گیم پلی Darksiders 3 دنباله روی قسمت های قبلی خواهد بود

Darksiders III
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با توجه به نزدیک شدن به تاریخ انتشار سومین قسمت از سری Darksiders و تریلر و ویدیوهایی منتشر شده از بازی، در این مطلب تجربه‌ای از گیم‌پلی دمو را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

Darksiders از همان ابتدا قرار بود به عنوان یک فرنچایز چند قسمته ساخته شود. هرچه باشد پروتاگونیست‌هایش چهار سوار سمبولیک قیامت هستند. به دنبال انتشار قسمت دوم و فروپاشی ناشر بازی یعنی THQ، آینده فرنچایز آخرالزمانی به نظر می‌رسید، البته نه به شکل باحال بازیش که همه دوست داریم. با این حال بسیاری از سازندگان دو بازی اول (به جز خالق سری، جو مادوریا) با یکدیگر جمع شدند و استودیوی Gunfire Games را تشکیل دادند و این استودیوی رشته سری را از همان جایی که رها شده بود، سر گرفت. در گیمزکام امسال دموی مفصلی از بازی را شاهد بودیم؛ بنابراین بد نیست تا قبل از انتشار کمی در موردش صحبت کنیم.

اولین داستان Darksiders روی «وار» (war) تمرکز داشت، Darksiders II ماجرای «دث» (Death) را دنبال می‌کرد و سومین قسمت داستان از نگاه «فیوری» (Fury) خواهر جنگ روایت می‌شود. «استرایف» (Strife) آخرین سوار قیامت در کات سین ابتدایی بازی حضوری مرموز داشت، اما بعید می‌دانم ماجرایش به چند کات سین معمولی محدود باشد.

 


بازگشت به آخرالزمان


دمو با شورای صورت‌های گداخته آغاز می‌شود، سه صورت سنگی با دهانی شعله‌ور که سواران را در بازی‌های قبلی هدایت می‌کردند، مراسمی را اجرا می‌کنند که بیشتر به منظور آشنایی بازیکنان با شخصیت‌‌های اصلی و نقش‌هایشان در بازی گنجانده شده است. فیوری که می‌خواهد هرچه زودتر به اصل مطلب و بخش‌های هیجان‌انگیز داستان برسد، مراسم را با تمسخر قطع کرده و شورا هم او را غیرقابل پیش‌بینی‌ترین سوار قیامت و «موتور روشن خشم» قلمداد می‌کند. از آن پس فیوری به مأموریتی که به او واگذار شده وارد می‌شود: جمع‌آوری هر هفت گناه کبیره! او در شهری فرود می‌آید که ظاهرآً از یک نبرد طولانی در مقابل طبیعت شکست خورده است. خیابان‌های ویران و ماشین‌های درب و داغان روی هم تلبمار شده‌اند، این منظره به شدت یادآور مکان‌هایی است که وار در Darksiders اول درونشان به جست و جو می‌پرداخت. همچنین مانند بازی اول همراه با فیوری هم یک «ناظر» فرستاده می‌شود. اگر یادتان باشد مأموری (با صدای مارک همیل) دائم با وار همراه بود تا با نظارت روی فعالیت‌هایش، از درستی مأموریتش اطمینان حاصل کند. این طور به نظر می‌رسد که ناظر فیوری هم به همین منظور با او همراه شده است.

در دمو، فیوری تنها یک دکمه برای حمله دارد، اما با نگاه داشتن همان دکمه در بین ضربات یا مکث پس از چند بار فشار می‌توانستم کمبوهای متنوع خلق کنم. از ترتیب تنظیمات صفحه کنترلر این طور مشخص بود که دو حالت حمله‌های Hollow و فرم Chaos هم برای گیم‌پلی در نظر گرفته شده‌ است، اما در دمویی که من مشغولش بودم غیرقابل دسترس بودند، اما شکی نیست که عمق بیشتری به سیستم مبارزات پیچیده‌تر اضافه خواهند کرد.


مبارزه با انوی (Envy یا حسادت یکی از هفت گناه کبیره است)


پس از مبارزه با چندین دشمن و استفاده از شلاق برنده فیوری برای تاب خوردن از روی پرتگاه، «انوی» را پیدا کردم، اولین گناه از هفت گناه کبیره: زنی زشت و کرکس فرم که به شدت «اسککسیس» از فیلم Dark Crystal را یادآور می‌شد. او حمله‌هایش را به شکل پراکنده انجام می‌داد و به طرز شگفت‌انگیزی سریع حرکت می‌کرد؛ علاوه بر حمله‌های پرشی مستقیم، موجی مغناطیسی روی زمین به وجود می‌آورد که تنها راه نجات از آن‌ها جاخالی و پرش بود. انوی روی زمین ترک به وجود آورد و مجبور شدم با پرش مستقیم و استفاده از شلاق، خودم را بار دیگر به او برسانم.

