5 راهکار اساسی برای تبدیل شدن به یک رهبر موفق

رهبر موفق
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا می‌خواهید کسب و کارتان در این دوره فرادیجیتال با رشد زیادی همراه شود؟ در این مطلب به پنج روشی اشاره می‌کنیم که با آنها به یک رهبر بهتر تبدیل می‌شوید.

از هر مدیرعاملی که بپرسید، به شما می‌گوید که همواره در حال تلاش بوده تا به یک رهبر بهتر تبدیل شود. شاید تکرار این که مدیریت و رهبری در خون آدم است، ساده باشد؛ این که بگوییم یک نفر یا این خصیصه را دارد و یا ندارد. اما حقیقت آن است که نشانه‌های بسیار زیادی وجود دارند که با ویژگی‌های یک رهبر ارتباط دارند و بسیاری از آنها به صورت اکتسابی به دست می‌آیند.

اخیرا تحقیقی توسط موسسه تحقیقاتی Randstad در آمریکا انجام شد و در این تحقیق 3 هزار کارگر سراسر آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند. بر این اساس، 95 درصد از تمامی شرکت‌ها معتقدند که برای موفقیت در دوره پسامدرن، انواع مختلف و جدید رهبری باید آموخته شود و همین امر نشان می‌دهد که رهبری همواره در حال رشد و تکامل است. در ادامه این تحقیق نشانه‌هایی مهم و حیاتی را برای محیط‌های کاری در دوران پسادیجیتال برشمرده که امیدواریم بتوانند به شما در تعیین نوع رهبری که می‌خواهید باشید، کمک کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

5 راهکار برای اینکه رهبر موفقی باشید

بر روی فناوری تمرکز داشته باشید

با توجه به اینکه این تحقیق در مورد محیط‌های کاری پسادیجیتال است، تمرکز روی فناوری نسبتا واضح و بدیهی است. هر شرکتی که در انطباق با فناوری‌های روز دنیا کوتاهی کند، در نهایت با شکست مواجه می‌شود؛ اما تنها انطباق با فناوری‌ها و استقبال از آنها کافی نیست، رهبران باید از آنها استفاده هم کنند.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های حوزه فناوری می‌گوید:

ما به صورت مداوم به دنبال راه‌های جدیدی می‌گردیم که بتواند به تیم‌های ما در همکاری و در دسترس یکدیگر بودن بیشتر کمک کند. به تازگی سیستمی را در شرکت به کار گرفته‌ایم و نوعی لیگ را در شرکت ایجاد کرده‌ایم که طی آن به کارکنانی که فعالیت‌های بهتری داشته باشند، جایزه داده می‌شود و خدمات درمان و همین طور مزایای ما را بیشتر دریافت می‌کنند.

طبیعتا به دنبال فناوری‌های جدید هستیم تا به مشتریان خود ارائه نماییم. به تازگی همچنین نوعی بلاک‌ چین را به مشتریانمان عرضه کرده‌ایم که توسط یکی از شرکت‌های بسیار معتبر در این حوزه به ما ارائه شده است.

 

همکاری و مشارکت داشته باشید

رهبر

یک رهبر موثر و موفق ارزش هر یک از کارکنان خود را می‌فهمد و می‌داند که اگر برخی از کارکنانش کنار یکدیگر کار کنند، نتیجه‌ای جادویی را ارائه می‌نمایند. دیگر آن روزها گذشته که مدیران و رئیسان یک شرکت همواره یک نیروی دست راست داشتند تا موفقیت خود را تضمین نمایند. در حال حاضر، چندین جفت چشم (قابل اعتماد) باید فرآیندهای شرکت را زیر نظر بگیرند تا همه فرآیندهای زیرمجموعه تحت کنترل باشد.

