25 مکان و مرحله مخفی در بازی های ویدیوی و روش پیدا کردن آن ها

games مراحل مخفی بازی ها
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

 


12- مکان مقدس (Tomb Raider III)


Tomb Raiderمراحل مخفی بازی

Tomb Raider عنوانی است که به خاطر دنیای باستان شناسانه و اسرار مخفی‌اش شناخته می‌شود. تمام لذت پرده‌برداری از این معابد و معماها در این است که آن را به عنوان لارا کرافت انجام دهید. در Tomb Raider 3 پس از این که از 60 رمز بازی 59 تا را پیدا کردید، لارا می‌تواند در کلیسای جامع لندن به جست‌وجو بپردازد و با حل معاماها به گنجینه‌های ارزشمندی دست یابد. این مکان مخفی تمام چیز‌هایی که را از یک Tomb Raider انتظار دارید در خود جای داده است.

شایعه‌ای وجود داشت که این کلیسای مخفی قرار بود یک مکان رسمی بین بخش‌های Tahmes Warf و Aldwych در مرحله لندن باشد، اما چنین چیزی هرگز توسط سازندگان تأیید نشد.

 


11- دنیای گمشده (Donkey Kong 2)


مراحل مخفی بازی lost-world-donkey-kong

«دیکسی» و «دیدی کونگ» در کوئستشان برای نجات «دانکی کونگ» در دنیاهای جذاب زیادی سفر کردند.

یکی از این مکان‌های عجیب جزیره تمساح در «دنیای گمشده» است. این دنیای مرموز محیط‌های گوناگونی را در خود جای داده که به بازیکن اجازه می‌دهد در مراحلی مثل جنگل، غارهای یخی و آتشفشانی به جست وجو بپردازند.

دسترسی به این منطقه با پرداخت 15 «کرمکوینز» به کلوبا بابت هر ورودی امکان پذیر است. اگر بازیکن بتواند 75 کرمکوینز بابت هر ورودی «دنیای گمشده» جمع‌آوری کند و تمام مراحل درونش را به اتمام برساند، به آتشفشانی به نام «کروکودیل کور» دسترسی خواهد داشت.

 


10- دنیای ستاره (Super Mario World)


Super-Mario-World / مراحل مخفی

Super Mario World را می‌توان بدون شک یکی از بهترین بازی‌های Mario دانست. همزمان که ماریو راهش را به دنیاها و جزایر مختلف برای شکست دشمن دیرینه‌اش، «بوزر» باز می‌کند، باید با کلی مراحل مخفی و میانبر مواجه شود. با این حال یک دنیای جادویی و رنگارنگ همراه با رنگین کمانی از «یوشی» و کلی مورد شاد به نام «دنیای ستاره» وجود دارد.

به روش‌های مختلف می‌توانید به جزیره ستاره دسترسی داشته باشید، اما در همه آن‌ها باید کلیدهای مرموزی را طی مراحل برای باز کردن قفل پیدا کنند. اولین مرحله ستاره پس از شکست یک خانه اشباح در جزیره دونات پدیدار می‌شود.

حواستان باشد که برای ورود به دنیای مخفی دیگر باید هر مرحله ستاره را به ترتیب درست پشت سر بگذارید.

 


9- (MAP31: Wolfenstein (Doom II


مرحله مخفی ولفنشتاین / wolfenstein-map31

Map 31 یکی از مراحل مخفی است که با سفر به بخش صنعتی در Doom 2 به آن دسترسی پیدا می‌کنید. این مرحله بازسازی وفادارانه‎‌ای از اولین مرحله Wolfenstein سه بعدی است.

این مرحله مخفی از اتاقی بزرگ با دیوارهایی با تکسچر سیاه تشکیل شده که چندین اتاق کوچک و دشمنانی دارد که باید قتل عامشان کنید. البته Map 31 با نقشه اصلی بی‌تفاوت نیست. دشمنان و مأموران قهوه‌ای پوش و سگ‌های ژرمن شپرد بازی Wolfenstein با نگهبانان و شیاطین جهنمی جایگزین شده‌اند اما با همه این‌ها پاکسازی نقشه Wolfenstein از دشمنان Doom بسیار لذت‌بخش است.

