همه آنچه که از گوشی گیمینگ ریزر فون 2 انتظار داریم

ریزر فون 2 / razer phone 2 گوشی گیمینگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ریزر فون یک گوشی گیمینگ است که با ویژگی‌های پردازشی، صوتی و نمایشگر ویژه از دیگر محصولات متمایز می‌شود. حالا در آستانه رونمایی از ریزر فون 2 در ادامه ویژگی‌های احتمالی آن را بررسی می‌کنیم.

در حالی که فاصله زیادی با زمان معرفی ریزر فون 2 نداریم باتوجه به اطلاعات به دست آمده و بنچمارک منتشر شده درباره این گوشی هوشمند می‌توانیم بگوییم که در زمان معرفی ریزر فون 2 شاهد چه ویژگی‌هایی از این گوشی خواهیم بود. شرکت ریزر درواقع با معرفی گوشی ریزر فون در سال گذشته توانست استانداری را برای آنچه که از یک گوشی گیمینگ انتظار داریم معرفی کند.

ریزر فون 2 / razer phone 2

ریزر فون به ویژگی‌های رده بالایی به مانند بسیاری از گوشی‌های پرچمدار، مجهز است؛ اما یک تفاوت اساسی دارد و آن هم این است که از نرخ رفرش 120 هرتزی نمایشگر پشتیبانی می‌کند. درواقع ریزر فون تنها گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که به این ویژگی مزین شده است؛ این در حالی است که شاید ریزر چنین امکانی را در گوشی گیمینگ خود مدیون تجربه ساخت ابزارها و کامپیوترهای دسکتاپ مخصوص بازی باشد. با این حال ریزر به خوبی می‌داند که برخورداری از یک نمایشگر خوب در زمان بازی چقدر می‌تواند به جذب مخاطبین و ایجاد لذت در گیمرها کمک کند.

گوشی گیمینگ ریزر فون 2

علاوه بر این‌ها حالا ما به لطف دعوتنامه رسمی منتشر شده درباره زمان معرفی ریزر فون 2، می‌دانیم که این گوشی هوشمند در روز چهارشنبه 18 مهر مصادف با 10 اکتبر رونمایی خواهد شد. به همین جهت ما در ادامه با معرفی پتانسیل‌های ویژه‌ای از ریزر فون 2 به استقبال رونمایی پیش رو خواهیم رفت و شما را با ویژگی‌های جدیدی از جمله پیشرفت در بخش پردازنده، طراحی و حتی تغییرات نرم افزاری این گوشی گیمینگ آشنا می‌کنیم. درواقع ریزرفون 2 از پردازنده اسنپدراگون 845 و شاید از اسنپدراگون 855 برخوردار باشد. همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند تا بی‌صبرانه منتظر معرفی گوشی گیمینگ ریزر فون 2 باشیم.

خب در ادامه شاهد ویژگی‌هایی از این گوشی هوشمند هستیم که برخی از آن‌ها در اخبار و شایعاتی که قبلا منتشر شده‌اند، به گوش شما رسیده و البته از سوی ریزر مورد تایید قرار گرفته است.

 

زمان رونمایی ریزر فون 2 چه موقع از سال خواهد بود؟

گوشی گیمینگ ریزر فون 2

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، هیچ شکی نیست که ریزر فون 2 در تاریخی که در بالا نیز بیان کردیم یعنی 18 مهر مصادف با 10 اکتبر رونمایی خواهد شد. این تاریخ به صورت رسمی تایید شده و درواقع قبلا نیز در این مورد خبری را منتشر کرده بودیم. البته پیش از آن شایع شده بود گوشی ریزر فون 2 در نمایشگاه IFA 2018 معرفی خواهد شد. خب پس حالا که زمان معرفی این گوشی هوشمند را می‌دانیم خبر خوب دیگر اینکه مراسم رونمایی از ریزر فون 2 به صورت زنده از یوتیوب، Twitch، فیسبوک و سایت خود ریزر بخش خواهد شد.

 

ریزر فون 2 با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

در این مورد اطلاع دقیقی در دست نداریم؛ به طوری که ممکن است، این گوشی هوشمند قیمت بالاتری نسبت به نسخه اولیه ریزر فون که قیمتی معادل 966 دلار دارد، داشته باشد.

 


بررسی خبرها و شایعات درباره ریزر فون 2


حالا دیگر همه می‌دانیم که ریزر فون 2 به عنوان نسل آتی نسخه اولیه آن یعنی ریزر فون معرفی خواهد شد. درواقع از زمانی به این اطمینان رسیدیم که خبر وجود نسخه دوم ریزر فون از سوی WCCFTech افشا شده بود و اطلاعات درز یافته خبر از صحت وجود ریزر فون 2 می‌دادند. درواقع خبر تایید شامل این جمله می‌شد که نسل دوم ریزر فون در حال توسعه است (second generation Razer Phone).