انوی در دومین مرحله مبارزه من را کشت، اما شکست من به کشف مکانیک جدیدی منجر شد. Darksiders هرگز از گرته‌برداری از بازی‌هایی بزرگی مثل Zelda ،God of War ،Prince of Persia و Portal ابایی نداشته، اما حالا یک بازی جدید دیگر به فهرست الگوهایش اضافه کرده است: Dark Souls. قبل از مبارزه‌ام با انوی «ارواح» زیادی پس از مرگ دشمنانم جمع‌آوری کرده بودم، وقتی بار دیگر سر مبارزه‌ام به انوی باز گشتم روح‌های گمشده‌ام را دیدم که در وسط مکان مبارزه انتظارم را می‌کشیدند. کمی بعدتر در دمو متوجه شدم که این ارواح می‌توانند به عنوان امتیاز تجربه برای مهارت‌های سلامتی، قدرت حمله یا جادو استفاده شوند. حالا که سیستم و طرح حملات انوی را یاد گرفته بودم توانستم او را شکست دهم. مرگ انوی به یک کات سین منجر شد. ناظر فیوری او را به خاطر کشتن انوی به جای دستگیریش بازخواست کرد، اما فیوری طلسم سبز نورانی‌ که از گردن انوی دزدید را نگه داشته و روح انوی را جذب می‌کند. این قطعه چیزی شبیه به طلسم «نفلیم» است که دث برای ذخیره روح هم‌نژاد‌هایش در Darksiders II استفاده می‌‎کرد؛ اما با وجود شباهت‌ها دو آیتم کاملاً مجزا به نظر می‌رسند.

ناظر که تحت تأثیر قرار گرفته به فیوری می‌گوید: «بانوی من، شما عین چیزی هستید که شورا وعده‌اش را داده بود» و به فیوری یادآور می‌شود که پیدا کردن و گیرانداختن دیگر گناهان هفت‌گانه کار ساده‌ای نخواهد بود. هر دو در خیابان‌های ویران شده (که به خاطر آخرالزمانی که وار راه انداخته به این روز افتاده‌اند) شهر قدم می‌زنند، فیوری می‌گوید که «هدایای برادرش چشم‌گیر هستند» و تحت تأثیر کارهایش قرار گرفته است. اما ناظر به او یادآور می‌شود که در بین دیگر سواران رقیب ندارد؛ ظاهراً نگهبان فیوری را قدرتمندترین عضو گروه می‌داند.

 


جست و جوی دنیا


قبل از پایان دمو، فرصتش را داشتم تا کمی در محیط اطراف جست و جو کنم. سکوهایی را می‌دیدم که دسترسی به آن‌های فعلاً امکان‌پذیر نبود و احتمالاً فیوری با آپگرید قدرت‌هایش می‌توانست به آن‌ها راه پیدا کند. همچنین یک راهرو مشاهده می‌شد که توسط سنگ‌های بنقش نوارنی بسته شده بود و مسیر مسدود دیگری هم پوشیده از موادی نیمه شفاف وجود داشت که مطمئناً با مهارت‌های خاصی توسط فیوری نابود می‌شدند. همچنین دیواری را دیدم که سطحش به بعضی دیوارهای Darksiders II که دث از آن‌ها بالا می‌رفت، شبیه بود. من نمی‌توانستم از آن‌ها بالا بروم، اما شک ندارم که فیوری هم به چنین مهارتی دست خواهد یافت.

به یک دشمن بزرگ نیز برخورد کردم که تا قبل از حمله من خواب بود. شکستش دادم اما بیش از همه دشمنان دیگر برایم دردسر درست کرد. می‌توانستم به راحتی از کنارش عبور کنم، بنابراین مبارزه با او یک گزینه کاملاً اختیاری بود. درست قبل از پایان دمو، به یک درخت غول‌پیکر رسیدم که ریشه‌های عظیمش دور ساختمان‌های مختلف پیچیده شده بودند. ناظر آن را درخت The maker خواند و یادآور شد که قادر نیستید بیش از این پیش بروید.

Darksiders III به شکل قابل قبولی حس ادامه‌ای برای دو بازی اول را منتقل می‌کند. با توجه به این که عمر کنسول‌ پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 همین چند سال پیش به اتمام رسید، نمی‌توان گفت که حسی نوستالژیک دارد، اما خیلی وقت بود که چنین اکشن هک اند اسلشی را بازی نکرده بودم. تکه و پاره کردن دشمنان با شلاق حال خوبی داشت، اما امیدوارم با آموختن مهارت‌های جدید مبارزات عمیق‌‎تری را تجربه کنم. راستی یکی از نگرانی‌هایم این است که در طول بازی حتی یک معمای ساده هم حل نکردم. Darksiders II یک سری معماهای Zelda گونه مفرح و لذت‌بخش داشت (مثلاً هماهنگی با کلون‌ خودتان از طریق پورتال‌ها)، امیدوارم پس از این که بازی در نوامبر منتشر شد، فیوری هم برای باز کردن درهای بسته از طیف وسیع زرادخانه‌اش استفاده کند.

مطمئناً Darksiders III پس از عرضه، ویژگی‌ها و مکانیک‌های بیشتری برای ارائه خواهد داشت؛ اما باید تا 17 نوامبر 2018 و انتشار بازی منتظر ماند و دید که آیا این ویژگی‌ها می‌توانند سرگرم‌کننده‌ باشند یا خیر!

سخن پایانی

برای پیگیری اخبار بازی‌ های ویدیویی با پلازا همراه بمانید. شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402