معرفی بهترین برنامه های ردیاب خواب برای اپل واچ

معرفی بهترین نرم افزارهای ردیاب خواب برای اپل واچ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ردیاب خواب برنامه‌هایی هستند که درباره خواب شما اطلاعاتی مفید ارائه می‌دهند و کمک می‌کنند خوابی آسوده‌تر و موثرتر را تجربه کنید. از آن‌جا که حدود یک سوم از عمر ما انسان‌ها با خواب سپری می‌شود، اهمیت خواب و به دنبال آن، برنامه‌های ردیاب خواب دوچندان می‌شود.

با توجه به تنوع بالای ساعت‌ها‌ی هوشمند و ردیاب‌ها‌ی سلامتی، پیدا کردن بهترین برنامه‌ها‌ در این زمینه می‌تواند کمی‌دشوار باشد. خوشبختانه اگر شما یک اپل واچ داشته باشید می‌توانید از یک پلتفرم ردیابی خواب با پشتیبانی بسیار خوب و بروزرسانی‌ها‌ی مداوم در سیستم عامل WatchOS آن بهره ببرید. به عنوان کاربر اپل واچ، انتخاب‌ها‌ی بسیار متنوعی پیش روی شما خواهد بود. اما ما در این جا فهرست بهترین برنامه‌ها‌ را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا نیازی به جستجو برای یافتن آن‌ها‌ نداشته باشید.

 

بّرنامه های ردیاب خواب

از نرم افزارها‌ی ساده و رایگان که به بررسی ابتدایی خواب شما می‌پردازند تا نرم افزارها‌ی پیشرفته که برنامه ماهانه برای بهبود خواب شما ارائه می‌دهند، نرم افزار مناسب شما (و اپل واچ شما) تنها چند ضربه با شما فاصله دارند. در ادامه با معرفی بهترین برنامه‌ها‌ی ردیاب خواب (sleep tracker) که با اپل واچ شما سازگار هستند، می‌پردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بهترین برنامه های ردیاب خواب برای اپل واچ

برنامه Sleep Pulse 3

قیمت: 3.99 دلار

برنامه Sleep Pulse 3

 

از میان برنامه‌ها‌ی پولی، Sleep Pulse 3 کامل‌ترین ردیاب خواب است، هرچند این برنامه خودکار نیست. این برنامه می‌تواند همه مراحل چرخه خواب شما (خواب سبک، خواب عمیق، بیداری و حرکت سریع چشم) را ردیابی کند و نیز اطلاعات مربوط به حرکت، ضربان قلب، مدت زمان خواب و زمان به خواب رفتن را ثبت کند. این تقریبا تمام آمار و ارقامی ‌است که از یک برنامه ردیاب خواب جامع و لحظه به لحظه انتظار می‌رود. نکته تعجب‌آور اینکه Sleep Pulse فاقد قابلیت درجه‌بندی از نظر میزان بازدهی خواب است، اما برای نمایش آمار تفصیلی مربوط به اطلاعات حرکت، ضربان قلب، آرامش و ریلکس بودن، و نیز مراحل خواب که بالاتر ذکر شدند، تصاویر گرافیکی واضح و درصدهای مربوط به آن‌ها‌ را نمایش می‌دهد. در هر صورت، این اطلاعات مربوط به خواب و توضیح اینکه هر کدام به چه معنا است، درک بسیار خوبی از میزان بازدهی خواب به شما می‌دهد.

 

نقاط قوت:

  • ردیابی تمام مراحل خواب
  • امکان ردیابی جامع و لحظه به لحظه همه اطلاعات مربوط به خواب
  • خواندن و استفاده آسان

نقاط ضعف:

  • فاقد امکان ردیابی خودکار
  • فاقد امکان مربی خواب

 

