11 چیز که زمان شما را تلف می‌ کند

تلفن کردن زمان / wasting time
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تا بحال حس کرده اید که با داشتن زمان زیاد در طول روز، به بعضی کار‌های خود نمی‌رسید؟ اگر پاسختان مثبت است، احتمالا شما به کارهایی که به سادگی وقت شما را تلف می‌کنند، توجه ندارید.

بهتر است که در پایان هر روز، نگاهی گذرا به روز خود بیندازید و ببینید که چه کار‌هایی کردید؛ چگونه از زمانی که در طول روز داشتید استفاده کردید و خود را به هدفی که در زندگی دارید، نزدیکتر کردید. افزایش بهره وری و استفاده مفید از وقت، یعنی شما می‌توانید از زمانی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را کنید. لزوما این وقت، نباید صرف کار کردن شود، شما می‌توانید در طول روز با دوستانتان معاشرت کنید، با خانواده خود وقت بگذرانید، ورزش کنید و کار خودتان را هم انجام دهید. موفقیت خود را در طول روز با کم تر کردن 11 کار وقت تلف کن زیر بیشتر کنید و از زمان خود به بهینه ترین حالت استفاده کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

11 کاری که موجب هدر رفتن زمان شما می‌شوند

۱. انجام چند کار همزمان

تلفن کردن زمان / wasting time

تلاش برای انجام چند کار در آن واحد، می‌تواند تمرکز واقعی شما را بسیار کاهش دهد. مغز ما معمولا برای انجام چند کار همزمان طراحی نشده است. مغز ما در صورتی که سعی کنیم در لحظه چند کار را از آن بخواهیم، با کاهش راندمان روبرو می‌شود و آنطور که باید کارهایمان را خوب پیش نمی‌بریم.

با انجام دادن دو کار به صورت همزمان، در واقع این دو کار را بدون تمرکز کامل انجام می‌دهیم و قطعا نباید انتظار داشته باشیم که چیز خاصی از آن برای ما حاصل شود. بهترین کار برای انجام دادن کارهای روزمره، تمرکز واقعی و کامل بر روی یک کار و پیش بردن اهداف خود به صروت متمرکز است. با تمرکز بر روی یک کار می‌توانیم آن را به نحو احسن انجام دهیم و گامی بزرگ برای تحقق اهداف خود برداریم. همچنین تمرکز بر روی انجام یک کار، می‌تواند ضریب خطای ما را هم تا حدود زیادی کاهش دهد.

 

۲. همه چیز را ایمیل نکنید!

تلفن کردن زمان / wasting time

ایمیل می‌تواند یک سیاهچاله برای زمان شما باشد. توجه کرده اید که اگر یک ایمیل برای شما بیاید، تمرکز شما از کارتان برداشته شده و به سراغ جواب دادن ایمیل می‌روید. اما قضیه اینجا تمام نمی‌شود؛ شما وسوسه می‌شوید تا تمام ایمیل‌های آن روز را چک کنید و بخوانید و بعضا ایمیل‌هایی که به درد شما نمی‌خورند را هم با دقت می‌خوانید.

اگر ایمیل‌های کاری شما زیاد هستند و باید به آن‌ها جواب بدهید، بهتر است که در یک ساعت معین از روز، زمان خود را به این کار اختصاص دهید. توجه کنید که باید تنها ایمیل‌های خود را چک کنید، نه پوشه اسپم‌ها و نه چیز‌های دیگر!

 

۳. استفاده بی هدف از رسانه‌های اجتماعی

تلفن کردن زمان / wasting time

اگر از پیام رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی درست استفاده نشود، شما را به ورطه تباهی می‌کشاند! استفاده از این رسانه‌ها بسیار بسیار مهم است. شما اگر تلگرام خود را باز کنید، در تعداد زیادی کانال عضو هستید. اگر این کانال‌ها همگی مفید هم باشند، شما مجبورید ساعت‌ها را صرف خواندن این مطالب با اهمیت کنید. اهمیت این مطالب به جای خود، اما وقتی که از شما می‌گیرد چه!

قبل از استفاده از هرگونه رسانه جمعی و پیام رسان، هدف خود را از استفاده آن مشخص کنید. این رسانه‌ها می‌توانند به کسب و کار شما کمک زیادی کنند و حتی می‌توانند در جهت رسیدن شما به اهدافتان به شما کمک کنند. اما اگر از آن‌ها درست استفاده نکنید، تمام وقت شما را می‌بلعند و شما را در میان تمام آرزو‌ها و اهداف دست نیافته‌تان رها می‌کنند.

