نسل جدید مرسدس بنز کلاس جی مدل G550 ؛ یک آفرود تمام عیار

مرسدس بنز کلاس جی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جدیدترین مدل مرسدس بنز G500 که در بازار آمریکا با کد G550 عرضه می‌شود، ماشینی‌ است متشکل از ویژگی‌هایی چون اصالت و قدرت با ظاهری جعبه مانند.

کلاس جی در سال‌های اخیر به طرز چشم‌گیری با مدل‌های mall-crawling (به مدل‌های جیپ چهار در که به رانگلر آنلیمیتد هم معروف است، می‌گویند) همکاری داشته است. اما این مدل مرسدس اصولاً برای گل و خاک ساخته شده است. پیشرفت کلاس جی بیابان‌رو از دهه‌ ۱۹۷۰ بعد از آن که شاه ایران پیشنهاد داد که مرسدس یک وسیله‌ نقلیه نظامی بسازد، آغاز شد.

مرسدس بنز کلاس جی

تست آزمایش آن از بیابان گرفته تا شمالگان و هر جای دیگری در بین این دو، انجام گرفت. نتیجه‌ آن هم مرسدس بنز Geländewagen سال ۱۹۷۹ شد. خودرویی که از آن موقع تا کنون توانایی آفرود خود را حفظ کرده است. کسانی که هرگز از قابلیت آفرود G-Wagenهای خود استفاده نکرده‌اند، نمی‌دانند چه چیزی را از دست داده‌اند.

مرسدس بنز کلاس جی مدل G550

جدید اما هم‌چنان کلاسیک

مرسدس بنز کلاس جی گرچه ظاهری آشنا دارد، اما خودروی جدید برند مرسدس است. این وسیله تنها در پنج ویژگی با مدل پیش از خود مطابقت دارد: دستگیره‌های در، پوشش یدکی تایر، واشرهای چراغ جلو، آفتاب‌گیر و یک قلاب کوچک زیر کاپوت؛ غیر از این، دیگر هیچ تشابهی وجود ندارد. لولاهای مشخص در هنوز هم سر جای خودشان هستند، اما گوشه‌های پایینی آن، این بار گرد شده‌اند. چراغ‌های گرد جلو هم هم‌چنان به قوت خود باقی مانده‌اند اما دیگر نوع نورشان LED است.

مرسدس بنز کلاس جی

مرسدس کلاس جی پنج سرنشینه در امریکا با دو قیمت عرضه می‌شود: G550 با قیمت ۱۲۴۵۰۰ دلار و دیگری با مبلغی کمی گران‌تر از آن مدل AMG G63 با قیمت ۱۴۷۵۰۰ دلار. هر دو دارای دو موتور توربوشارژ هستند؛ در G550 موتور V8 چهار لیتری ۴۱۶ اسب بخار و ۴۵۰ پوند-پا (برابر با ۱.۳۵۵ نیوتون بر متر) گشتاور دارد اما AMG G63، دارای ۵۷۷ اسب بخار و ۶۲۷ پوند-پا گشتاور است (چرخ‌های AMG-ified موجب می‌شوند تا شتاب خودرو تنها در ۴.۴ ثانیه به ۶۰ مایل بر ساعت  برسد!). جدای از موتور آن هم، کلاس جی از یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته استفاده می‌کند، ۳ دیفرانسیل قفل‌شونده دارد و واقعاً کم‌مصرف است.

 

برتری آفرود

نسبت دنده‌ کلاس جی 2.91:1 است که در مقایسه با مدل قبلی پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. این مسئله موجب افزایش گشتاور آفرود در سرعت‌های پایین خواهد شد. کلاس جی هم‌چنین می‌تواند سریعاً از سرعت بالا به پایین تغییر کند و به ۲۵ مایل در ساعت (mph) برسد، و یا از این سرعت به ۴۳ مایل در ساعت افزایش یابد.

انتقال هنگام ایجاد چنین تغییری باید خنثی باشد، اما بیش‌تر وسایل نقلیه شما را مجبور می‌کنند فوراً سرعت خود را پایین بیاورید، یا حتی پس از یک توقف کامل، این تغییر را انجام دهید. نیروی حرکت آنی (تکانه)، چه جاده ساحلی و نرم باشد و چه پر از ریگ، باعث می‌شود بتوانید ماهرانه رانندگی کنید و بر راندن خودرو مسلط باشید.

سه دیفرانسیل قفل شونده به بهترین وجه ممکن، قابلیت سیستم کنترل کششی (TCS) را برای‌تان فراهم می‌کند. به موجب قفل مرکزی قدرت به طور مساوی بین محورهای عقب و جلو تقسیم شود، محورهای عقب و جلو درگیر و پس از آن گشتاور به طور مساوی بین تمام چرخ‌ها تقسیم می‌گردد. این مسئله به کلاس جی کمک می‌کند تا با اطمینان از این که تمام چرخ‌ها، صرف‌نظر از کشش‌شان، قدرتی برابر دارند فاتح سطوح لغزنده باشد.

