خطرناک ترین اشتباهات اینستاگرام که به پیج شما آسیب می‌زنند

اشتباهات در اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اشتباهات در اینستاگرام می‌توانند تاثیر بسیار مخربی بر روند پیشرفت و توسعه صفحه شما داشته باشند. با ما همراه باشید تا با چند نمونه از رایج‌ترین اشتباهات در این شبکه اجتماعی آشنا شویم.

در اوایل معرفی پلتفرم اینستاگرام، بسیاری از پیج‌ها و صفحات بیزینسی توانستند به صورت شانسی یا اتفاقی موفقیت‌‌های زیادی را در این عرصه کسب کنند. اما با توجه به آپدیت شدن الگوریتم اینستاگرام و رخدادن برخی اتفاقات ناخوشایند، امروزه برخی خطوط مشی و استانداردها برای فعالان این پلتفرم تعیین شده است. با توجه به سخت‌گیری‌های رایج، انجام دادن برخی اشتباهات در Instagram حتی ممکن است نقشه موفقیت چندین شبه شما را خراب کند! به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از انجام هر نوع اقدامی در ابتدا با اشتباهات رایج اینستاگرامی که ممکن است شما را در دام خود بیندازند آشنا شوید. در ادامه این مطلب پلازا، چند مورد از پرتکرارترین و همچنین خطرناک‌ترین اشتباهات در اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد!

فهرست مطالب

۱. وجود تعداد زیادی از هشتگ‌ها در زیر هر پست و استوری!

درست است که به کار بردن هشتگ‌های مرتبط با مفهوم و عناوین محتواها در اینستاگرام، می‌تواند منجربه بهینه‌سازی محتوا شود. اما استفاده بی‌رویه و همچنین بی‌هدف از این هشتگ‌ها می‌تواند نتیجه برعکسی در بازدید گرفتن و تعداد لایک‌ محتواهای شما داشته باشد.

اشتباهات در اینستاگرام

همیشه سعی کنید هشتگ‌گذاری در اینستاگرام را طبق برخی اصول و قواعدی که توسط کارشناسان سئو و فنی در نظر گرفته شده، انجام دهید. همان طور که می‌دانید الگوریتم اینستاگرام برای هر پست حدود ۳۰ هشتگ را مجاز کرده است. آن دسته از پیج‌هایی که از هشتگ‌هایی با تعداد بیشتر از ۳۰ عدد استفاده کنند، بدون شک جریمه خواهند شد.

در حالت معمو و نرمال، بهتر است برای هر یک از پست‌های خودتان بین ۵ تا ۹ عدد هشتگ مرتبط و پرتکرار استفاده کنید.

۲. بیوگرافی ضعیف و ناقص

یکی از ساده‌ترین اشتباهات در اینستاگرام که متاسفانه خیلی از پیج‌های تازه وارد به آن مبتلا می‌شوند، تکمیل نکردن بیوگرافی در پروفایل است. شاید این بخش از پروفایل در ابتدا بی‌اهمیت به نظر برسد، اما در اصل تاثیر بالقوه‌ای در ایجاد ارتباط با مشتریان دارد.

اشتباهات در اینستاگرام

برای نوشتن بیو پروفایل اینستاگرام خود، باید اطلاعاتی از قبیل برند، شعار تبلیغاتی و اطلاعات مربوط به راه‌های برقراری ارتباط تماس و… را درج کنید. حتی اگر در سایر شبکه‌های سوشال مدیا فعالیت دارید، بهتر است برای افزایش میزان تعامل حتما دایرکت لینک‌هایی را قرار دهید. برای تبدیل بیوگرافی اینستاگرام خود به یک بیو حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات زیر را درج کنید:

  • ارائه توضیحات مفید و مختصر در مورد حوزه فعالیتی خود
  • درج هشتگ‌های مفهومی و مرتبط با حوزه کسب و کار خود
  • قراردادن برند و نام تجاری شرکت

توجه داشته باشید که در قسمت bio اینستاگرام باید حداکثر به میزان ۱۵۰ کاراکتر توضیحات اضافه کنید.

۳. عدم توجه به تولید محتوای هدفمند و استراتژیک!

اگر در ابتدای مسیر فعالیتی خود در اینستاگرام هستید، به احتمال زیاد تصور می‌کنید که تنها با تولید محتواهای ترند می‌توانید به اهداف خود برسید. در حالی که یکی از رایج‌ترین اشتباهات در اینستاگرام، عدم توجه به تولید محتوای اصولی، هدفمند و استراتژیک است! شما بایستی برای روند تولید محتوای خود در اینستاگرام یک برنامه کاملا منظم و دقیق داشته باشید.

