10 راه برای افزایش سریع اعتماد به نفس بر اساس یافته‌ های علمی

اعتماد بنفس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بر اساس یافته‌های علمی جدید، راه‌های مختلفی برای افزایش اعتماد به نفس وجود دارد، از حرف زدن با خود با لحن دوم شخص تا گرفتن عکس سلفی، همه این موارد آن را افزایش خواهند داد.

فرقی نمی‌کند که به تازگی، کسی شما را قال گذاشته یا اینکه ترفیع شغلی مورد نظرتان را دریافت نکرده باشید، تمام این موارد می‌تواند اعتماد به نفس را کاهش دهد. اما موقعیت شما هرچه که باشد، راه‌هایی وجود دارد که با آنها می‌توانید عزت نفس خود را ارتقا دهید و به مسیر موفقیت برگردید؛ چرا که در نهایت، اعتماد به نفس کلید موفقیت است، حتی اگر لازم باشد می‌توانید تظاهر به عزت نفس کنید تا در نهایت در دنیای واقعی هم به آن برسید.

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما برای ارتقای شخصیت، می‌توانید از روش‌هایی همچون عطر زدن، صحبت کردن با خود یا سلفی گرفتن استفاده کنید. بر اساس تحقیقات جدیدی که انجام گرفته، فعالیت‌هایی از این دست، تاکتیک‌هایی نتیجه‌بخش هستند که می‌توانند اعتماد به نفس شما را افزایش دهند. در اینجا به ده راه مختلفی اشاره می‌کنیم که با آنها می‌توانید شخصیت و اعتماد به نفس خود را ارتقا دهید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

10 راهکار افزایش سریع اعتماد به نفس

 


لباس‌های مشکی بپوشید


اعتماد به نفس

اگر در مورد خودتان احساس بدی دارید، یکی از راه‌هایی که سریع می‌توانید این احساس را کنار بگذارید آن است که لباس‌هایی تماما به رنگ مشکی بپوشید. تحقیقاتی که در سال 2015 انجام شده، رنگ‌هایی را مشخص کرده که با ویژگی‌های خاصی بیشتر مرتبط هستند. در این تحقیق معلوم شد که رنگ مشکی باعث می‌شود تا افراد جذاب‌تر، باهوش‌تر و همچنین با اعتماد به‌ نفس بیشتر به نظر برسند. علاوه بر اینها، در کل رنگ مشکی در مقایسه با رنگ‌های دیگر جذاب‌تر دیده می‌شود. بر اساس این مطالعه، 66 درصد از زنان فکر می‌کنند که رنگ مشکی برای مردان جذاب‌تر است و 46 درصد از مردان نیز همین نظر را در مورد زنان دارند.

 


ادکلن یا عطر بزنید


اعتماد به نفس

نوع عطری که از شما استشمام می‌شود، علاوه بر اینکه روی خودتان تاثیر دارد، همچنین روی دیدگاه دیگران در مورد شما نیز اثر می‌گذارد. بر اساس تحقیقی که به تازگی منتشر شده، مردانی که ادکلن می‌زنند، هم اعتماد به نفسشان افزایش می‌یابد و هم از سوی اطرافیان جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

 


موسیقی گوش دهید


اعتماد به نفس

موسیقی تاثیر بسیار شگرفی بر حالت روحی افراد دارد. وقتی صحبت از ارتقای اعتماد به نفس باشد، گوش دادن به موسیقی عالی عمل می‌کند. در تحقیقی که توسط دانشگاه نورت‌وسترن آمریکا انجام شده، از 78 دانشجو خواسته شد تا به یک قطعه موسیقی دو دقیقه‌ای دو بار گوش دهند. اولین باری که به این موسیقی گوش دادند، صدای باس آن کم بود. بار دوم، محققان سطح باس موسیقی را افزایش دادند. بعد از گوش دادن به این قطعه موسیقی با سطح باس بیشتر، شرکت‌کنندگان گفتند که احساس قدرت بیشتر، برتری‌طلبی و مصمم بودن داشته‌اند.

 


سلفی بگیرید


اعتماد به نفس

به نظر می‌رسد که بالاخره باید سوار بر موجی شوید که این روزها در رابطه با سلفی گرفتن راه افتاده است. بر اساس تحقیقی که به تازگی توسط دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا انجام شده، سلفی گرفتن می‌تواند باعث افزایش عزت نفس افراد شود. در این تحقیق، محققان گروهی 41 نفره از دانشجویان را تحت نظر قرار دادند و از آنها خواستند تا سه عکس مختلف بگیرند: یک عکس سلفی از خودشان در حال لبخند زدن، عکسی از چیزی که آنها را خوشحال می‌کند و همچنین عکسی از چیزی که معتقدند کس دیگری را می‌تواند خوشحال کند. هر یک از این تصاویر، افراد را خوشحال‌تر می‌کرد، هرچند وقتی که سلفی می‌گرفتند، بیشترین سطح از افزایش اعتماد به‌ نفس را گزارش کردند.

