تنظیمات هات اسپات ؛ چگونه سرعت Hotspot را افزایش دهیم؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

حالت هات اسپات یکی از ویژگی‌های کلیدی است که می‌توانید در گوشی‌های هوشمند پیدا کنید. با اعمال صحیح تنظیمات هات اسپات می‌توانید گوشی خود را به یک روتر اینترنت تبدیل کرده و به سایر دستگاه‌ها امکان اتصال به نت را بدهید.

حتما تا به‌حال پیش آمده که ارتباط اینترنت وای‌فای خانه با مشکل مواجه شده باشد و در نتیجه به اینترنت دسترسی نداشته باشید. در این مواقع می‌توانید گوشی هوشمند خود را به یک روتر تبدیل کرده و اینترنت سیم‌کارت را با دیگر دستگاه‌ها به‌اشتراک بگذارید. شاید این کار در نگاه اول خیلی پیچیده به‌نظر برسد اما فعال کردن و افزایش سرعت Hotspot در هردو سیستم‌عامل اندروید یا iOS، مراحل ساده‌ای دارد. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با نحوه فعال کردن این ویژگی و استفاده از آن آشنا شویم.

فهرست مطالب

پیشتر در مطالبی جداگانه به شیوه فعال کردن هات اسپات در آیفون و همچنین نحوه فعال کردن این ویژگی در گوشی‌های شیائومی پرداخته بودیم. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم به تنظیمات هات اسپات در گوشی‌های مختلف بپردازیم.

تنظیمات هات اسپات در گوشی‌های سامسونگ

برای دسترسی به تنظیمات هات اسپات در گوشی‌های سامسونگ باید ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و گزینه Connections را انتخاب کنید. سپس در صفحه بعدی روی Mobile Hotspot and Tethering بزنید.

افزایش سرعت Hotspot

در صفحه بعدی با فعال کردن سوئیچ کنار گزینه Mobile Hotspot می‌توانید این قابلیت را فعال کنید. اما برای دسترسی به تنظیمات باید روی خود این گزینه ضربه بزنید.

تنظیمات هات اسپات

در صفحه بعدی از کادر اول می‌توانید نام شبکه هات اسپات گوشی را تغییر دهید. از کادر دوم می‌توانید رمزعبور را عوض کنید و از کادر Security هم می‌توانید پروتکل رمز عبور را مشخص کنید.

افزایش سرعت Hotspot

برای دسترسی به تنظیمات بیشتر می‌توانید روی گزینه Advanced بزنید. در این صورت چندین گزینه جدید در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تنظیمات هات اسپات

بیشتر این تنظیمات اما برای استفاده معمولی کاربرد خیلی زیادی ندارند. از میان آن‌ها مهمترین تنظیماتی که باید درنظر داشته باشید گزینه Turn off when no device connected for است که پس از گذشت مدت زمان مشخص شده در صورتی که هیچ دستگاهی به هات‌اسپات گوشی متصل نبود، آن را به‌صورت خودکار خاموش می‌کند. همچنین با فعال کردن گزینه Hidden network می‌توانید شبکه هات اسپات گوشی را مخفی کنید تا سایر کاربران تنها با وارد کردن نام کاربری و رمزعبور بتوانند به اینترنت شما متصل شوند.

همچنین بخوانید :

اما مهمترین گزینه‌ای که برای افزایش سرعت Hotspot در این قسمت در دسترس دارید گزینه Support Wi-Fi 6 standard است. با فعال کردن این گزینه، گوشی با استاندارد وای‌فای 6 شبکه هات اسپات را راه‌اندازی می‌کند که سرعت بیشتری از استاندارد فعلی وای‌فای 5 دارد. با این حال این گزینه تنها در آن دسته از گوشی‌های سامسونگ که از استاندارد وای‌فای 6 پشتیبانی کنند وجود دارد و همچنین برخی دستگاه‌های متصل شونده نیز ممکن است با این استاندارد سازگاری نداشته باشند.

در نهایت با گزینه Wi-Fi sharing می‌توانید اتصال وای‌فای گوشی را هم علاوه بر اتصال دیتا، از طریق هات‌اسپات به‌اشتراک بگذارید.

تنظیمات هات اسپات در گوشی های شیائومی

برای دسترسی به تنظیمات هات اسپات گوشی‌های شیائومی باید ابتدا به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و گزینه Connection & sharing را انتخاب کنید.

تنظیمات هات اسپات

در صفحه بعدی روی گزینه Portable hotspot بزنید.