برنامه Sleep Tracker

قیمت: 1.99 دلار

برنامه Sleep Tracker

اگر به دنبال ردیابی آسان، سرراست و خودکار خواب خود هستید، Sleep Tracker یکی از بهترین برنامه‌ها‌ی پولی در این زمینه است. از آن‌جا که ردیابی خواب به صورت خودکار انجام می‌شود، Sleep Tracker قابلیت شناسایی چرت‌ها‌ را نیز در کنار خواب‌ها‌ی شبانه دارد. همچنین به کاربران امکان ویرایش بخش‌ها‌ی ثبت شده و تنظیم میزان حساسیت ردیابی در صورت بروز اشتباه از سوی برنامه را می‌دهد. این برنامه آمارهایی چون مدت زمان خواب، خواب سبک و خواب عمیق، ضربان قلب، زمان به خواب رفتن، و مدت زمان بیداری را ارائه می‌دهد که همان‌طور که گفته شد، ساده و سرراست است. همه اطلاعات مربوط به خواب این برنامه را می‌توان با برنامه Apple Health همگام سازی کرد.

نمایش آمارها در این برنامه به صورت تصاویر گرافیکی انجام می‌شود که خواندن و درک آن‌ها‌ بسیار راحت است. اطلاعات مربوط به ضربان قلب و مراحل خواب به صورت تفصیلی در یک تایم‌لاین مشترک نمایش داده می‌شوند. در قسمت پایین، اطلاعات مربوط به زمان هر مرحله از خواب نمایش داده می‌شود. متاسفانه برنامه Sleep Tracker حرکات سریع چشم (REM) را ردیابی نمی‌کند، اما ضربان قلب و مدت زمان خواب را می‌توان در بازه‌ها‌ی زمانی طولانی‌تر و با استفاده از تصاویر گرافیکی که راحت خوانده می‌شوند، آنالیز کرد.

این برنامه از خصوصیت مربی خواب برای ارائه راهنمایی‌ها‌ و نکات مفید شخصی‌سازی شده و بررسی خواب نیز بهره می‌برد. با این اوصاف باید گفت Sleep Tracker برنامه‌ای بسیار خوب برای ردیابی ساده و خودکار خواب بوده و در صورت اضافه شدن قابلیت تشخیص مرحله «حرکات سریع چشم»، به برنامه‌ای ایده‌آل تبدیل خواهد شد، حتی اگر چند دلار به قیمت آن افزوده شود.

 

نقاط قوت:

  • ردیابی خودکار خواب
  • خصوصیت مربی خواب و ارائه راهنمایی‌ها‌ و نکات مفید
  • خواندن و استفاده آسان

نقاط ضعف:

  • فاقد امکان ردیابی حرکات سریع چشم (REM)

 

برنامه SleepX: Sleep Cycle Monitor

قیمت: 1.99 دلار

برنامه SleepX: Sleep Cycle Monitor

ردیاب خواب SleepX برنامه‌ای است که ادعا می‌کند می‌تواند به شما کمک کند 10 برابر بهتر زندگی کنید. تمرکز اصلی این برنامه برروی ردیابی سطوح انرژی شما (بر پایه اطلاعاتی که کاربر به طور دستی وارد می‌کند) در طول روز و نیز کیفیت خواب شما در طول شب است. در مورد ردیابی خواب، برنامه SleepX پیام‌ها‌ی مفیدی برای آغاز یا اتمام بخش‌ها‌ به فرد نشان می‌دهد و با اینکه اطلاعات مربوط به مراحل خواب را به صورت مفصل ارائه نمی‌کند، اما نموداری را برای زمان‌ها‌ی بیدار شدن، خواب بودن، و حرکات در حین خواب (ناآرامی) ارائه می‌کند. اطلاعات ارائه شده در مورد خواب را می‌توان با برنامه Apple Health همگام سازی کرد. این برنامه همچنین مدت زمان به خواب رفتن، طول مدت زمان خواب، میانگین ضربان قلب، و یک درجه «سطح انرژی» در بازه 0 – 100 درصد را ثبت می‌کند.  بدین ترتیب SleepX شما را راهنمایی خواهد کرد که برای روز جدید چه مقدار انرژی دریافت کنید. البته این اپلیکیشن برای ارائه آمار کامل مربوط به انرژی و نیز ارائه راهنمایی‌ها‌ برای افزایش انرژی در طول روز، تا حد زیادی به ورودی‌ها‌ی دستی کاربر متکی است.