البته گزارش‌های اولیه هیچ قابلیتی از ریزر فون 2 را به غیر از پیشرفت نرم افزاری و سرویس‌های مختلف آن نشان نمی‌دادند؛ بنابراین احتمالا در ریزر فون 2 شاهد حضور برخی از نرم افزارهای سفارشی یا اپلیکیشن‌ها و ویژگی‌هایی باشیم که ریزر هم‌اکنون آن‌ها را در کامپیوترهای شخصی خود ارائه می‌دهد. از این دسته می‌توان به سرویس‌های گیم استور ریزر یا ارز مجازی zGold اشاره کرد که احتمالا در ریزر فون 2 نیز امکان دسترسی داشته باشند.

ریزر فون 2

علاوه بر این در یکی از خبرها ما شاهد تصویری افشا شده از ریزر فون 2 بودیم که تغییر ظاهری زیادی را نسبت به نسخه اولیه ریزر فون نشان نمی‌داد. در حقیقت تنها تغییر قابل مشاهده در تصاویر افشا شده، حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر بود؛ به‌طوری که همچنان اسپیکرهای بزرگ را نیز در بالای گوشی دربر داشت. البته ما هنوز درباره تصویر و اظهار نظر دراین باره مطمئن نیستیم.

خبری دیگر تصویری از نمای جلویی و بدنه پشتی گوشی را نشان می‌داد که البته بدنه جلویی با تصویری که پیش از آن منتشر شده بود و به آن اشاره کردیم، مطابقت داشت. با مشاهده تصویر بدنه پشتی نیز شاهد تغییراتی جزئی در ظاهر نسبت به نسخه اولیه ریزر فون هستیم. یکی از این تغییرات به وجود دوربین دوگانه در مرکز بدنه پشتی اشاره دارد و نکته دیگر اینکه سنسور اثر انگشت در بدنه پشتی مشاهده نمی‌شود. البته این بدین معنی خواهد بود که احتمالا ریزر فون 2 از حسگر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر برخوردار باشد.

 ریزز فون 2 / back of raze phone 2

علاوه بر این خبرها، شنیده بودیم که ریزر فون 2 از آخرین تراشه کوالکام بهره‌مند خواهد بود. از آنجایی که این خبر از سوی مقامات ریزر منتشر شده احتمال می‌رود که درست باشد و ما شاهد آخرین نسخه پردازنده اسنپدراگون یعنی اسنپدراگون 845 در این گوشی گیمینگ باشیم. گفتنی است که این پردازنده احتمالا با یک رم 8 گیگبایایتی نیز همراه خواهد بود. از طرفی اگر ریزرفون 2 به این ویژگی‌ها مزین باشد عنوان قوی‌ترین گوشی اندرویدی بازار را از آن خود خواهد کرد؛ درواقع این چیزی است که ما از یک گوشی گیمینگ مدرن و هوشمند انتظار داریم.

بنچمارکی دیگر که توسط MSPowerUser منتشر شده است، بیانات بالا را تایید می‌کند و از طرفی ویژگی دیگری را نیز برای ریزر فون افشا خواهد کرد. درواقع این خبر به رزولوشن 2560×1440 اشاره دارد که با رزولوشن نمایشگر نسخه اولیه مطابقت می‌کند. همچنین گفتنی است ریزر فون 2 از حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایت نیز سود می‌برد که البته این ویژگی چندان خیره‌کننده و دور از انتظار نخواهد بود.

ریزر فون 2


طراحی بازسازی شده


از آنجایی که طراحی ریزر از نظر ظاهری بسیار شبیه Nextbit Robin بوده، اندکی تعجب‌برانگیز است؛ با این حساب شاید یک سری از طرفداران ریزر منتظر معرفی طراحی متفاوتی از ریزر فون 2 باشند. البته اینکه ریزر فون در نسخه دوم دارای گوشه‌هایی گردتر باشد چیزی نیست که این دسته از طرفداران را راضی کند. درواقع شاید ریزر در آینده بتواند از طراحی‌های منحصر به فردی در گوشی‌های بعدی خود وام بگیرد و یا اینکه گوشی‌های آتی را در شکل و شمایلی جدیدتر و متفاوت‌تر به بازار عرضه نماید.

این انتظارات شاید از آنجا می‌آیند که ما همیشه شاهد ابتکارات جالب ریزر در خط تولید کامپیوترهای ریزر بوده‌ایم. درواقع این شرکت با بکارگیری نورهایی با رنگ RGB در محصولات خود و ایده‌هایی دیگر توانسته است محصولاتی خلاقانه را به بازار عرضه نماید. این در حالی است که به طرز عجیبی خلاقیت‌های این چنینی در گوشی این شرکت مشاهده نمی‎‌شود و شاید عاقلانه باشد که ریزر به سمت استفاده از ایده‌ها و طراحی‌های کامپیوترهای گیمینگ خود در گوشی‌هایش نیز گام بردارد. با این حال این شرکت باید این توانایی را نیز داشته باشد که ویژگی‌های جدید را نیز با ویژگی‌های باتری هماهنگ کند و در کنار ارتقای سیستم نورپردازی، باتری‌های قوی‌تری را نیز بکار بگیرد.

