همه چیز در مورد کارائوکه

کارائوکه / Karaoke
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کارائوکه (Karaoke) یا خوانندگی مجازی، یک سرگرمی است که قبلا به‌صورت یک پلتفرم مجزا به فروش می‌رسید اما حالا خودتان می‌توانید کارائوکه بسازید. برای آشنایی با کارائوکه و نحوه اجرای آن توسط خودتان در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

احتمالا شما هم عنوان کارائوکه را تاکنون شنیده‌اید و یا در فیلم‌ها و سریال‌ها شاهد اجرای آن با استفاده از دستگاه‌های خاصی بوده‌اید. با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به یک دستگاه مستقل نیست و شما به راحتی می‌توانید با استفاده از تجهیزات مشخص، به راحتی کارائوکه خود را ایجاد کرده و دوستان خود را نیز برای یک مهمانی سرگرم کننده دعوت کنید. در این مطلب مروری بر کارائوکه و نحوه اجرای آن با تجهیزاتی مثل گوشی و لپ تاپ خواهیم پرداخت.

 


کارائوکه چیست؟


اگر کارائوکه را نمی‌شناسید کافی است عادت همیشگی زمزمه متن آهنگ دلخواهتان موقع پخش موسیقی آن را به یاد بیاورید. این تکنولوژی به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به گروه نوازنده، بتوانید اجرایی متفاوت از آهنگ دوست‌داشتنی خواننده محبوبتان را در خانه برای دوستان و اقوام، ترتیب دهید. کارائوکه تشکیل شده از یک صفحه‌نمایش و میکروفون است که روی صفحه‌نمایش متن ترانه نشان داده می‌شود و فرد می‌تواند با استفاده از میکروفون روی آهنگ خوانندگی کند. کارائوکه یک کلمه ژاپنی است که از دو بخش کارا به معنی خالی و ئوکه به معنی ارکستر است. این سرگرمی برای اولین بار در اواخر دهه هفتاد میلادی در ژاپن محبوب شد وسپس در سراسر دنیا رواج یافت.

کارائوکه / Karaoke / خواننده

راه‌های زیادی برای سرهم کردن کارائوکه و استفاده از آن وجود دارد. زمانی که شما کارائوکه را روی گوشی خود و توسط اپلیکیشن اجرا می‌کنید، می‌توانید در حریم خصوصی، حمام یا اتاق‌خواب بدون مزاحمت دیگران شروع به خوانندگی کنید؛ اما لذت کارائوکه و بخش سرگرم‌کننده آن، دورهمی دوستانه و دیدن حالت خوانندگی افراد رو به روی نمایشگر یا تلویزیون است.

 


چگونه کارائوکه شخصی داشته باشیم؟


دو روش کلی برای کارائوکه وجود دارد: در روش اول صدای خواننده از روی آهنگ حذف می‌شود و در روش دوم، صدای خواننده به صورت خفیف روی آهنگ اصلی باقی مانده و به‌عنوان یک میکس، صدای شما روی آهنگ اصلی قرار می‌گیرد. در ادامه به شما چندین اپلیکیشن و روش برای ایجاد کارائوکه خانگی و شخصی آموزش خواهیم داد.

 

استفاده از اپلیکیشن موبایلی کارائوکه

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای داشتن کارائوکه، نصب کردن اپلیکیشن موبایلی و اجرای آن است. با این کار شما در خلوت خودتان هم می‌توانید کارائوکه را داشته باشید و لازم نیست همیشه جلوی تلویزیون و مانیتور به اجرای موسیقی بپردازید. خوشبختانه تعداد زیادی از این اپلیکیشن‌ها برای پلتفرم‌های اندرویدی و iOS وجود دارد که روی فروشگاه‌های آنلاین قرار گرفته‌اند.