با این اوصاف باید گفت تمرکز SleepX برروی موارد ابتدایی و پایه‌ای است. این برنامه هوشمندترین یا آموزنده‌ترین ردیاب خواب نیست و احتمالا خواب شما را نیز بهبود نخواهد بخشید. اما شما را از خواب و سطح انرژی خود در طول روز آگاه‌تر می‌سازد. آیا این قابلیت‌ها‌ 1.99 می‌ارزد؟ شاید برای برخی افراد این طور باشد. آیا باعث می‌شود زندگی شما به اندازه 10 برابر بهبود یابد؟ احتمالا خیر.

 

نقاط قوت:

  • ردیابی خودکار خواب
  • خصوصیت مربی خواب و ارائه راهنمایی‌ها‌ و نکات مفید
  • خواندن و استفاده آسان

نقاط ضعف:

  • فاقد امکان ردیابی حرکات سریع چشم (REM)

 

برنامه AutoSleep

قیمت: 2.99 دلار

برنامه AutoSleep

همانطور که از نام آن پیداست، AutoSleep یک ردیاب خواب خودکار است که می‌توانید با یا بدون پوشیدن اپل واچ خود از آن بهره ببرید. البته واضح است که ردیابی با اپل واچ در مقایسه با خوابیدن بدون پوشیدن اپل واچ اطلاعات کامل‌تری را در اختیار شما قرار خواهد داد. در حالت دوم تنها ساعت خواب و مدت زمان آن ردیابی می‌شود. اگر اطلاعات بیشتری می‌خواهید تنها کافیست هنگام خوابیدن اپل واچ خود را بپوشید و صبح روز بعد، گزارش آماده شده خود را از AutoSleep برروی اپل واچ یا گوشی خود تحویل بگیرید و ببینید شب شما چطور گذشته است. این گزارش شامل درجه‌بندی میزان بازدهی خواب، مدت زمان خواب، تعداد دفعات بیدار شدن، مدت زمان خواب با کیفیت از جمله خواب عمیق، و میانگین ضربان قلب می‌شود. تمایز میان چرخه‌ها‌ی خواب به این شکل که مراحل خواب را به REM، خواب عمیق، و خواب سبک تقسیم شود در AutoSleep انجام نمی‌شود. این مساله با توجه به پولی بودن برنامه، ناراحت کننده است. البته این برنامه قابلیت همگام‌سازی با Apple Health را دارد.

در واقع Autosleep بیش از آنچه که گفته شد، چیز چندان بیشتری ارائه نمی‌دهد. این برنامه فاقد مربی خواب و هرگونه آنالیز بیشتر خواب است. بنابراین، هرچند Autosleep به عنوان یک ردیاب خواب ساده، مرتب و خودکار، خواب شبانه شما را لحظه به لحظه ردیابی می‌کند، برخی برنامه‌ها‌ی رایگان مثل Pillow امکانات بسیار بیشتری را در اختیار شما می‌گذارند.

 

نقاط قوت:

  • ردیابی خودکار خواب
  • درجه‌بندی میزان بازدهی خواب
  • سادگی و استفاده آسان

نقاط ضعف:

  • فاقد امکان ردیابی مراحل خواب
  • فاقد امکان مربی خواب

 

برنامه Pillow

قیمت: دارای دو نسخه رایگان و 4.99 دلاری

برنامه Pillow

برنامه Pillow یکی از جامع‌ترین برنامه‌ها‌ی ردیاب خواب برای اپل واچ است. این برنامه امکان تشخیص مراحل خواب (خواب سبک، خواب عمیق، بیداری، و حرکت سریع چشم) را دارد و اطلاعات مربوط به ضربان قلب را در هر مرحله ارائه می‌کند. Pillow اطلاعات کاملی از اصول کیفی خواب و نیز یک زنگ هشدار هوشمند و مفید را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این برنامه همچنین از یک قابلیت بسیار جالب برخوردار است که خواب شما را ارزیابی قرار می‌دهد و آن را به صورت یک درصد به شما ارائه می‌کند. علاوه بر این‌ها‌، Pillow یک سرویس ضبط صدا نیز دارد که صداها را در طول شب ضبط کرده و به کاربران اجازه می‌دهد موارد مزاحم احتمالی که در خواب آن‌ها‌ اختلال ایجاد می‌کنند را بررسی و شناسایی کنند. متاسفانه این برنامه فاقد ردیابی خودکار خواب است.