بسیار اهمیت دارد که به کارکنان ارزش همکاری و مشارکت یادآوری شود و این کار را می‌توان با ذکر مثال‌هایی انجام داد. آوردن افراد مختلف از تیم‌های مختلف شرکت به جلسات ایده‌پردازی، حتی تیم‌هایی که الزاما نباید شرکت کنند، به کارکنان نشان می‌دهد که مجموعه‌ای از چشم‌اندازها تنها ارزشمند نیست و بلکه برای ایجاد یک نتیجه عالی ضروری است.

 

نوآوری را مبنای همه کارها قرار دهید

رهبر

هر کاری که هر روزه ما انجام می‌دهیم، به گونه‌ای است که پیش از آن توسط کسی در جایی انجام شده است. از خوردن یک شکلات گرفته تا ثبت یک عکس سلفی. یک شخص با روحی بزرگ و شجاع بوده که بر خلاف هنجارهای مرسوم، گفته بگذارید این کار را امتحان کنیم. به عنوان یک رهبر موفق، همه چیز به ما بستگی دارد و می‌توانیم آن شخص با روح بزرگ و شجاع باشیم و این کار را در شرکت‌های خود و همین طور در صنعتی که فعالیت می‌کنیم انجام دهیم.

مدیر آن شرکت فناوری مورد اشاره همچنین می‌گوید:

علاوه بر استفاده از فناوری بلاک‌ چین در شرکت، همچنین نوعی فناوری واقعیت افزوده را در مجموعه محصولات خود اجرایی کرده‌ایم و نوعی ابزار رای‌گیری را نیز ایجاد نموده‌ایم که با آن می‌توانیم از کاربران خود بپرسیم چه چیزهایی می‌خواهند. امروزه، نوآوری باید به نوعی هنجار در تمامی شرکت‌ها تبدیل شود.

 

مدیریت خطر داشته باشید

رهبر

زندگی در عصر دیجیتال خطرات خودش را هم دارد. ما به فناوری‌هایی دسترسی داریم که پیشینیان ما تنها رویای آنها را می‌توانستند داشته باشند و با این دسترسی، حجم بسیار وسیعی از قدرت ایجاد می‌شود. اما این حجم از دیجیتالی شدن در کسب و کارهای مختلف و همین طور فرآیندهای کارآفرینی، همچنین مشکلاتی احتمالی را ایجاد کرده که هیچ یک از ما برایش آمادگی نداریم و این بدان معناست که همه چیز به ما بستگی دارد و باید همواره به یک قدم جلوتر خود بیندیشیم.

در یک شرکت موفق، تنها داده‌های قابل شناسایی که کاربران ارائه کرده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این نوع اطلاعات، داده‌های مجاز و اعلام شده اطلاق می‌گردد. کار کردن با روش‌هایی که محافظت از مشتریان را به همراه آورد، یکی از ساده‌‌ترین راه‌های مدیریت خطر است.

 

الهام‌بخش دیگران باشید

یک رهبر عالی کسی است که الهام‌بخش دیگران است؛ چنین کسی برای کارکنان، افراد مافوق و همتایان خود ایجاد الهام می‌کند. برخی از مدیران موفق به ایجاد تغییر در محیط کاری فکر می‌کنند. هر قدر هم که این ایده‌های جدید عجیب و غیرممکن به نظر برسند، به نحوی به آن می‌نگرند که ممکن به نظر برسد.

در گذشته، اعطای پاداش و تبلیغات لحظه‌ای از جمله استانداردهای صنعت نبود، اما حالا این موارد از جمله راهبردهای اصلی بسیاری از شرکت‌ها به شمار می‌رود. گاهی اوقات لازم است از فناوری‌های جدید موبایلی بهره برد. در این راه می‌توان الهام‌بخش دیگران بود و در کنار دیگران، چالش‌ها را پشت سر گذاشت و نتیجه این امر علاوه بر کسب و کار ما روی صنعت نیز به صورت کلی تاثیر می‌گذارد.

کلام آخر

برای اطلاع بیشتر از مقالات دنیای کسب و کار با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402