یکی از مهم ترین کار‌ها در مواجه با صفحات اجتماعی این است که نباید به هیچ وجه به طور مرتب آن‌ها را چک کنید. تنها برای استفاده‌های شخصی و کاری خود از این رسانه‌ها استفاده کنید، به هیچ وجه خود را مشغول دیگر جزئیات این رسانه‌ها نکنید، چرا که به شدت روی تمرکز و زمان شما تاثیر منفی می‌گذارد.

 

۴. جلسات زیاد و بی معنی

تلفن کردن زمان / wasting time

جلسات کاری، معمولا برای به اشتراک گذاری و برای آپدیت کردن خود با اطلاعات دیگران، بسیار مفید هستند اما معمولا تمام وقت این جلسات مفید نیستند. تمام وقت شما در این جلسات صرف موضوعات کاری نمی‌شود. آماده شدن، رفتن، حضور و بازگشت از جلسات متعدد می‎تواند شما را از کار اصلی تان بسیار دور کند. بر اساس یک گزارش، جلسات کاری غیر موجه و غیر ضروری، سالانه 37 میلیارد دلار، خرج روی دست صاحبان کسب و کار می‌گذارد.

شما به عنوان یک مدیر و صاحب کسب و کار می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هدف شما از حضور در جلسات، اهداف کاری بوده و قرار است که در تمام طول جلسه به کار‌هایی بپردازید که به درد شما می‌خورد.

 

۵. محیط کاری نامنظم

تلفن کردن زمان / wasting time

میز شما پر از یادداشت‌های چسبیده به هم و مداد و خودکار ریخت و پاش شده است؟ دسکتاپ شما مجموعه ای بزرگ از فایل‌های شماست؟ آیا زونکن‌های شما پر از کاغذ و برگه هستند؟

اگر چنین است، سازماندهی این کارها و البته سازماندهی ذهن شما در برخورد با این بهم ریختگی‌ها کار سختی است و زمان زیادی را از شما می‌گیرد. اکنون وقت آن است که اطراف خود را مرتب کنید. همین امروز تمام محیط کار خود را منظم کنید تا وقتی که نیاز به برداشتن چیز خاصی داشتید، دنبال آن نگردید…!

 

۶. ارتباط اجتماعی زیاد

تلفن کردن زمان / wasting time

یک تفاوت ریز بین دوستان شما و همکاران شما وجود دارد. درست است که حرف زدن با همکاران یکی از لازمه‌های محیط کاری است، اما راه فرار از دست کسانی که مدام با شما حرف می‌زنند چیست! در محیط کاری حرف زدن‌های زیادی با همکاران می‌تواند برای شما بسیار بد باشد. وقت زیادی را از شما بگیرد بدون آنکه چیزی عاید شما شود. می‌توانید با گذاشتن یک هندزفری در گوش خود، از دست حرف زدن‌های همکارانتان راحت شوید! البته می‌توانید رک به آن‌ها بگویید که نیاز به تمرکز دارید و نمی‌توانید با آن‌ها حرف بزنید. در حقیقت بهترین زمان برای این کار بعد از صرف غذا و یا هنگام استراحت است، در غیر این صورت شما وقت خود را تلف می‌کنید.

 

۷. توضیح ندهید!

تلفن کردن زمان / wasting time

تصور کنید یک کار مهم به شما سپرده شده است. مثلا طراحی یک محصول. شما می‌خواهید آن را به بهترین نحو انجام بدهید. شروع به کار می‌کنید بخشی از آن را انجام می‌دهید اما نمی‌دانید که کار را درست انجام می‌دهید یا خیر! شروع می‌کنید به پیام دادن و زنگ زدن به دوستانتان که با آن‌ها حرف بزنید و توضیح دهید که چه اتفاقی افتاده است.

شما با شروع این کار، کلید تلف شدن بخش زیادی از وقت خود را زده اید! اصلا نیازی به اینکه برای همه نگرانی‌هایتان را توضیح دهید نیست. تنها کافی است که این تصور را با خود داشته باشید که شما در حال انجام کار خود در بهترین شکل ممکن هستید. خود به خود اعتماد به نفس ادامه کار به شما بر می‌گردد و می‌توانید بدون کمک دیگری و یا درد و دل کردن با آن‌ها به کار خود پایان دهید. در این مواقع بهتر است که همه را فراموش کنید و روی داشته‌های خود تمرکز کنید.