از جمله محبوب‌ترین برنامه‌های موبایلی کارائوکه دو اپلیکیشن Sing! By Smule و The Voice: Sing and Connect هستند. هر دوی این اپلیکیشن‌ها دارای ویژگی‌های مشابهی هستند که به شما اجازه می‌دهند خوانندگی کارائوکه را روی آهنگ‌های زیادی اجرا کنید و به صدای خود افکت‌هایی مانند اکو و لرزش را اضافه کرده تا صدای واضح‌تر و جذاب‌تری داشته باشید. همچنین شما قادر هستید از میکروفون گوشی خود یا هدفونتان به عنوان ضبط‌کننده صدا استفاده کنید. هرکدام از اپلیکیشن‌ها دارای فضای مجازی و گروه‌های خاص خود هستند که به شما اجازه می‌دهند فایل‌های تدارک دیده خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

معرفی اپلیکیشن Sing! By Smule

کارائوکه

با استفاده از نرم‌افزار Sing! By Smule (برای اندروید و iOS) می‌توانید ویدیوهای کارائوکه خودتان را ضبط کرده و فیلترهای مشابه اینستاگرام را به آن اضافه کنید. همچنین روی صدای خود افکتی مانند اکو اضافه کنید. هر کدام از افکت‌ها دارای تنظیمات و ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها نیز قابل تغییر است. زمانی‌که برنامه را اجرا کرده و شروع به ضبط کردن ویدیو از خودتان می‌کند، بالا و پایین محل نمایش ویدیو، پارامترهای مربوط به کارائوکه نشان داده می‌شود. در قسمت بالایی نت‌های مربوط به آهنگ و در قسمت پایین، ترتیب و بالا و پایینی نت‌ها معلوم است. این اپلیکیشن بسیار مشابه با کارائوکه کلاسیک است.

شما می‌توانید از این برنامه به صورت رایگان استفاده کنید اما برای دسترسی به قسمت‌های مخصوص برای ویرایش صدا و ویدیو، نیاز به پرداخت پول دارید. همچنین برای داشتن آهنگ‌های بیشتر نیز نیاز دارید تا بسته‌های درون برنامه‌ای را خریداری کنید. بر اساس آخرین آمار، 8 دلار برای عضویت هفتگی، 30 دلار برای عضویت ماهانه و 100 دلار برای عضویت سالانه باید پرداخت کنید تا از مزایای بیشتر برخوردار شوید.

 

معرفی اپلیکیشن The Voice: Sing and Connect

کارائوکه

کار کردن با این اپلیکیشن نیز شباهت زیادی به Sing! By Smule دارد. ابتدا آهنگ را بر اساس عنوان در کتابخانه داده‌های نرم‌افزار جستجو می‌کنید. پس از پیدا کردن آهنگ می‌توانید گزینه خواندن انفرادی یا جمعی را انتخاب کرده و آهنگ را شروع به خواندن و ضبط کردن کنید. زمانی که آهنگ در حال بارگذاری باشد، نکته‌هایی در مورد خوانندگی به شما گفته می‌شود (مانند عقب دادن شانه برای بهتر خواندن آهنگ.) قیمت عضویت برای این اپلیکیشن نیز بی‌شباهت به برنامه قبلی نیست و برای دسترسی به قسمت‌های خاص باید پرداخت پولی داشته باشید.

 

اجرای کارائوکه روی لپ‌ تاپ

شما می‌توانید از کامپیوتر خودتان نیز به‌عنوان پلتفرم اجرا کننده کارائوکه استفاده کنید. کافی است یکی سرویس‌های اجرا کننده آنلاین موسیقی یا مرورگر را داشته باشید. از جمله پلتفرم‌های پخش آنلاین موسیقی که لیریک و متن آهنگ را نیز به همراه خود موسیقی نمایش می‌دهند، عبارت‌اند از سرویس موزیک آمازون (Amazon Music Unlimited)، موزیک اپل (Apple Music)، دیزر (Deezer) و پاندورا (Pandora). در اغلب سرویس‌های آنلاین پخش موزیک، تمام صدای خواننده روی آهنگ وجود دارد. برای داشتن سیستم مناسب برای کارائوکه، کافی است که لپ‌ تاپ خود را به یک مانیتور بزرگ‌تر وصل کنید تا همه بتوانند لیریک و متن آهنگ را مشاهده کنند. شما از این پلتفرم‌ها به عنوان نمایش‌دهنده متن استفاده خواهید کرد. برای داشتن آهنگ خالص و بدون متن، لازم است نام آهنگ دلخواه را روی شبکه یوتیوب (YouTube) جستجو کنید و تنها عبارت کارائوکه را به آن اضافه کنید.