 


8- چهارمین بازمانده (Resident Evil 2)


مرحله مخفی رزیدنت اویل 2 / Resident-Evil-Survivor-2-Code-Veronica

نمی‌‎توان گفت که Resident Evil 2 هم یک مکان مخفی دارد، اما مینی گیمی درونش گنجانده شده که از دید یک شخصیت دیگر که از نابودی راکون سیتی جان سالم به در برده روایت می‌شود: شخصی به نام «هانک». این سناریو ماجرای چهارمین بازمنده را روایت می‌کند که با حجم زیادی از مهمات به جنگ دشمنان می‌رود.

این بخش هنگامی در دسترس قرار می‌گیرد که بازیکن هر دو سناریو را با رتبه A به پایان برساند (که به هیچ وجه کار آسانی نیست). پس از دسترسی به این مرحله مخفی بازی باید با کنترل شخصیت هانک، او را صحیح و سالم از ورودی فاضلاب به سمت باند فرود اداره پلیس برساند.

 


7- نستی لوت (Spyro the Dragon)


مرحله مخفی gnastys loot

Spyro the Dragon یک مکان مخفی دارد که تنها هنگامی که بازیکنان بازی را به شکل 100 درصد به اتمام برساند در دسترس قرار می‌گیرد. چنین چیزی به این معنی است که بازیکن باید گوشه و کنار بازی را زیر و رو کرده و تمام گنج‌ها را جمع‌آوری کند و تمام اژدها‌یان را آزاد و تخم اژدها را جمع‌آوری کند.

اگر بازیکن برای این مأموریت آمادگی کافی داشته باشد به جعبه گنج‌های «نستی نورک» (Gnasty Gnorc) دسترسی خواهد داشت. آن‌ها ابتدا باید با دستگیری سارقین تمام درها را باز کنند. سپس این اجازه را دارد که آزادانه در هرجای مرحله پرواز کند.

وقتی مرحله کامل شد، یک اتاق با تصویری از «نستی» حاوی صندوقچه‌هایی پر از گنج پدیدار می‌شود.

 


6- غار لوت (Tom Clancy’s Division)


مراحل مخفی بازی Tom Clancys The Division

یکی از کمیاب‌ترین و در عین حال ارزشمندترین چیزها در Tom Clancy’s Division آیتمی به نام Phoenix Credit است که به بازیکنان اجازه می‌دهد بهترین سلاح‌ و متعلقات را خریداری کنند. در عین حال که پیدا کردن این واحد پول به شدت دشوار است، غار مخفی و پرلوتی وجود دارد که برای کسانی که به دنبال Phoenix Credit هستند، بهترین مکان محسوب می‌شود.

بازیکن باید به پناهگاه Autumn’s Hope سفر کرده و پس از ورود به سرعت از آن خارج شود. طولی نمی‌کشد که با گروهی از دشمنان و یک باس مواجه خواهد شد. به محض نابودی باس، بازیکن باید جان خودش را از دست بدهد. پس از این که دوباره به زندگی بازگشت، باید همه این کارها را از سر انجام داده و منتظر بماند تا باس بالاخره Phoenix Credit را ارائه دهد.

 


5- اتاق مخفی کتابخانه (Gears of War: Judgment)


اتاق مخفی Gears of War Judgment

در Gears of War: Judgement کلی اتاق مخفی در کتابخانه پیدا می‌شود. درون این کتابخانه ردپاهای خونینی نزدیک دیوار قفسه‌های کتاب مشاهده می‌شود. هنگامی که روبروی این دیوار بایستید و کلید X را فشار دهید اتاق مخفی آشکار خواهد شد. درون اتاق می‌توانید یک نارنجک آتش‌زا و چندین درب دیگر پیدا کند که به اتاق‌های مختلفی در کتابخانه منجر می‌شوند.

همچنین بازیکن می‌تواند با استفاده از یک مسیر مخفی به پشت ساعت شیشه‌ای برسند و با غافلگیری دشمنان آن‌ها را یکی پس از دیگر ناکار کنند.

 


4- اتاق مخفی (Prince of Persia)


مکان مخفی Prince of Persia

یک مکان مخفی در Prince of Persia: The Sands of Time وجود دارد که فقط ابتدای بازی در دسترس است. کد ورود به این مکان در هر کنسول متفاوت است، اما باید هنگام انتخاب New Game وارد شود. وقتی که ترکیب کلیدها را به درستی وارد کردید یک مرحله مخفی آنلاک می‌‎شود که بازسازی از Prince of Persia اصلی در سال 1989 است.