نسخه پولی Pillow از چند قابلیت اضافه و مفید از جمله راهنمایی‌ها‌ی شخصی‌سازی شده و علمی ‌در ارتباط با خواب و سبک زندگی (lifestyle)، مجموعه‌ای از اصوات و موسیقی برای کمک به خوابیدن و آرام بیدار شدن از خواب، و نیز آنالیزهای طولانی مدت‌تر (هفتگی، ماهیانه، سالیانه) برخوردار است. همچنین قابلیت ردیابی چرت با سه تنظیم مختلف در نسخه پولی Pillow فعال می‌شود. این قابلیت براساس مدت زمانی که برای چرت در اختیار دارید و نیز با توجه به اینکه به چه اندازه خسته هستید، به شما کمک می‌کند تا موثرترین چرت را تجربه کنید. متاسفانه قابلیت همگام‌سازی با برنامه Apple Health نیز تنها در نسخه پولی برنامه وجود دارد که دلیل آن مشخص نیست.

 

نقاط قوت:

  • ردیابی تمامی‌ مراحل خواب از جمله REM
  • درجه‌بندی میزان کارایی خواب
  • سرویس ضبط صدا برای شناسایی موارد مزاحم احتمالی
  • مربی خواب (تنها در نسخه پولی)
  • حالت‌ها‌ی چرت برای کمک به داشتن بهترین تجربه در خواب‌ها‌ی کوتاه

نقاط ضعف:

  • قابلیت همگام‌سازی با Apple Health تنها در نسخه پولی وجود دارد

 

برنامه SleepRate

قیمت: دارای نسخه رایگان و نسخه‌ها‌ی پولی با اشتراک‌ها‌ی سالیانه 9.99، 34.9 و 89.99 دلار

برنامه SleepRate

اگر به دنبال یک ردیاب خواب هستید که به طور ساده مدت زمان خواب، بیدار شدن‌ها‌ و صداها را ردیابی کند، SleepRate می‌تواند همان برنامه دلخواه شما باشد. در این برنامه ردیابی خودکار، تمایز بخشیدن میان مراحل خواب و نیز خواب آرام و ناآرام وجود ندارد، اما ساعت به خواب رفتن، مدت زمان خواب، تعداد دفعات از خواب بیدار شدن و میانگین ضربان قلب ترکیب شده و بسته به میزان بازدهی یک نمره به خواب شما داده می‌شود. متاسفانه، نمودارهای نشان دهنده ضربان قلب در طول شب و نیز قابلیت همگام‌سازی با برنامه Apple Health، مختص نسخه‌ها‌ی پولی برنامه است.

البته نسخه رایگان SleepRate از امکان ردیابی صدا برخوردار است و نمودارهایی به کاربران ارائه می‌دهد تا ببینند صداهای مزاحم و خروپف در چه زمان‌ها‌یی از شب اتفاق افتاده‌اند. این صداها همچنین ضبط می‌شوند و کاربران می‌توانند صبح روز بعد آن‌ها‌ را گوش دهند تا بدانند چه صداهای مزاحم احتمالی، خواب آن‌ها‌ را مختل کرده است. کاربران همچنین می‌توانند یادداشت‌ها‌ی شخصی خود و رویاهایشان را برای هر بار خوابیدن ثبت کنند.