 


داک هدفون


آیا اینکه یک گوشی مجهز به پورت هدفون باشد، انتظار زیادی است؟ به ریزر فون نگاه کنید. فضای زیادی برای گنجاندن این پورت مشاهده می‌شود اما حذف آن شاید برای ریزر فون به مانند سایر گوشی‌های دیگر که آن‌ها از کمبود فضا شکایت دارند، غیر قابل بخشش باشد.

علاوه بر پورت 3.5 میلی‌متری در ریزر فون 2 ما انتظار داریم که با DAC هدفون به مانند آنچه که در گوشی هوشمند ال جی V30 شاهد هستیم، همراه شود. با اینکه ریزر از نمایشگر سطح بالایی در ریزر فون استفاده کرده است، اما محدود کردن آن به پورت USB-C و یا هدفون‌های بی سیم شاید روش درستی نباشد.

 


بلندگوهای استریو


گوشی گیمینگ

بلندگوهای دوگانه‌ای که در جلوی گوشی گیمینگ ریزر فون تعبیه شده‌اند می‌تواند بر روی استفاده روزمره از آن تاثیرگذار باشد؛ به طوری که چه با ریزر فون به مشاهده فیلمی بپردازید و یا اینکه با آن بازی کنید، صدای پخش شده از آن می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم بزند. با این حال ریزر توانسته است ویژگی‌های خوبی را در گوشی گیمینگ خود بکار بگیرد که انتظار می‌رود از همین ویژگی‌های خوب و عالی نیز در نسخه جایگزین خود استفاده نماید.

 


شارژ بی سیم


گوشی گیمینگ ریزر فون از ویژگی شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.؛ درواقع دلیل واضحی نیز برای آن وجود دارد. اگر کمپانی نسخه آتی ریزر فون را به بدنه‌ای از جنس شیشه مجهز کند، می‌تواند راحت‌تر این امکان را نیز میسر سازد اما از طرفی با نگاهی به فناوری شارژ بی سیم Hyperflux که ریزر از آن در تجهیزات جانبی کامپیوتر مانند موس بی سیم به همراه پد مخصوص Razer Mamba Hyperflux مجهز به شارژر بی سیم استفاده کرده است، به نظر می‌رسد که این شرکت فعال در عرصه گیمینگ بتواند گوشی آتی خود را نیز به این فناوری مجهز کند.

موس بی سیم ریزر مجهیز به پد شارژر بی سیم

 


بروزرسانی‌های به موقع


همان‌طور که در جریان هستید، نسخه اولیه ریزر فون در نوامبر 2017 معرفی شد. از آنجایی که اندروید 8 چند ماه قبل از آن زمان معرفی شده بود، اما ریزر فون با اندروید 7 راهی بازار گردید و کاربران با آپدیتی که در بهار 2018 دریافت کردند قادر بودند تا سیستم عامل گوشی خود را ارتقا دهند. حالا ما امیدواریم که مدل آتی ریزر فون، یعنی ریزر فون 2 به جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید پای مجهز باشد. این موضوع باعث خواهد شد تا گوشی جدید به ویژگی‌های نرم افزاری بروزشده‌ای نیز مجهز شود.

nova luncher / نوا لانچر / لانچر Nove

درواقع با این امکان سرعت نرم افزاری ریزر فون 2 ارتقا خواهد یافت. با این حال افزایش سرعت یکی از ویژگی‌های مورد علاقه طرفداران گوشی‌های گیمینگ خواهد بود. البته خوب است به خاطر بسپایریم که ریزر فون اولیه با اجرای اندروید 7 نیز از سرعت اجرایی خوبی پشتیبانی می‌کرد. چراکه ریزر از پشتیبانی لانچر Nova به عنوان یک رابط کاربردی خوب بهره می‌برد. با این حال انتظار داریم که شاهد حرکت رو به جلویی نیز در این زمینه باشیم و لانچر جدید همچنان با نرم افزار گوگل سازگار باشد. درواقع زمانی می‌توانیم این بخش را با بروزرسانی ویژه شاهد باشیم که لانچر جدید نوا هماهنگ با اندروید پی بر روی ریزر فون 2 اجرا شود.

 


ویژگی‌های نسخه اولیه ریزر فون


ریزر فون از جمله گوشی‌های قدرتمند و با پتانسیل بالا مخصوص بازی است. یکی از ویژگی‌های برجسته این گوشی هوشمند برخورداری آن از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون و همچنین بلندگوهای قوی استریو آن است که نمونه آن‌ها خیلی کم در دیگر گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌شود. همه این ویژگی‌ها دست در دست هم می‌دهند تا ریزر فون را به یک گوشی مناسب بازی و مشاهده فیلم تبدیل کنند؛ البته در کنار این ویژگی‌های خوب ممکن است معایبی نیز داشته باشد که با توجه به هدفی که ریزر در این گوشی دنبال می‌کند، چندان قابل توجه نخواهند بود.

مزایای ریزر فونمعایب ریزر فون
بلندگوهای قدرتمند با صدای  باورنگردنیبرنامه دوربین ریزر فون امکانات کمی دارد
نمایشگر مخصوص بازیاز طراحی ساده‌ای بهره می‌برد
قدرت پردازشی بالاعدم حضور جک هدفون
899x519 (950x548)
101.71 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402