بازی های با محوریت هوش مصنوعی در کامپیوتر و موبایل

بهترین بازی های ساخته شده درباره هوش مصنوعی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هوش مصنوعی امروزه سهم بالایی در بازی‌های ویدیویی داشته است که اگر تصمیم دارید با فهرستی از بهترین بازی های هوش مصنوعی آشنا شوید کافیست که در ادامه این مقاله از سایت پلازا با ما همراه باشید که تصمیم داریم به گزینه‌های خوبی اشاره کنیم.

همانطور که می‌دانید از سال 2023 به بعد شاهد رشد هیجانی هوش مصنوعی با عرضه محصول جدید شرکت Open AI یعنی Chat-GPT بودیم که بعد از آن شرکت‌های سازنده بازی و حتی کمپانی‌هایی که روی توسعه قطعات مربوط به بازی‌ها نظیر کارت گرافیک فعالیت داشتند به سمت استفاده از هوش مصنوعی رفتند. همین موضوع سبب شد تا درطول یکی دو سال اخیر گیمرهای بسیاری به دنبال بازی های هوش مصنوعی باشند که بدنیست بدانید در این زمینه تصمیم به معرفی گزینه‌های خوبی در این زمینه گرفته‌ایم.

فهرست مطالب

بازی های هوش مصنوعی

باید بدانید فهرست بازی های هوش مصنوعی شامل گزینه‌هایی است که داستان آنها ارتباط خوبی با هوش مصنوعی داشته و یا روند توسعه بازی‌ها با کمک هوش مصنوعی توسعه یافته است. در این زمینه بررسی‌های بسیاری انجام گرفته است تا در پایان بتوانیم لیستی که شایسته‌اش هستید را ارائه دهیم. در این زمینه کافیست که مارا همراهی کنید زیرا تصمیم داریم برای شروع به 7 مورد از بهترین بازی های ساخته شده درباره هوش مصنوعی اشاره داشته باشیم.

1. بازی Portal 2

بهترین بازی های ساخته شده درباره هوش مصنوعی

حضور هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی مربوط به امروز و دیروز نیست که این موضوع به طور واضح توسط بازی پورتال ۲ اثبات شده است. معمولاً بازی‌هایی که در حول محور هوش مصنوعی توسعه یافته‌اند با گیم پلی و داستان جدی و پیچیده‌ای همراه هستند که این موضوع می‌تواند کاربر را با مشکلات بسیاری در مورد تحقیقات مرکزی و رویارویی با پازل‌های متنوع مواجه کند. داستان بازی پورتال ۲ در مورد یک ربات مجهز به هوش مصنوعی می‌باشد که تصمیم دارد به شما در دنیایی که گرفتار آن شده‌اید کمک نماید. در ابتدا این هوش مصنوعی که به پورتال ۲ معروف است در قالب یک دوست به شما نزدیک می‌شود و بعد از اینکه توانست نظر شما را نسبت به خودش جلب کند رفته رفته به سراغ پیاده سازی اهداف شوم خود خواهد رفت. در پایان بازی شما باید شخصی که سبب رشد و تکامل او شده‌اید را از میان بردارید.

2. بازی NieR: Automata

بهترین بازی های ساخته شده درباره هوش مصنوعی

دومین بازی موجود در این فهرست NieR: Automata نام داشته است که باید بدانید این بازی منظره‌ای دیدنی با داستانی علمی تخیلی را به نمایش گذاشته است که در مورد درگیری بین انسان‌ها و ماشین‌های ساخته شده توسط بشر می‌باشد. متاسفانه ماشین‌ها به هوش مصنوعی مخربی آلوده شده‌اند و همین موضوع سبب شده تا برای نابودسازی بشریت دست به اقدامات مختلفی بزنند. شما در نقش یک مبارز اکنون باید به دنبال نابودسازی ربات‌هایی باشید که از سلاح‌ها و تجهیزات بسیاری برخوردار هستند و این موضوع می‌تواند خطر جدی برای بشریت باشد. طراحی دیدنی و صداگذاری عالی از دیگر مزایای برجسته این بازی مرتبط با هوش مصنوعی می‌باشد که اگر تصمیم دارید با داستان و سبک خوبی در این زمینه آشنا شوید این عنوان می‌تواند شما را برای مدت زمان طولانی سرگرم و جهان‌های مختلفی را در مقابل دیدگاه شما قرار دهد.

3. بازی Horizon Zero Dawn

بهترین بازی های ساخته شده درباره هوش مصنوعی

با توجه به عنوانی که برای این مقاله در نظر گرفته شده است باید بدانید که بازی Horizon Zero Dawn یک محصول اکشن با ماجراجویی بوده که داستان آن در دنیای پسا آخرالزمانی جریان داشته است. برخلاف قرن‌های پیش متاسفانه انسان‌ها در این بازی به صورت گروهی و قبیله‌ای در نقاطی پنهان زندگی می‌کنند که این موضوع به دلیل جهش ناگهانی ربات‌ها بوده است که آنها با توجه به هوش مصنوعی قدرتمندی که در خود داشته‌اند تصمیم دارند هر چیزی که سد راهشان شود را از میان بردارند. شما در بازی Horizon Zero Dawn نقش یک مبارز را بر عهده خواهید داشت که از طریق مهارت‌های شخصی خود باید به دنبال نابودسازی هیولاهایی باشید که جثه آنها چند صد برابر شما می‌باشد و این موضوع سبب روی کار آمدن گیم پلی دشواری خواهد شد که قادر به سرگرم نمودن شما برای زمان طولانی خواهد بود. طراحی گرافیکی و نسل جدید قهرمانان به همراه داستانی عالی می‌تواند این بازی را به عنوان یک محصول غرب وحشی معرفی نماید که در آن با ویژگی‌های بسیاری مواجه خواهید بود.