همه این اطلاعات به صورت واضح در نسخه موبایلی اپلیکیشن ارائه می‌شود و با یک نگاه سریع می‌توان اطلاعات را خواند. ارائه آنالیزها و بررسی‌ها‌ی پیچیده‌تر خواب، تنها در نسخه‌ها‌ی پولی برنامه ارائه می‌شوند. به طور کلی، آنالیز بلند مدت، ارزیابی خواب، بررسی روزانه و توصیه‌ها‌ی شخصی‌سازی شده برای بهبود خواب برای آن دسته از کاربرانی که برای قابلیت مربی خواب هزینه‌ای نمی‌پردازند، غیرفعال است. SleepRate برای آن دسته از کاربرانی که خواهان بررسی‌ها‌ی عمیق‌تری هستند، نسخه‌ها‌ی پولی مختلفی را با اشتراک سالیانه ارائه می‌کند. نسخه «Sleep Monitoring» با هزینه سالیانه 9.99 دلار، دسترسی شما به اطلاعات مربوط به ضربان قلب در هنگام شب، بررسی‌ها‌ی روزانه و هفتگی خواب، و نیز قابلیت استخراج (export) داده‌ها‌ را فراهم می‌سازد. نسخه «Sleep Assessment» که اشتراک سالیانه آن 34.99 دلار است، برخی قابلیت‌ها‌ را به نسخه قبلی اضافه می‌کند. این نسخه ارزیابی‌ها‌ی عمیق‌تری از خواب ارائه کرده و توضیحات مفصل، ویدیو و توصیه‌ها‌یی را به کاربر ارائه می‌کند. همچنین بررسی‌ها‌ی آن بر روی مشکلات خواب کاربر، شخصی‌سازی شده‌تر و دقیق‌تر است. در نهایت، نسخه «Sleep Therapy» این برنامه که اشتراک سالیانه آن 89.99 دلار هزینه دارد، علاوه بر دارا بودن همه قابلیت‌ها‌ی بالا، از برنامه‌ها‌ی خواب شخصی‌سازی شده با راهنمایی‌ها‌ی قدم به قدم و البته بررسی‌ها‌ی عمیق‌تر و دقیق‌تر برخوردار است.

قطعا ممکن است برخی از پرداخت پول برای چنین سرویسی بدون آنکه نیاز واقعی به آن وجود داشته باشد متنفر باشند، اما اگر به داشتن یک برنامه خواب بسیار خوب علاقمند هستید، می‌توانید مطمئن باشید که این برنامه از پشتیبانی کامل اپل واچ برخوردار است. هرچند برنامه‌ها‌ی جایگزین چون Sleepio نیز تا حدی از قابلیت همگام‌سازی با اپل واچ برخوردارند.

 

نقاط قوت:

  • ضبط صدا
  • قابلیت جامع مربی خواب و برنامه‌ها‌ی خواب (در نسخه‌ها‌ی پولی)
  • استفاده آسان از برنامه

نقاط ضعف:

  • فاقد آنالیز مراحل خواب است
  • نمودارهای اطلاعات ضربان قلب تنها در نسخه‌ها‌ی پولی ارائه می‌شود

 

برنامه Sleep Cycle

قیمت: دارای نسخه رایگان و نسخه پولی با اشتراک سالیانه 29.99 دلار

برنامه Sleep Cycle

برای آن‌ها‌یی که به طور ساده می‌خواهند از مدت زمان خواب خود و کیفیت آن بدانند و نیز با مشکل خروپف مواجه هستند، برنامه خوب و ساده Sleep Cycle یک گزینه مناسب است. این برنامه فاقد امکان ردیابی خودکار بوده و نیز با اینکه یک نمودار خطی برای اوقات بیداری، خواب و خواب عمیق در طول شب ارائه می‌دهد، اما این نمودار چندان هم آموزنده نیست. این اپلیکیشن صداهای مزاحم یا خروپف را ضبط نمی‌کند، اما به طور ساده به شما می‌گوید که چند دقیقه از شب با خروپف گذشته است. این برنامه اطلاعات ساده‌ای چون مدت زمان خواب، زمان بودن در رختخواب و کیفیت خواب را ارائه می‌دهد. این اطلاعات حتی صفحه نمایش را به طور کامل اشغال نمی‌کنند که می‌تواند جالب باشد. تنها خصوصیت دیگری که در نسخه رایگان Sleep Cycle ارائه می‌شود، خصوصیت زنگ هشدار هوشمند است که همان‌طور که انتظار می‌رود با هدف بیدار کردن شما در سبک‌ترین خواب و نزدیک‌ترین زمان به ساعتی که تعیین کرده‌اید، برنامه‌ریزی شده است.

