار در سامسونگ، بسیار سریع است اما نتیجه …. افتضاح! امکانات بسیار کمی برای سفارشی‌سازی کردن ایموجی‌های متحرک سامسونگ وجود دارد. برای مثال، موهای فر، بلوند یا قرمز در این ایموجی تعریف نشده است. همچنین رنگ پوست‌های کمی در این ایموجی وجود دارد.

کیفیت تصاویر سلفی با دوربین جلو

این که چهره ما حالت طبیعی‌تر داشته باشد، از نظر من (نظر شخصی) جالب‌تر و بهتر است اما بسیاری از افراد هم هستند که تمایل دارند چهره آنها بدون هیچ خط و خطوط و یا لک دیده شود. سامسونگ این‌کار را از طریق اعمال فیلتر زیبایی انجام داده اما در برخی مواقع، فیلتر زیبایی، چهره شما را بیش از اندازه روتوش و صاف می‌کند که در نتیجه موجب می‌شود کمی مصنوعی به نظر برسید. مورد دیگر در خصوص دوربین جلو گلکسی S9، این است که در برخی مواقع، عکس‌ها تار و بلوری می‌شوند.
در این مقاله سعی بر آن شد تا نقاط قوت و نقاط ضعف سامسونگ گلکسی S9 دیده شود تا افرادی که تمایل به خرید این پرچمدار گران قیمت اندرویدی دارند، بتوانند با دید بازتری نسبت به خرید اقدام کنند. در اینکه گلکسی S9 از نظر سرعت پردازشی بسیار قوی است، شکی نیست. اما اگر تنها دلیل انتخاب شما و یا آپگرید کردن به گلکسی S9، ایموجی های متحرک و کیفیت تصاویر است، توصیه می‌کنیم کمی بیشتر تامل کنید. از نظر امنیت نیز نمی‌توان خیلی روی اسکنر هوشمند و اسکنر عنبیه چشم آن حساب باز کرد. در نهایت انتخاب با شماست. چنانچه این گوشی هوشمند، مناسب با نیازهای شماست، در خرید آن درنگ نکنید.
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
دانیال
.
09 شهریور 1398، 15:28
پاسخ
0
1
قطعا نویسنده گوشیش آیفنه تو تمام سایت ها تعریف کردن ایشون فقط بد میگن عجیبه ?
avatar
Aria
.
31 تیر 1398، 13:26
پاسخ
0
1
فكر كنم كسى كه اين مقالرو نوشته سامسونگ گلكسى s9رو دوست نداشته
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402