از MacOS 2018 چه انتظاراتی داریم؟

MacOS
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انتظار می‌رود اپل در اواخر سال جاری میلادی (و یا شاید پاییز امسال) ، نسخه 10.14 سیستم عامل MacOS را ارائه کند. همان‌طور که می‌دانیم، بزرگ‌ترین مراسم اپل، WWDC 2018 نزدیک است و از آنجا که فعلا اپل قصد ندارد iOS و MacOS را ادغام کند، انتظار داریم تغییرات جدیدی به MacOS اعمال شود.

سیستم عامل MacOS یکی از سیستم‌ عامل‌های محبوب اپل است که طرفداران بسیاری دارد. اما این طرفداران وفادار، قطعا خواسته‌هایی دارند و بارها آنها را به طرق مختلف در فروم اپل و یا از طریق ارسال گزارشات، به کوپرتینویی‌ها انتقال داده‌اند. اپل هرساله، طی مراسمی تحت عنوان WWDC، توسعه دهندگان نرم افزاری خود را گرد هم می‌آورد و ایده‌ها و برنامه‌های جدید، بروزرسانی‌ها و تغییراتی را که قرار است در نرم افزارها و یا حتی برخی سخت افزارهای خود اعمال کند را اعلام می‌دارد. در این مبحث، سعی شده تا به تغییراتی که هواداران و کاربران MacOS مایل هستند به این سیستم عامل اعمال شود، پرداخته شود. با ما همراه باشید.

یک Dock به‌روز شده و قابل دسترس

MacOS

داک (Dock) در MacOS طی چند سال اخیر، دسترس‌پذیری خود را از دست داده، به ویژه در iMac های بزرگتر که حرکت برای پیدا کردن، انتخاب و اجرای برنامه مورد نظر کمی دشوار می‌شود. گاها تمایز قائل شدن بین برنامه‌های باز و بسته در این Dock با توجه به اینکه اندازه آیکون‌ها بسیار کوچک شده، کمی مشکل می‌شود. بر اساس اخبار منتشر شده، اپل در جریان این مشکل کاربران قرار دارد و در حال برطرف کردن آن با ارائه یک قابلیت جدید است. گفته می‌شود اپل در حال ساخت یک کنترل پنل شبیه به کنترل پنل iOS یا منوی Start در ویندوز 10 است. این کنترل پنل در واقع Dock، نوار اعلان ها (Notification Bar) و Launchpad را ترکیب خواهد کرد. ترکیب سه قابلیت که باهم همپوشانی دارند اما فعلا در MacOS فعلی خیلی عملی نیست. این کنترل پنل، امکان باز و بسته کردن برنامه‌های کاربردی و اسناد را ساده‌تر کرده و دسترس‌پذیری بهتری نسبت به Dock دارد.

ارتقا دادن Siri

Siri

Siri (سیری) در MacOS چیست؟ Siri یک دستیار صوتی است که به شما در جستجوی موضوعات مختلف کمک کرده و به سئوالات اساسی پاسخ می‌دهد اما متاسفانه امکان ادغام یا مدیریت اطلاعات و زمانبندی برای آن دیده نشده است. در مقایسه با دستیاران صوتی همچون کورتانا مایکروسافت، Siri هنوز راه درازی در پیش دارد تا کامل شود. آخرین باری که شما از Siri در Mac استفاده کردید چه زمانی بود؟

اپل انگیزه زیادی برای بروزرسانی و ارتقای قابلیت‌های سیری در بروزرسانی بعدی MacOS دارد. Siri هم‌اکنون به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی و اساسی در هوم‌پاد اپل به شما رفته و در یک رقابت جدی با الکسای آمازون قرار دارد. تمام این قیاس ها و دستیاران صوتی در حال پیشرفت، باید اپل را در معرض یک تهدید قرار دهد، تهدید کنار زده شدن دستیار صوتی‌ای که برای آن بسیار تلاش شده. انتظار می‌رود Siri تغییرات قابل توجهی نسبت به قبل داشته باشد از جمله این تغییرات، می‌توان به ادغام کامل آن با Spotlight اپل اشاره کرد. امکان مدیریت بیشتر برنامه ها و ایمیل نیز می‌تواند یک پیشرفت قابل توجه در Siri باشد.