 


برای موفقیت لباس بپوشید


اعتماد به نفس

ضرب‌المثلی انگلیسی می‌گوید: «برای موفقیت لباس بپوشید». اما شاید برخی‌ها این مثل را خیلی جدی نگیرند. در تحقیقی که به تازگی انجام شده، 128 مرد به سه گروه تقسیم شدند، یک گروه کت‌وشلوار، گروه دوم شلوار اسلش و گروه سوم لباس‌های غیررسمی و متنوع پوشیدند. در این حالت، از آنها خواسته شد تا با حالت مذاکره نقش بازی کنند. در پایان، گروهی که کت و شلوار پوشیده‌ بودند بالاترین سطح سلطه‌طلبی و عملکرد شغلی را داشتند و در نهایت مذاکرات بهتری را انجام می‌دادند.

 


رفتاری اجتماعی داشته باشید


اعتماد به نفس

افراد و دوستانی که در اطراف خود انتخاب می‌کنید، تاثیری خارق‌العاده روی نوع احساس شما خواهند داشت. به همین دلیل، لازم است اطراف خود شبکه‌ وسیعی از دوستانی داشته باشید که همواره از شما حمایت می‌کنند. بر اساس تحقیقی که توسط موسسه‌ای تحقیقاتی در کانادا انجام شده، هر قدر گروه‌های اجتماعی اطراف یک فرد بیشتر باشد، عزت نفس وی بالاتر می‌رود.

 


حالت ایستادن درست را تمرین کنید


اعتماد به نفس

حالت بدن و نوع حرکت کردن درست، علاوه بر اینکه به سلامت فیزیکی شما کمک می‌کند، می‌تواند سطح اعتماد به نفس شما را نیز ارتقا بخشد. در تحقیقی که توسط محققان دانشگاه اوهایو در آمریکا انجام شده، از گروهی از دانشجویان خواسته شد تا هنگامی که روی صندلی در وضعیت صاف و یا راحت نشسته‌اند، کارهایی را انجام دهند و خودشان سه نکته مثبت و سه نکته منفی را در این رابطه ذکر نمایند. دانشجویانی که در وضعیت صاف نشسته بودند، بیشتر به ویژگی‌های مثبت اشاره کردند، در حالی که دانشجویان نشسته در حالت راحت، بیشتر  منفی‌نگر بودند.

 


به ورزش‌ در فضای باز بپردازید


اعتماد به نفس

به فعالیت‌های ورزشی خارج از محیط خانه بپردازید. بر اساس مطالعه‌ای که به تازگی توسط موسسه سلامت محیطی آمریکا انجام شده، انجام فعالیت ورزشی در محیط بیرون خانه تاثیر مثبت مستقیمی روی عزت نفس افراد می‌گذارد.

 


با لحن دوم شخص با خودتان صحبت کنید


اعتماد به نفس

صحبت کردن با خود در حالی که لحن مثبتی دارید، روشی بسیار موثر برای افزایش اعتماد به نفس در کوتاه‌مدت است. اما، نوع روشی که در آن با خودتان صحبت می‌کنید، نیز اهمیت دارد. در مطالعه‌ای که توسط یک موسسه تحقیقات روانشناسی اجتماعی در آمریکا انجام شده، به نیمی از شرکت‌کنندگان گفته شد تا با لحن اول شخص و مثبت با خودشان صحبت کنند (خود را من خطاب قرار دهند) و به نیمی دیگر گفته شد تا به صورت مثبت و با لحن دوم شخص با خودشان گفتگو نمایند (خود را تو خطاب قرار دهند). افرادی که قرار بود با لحن دوم‌شخص با خودشان صحبت کنند، سطح بالاتری از انگیزه و اعتماد‌ به‌ نفس را گزارش دادند. محققین دلیل این مسئله را چنین نتیجه گرفتند که وقتی از واژه تو استفاده می‌شود، انسان تصور می‌کند که از سوی دیگران نظر می‌گیرد و تشویق می‌شود.

 


تمرین تمرکز کنید


اعتماد به نفس

تمرین تمرکز حواس روشی عالی برای افزایش اعتماد به‌نفس است. در واقع، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که تمرین تمرکز حواس شامل مدیتیشن و یوگا به صورت مستقیم روی عزت نفس تاثیر دارد. بر اساس مطالعاتی که در سال 2017 انجام شده، تمرین‌های یوگا که در آنها به صورت ویژه به تنفس و تمرکز کردن توجه می‌شود، کمک زیادی به افزایش عزت نفس می‌کند. تحقیقی که در سال 2008 انجام شده نیز نشان می‌دهد که مدیتیشن مزایای زیادی برای فرد دارد، چرا که باعث کنترل خود و همین طور تمرکز بیشتر می‌شود و در نهایت اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.

کلام آخر

برای اطلاع بیشتر از مقالات کسب و کار مقالات کسب و کار با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402