کارائوکه

برای یک سیستم کاملاً حرفه‌ای کارائوکه، از اسپیکر بی‌سیم استفاده کنید. لپ‌تاپ خودتان را به نمایشگر بزرگ وصل کنید و اسپیکرهای بی‌سیم را مقابل نمایشگر قرار دهید. از طریق یوتیوب آهنگ و از طریق پلتفرم‌های ارائه دهنده لیریک را پخش کنید. برای اینکه صدای خوبی داشته باشید، میکروفون نیز می‌توانید به سیستم اضافه کنید. البته اگر میکروفون داشته باشید، لازم است که از یک برنامه میکس نیز استفاده کنید. همچنین میکس‌کننده‌های صدای میکروفون و آهنگ وجود دارد که غالباً قیمت‌های بالایی همانند 100 دلار دارند و می‌توانند صدای شما و آهنگ پخش شده را به صورت اتوماتیک پخش کنند.

اگر شما یکی از دستگاه‌های آمازون با عنوان فایر تی وی استیک (Amazon Fire TV Stick) را داشته باشید می‌توانید از کارائوکه آمازون استفاده کنید. کافی است دکمه میکروفون واقع در ریموت را فشار دهید و عبارت Alexa, play Karaoke Night را بگویید. الکسا، دستیار صوتی آمازون، قسمت پخش موزیک را به همراه لیریک آهنگ‌ها برای شما خواهد آورد و می‌توانید هر آهنگی را که دوست داشتید انتخاب و پخش کنید. برای داشتن موزیک خام از هر آهنگ نیز کافی است به مانند روش کارئوکه روی لپ‌تاپ عمل کنید و از طریق شبکه یوتیوب، آهنگ دلخواهتان را بدون صدای خواننده پخش کنید.

 

کارائوکه حرفه‌ای، نرم‌افزار، اکسسوری و دستگاه کارائوکه

کارائوکه

اگر مایلید که کارائوکه را حرفه‌ای‌تر دنبال کنید و دوست دارید آهنگ خاصی را به صورت اجرای مجدد با صدای خودتان داشته باشید، نیاز به نرم‌افزار و سخت‌افزار خاصی دارید. برای مثال شما با استفاده از نرم‌افزار Audition CC قادر خواهید بود صدای خواننده را از روی آهنگ اصلی بردارید و به‌جای آن صدای خودتان را ضبط کرده و دوباره آن را به‌صورت یک فایل دیگر ذخیره کنید.

همچنین شما می‌توانید با دستکاری در قسمت فرکانس‌های صوتی آهنگ در حال پخش، صدای خواننده را محو کنید؛ همچنین می‌توانید از نرم‌افزار رایگان Audicity استفاده کنید که به راحتی می‌تواند صدا را از روی آهنگ حذف کند.

سخت‌افزارهای متعددی برای اجرای یک کارائوکه حرفه‌ای نیاز دارید که از جمله آن‌ها (برای یک مراسم دورهمی و دوستانه خانوادگی) می‌توان به میکروفون، لپ‌تاپ، تلویزیون، بلندگوهای بی‌سیم و هدفون اشاره کرد. همچنین اگر شما از میکروفون استفاده کرده‌اید و قرار است صدا را با آهنگ ترکیب کنید لازم است یک میکسر هم داشته باشید.

اگر علاقه‌مند به این سرگرمی شده‌اید، می‌توانید دستگاه‌های کارائوکه را با قیمتی بین صد تا هزار دلار خریداری کنید و همه کارها و اکسسوری‌هایی که برای شما شرح دادیم را یک‌جا داشته باشید و ساعت‌ها خود و دوستانتان را سرگرم کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
البرزی
.
21 آذر 1402، 08:32
پاسخ
0
0
ببخشید از کجا میتونیم این سیستم رو سفارش بدیم؟
avatar
معین
.
24 فروردین 1398، 16:10
پاسخ
0
0
ی چند تا کارائوکه خوب معرفی کنید لطفا؟
avatar
naser
.
24 فروردین 1398، 16:07
پاسخ
0
1
خیلی عالی بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402