اینستاگرام چت ویدیویی و چند ویژگی دیگر را به فهرست قابلیت هایش افزود

اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برنامه محبوب اینستاگرام امروز اعلام کرد که چت ویدیویی، افکت‌ های جدید دوربین و کانال‌ های موضوعی را برای اپلیکیشن خود در هر دو نسخه iOS و اندروید ارائه کرده است.

اینستاگرام در کنفرانس F8 فیسبوک ماه گذشته اعلام کرده بود که قرار است ویژگی‌های جدیدی مانند چت ویدیویی، کانال‌های موضوعی و همچنین افکت‌های جدید دوربین را به این شبکه اجتماعی پرطرفدار اضافه کند. در این راستا نیز توانست درست بعد از گنجاندن ویژگی IGTV این خصوصیات جدید را به اپلیکیشن خود اضافه نماید که با این ویژگی‌های منحصربه‌فرد ماهانه میزبان یک میلیارد کاربر فعال از سراسر جهان خواهد بود.

 

چت ویدیویی

اینستاگرام / ویدیو چت
گفتنی است که اینستاگرام ویژگی چت ویدیویی را در قسمت سرویس پیام رسانی خود که آن را به نام دایرکت (Instagram Direct) می‌شناسیم قرار داده است. از این به بعد می‌توانید با دوستان خود به صورت گروهی و یا انفرادی به‌صورت ویدیویی در دایرکت چت کنید. تنها کافی است بعد از ورود به بخش دایرکت، آیکن جدید دوربین که در قسمت بالایی صفحه و سمت راست قرار دارد را لمس کنید.


شاید برای شما جالب باشد بدانید که در طول یک جلسه گروهی می‌توانید پنجره ویدیو چت خود را مینیمایز کرده و کارهای دیگری نیز در اینستاگرام انجام دهید. بنابراین هم می‌توانید به چت ویدیویی بپردازید و هم از تصاویر دیدن کنید و آن‌ها را لایک کرده و یا حتی زیر آن‌ها کامنت بنویسید و استوری‌های خود را نیز منتشر کنید.

چت گروهی که حداکثر 4 نفر را پشتیبانی می‌کند از همین ویژگی‌های چت انفرادی نیز بهره‌مند است و شما می‌توانید در یک جلسه چت ویدیویی گروهی سایر دوستان خود را به جمع دوستانه خود اضافه نمایید.

از دیگر ویژگی‌های چت ویدیویی این است که قبل از آغاز چت، نماد دوربین به رنگ آبی است و برای اینکه وارد یک مکالمه شوید کافی است که بر روی آیکن آبی رنگ دوربین بزنید. پس از انجام و اتمام چت ویدیویی نیز باید نماد قرمز رنگ دوربین را انتخاب کنید.

همچنین شما قادر خواهید بود تا برخی از کاربران را در زمینه چت ویدیویی بلاک کنید یا دریافت اعلان و نوتیفیکیشن در رابطه با درخواست چت گروهی را از طرف برخی از کاربران غیرفعال نمایید. علاوه بر این‌ها برای اعمال کنترل‌های بیشتر بر روی ویدیو چت می‌توانید بر روی آیکن چرخ دنده در پروفایل خود کلیک کرده و در قسمت جدیدی که به نام ویدیو چت ایجاد شده است تنظیمات جدید را اعمال کنید. در واقع گزینه Push Notification در این قسمت قرار دارد که از آن طریق می‌توانید بر روی نوتیفیکیشن‌ها کنترل بیشتری داشته باشید.

 

کانال‌ های موضوعی

اینستاگرام

بیشتر از 200 میلیون کاربر هر روز از بخش Explorer اینستاگرام بازدید می‌کنند تا بتوانند به محتواهای جالب دسترسی داشته باشند که در این راستا اینستاگرام کانال‌های موضوعی را راهی برای دسترسی هرچه سریع‌تر به موضوعات مورد علاقه قرار داده است.

