بهترین سرویس های سایت ساز برای عکاسان

سایت سایز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سایت ساز ابزاری براساس یک سرویس اینترنتی است که کاربران در سایه آن می‌توانند به‌راحتی وب سایت خود را راه‌اندازی کنند. در این مطلب تعدادی از بهترین نمونه‌های آن را برای عکاسان معرفی می‌کنیم.

با پیشرفت دنیای دیجیتال و به تبع آن برنامه‌های کاربردی کامپیوتری و سرویس‌های آنلاین دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که مثلا برای ساخت یک وب سایت مشکل بزرگی داشته باشد. امروزه برنامه‌های کاربردی به لطف بهره‌مندی از رابط‌های کاربری خیلی قوی، کار را حتی برای غیرحرفه‌ای‌ها نیز آسان کرده‌اند. به عنوان مثال لازم نیست که دیگر حتما برنامه نویس باشید و سایتی برای خود طراحی کنید و یا اینکه برای طراحی سایتی حتما به یک طراح حرفه‌ای مراجعه کنید. البته هرچند مراجعه به یک برنامه نویس و یا داشتن اطلاعات برنامه نویسی نیز در این زمینه خالی از لطف نخواهد بود؛ اما یک الزام نیست، چراکه برنامه‌های مختلفی وجود دارند که ما را در این زمینه یاری خواهند کرد.

سایت ساز

همان‌طور که می‌دانید وب‌سایت‌های مختلفی با محتواهای گوناگون بر روی اینترنت وجود دارد. از وب‌سایت‌های آشپزی گرفته تا وب سایت‌های خبری، اجتماعی و مانند این‌ها. در این میان به دیدگاه ما یکی از اقشاری که امروزه بیشتر از همه نیاز دارد که با تکنولوژی به روز باشد و پیش رود، عکاسان هستند. بله عکاسان می‌توانند خود را با داشتن وب سایتی بر روی اینترنت به دنیا معرفی کنند. کافی است که دست به کار شوند و وب سایتی برای خود طراحی کنند. ما در ادامه تعدادی از بهترین برنامه‌های سایت ساز در سال 2018 مخصوص عکاسان را معرفی خواهیم کرد. بله بسیاری از ابزارهای آنلاین طراحی وب وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا در عرض چند دقیقه یک وب سایت داشته باشید. البته این ابزارهایی که در اینجا معرفی می‌کنیم، نه تنها برای عکاسان بلکه برای همه آن‌هایی است که قصد به اشتراک گذاری تصاویر را روی اینترنت دارند. با ما همراه باشید.

فهرست:

5 مورد از بهترین ابزارهای آنلاین سایت ساز مخصوص عکاسان

ما در اینجا سعی کردیم 5 نمونه از بهترین ابزارهای آنلاین با توجه به سهولت استفاده، قیمت، ویژگی‌ها و قابلیت انتخاب قالب‌های شیک را به شما معرفی کنیم که در ارائه و نمایش تصاویر و هنرهای عکاسان، مواردی ضروری به شمار می‌روند.

 

وب سایت بیلدر Format

سایت ساز فرمت (Format)

مزایا:

  • رابط کابری آسان و کاربردی
  • امکان راه‌اندازی وبلاگ و فروشگاه

معایب:

  • در صورتی که تصاویر زیادی آپلود کنید می‌تواند هزینه‌بردار باشد و تنها برای 14 روز رایگان است

وب سایت Format پلفرمی آماده برای ساختن یک وب سایت در زمینه عکاسی و نمایش تصاویر در گالری‌های زیبا است. اگر سادگی نمایش تصاویر در سایت برای شما در اولویت قرار دارد پس بهتر است که Format را انتخاب کنید. گفتنی است این ابزار ویژگی‌های پیشرفته و قابلیت‌های رقابتی ندارد؛ پس وقت اندکی از شما برای ثبت نام، راه‌اندازی و ساخت وب سایت می‌گیرد. این ابزار آنلاین 24 قالب مختلف را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها، قالب دلخواه خود را انتخاب نمایید. همچنین در هر کدام از این 24 قالب قادر خواهید بود که رنگ صفحات و پوسته‌ها را به دلخواه خود ویرایش کرده و تغییراتی را در ظاهر آن‌ها اعمال نمایید. گفتنی است که همه تم‌های این ابزار ریسپانسیو بوده و به راحتی وب سایت شما چه در مرورگر کامپیوترهای رومیزی و چه در دستگاه‌های هوشمند مختلف مانند موبایل و تبلت نمایش داده می‌شود.