به جز موارد بالا، خصوصیت دیگری در Sleep Cycle برای بهبود کیفیت خواب وجود ندارد، مگر اینکه اشتراک سالیانه برنامه را خریداری کنید. در نسخه پولی برنامه، بررسی‌ها‌ی خواب بهبود بسیار زیادی می‌یابند و با نمودار‌های اختصاصی و جداگانه، تاثیر عواملی چون سبک زندگی، محیط و سایر فاکتورهای خارجی دیگر بر روی خواب هر شب و یا در بازه‌ها‌ی طولانی‌تر نمایش داده می‌شود. این فاکتورهای خارجی شامل مواردی چون نمودارهای ماهانه، فشار هوا، وضعیت جوی، تعداد قدم‌ها‌ و ضربان قلب می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند قبل از رفتن به رختخواب، اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها‌یی که انجام داده‌اند را وارد کنند تا برنامه تاثیر منفی یا مثبت احتمالی هر فعالیت را بر روی خواب آن‌ها بررسی کند. نتیجه این ارزیابی‌ها‌ به صورت یک درصد منفی یا مثبت نمایش داده می‌شود.

آنالیزها و آمارهای بلندمدت‌تر همه این اطلاعات نیز در نسخه پولی برنامه در دسترس است. قابلیت‌ها‌ی اضافه دیگر برنامه شامل ضبط خروپف، امکانات پخش صدا برای کمک به خواب، و امکان همگام‌سازی با برنامه RunKeeper هستند. همچنین Sleep Cycle قابلیت همگام‌سازی با Phillips Hue را دارا است که بدین وسیله می‌تواند از لامپ‌ها‌ی هوشمند برای بیدار کردن شما استفاده کند. برنامه فاقد قابلیت مربی خواب (توصیه‌ها‌ و نکته‌ها‌ی مفید) است، اما ارائه اطلاعات مرتبط سطح بالا که بسیار خوب سازماندهی شده‌اند، Sleep Cycle را به یک برنامه با ارزش تبدیل کرده و تا حد زیادی فقدان قابلیت مربی خواب شخصی‌سازی شده را جبران می‌کند. اگر از اطلاعات خوشتان می‌آید، مطمئنا نسخه پولی Sleep Cycle را هم دوست خواهید داشت.

 

نقاط قوت:

  • ردیابی برخی از مراحل خواب
  • درجه‌بندی کیفیت خواب
  • استفاده از اطلاعات ورودی کاربر و وضعیت جوی برای بررسی تاثیر فاکتورهای خارجی بر روی خواب (در نسخه پولی)
  • امکانات پخش صدا برای کمک به خواب (در نسخه پولی)
  • قابلیت همگام‌سازی با وسایل خانگی هوشمند (در نسخه پولی)

نقاط ضعف:

  • خواندن اطلاعات مربوط به مراحل خواب دشوار است
  • فاقد امکان ردیابی حرکت سریع چشم

 

برنامه ++ Sleep

قیمت: رایگان

برنامه ++ Sleep

مزیت اصلی ++ Sleep به عنوان یکی از برنامه‌ها‌ی قدیمی ‌ردیاب خواب اپل واچ، برخورداری از قابلیت ردیابی خودکار خواب است. البته در صورت تمایل می‌توان ردیابی خواب دستی را انتخاب کرد، اما قابلیت مذکور که با بروزرسانی‌ها‌ی اخیر به برنامه اضافه شده، کمک بزرگی به ++ Sleep کرده تا به یکی از بهترین برنامه‌ها‌ی ردیاب خواب تبدیل شود. در این برنامه می‌توانید اطلاعات ثبت شده مربوط به هر خواب را ویرایش کنید و در صورتی که فکر می‌کنید مدت زمان ثبت شده برای خواب، طولانی‌تر از مقدار واقعی است می‌توانید آن را تغییر دهید. امکان همگام‌سازی با Apple Health نیز از قابلیت‌ها‌ی دیگر این برنامه است. هرچند این قابلیت در بیشتر برنامه‌ها‌ی ردیاب خواب موجود است.