در نسخه جدید با ویژگی‌های تازه اینستاگرام، زمانی که شما وارد بخش Explorer می‌شوید بخش جدیدی را در بالای این قست مشاهده خواهید کرد که شخصی‌سازی شده است. یکی از کانال‌ها که نامش For You است ترکیبی از پست‌های موردعلاقه شما خواهد بود که به صورت منحصربه‌فرد برای شما گردآوری شده است. همچنین اینستاگرام کانال‌هایی با عناوین Fashion و Art و Sport و Beauty را در همان قسمت بالایی که بیان شد، ایجاد کرده است. علاوه بر این، همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌شود، لیستی از هشتگ‌ها که ممکن است به آن‌ها علاقه‌مند باشید در همان قسمت به شما نمایش داده می‌شود.

در این رابطه اینستاگرام در بیانیه‌ای گفته است:

ما همچنین راه‌های بهتری برای کنترل چیزهایی که در بخش Explorer مشاهده می‌کنید را فراهم خواهیم کرد. شما می‌توانید تنها چیزهای مورد علاقه خود را بین بخش‌‌ها و دسته‌بندی‌هایی که ایجاد کرده‌ایم، اسکرول کنید. یا اینکه می‌توانید در علاقه‌مندی‌های خود از طریق انتخاب موارد مورد علاقه وارد شوید و تا دلتان می‌خواهد در آن قسمت‌ها بگردید.

اگر بخواهید عنوانی را که دوست ندارید حذف کنید، این کار به‌سادگی صورت می‌پذیرد. برای این کار تنها کافی است عنوان یا موضوع موردنظر خود را انتخاب کنید، آن را لمس کرده و بعد از منوی باز شده گزینه Mute را برگزینید. با این کار دیگر تصاویر مربوط به آن موضوع را مشاهده نخواهید کرد. همچنین با گزینه Unmute در منو نیز می‌توانید هر زمان که خواستید موضوع یا عنوان موردنظر را برگردانید.

 

افکت‌ های بیشتر برای دوربین

اینستاگرام

در راستای ایجاد ویژگی‌های جدید، اینستاگرام افکت‌های جدیدی را به دوربین اپلیکیشن خود اضافه کرده است که توسط Ariana Grande و Baby Ariel، شخصیت معروف یوتیوب Liza Koshy، شرکت رسانه‌های اینترنتی BuzzFeed و انجمن ملی بسکتبال NBA طراحی شده‌اند.

برای استفاده از این افکت‌ها کافی است که روی دوربین اینستاگرام بزنید و بعد افکت‌های موردنظر خود را انتخاب کنید. نتیجه حتما برای شما جالب خواهد بود. همچنین برای توسعه‌دهندگان این امکان فراهم است تا خودشان بتوانند افکت‌های جدید دوربین را تولید کنند و در اختیار دنبال‌کننده‌ها قرار دهند. این یعنی اینکه شما می‌توانید افکت‌هایی مانند قلب را به تصاویر خود اضافه کنید. اگر در تصاویر یکی از دوستان خود که دنبالش می‌کنید افکت جالبی را دیدید می‌توانید با انتخاب گزینه «Try It On» آن را به مجموعه افکت‌های خود اضافه کنید. همچنین پیج افرادی که در بالا بیان شد نیز محل خوبی برای دریافت افکت‌های جدید دوربین خواهد بود که می‌توانید آن‌ها را نیز دنبال کنید.

گفتنی است که افکت‌های Ariana Grande شامل افکت‌هایی مربوط به چهره و یکپارچه‌سازی آن است. افکت‌های BuzzFeed لایه‌ای با فونت بزرگ به همراه نور را به عکس شما اضافه می‌کند. فیلتر Baby Ariel لایه‌های نور ستاره‌ای را ایجاد می‌کند و تصویری با رنگ‌های ملایم‌تر ثبت خواهد کرد. افکت‌های Liza Koshy نیز شامل تصاویری جالب و خنده‌دار هستند؛ مثلاً استیکرهایی مانند سبیل و ابروی بزرگ را به تصویر شما اضافه می‌کند. برای مشاهده سایر افکت‌ها و آشنایی با آن‌ها می‌توانید به اینستاگرام خود مراجعه کرده، در صورتی که آپدیت نیست آن را آپدیت کنید و از ویژگی‌های جدید آن لذت ببرید. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402