از طرف دیگر کافی است که یک بار آن را امتحال کنید. خواهید دید که همان‌طور که امیدوار بودید نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. به طوری که کار کردن و آپلود تصاویر با آن بسیار آسان و کاربردی خواهد بود. گفتنی است که طراحی همه قالب‌های آن مانند قالب اورجینال واضح و شفاف است؛ درنتیجه با همه این ویژگی‌های خوب، شما می‌توانید وب سایت خود را حتی در عرض چند دقیقه راه‌اندازی کنید.

علاوه بر همه این‌ها این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد که نام مورد نظر برای دامنه وب سایت خود را انتخاب نمایید. می‌توان در کنار داشتن وب سایت، وبلاگی نیز به آن اضافه کرد و یا حتی در برخی از نقاط جهان فروشگاهی نیز در کنار آن داشت. همچنین حتی اگر اطلاعاتی اندک درباره برنامه نویسی سایت دارید می‌توانید از طریق کدهای CSS نیز وب سایت خود را ادیت کنید. البته در کنار همه مزیت‌های این سایت ساز باید به یاد داشته باشید که استفاده از خدمات آن تنها برای 14 روز رایگان است و شما برای استفاده‌های آتی باید با توجه به خدماتی که از این سرویس دریافت می‌کنید، می‌بایست مبلغی را بپردازید.

 

سایت ساز کربن مید (Carbonmade)

مزایا:

  • می‌توانید با آن نمونه کارهای سرگرمی و بصری جالبی ایجاد نمایید
  • به راحتی قالب وب سایت خود را تنها با چند کلیک می‌توانید تغییر دهید

معایب:

  • ممکن است سایر رقبا قالب‌های بیشتری را نسبت به کاربن‌مید ارائه دهند

سایت ساز کاربن‌مید (Carbonmade) با طراحی خلاقانه می‌تواند انتخابی دیگر برای ساختن یک سایت جذاب و مناسب در حیطه عکاسی باشد. گفتنی است این سرویس اینترنتی دارای رابط کاربری بسیار سرگرم‌کننده بوده و کاربر به راحتی می‌تواند قالب موردنظر خود را انتخاب نماید. البته کاربران باید توجه داشته باشند که در کنار برخورداری از طراحی خلاقانه و جذاب، دستشان چندان برای ایجاد تغییرات باز نخواهد بود. این را از آن جهت می‌گوییم که سایت ساز های دیگری نیز هستند که قابلیت سفارشی‌سازی بهتر و کارآمدتری داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که شما با سیستم ضعیفی روبه رو هستید؛ اتفاقا به‌عنوان یک عکاس، گزینه مناسبی برای راه‌اندازی یک وب سایت خلاقانه و کاربرپسند برای شما خواهد بود.

وب سایت بیلدر کاربن

درواقع، هرچند که این نرم‌افزار قالب‌های اندکی را به شما ارائه می‌دهد اما این می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان شما شود. در حقیقت شما مجبور نخواهید بود که از بین 100 قالب مختلف در مورد یک قالب تصمیم گیری کنید و یکی را برگزینید. کار با آن نیز آسان بوده و شما می‌توانید به راحتی صفحات خود را ایجاد نمایید و تصاویر موردنظر خود را آپلود کنید. گفتنی است کاربن مید ویژگی خوب دیگری نیز دارد و آن این است که با بهره‌مندی از یک رابط کاربری خوب، شما را از هر گونه راهنمایی بی نیاز خواهد ساخت.

حال اگر تمایل دارید وب سایتی را برای آپلود تصاویر خود در اینترنت راه‌اندازی کنید، بهتر است قبل از هر کاری نگاهی به کاربن مید بیندازید. گفتنی است که نسخه حرفه‌ای آن ماهانه 46 دلار هزینه دارد اما می‌توانید از نسخه آزمایشی آن به مدت محدود به صورت رایگان استفاده کنید.