برخلاف دارا بودن قابلیت کم نظیر ردیابی خودکار خواب، آنالیزهایی که ++ Sleep ارائه می‌دهد از نظر پرداختن به جزئیات، چنگی به دل نمی‌زند. نمودارهای آن که به آسانی قابل خواندن هستند، تنها خواب آرام و ناآرام، و زمان‌ها‌ی بیداری را نشان می‌دهند. یادآورهای زمان خواب و قابلیت تعیین کردن اهداف خواب تنها قابلیت‌ها‌ی دیگر ++ Sleep هستند. خبری از گزارش کیفیت خواب، نکات مفید، یا ارائه آنالیز برای بهبود خواب نیست. می‌توان گفت این برنامه به نوعی راحتی و سادگی را به ارائه اطلاعات جزئی‌تر ترجیح داده است. مساله‌ای که احتمالا چندان باب میل بسیاری از کاربران نیست.

 

نقاط قوت:

  • ردیابی خودکار خواب
  • اطلاعات ساده و سرراست

نقاط ضعف:

  • فاقد درجه‌بندی برای خواب
  • فاقد قابلیت مربی خواب و عدم ارائه نکات مفید
  • فاقد قابلیت ردیابی مراحل خواب

 

برنامه Sleep Watch

قیمت: رایگان
برنامه Sleep Watch
برنامه ردیاب خواب Sleep Watch محصول شرکت Bodymatter یکی دیگر از برنامه‌ها‌یی است که قابلیت ردیابی خودکار و ویرایش اطلاعات ثبت شده مربوط به خواب را می‌دهد. همانند ++ Sleep، برنامه Sleep Watch نیز تنها اطلاعات مربوط به خواب آرام و ناآرام را فراهم می‌کند اما با اضافه کردن اطلاعات ضربان قلب، بر غنای اطلاعات ردیابی شده می‌افزاید تا عوامل مشکل‌زای احتمالی برای خواب بهتر، شناسایی شوند.

البته نموداری که در برنامه نمایش داده می‌شود خیلی واضح و گویا نیست. این برنامه از یک نمودار دایره‌ای با رنگ‌ها‌ی آبی، برای نمایش میزان آرامش‌بخش بودن خواب شما استفاده می‌کند. این مساله، ارزیابی مراحل خواب و میزان کارایی آن و حتی تشخیص میان خواب آرام و ناآرام را کمی‌ دشوار می‌کند. خوشبختانه درصدها و همچنین مدت زمان خواب آرام و ناآرام برای شما محاسبه شده است، بنابراین نیازی به حدس زدن آن‌ها‌ ندارید. مدت زمان کل خواب نیز قابل همگام‌سازی با برنامه Apple Health است.

Sleep Watch چند خصوصیت دیگر نیز فراتر از ++ Sleep دارد. به عنوان نمونه، Sleep Watch تناسب و هم‌نواختی خواب شما را زیرنظر می‌گیرد و با قابلیت sleep debt به شما کمک می‌کند از کمبود خواب خود باخبر شوید. علاوه بر این، برنامه برخی ارزیابی‌ها‌ی شخصی سازی شده را براساس خواب‌ها‌ی شما و نیز آنچه که می‌توانید برای بهبود آن انجام دهید، ارائه می‌دهد.

 

نقاط قوت:

  • قابلیت ردیابی خودکار
  • نمایش مدت زمان خواب آرام و ناآرام
  • ارائه برخی نکات مفید برای بهبود خواب

نقاط ضعف:

  • ناخوانا بودن اطلاعات نمودار
  • فاقد امکان ردیابی مراحل خواب

 

نتیجه گیری

خواب یکی از مهم‌ترین نیازهای هر فرد به شمار می‌رود، بنابراین ردیابی و بهبود آن نیز کاری باارزش خواهد بود. بسته به برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید، استفاده از ردیاب خواب می‌تواند راهی آسان برای بهبود سلامتی شما باشد. برای این هدف، ساعت‌ها‌ی هوشمند اپل، یکی از پلتفرم‌ها‌ی بسیار خوب هستند. همان‌طور که مشاهده کردید برنامه‌ها‌ی بسیار متنوعی در پیش روی شما به عنوان کاربر اپل واچ وجود دارد که هر کدام ممکن است برای کاربران خاصی مناسب‌تر باشند. شما نیز بسته به نیاز و سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها‌ را انتخاب کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402