البته اگر دانش کافی در زمینه تولید محتوا ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره‌های معتبر کپی رایتینگ شرکت کنید. با تسلط بر علم کپی رایتینگ می‌توانید محتواهایی بهینه‌سازی شده و در عین حال خلاقانه و جذابی را برای موضوعات حوزه کاری خود در اینستاگرام آماده کنید.

۴. احساس مسئولیت نداشتن نسبت به فالوورهای خود!

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت هر یک از حساب‌های کاربری فعال و پرطرفدار در اینستاگرام، این است که همیشه و در هر لحظه به فالوورها و حتی مخاطبین بازار هدف خود توجه می‌کنند. این توجه ناشی از داشتن احساس مسئولیت نسبت به فالوورها است که باعث می‌شود میزان و کیفیت تعامل افزایش یابد.

اشتباهات در اینستاگرام

منظور از احساس مسئولیت داشتن نسبت به فالوورها همان پاسخ دادن سریع و واضح به کامنت‌ها و نظرات در زیر هر یک از پست و استوری‌ها است. حتی شما به عنوان یک پیج مردمی باید بدانید که برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود لازم است تا از ترفندهایی همچون ایجاد باکس‌های پرسش و پاسخ (FAQ) استفاده کنید.

به خصوص اگر قصد دارید محصول یا خدمتی را به مخاطبان هدف خود عرضه کنید، حتما باید پاسخ‌دهی سریع را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

۵. تمرکز کردن روی تبلیغات مکرر

تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام، دقیقا یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیتی است. اما استفاده بیش از حد از متون و باکس‌های تبلیغاتی در داخل محتواهای اینستاگرامی نه تنها هیچ فایده‌ای ندارد، بلکه باعث می‌شود تا تمرکز مخاطب از هدف اصلی محتوای شما برداشته شود.

اگر قصد دارید با انجام دادن این قبیل از اشتباهات در اینستاگرام، تعامل خود را کاهش ندهید، پس بهتر است تبلیغات مورد نظرتان را به اندازه و به میزان مفید با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

در بسیاری از موارد شما با تولید محتوای کاربرپسند و جذاب حتی می‌توانید بدون نیاز به تبلیغات هزینه‌بر به اهداف مورد نظر خود برسید!

۶. خرید فالوور و لایک از طریق ربات‌ها

امان از دست پیج‌های اینستاگرامی که یک شبه دوست دارند به تمام اهداف خود برسند! یکی دیگر از اشتباهات در اینستاگرام که حتی ممکن است یک پیج را به کام مرگ بکشاند، خرید فالوور و حتی لایک و کامنت است. انجام این کار در ۹۰ درصد مواقع به ضرر مدیران پیج‌ها بوده و عملا هیچ نقشی در رشد و توسعه سریع پیج ندارد.

اشتباهات در اینستاگرام

به بیانی ساده‌تر، مخرب‌ترین نوع اشتباه در اینستاگرام، خرید لایک و کامنت و فالوور توسط ربات‌ها است! علاوه بر اینستاگرام، مخاطبین با دیدن صحنه‌هایی همچون عدم تناسب تعداد فالوورها با لایک و کامنت‌های گرفته شده از یک محتوا، یک حس ناامنی نسبت به پیج پیدا خواهند کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تحت هیچ شرایطی از این روش‌ها استفاده نکرده و تمرکز خود را روی ارتباط‌های حقیقی و مفید بگذارید.

۷. آنالیز نکردن اینستاگرام

از جمله مهم‌ترین اقداماتی که بعد از تولید محتوای ارزشمند و توجه به مخاطبین خود در اینستاگرام باید انجام دهید، آنالیز کردن نتایج و بازدهی فعالیت خود است. با ورود به بخش اینسایت در اینستاگرام می‌توانید به صورت نسبتا دقیقی فعالیت خود را در بازه‌های زمانی مختلف آنالیز و بررسی کنید.

۸. پیچ خود را از حالت پرایوت PRIVATE خارج کنید!

از دیگر ساده‌ترین اشتباهات در اینستاگرام که صاحبین کسب‌و‌کارها به آن بی‌توجه هستند، خارج کردن پیج از حالت پرایوت یا همان خصوصی است. شما به عنوان یک برند دارای خدمت و کالا باید در اینستاگرام حساب کاربری خود را در حالت پابلیک یا عمومی قرار دهید.