 

وب سایت بیلدر اسکیواسپیس

سایت ساز اسکویراسپیس (Squerspace)

مزایا:

  • تصاویر ادیت شده و باکیفیت زیادی دارد که می‌توانید در انتخاب قالب مناسب از آن‌ها بهره بگیرید
  • آسان‌ترین رابط کاربری را در بین سایت ساز ها در اختیار شما قرار خواهد داد

معایب:

  • برخی از کاربران حرفه‌ای تر ممکن است نیاز به سفارشی سازی‌های بیشتری داشته باشند
  • برای استفاده از خدمات آن باید ماهانه مبلغی را پرداخت کنید اما نسخه آزمایشی آن رایگان است

اسکویر اسپیس (Squerspace) وب سایت بیلدر دیگری است که می‌تواند میزبان تصاویر شما باشد و آن‌ها را بر روی اینترنت بارگذاری کند. گفتنی است که اسکویراسپیس یکی از معروف‌ترین سرویس‌های ساخت وب سایت است و با قالب‌های متنوع و زیادی که ارائه می‌دهد، همه کاربران با هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد. نکته مهمی که این وب سایت بیلدر به آن توجه کرده است این بوده که امکان نمایش تصاویر تمام صفحه بر روی وب سایت و یا در اندازه‌های دیگر را فراهم می‌کند. درواقع همه امکانات مربوط به ساخت گالری و تغییر اندازه تصاویر بر روی این میزبان وب برای شما فراهم شده است. بنابراین این سرویس با یک رابط کاربری عالی می‌تواند دست شما را در برخی از تغییرات اساسی باز نگه دارد. همچنین گفتنی است که علاوه بر این‌ها می‌توانید از فونت‌ها، رنگ و تغییرات مورد علاقه خود نیز در آن استفاده نمایید و وب سایت طراحی شده را با نام تجاری خود ثبت کنید.

وب سایت بیلدر squerspace

همچنین این وب سایت به فکر امنیت تصاویر آپلود شده شما نیز بوده است. در این راستا شما می‌توانید صفحات خاصی از وب سایت خود را مورد محافظت بیشتری قرار دهید. همین‌طور امکان قرار دادن متنی خاص نیز بر روی تصاویر فراهم شده است که می‌توانید از خدمات سایت در این زمینه بهره‌مند شوید. اگر هم می‌خواهید با کاربران و بازدیدکنندگان در تماس باشید می‌توانید به راحتی فرم تماسی در وب سایت خود قرار دهید که این کار تنها چند دقیقه طول خواهد کشید.

برای کاربرانی که از این سایت ساز استفاده می‌کنند و کاربر iOS نیز هستند خبر خوبی داریم. این سرویس اینترنتی به یک برنامه iOS نیز مجهز است که کاربران می‌توانند تصاویر خود را از طریق آن حذف یا اضافه نمایند و مدیریت محدودی بر روی وب سایت خود از طریق این برنامه داشته باشند.

 

سایت ساز ویکس (Wix)

مزایا:

  • کنترل و مدیریت همه جانبه وب سایت را در اختیار شما قرار خواهد داد
  • انتخاب گسترده‌ای در زمینه انتخاب قالب و آرایش صفحه و همچنین نحوه قرارگیری تصاویر در گالری در اختیار شما قرار می‌دهد

معایب:

  • همه قالب‌های این سایت ساز رایگان نیستند

ویکس (Wix) یک سایت ساز قدرتمند است که می‌توانید با استفاده از آن هر نوع وب سایتی را ایجاد نمایید. اما چون فقط بر روی عکاسی تمرکز ندارد باید این فکر را از ذهن خود بیرون نمایید که مناسب عکاسان نبوده و قالب‌های مخصوص عکاسان را در خود جای نداده باشد. بلکه به همه این ویژگی‌ها مزین شده است. ویکس به شما امکان می‌دهد که هم بتوانید وب سایت خود را با کدنویسی تنظیم کنید و هم اینکه از ابزارهای طراحی استفاده نمایید. در این راستا می‌توانید قالب موردعلاقه خود را از میان صدها قابل موجود نیز انتخاب کنید.