 

۸. فضای اینترنت

تلفن کردن زمان / wasting time

آه باز هم اینترنت! چیزی که نداشتنش تصور هم نمی‌شود! اما اینترنت می‌تواند چیزی بیشتر از آنچه که نشان می‌دهد باشد. شما می‌توانید با لمس یک انگشت خود را وارد یک دنیای دیگر کنید. دنیایی از سرگرمی، مطالب علمی، کانال‌های تلویزیونی و مطالب دیگر. اگر حواستان نباشد همه این بخش‌ها شما را به درون خود می‌کشانند و وقت شما را از بین می‌برند. اگر هر روز با اینترنت کار دارید، بهتر است سایت‌هایی را که نیاز دارید، بوکمارک کنید تا دیگر وبسایت‌ها شما را وسوسه نکنند!

شما می‌توانید برای کار خود یک تایمر داشته باشید. هر روز سعی کنید کار دیروز را در زمان بهتری انجام دهید. برای این کار فرض کنید یک کار مشخص را می‌توانید بعد از یک هفته 20 دقیقه زودتر انجام دهید. بعد از یک هفته شما می‌توانید یک استراحت شیرین 20 دقیقه ای را به خود هدیه دهید و به کارهایی که نباید در طول کار کردن انجام دهید، بپردازید.

استفاده از اینترنت عملا نمی‌تواند حذف شود. شما برای کسب و کارتان نیاز مبرم به استفاده از اینترنت دارید پس استفاده از آن را مدیریت کنید و تنها به وبسایت‌هایی سر بزنید که به آن‌ها نیاز دارید.

 

۹. استراحت‌های زیاد

تلفن کردن زمان / wasting time

ساعت 3 شب است و شما افسرده هستید! نه کاری می‌توانید بکنید و نه می‌توانید بخوابید. فردای این روز شما نه تمرکز کافی دارید و نه انرژی مناسب. با وقفه‌های طولانی کار خود را پیش می‌برید. احتمالا در مواقع استراحت خود سیگار هم می‌کشید! نوشیدن کافه، نوشابه و یا هر چیز دیگری مشکل شما را حل نمی‌کند؛ بلکه شما را خسته تر هم می‌کند. بهترین کار این است که برای استراحت پیاده روی را انتخاب کنید. راه رفتن هم ذهن شما را باز می‌کند، هم روی سلامت شما تاثیر دارد و هم الگوی روزانه شما را تنظیم می‌کند تا زودتر بخوابید و لازم نباشد شب تا دیر وقت بخوابید.

 

۱۰. نادیده گرفتن خستگی ذهنی

تلفن کردن زمان / wasting time

امروزه، بیشتر از هر زمان دیگری کار می‌کنیم و زودتر از همیشه فرسوده و خسته می‌شویم. اثر کلی این است که توانایی ذهنی ما پایین تر می‌آید و کار‌های خود را با شادابی کمتری انجام می‌دهیم. اگر ذهن آماده ای برای انجام کارها نداشته باشید، موفق نمی‌شوید. کمی به فکر خودتان باشید و به ذهن خود استراحت دهید. وقتی بعد از یک خواب مناسب بیدار می‌شوید، دنیا رو به شما لبخند می‌زند و می‌توانید راه موفقیت خود را پیش بگیرید.

 

۱۱. نداشتن یک هدف مشخص

تلفن کردن زمان / wasting time

بین تمام موارد این لیست، این یکی می‌تواند در دراز مدت به شما آسیب بزند. اگر یک طرح و دورنمای واضح از اهداف خود نداشته باشید، زمان به نفع شما سپری نمی‌شود. اگر می‌خواهید موفق شوید، باید بتوانید انگیزه خود را حفظ کرده و تصویری روشن از آن در ذهن نگه دارید.

اگر انگیزه ای برای متمرکز شدن روی هدف خود نداشته باشید، یک روز به آسانی از رسیدن به هدف خود دست می‌کشید. این زمانی است که انگیزه شما به هیچ وجه توانایی مقابله با وسوسه‌های دور و بر شما را ندارد. اگر نمی‌دانید برای چه بازی می‌کنید، قطعا خواهید باخت.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
تینا قنبریان
.
11 شهریور 1397، 21:35
پاسخ
0
0
چقدر ساده و در عین حال راهگشا!
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402