Universal app

Universal app

بزرگترین خبرها در خصوص به روز رسانی MacOS، ظهور بخش Universal app است. Universal app اشاره به برنامه‌هایی دارد که به درستی در سیستم عامل iOS و MacOS اجرا شده و بدون هیچ زحمتی همگام سازی می‌شوند. بدان معنی که می‌توانید برنامه مورد نظر خود را در آیفون یا آیپد اجرا کرده و پس از مکث، ادامه آن را در MacOS انجام دهید، بدون اینکه مشکلی در روند اجرای برنامه به وجود بیاید. برنامه‌ها به صورت خودکار، بین دستگاه‌های مختلف اپل همگام سازی می‌شوند و بنابراین دیگر هرگز زمان اضافی برای ایجاد تغییرات در آنها صرف نخواهید کرد. با Universal app می‌توانید از یگ دستگاه، کنترل پنل دستگاه دیگر خود را مدیریت کنید. برای مثال، می‌توانید از MacOS خود، اینکه چگونه برنامه‌ها در iOS در آیفون یا آیپد ذخیره شوند را مدیریت کنید. علاوه بر اینها، Universal app مزایای زیادی برای توسعه دهندگان از جمله ایجاد برنامه‌های یکپارچه با ویژگی‌های اکوسیستم اپل را به همراه خواهد داشت.

Universal app احتمالا به دو صورت مختلف معرفی خواهد شد: 1.بروزرسانی برنامه‌های iOS که قابل کنترل در MacOS هستند، 2.برنامه‌های جدید

سازگاری بیشتر در iOS

MacOS و iOS در حال حاضر دو محصول بسیار متفاوت برای اپل هستند. با وجود اینکه بسیاری از طرفداران و کاربران اپل احتمالا تمایل به استفاده از این دو سیستم عامل، در کنار هم دارند اما فعلا چنین امکانی برای آنها فراهم نشده است. Universal app که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، می‌تواند یک گام بزرگ برای رسیدن به این هدف باشد. در حال حاضر، Face Time، iMessage و Handoff سه ویژگی‌ای هستند که اپل می‌تواند آنها را در هر دو سیستم عامل ادغام کند، اما برای وفاداران کوپرتینویی‌ها، این کافی نیست.
همچنین شنیده می‌شود که اپل قصد دارد تمام برنامه ها را به API های 64 بیتی در iOS و MacOS منتقل کند. البته زمان این اقدام مشخص نیست ولی در هر صورت، این کار کمک بسیاری به سازگاری بین این دو سیستم عامل خواهد کرد. بوجود آمدن یک پلتفرم میانی، بین پلتفرم iOS و MacOS که سازگاری بین این دو سیستم عامل را ممکن می‌کند.

امنیت بالاتر با امکانات حرفه‌ای تر

باتوجه به اهمیت پیدا کردن مساله امنیت داده‌ها در دنیای امروز، انتظار داریم اپل برای MacOS، قابلیت‌ها و تنظیمات جدیدی را در سطح حرفه‌ای برای محافظت ار داده ها و ایجاد کنترل دسترسی به آنها ارائه کند. این مبحث به خصوص برای مدیران IT می‌تواند بسیار جذاب باشد و افراد بیشتری را ترغیب به استفاده از مک در محیط کار و تحصیل کند. همچنین انتظار می‌رود بسته‌های امنیتی در نظر گرفته شده برای MacOS، کمی دقیق‌تر شوند. بر اساس اخبار شنیده شده، اپل در تلاش است تا در سال جاری، بیشتر بر روی مساله امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران تمرکز کند. در iOS 12 نیز اپل تمرکز خود را بر روی مساله امنیت و حریم خصوصی کاربران متمرکز کرده تا بتواند اطمینان خاطر بیشتری به کاربران خود بدهد.
جواب تمام سئوالات و انتظارات ما در رویداد WWDC 2018 که در 4 تا 8 ژوئن (14 تا 18 خرداد) در سن خوزه برگزار می‌شود، داده خواهد شد. تیم خبری پلازا تمامی اخیار این رویداد مهم سالیانه را پوشش خواهد داد.
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402