مدل AMG G63 در حالت رانندگی Dynamic Select، یک برنامه‌ آفرود با تنظیمات رانندگی روی سنگ، ماسه و یا مسیر جنگلی دارد. گفته شده، G550 برای یک آفرود‌ حقیقی‌ است. G63 با رینگ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی برند Goodyear Eagle F1 عرضه می‌شود اما G550 از لاستیک محکم‌تر Falken Wildpeak A/T3W برخوردار است که دور چرخ‌های ۱۸ اینچی را می‌پوشاند. به یاد داشته باشید که هر قدر مسیر رانندگی سخت‌تر باشد، نقش تایرها پررنگ‌تر خواهد شد.

 

سطوح شیبدار و باریک

با قفل کردن دیفرانسیل مرکزی، سیستم کاهش یافته‌ terrain management مدل G550 درگیر میشود. سیستمی که در این ماشین، «جی مود» نام دارد و باعث می‌شود تا سیستم شوک، فرمان و پارامترهای جریان سوخت به طور اتومات تنظیم شوند و به این ترتیب حداکثر عملکرد آفرود به نمایش درآید.

 

جی مود وارد عمل می‌شود و من اجازه می‌دهم سیستم تعلیق مستقل محور جلویی که سیستم جدید این مدل سال ۲۰۱۹ است، کارش را انجام دهد. نه، G550 تنها دارای یک محور جلویی نیست، بلکه سیستم مستقل جلو باعث می‌شود چه در مسیرهای صاف و چه در مسیرهای ناهموار، یک سواری بهتر و راحت‌تری را تجربه کنید. از طرف دیگر به عملکرد فرمان خودرو بهبود می‌بخشد؛ قابلیتی که آخرین نسل کلاس جی تقریباً هیچ بویی از آن نبرده بود.

سیستم تعلیق مستقل محور جلویی هم چنین کمک می‌کند تا مرسدس بنز G550 آفرود سریع‌تری باشد. به گفته‌ مرسدس بنز، مهندسان این کمپانی مدل جدید کلاس جی را در یک مدار آزمایشی ۳.۵ مایلی در دل کوه‌های صعب‌العبور سنجیده‌اند. طی این ارزیابی G550 توانسته مسیر نام‌برده را در کم‌تر از ۸ دقیقه طی کند. مدت زمانی که دقیقاً ۲۶ ثانیه از مدل کنونی کلاس جی با محور جلویی غیرمحرک بیش‌تر است. ویژگی‌ که پیشرفت شگرفی به حساب می‌آید.

اضافه شدن محور جلویی مستقل راه را برای پیشرفت‌های دیگر هم باز می‌کند. برای مثال، فاصله‌ G550 از سطح زمین، ۹.۵ اینچ است که به نوبه‌ خود موجب بهبود این وسیله می‌شود و زاویه‌ شکست (زاویه بین کف لاستیک‌ها و بخش میانی رکاب آفرود) آن را به ترتیب به ۲۶ درجه و ۳۰ درجه تغییر می‌دهد. زاویه‌ حمله اما همان ۳۰ درجه است. در تپه‌ای مثل دویلز اسلاید که شیب آن زیاد است، سپرهای جلویی G550 حتی به خراشیده شدن نزدیک هم نمی‌شوند. در حقیقت به گفته‌ مرسدس، این ماشین می‌تواند تا شیب ۴۵ درجه را به راحتی پشت سر بگذارد.

در یک پیست مارپیچ با نام شل ریف، فنرهای G550 را تا جایی که امکان دارد بالا برده شد تا توانایی عبور از تپه‌هایی با شیب ۳۵ درجه‌ ارزیابی شود. نتیجه این شد که در چنین زاویه‌ای امکان ایستادن و لمس زمین از پنجره کناری، به راحتی ممکن بود.

سلطان مسیرهای ناهموار و جاده‌ها

آیا هیچ آفرود لوکس دیگری با این قابلیت‌ها وجود دارد؟ باید گفت که لندرور رنجرور (Land Rover Range Rover) با توانایی بیش‌تر در به آب زدن باتوجه به توانایی افزایش ارتفاع و نوع هندسه‌ سیستم تعلیق آن، که اگر بهتر از G550 نباشد، دست کم با آن برابری می‌کند، رقیب سرسختی‌ است. اما مسئله آن جاست که توانایی Range Rover به لطف سیستم تعلیق هوای پیچیده‌ آن است؛ در حالی که کلاس جی از نوعی وضعیت «آن چه می‌بینید نتیجه‌ تنظیمات‌تان است» بهره می‌برد و نه افزایش الکترونیکی مصنوعی یا کاهش آن به میزان دلخواه.

البته اکثریت قریب به اتفاق خریداران کلاس جی هرگز نمی‌توانند از تمام قابلیت‌های ماشین خود بهره‌ ببرند. وسیله نقلیه‌ای که می‌تواند صخره‌ها و سنگ‌ها را درنوردد و از صعب العبورترین مسیرهای رانندگی بگذرد و در تفننی‌ترین حالت ممکن از کنار خانه‌های بورلی هیلز عبور کند و در تمامی این حالات هم‌چنان پر زرق و برق و لوکس باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402