این مرحله مخفی برای بازیکنان این فرصت را فراهم می‌آورد که نسخه مدرن اولین مرحله بازی اصلی را در حالت سه بعدی تجربه کنند. وقتی که مرحله به پایان رسید بازیکن بدون این که نیاز داشته باشد به ورودی ابتدای مرحله بازگردد با یک شمشیر ویژه پاداش خواهد گرفت. همچنین یک اتاق مخفی نیز در بازی وجود دارد که یک تصویر بزرگ از همه سازندگان بازی در آن مشاهده می‌شود.

 


3- اتاق مخفی ماریو (Dying Light)


Dying Light اتاق مخفی

اتاق مخفی Super Mario در بازی Dying Light در منطقه Old Town پیدا می‌شود. از آنجایی که پیدا کردن این مکان نیازمند سفر در راه فاضلاب و شروع Sektor 0 از داستان هستید، باید تا نصف بازی را پیش رفته باشید.

در بالای خانه آجری یک دودکش مشاهده می‌کنید که لوله‌ای سبزی از درونش بیرون آمده است. پس از ورود در یک اتاق دراز با رودخانه‌ای از خون فرود می‌آیید که جعبه‌هایی چوبی دارد و مرحله Mario را از نمای اول شخص نمایش می‌دهد.

 


2- تپه سبز (Sonic Adventure 2: Battle)


Green-Hill-Sonic / مرحله مخفی سونیک

بازیکنان با جمع‌آوری هر 180 آرم بازی و تکمیل همه مراحل با رتبه A می‌توانند به مرحله مخفی تپه سبز (Green Hill) دسترسی داشته باشند.

بنابراین دسترسی به این مرحله نیازمند ساعت‌ها بازی مداوم است. پس از انجام همه کارها بازیکن با یک نسخه سه بعدی از Green Hill Zone (که اولین مرحله از Sonic the Hedgehog اصلی است) مزد زحماتش را می‌گیرد. این مکان مخفی علاوه بر برانگیختن حس نوستالژی طرفداران به آن‌ها اجازه می‌دهد که نسخه کلاسیک مرحله را از زاویه‌ای کاملاً متفاوت شاهده باشند.

 


1- قصر وارونه (Castlevania Symphony of the Night)


Inverted-Castle-Castlevania / مرحله مخفی کسلوانیا

فرنچایز Castlevania به خاطر اسرار پنهانش معروف است، اما هیچ کدام از این اسرار به پای ویژگی نقشه وارونه قصر در بازی Symphony of the Night نمی‌رسد.

تنها روش برای دسترسی به این مکان مخفی، پیدا کردن Obscure Object و شکست ندادن یک باس به نام «ریشتر بلمونت» است. در عوض بازیکنان باید او را از نفرین سیاهش آزاد کنند که انجام چنین کاری تنها با جمع‌آوری شیشه‌های مقدس موجود در قصر میسر می‌شود. درون قصر وارونه که یک جورایی مدل تاریک‌تر و برعکس همان قصر معمولی است، آلوکارد باید هر 5 بخش بدن دراکولا را به منظور رویارویی با او و رقم زدن یک پایان خوش پیدا کند.

شما چطور؟ مراحل مخفی خاصی مد نظر ندارید؟ اگر دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
Omid
.
05 خرداد 1398، 16:17
پاسخ
0
0
انتظار داشتم مکان مخفی تو رزیدنت اویلم بذارین که ...
avatar
سیامک
.
04 خرداد 1398، 22:26
پاسخ
0
0
خیلی مطلب خوبی بود.. یادم اون قدیما که شاهزاده ایرانی 2 رو بازی میکردم بعد از دوبار بازی کردن فهمیدم چقد جاهای مخفی و خفن داشت که با پیدا کردن اونا کلا داستان بازی عوض میشد و پایان بازی تغییر میکرد که خیلی ها هنوزم نیمدونن!!
avatar
کیوان
.
04 خرداد 1398، 16:23
پاسخ
0
0
ممنون از مطلبتون . مرحله های مخفی GTA V رو پیدا کردم و خیلی خوب بودند. کلی لذت بردم
avatar
سپهر گلمکانی
.
03 شهریور 1397، 23:13
پاسخ
0
0
انتظار داشتم که اتاق مخفی موجود در بازی Arkham Asylum تو لیست باشد که نبود!
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402