4. بازی Halo 4

بهترین بازی های ساخته شده درباره هوش مصنوعی

در میان سری بازی‌های افسانه‌ای تیراندازی اول شخص Halo شاهد حضور شخصیت‌هایی بوده‌ایم که معمولاً به هوش مصنوعی مرتبط بودند که در این میان بازی Halo 4 یک گزینه بارز در این زمینه بوده است. علی رغم اینکه برای توسعه این بازی از هوش مصنوعی استفاده شده باید بدانید که داستان این بازی حول محور هوش مصنوعی جریان داشته است که در آن شخصی به نام کورتانا با مشکل جدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند و این موضوع سبب شده تا بر روی ذهن و شخصیت او تاثیر منفی داشته باشد. در این میان شما با استفاده از بخش‌های آموزشی بازی باید به دنبال پایان دادن به مراحلی بروید که با سختی‌های بسیاری همراه هستند و در کنار این موضوع با افزایش تجربیات خود به دنبال شکست دادن دشمنان در نبردها باشید.

5. بازی Mass Effect Series

بهترین بازی های ساخته شده درباره هوش مصنوعی

سری بازی‌های مس افکت فراموش نشدنی هستند که بد نیست بدانید بازی Mass Effect Series یکی از بهترین آنها بوده که با داستانی عالی می‌تواند شما را با تهدیدهای مکانیکی آشنا کند. دشمنان و جناح‌های مختلفی در بازی وجود داشتند که بد نیست بدانید تمامی آنها با هوش مصنوعی به نام ریپر تلفیق شده‌اند و این موضوع می‌تواند شما را با یک تمدن قدرتمند که دشمنتان نیز بوده مواجه کند. این بازی در جهان‌های مختلفی جریان داشته که وظیفه اصلی شما متوقف کردن تکامل نژادهایی است که تصمیم دارند به سمت نابودی بشریت حرکت کنند و اگر نتوانید از پس این کار بر بیایید باید شاهد نابودسازی نسل انسان‌ها در مدت زمان کوتاهی باشید. طراحی چشم نواز و زیبا در کنار صدای عالی از دیگر عناصر مرتبط به بازی Mass Effect Series می‌باشد.

6. بازی Metal Gear Solid Series

بهترین بازی های ساخته شده درباره هوش مصنوعی

در میان بازی‌های متال گیر سولید باید بدانید که هوش مصنوعی در خط مقدم به صورت مخفیانه به کارگیری شده است و این موضوع می‌تواند شما را با یک سری ساختارهای دشوار مواجه نماید. گروه و جناح‌های مختلفی در این بازی وجود داشته است که آنها با دستیابی به هوش مصنوعی درصدد انجام دادن اقداماتی هستند که می‌تواند به عموم بشریت آسیب وارد کند. مقابله با دشمنان در این بازی می‌تواند خطرات بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد زیرا در کنار بخش‌های کمکی که برایتان در نظر گرفته شده است باید به دنبال استفاده از تاکتیک‌هایی بروید که قادر به از میان برداشتن دشمنان باشد.

7. بازی Detroit: Become Human

بهترین بازی های ساخته شده درباره هوش مصنوعی

بازی Detroit: Become Human که به انسان شو نیز معروف است روایتگر یک داستان مرتبط با هوش مصنوعی واقع گرایانه می‌باشد که در آن باید در دنیای فانتزی و وحشیانه حضور پیدا کنید. علی رغم دیگر بازی‌های معرفی شده باید بدانید که این بازی با رفتارها و ساختارهای بسیار خوبی همراه است که با پاسخ دادن به دشمنان باید شاهد عکس العمل آنها باشید و هر مقدار که پاسخ شما شدیدتر باشد باید در انتظار رویارویی با مشکلات و حملات سنگین‌تری باشید. این بازی یکی از بهترین گزینه‌های موجود و مرتبط با هوش مصنوعی بوده است که می‌تواند شما را برای زمان طولانی سرگرم نماید.

سخن پایانی

معرفی لیست بهترین بازی های ساخته شده درباره هوش مصنوعی به پایان رسید که در این زمینه سعی شد به 7 بازی برتر این حوزه اشاره شود. در رابطه با لیست بازی های هوش مصنوعی شما عزیزان نیز می‌توانید مشارکت داشته باشید و در این بین اگر گزینه بهتری مدنظر دارید که در مقاله جای نگرفته است، لطفا نام بازی را برایمان ارسال کنید و یا دیدگاه خود نسبت به بازی‌های نامبرده را برایمان به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402