اشتباهات در اینستاگرام

برای خارج کردن پیج خود از حالت پرایوت باید به بخش SETTING مراجعه کرده و سپس گزینه PRIVATE را غیر فعال کنید.

۹. کپشن نویسی جذاب: مهم‌ترین اقدام در اینستاگرام

بعد از تولید محتواهای استراتژیک و هدفمند، حال نوبت آن است که در زیر هر یک از پست‌های این محتواها، از توضیحات جذاب و مفیدی استفاده کنید. کپشن نویسی در اینستاگرام اصول و قواعد خاصی دارد:

  • پرهیز از نوشتن جملات طولانی
  • رعایت اصل CTA یا همان دعوت به اقدام در هر کپشن
  • بیش از اندازه کوتاه یا طولانی نبودن کپشن
  • استفاده از استیکرهای مناسب در ابتدا یا انتهای جملات
  • ارائه اطلاعات دقیق در مورد موضوع محتوا
  • درج آیدی اینستاگرام در کپشن

۱۰. عدم استفاده از CTA مناسب در اینستاگرام

در عملیات بازاریابی، کال تو اکشن یا همان دعوت به اقدام یکی از رایج‌ترین اصطلاحات است. هدف شما از به کار بردن CTA در محتواهای مختلف اینستاگرامی خود باید دعوت از مخاطب برای انجام یک درخواست معقول و منطقی باشد!

برای برقراری ارتباط و تعامل سازنده با مخاطبین خود در اینستاگرام، حتما باید یک CTA خوب و جذاب طراحی کنید. در واقع این روش، راهکاری خلاقانه و مناسب برای ترغیب مخاطبین برای استفاده از خدمات شما یا حتی خرید محصولات عرضه شده است.

بسیاری از برندهای قدرتمند و محبوب فعال در اینستاگرام، همواره با طراحی کال تو اکشن‌های جذاب و خلاقانه توانسته‌اند بازدهی و میزان فروش محصولات و خدمات خود را چندین برابر افزایش دهند.

۱۱. تصاویر بی‌کیفیت و نامرتبط: قاتل روح محتواهای شما!

بیش از ۹۰ درصد مخاطبین اینستاگرام، به تصاویر و عکس‌ها توجه بیشتری می‌کنند. به همین دلیل برگ برنده شما تصاویر باکیفیت، جذاب و متناسب با محتوایی است که منتشر می‌کنید. در واقع نقش تصاویر در اینستاگرام فراتر از تصور شما است. یعنی مخاطب از ابتدای ورود خود به صفحه اینستاگرامی شما به ترکیب و ترتیب تصاویر دقت کرده و یک نمای کلی را می‌بیند. این نمای کلی باید به قدری جذاب باشد که مخاطبین تازه وارد بدون معتلی حداقل روی یکی از پست‌های شما کلیک کنند!

اشتباهات در اینستاگرام

سوالات متداول در مورد اشتباهات اینستاگرام

انجام هر یک از اشتباهات فوق در اینستاگرام، می‌تواند شما را در باتلاق جریمه الگوریتم این پلتفرم به دام بیندازد. برای رهایی از این باتلاق باید از انجام چنین اقداماتی پرهیز کنید. در ادامه به برخی سوالات رایج شما در رابطه با اشتباهات اینستاگرام پاسخ می‌دهیم.

آیا منتشر کردن پست‌های زیاد در اینستاگرام خطرناک است؟

بله، انجام این کار می‌تواند در اغلب مواقع حساب کاربری شما را مسدود کند! حتی ممکن است محتواهای شما به مخاطبین زیادی نمایش داده نشود.

آیا منتشر کردن پست‌های زیاد در اینستاگرام خطرناک است؟

برای بهینه‌سازی پیج اینستاگرامی که دارید، بایستی اقدامات زیر را حتما در اولویت کارهایتان قرار دهید:

کلام آخر

در این مطلب از پلازا، شما را با مهم‌ترین و رایج‌ترین اشتباهات در اینستاگرام آشنا کردیم. اگر می‌خواهید در اینستاگرام روند رو به رشدی را تجربه کنید، کافی است تا این اشتباهاتی که به صورت لیست‌وار معرفی کردیم را انجام ندهید! در نهایت باید به این نکته مهم هم باید اشاره کنیم که برای کسب درآمد از اینستاگرام و توسعه کسب‌و‌کار خود با این پل ارتباطی باید تلاش مستمر و صبر زیادی داشته باشید!

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402