علاوه بر مواردی که گفته شد شما با استفاده از ویکس می‌توانید برای وب سایت خود امکاناتی نظیر گالری و فروشگاه بسازید که همه این‌ها از طریق رابط کاربری دوستانه‌ای که سایت ویکس در اختیار شما قرار می‌دهد امکان‌پذیر است. همچنین جالب است بدانید که برامه موبایلی آن نیز برای گوشی‌های اندروید و iOS در دسترس بوده اما به یاد داشته باشید که گزینه‌های چندانی برای اعمال تغییرات روی وب سایت از طریق تلفن در دسترس نخواهد بود.

وب سایت بیلدر ویکس / Wix

ویکس همچنین گزینه‌های سفارشی سازی و تنظیمات بیشتر را نیز ارائه می‌دهد و تعداد زیادی از پلاگین و افزونه‌های مختلف ساخت وب سایت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. برخی از این پلاکین‌ها، افزونه‌های مربوط به گوگل مپ هستند. همین‌طور گفتنی است که گزینه‌های بسیار پیشرفته‌تری نیز در این سرویس اینترنتی موجود است که می‌توانید با عضویت در آن از آن‌ها استفاده کنید. به هر حال این سایت سایز، انتخابی مناسب هم برای افراد مبتدی و هم برای حرفه‌ای‌ها خواهد بود و راه‌اندازی سایتی با حجم 500 گیگابایت در آن رایگان بوده اما برای سایت‌های حرفه‌ای‌تر باید ماهیانه مبلغی پرداخته شود.

 

Duncked

سایت ساز دانکد (Dunked)

مزایا:

  • اجرای سریع و بارگذاری سریع تصاویر را فراهم خواهد کرد.
  • رابط کاربری شیک و مدرن و در عین حال دوستانه‌ای دارد.

معایب:

  • کاربران در انتخاب قالب محدودیت خواهند داشت.

Dunked به مانند سایر رقبای خود در این زمینه از طیف وسیع قالب‌های متنوع پشتیبانی نمی‌کند اما برای ساخت یک وب سایت مناسب عکاسان، خیلی سریع و ساده عمل خواهد کرد. می‌توانید وارد این وب سایت شوید و از صفحه اصلی آن، قابلیت‌های موجود را ببینید و اگر دوست داشتید، کار با آن را ادامه دهید. مانند اغلب سرویس‌های اینترنتی و سایت ساز های معروف، در این سرویس نیز شما با رابط کاربری دوستا‌نه‌ای رو به رو خواهید بود و تنها برای اعمال تنظیمات باید آپشن‌های خود را بکشید و رها کنید (Drag and drop). بنابراین اگر می‌خواهید کل کار خود را این چنین ساده پیش ببرید، سایت ساز Duncked گزینه مناسبی محسوب می‌شود. همچنین اگر تصاویر شما نیاز به دسته بندی داشته باشند و بخواهید برای هر کدام صفحه‌ای نیز اختصاص دهید، خوب است که از این سرویس استفاده نمایید.

وب سایت بیلدر Dunked

باوجود اینکه قالب‌های متنوع زیادی در این وب سایت وجود ندارد اما گفتنی است که می‌توانید با استفاده از آن، وبسایتی بسیار کارآمد و ریسپانسیو طراحی کنید که با هر نوع نمایشگری با هر اندازه سازگار باشد. همچنین اگر با CSS آشنایی دارید می‌توانید تغییراتی نیز در ظاهر وب سایت خود نیز به وجود آورید.

در نهایت باید بگوییم که با توجه به مطالب بیان شده پیشنهاد ما به شما این است در صورتی که می‌خواهید سایتی را با استفاده از این ابزارهای آماده طراحی کنید حتما مواردی مانند هزینه، داشتن رابط کاربری آسان و همچنین مهم‌تر از همه ریسپانسیو بودن (یعنی بتوانید در همه نمایشگرها بدون مشکل سایت خود را نمایش دهید) توجه کنید. با این حال اگر قصد دارید وب سایتی در زمنیه عکاسی با کمک دانش برنامه‌نویسی خود و یا دیگران بسازید بد نیست که به این وب سایت‌ها مراجعه کرده و از فالب‌های آن‌ها نیز ایده بگیرید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402