افزایش سرعت Hotspot

در صفحه بعدی با فعال کردن گزینه Set up portable hotspot می‌توانید، هات‌اسپات گوشی را فعال کنید. اما در همین صفحه به چند گزینه برای تنظیم هات اسپات گوشی دسترسی دارید.

تنظیمات هات اسپات

گزینه اول One-time data limit است که مشخص می‌کند حداکثر چه مقدار حجم از دیتا را می‌خواهید از طریق هات‌اسپات به‌اشتراک بگذارید. گزینه بعدی Turn off hotspot automatically است که در صورتی که هیچ دستگاهی به هات‌اسپات متصل نباشد آن را خاموش می‌کند. با گزینه Support sixth generation standard می‌توانید استاندارد وای‌فای 6 را فعال کنید.

همچنین بخوانید :

اما پس از انتخاب Set up portable hotspot به چند گزینه کلیدی دیگر دسترسی پیدا خواهید کرد. در این صفحه از کادر اول می‌توانید نام شبکه هات اسپات و از کادر دوم، رمزعبور آن را مشخص کنید.

تنظیمات هات اسپات

از قسمت Security می‌توانید پروتکل وای‌فای حالت هات اسپات را مشخص کنید. همچنین با گزینه Hide its SSID نیز می‌توانید شبکه هات اسپات گوشی را مخفی کنید.

همانطور که در مطلب نحوه فعال‌سازی هات‌اسپات آیفون خواندید، اپل برخلاف گوشی‌های اندرویدی تنظیمات خیلی زیادی برای هات‌اسپات گوشی در اختیار شما قرار نمی‌دهد. با مراجعه به مسیر Settings > Personal Hotspot می‌توانید به بخش هات‌اسپات دسترسی پیدا کنید.
افزایش سرعت Hotspot
در اینجا از بخش Wi-Fi Password می‌توانید رمزعبور هات‌اسپات گوشی را عوض کنید و از بخش Maximize Compatibility نیز می‌توانید مطمئن شوید که هات‌اسپات شما بیشترین سازگاری را با سایر دستگاه‌ها، به‌خصوص دستگاه‌های قدیمی، دارد.

افزایش سرعت Hotspot

بالا بردن سرعت هات‌اسپات یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران است. با وجود این که سرعت در حالت هات اسپات بیشتر از همه به کیفیت ارتباط گوشی با آنتن‌های مخابراتی و سرعت ارائه شده توسط شرکت ارائه دهنده سیم‌کارت بستگی دارد اما چندین راهکار نیز وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید کیفیت ارتباط را بهبود داده و سرعت را نیز کمی افزایش دهید.

1. فاصله را با دستگاه‌های متصل کمتر کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که فاصله دستگاه‌های متصل به گوشی را به حداقل برسانید. هرچقدر فاصله بیشتر باشد احتمال ایجاد اختلال در ارتباط بین دو دستگاه بیشتر شده و کیفیت و سرعت بیشتر خواهد شد. به‌خصوص از آنجایی که گوشی در زمینه ارسال و دریافت سیگنال‌های وای‌فای به خوبی یک روتر عمل نمی‌کند.

2. دستگاه‌های زیادی را همزمان به هات اسپات متصل نکنید

اتصال تعداد زیادی دستگاه به گوشی برای بهره‌مندی از هات‌اسپات، یکی دیگر از عواملی است که سبب کاهش پهنای باند و افت سرعت می‌شود. تا جای ممکن تلاش کنید تعداد دستگاه‌های متصل به گوشی را به‌حداقل برسانید تا سرعت کاهش پیدا نکند.

3. از بلوتوث استفاده نکنید

شما می‌توانید از طریق USB، وای‌فای و بلوتوث به هات اسپات یک گوشی متصل شوید. طبعا اتصال از طریق USB بیشترین سرعت و کیفیت را دارد اما از طرف دیگر این اتصال احتیاج به کابل‌کشی هم خواهد داشت. اتصال از طریق وای‌فای نیز سرعت بسیار خوبی دارد و به همین خاطر بیشتر از همه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اتصال از طریق بلوتوث از هردوی آن‌ها سرعت به‌مراتب کمتری دارد.

4. آنتن‌دهی گوشی را بهبود دهید

در صورتی که گوشی شما آنتن‌دهی خوبی نداشته باشد، کیفیت و سرعت شبکه هات‌اسپات آن نیز دچار مشکل می‌شود. به همین خاطر بهتر است آنتن‌دهی گوشی را تقویت کرده و در منطقه‌ای قرار بگیرید که پوشش خوبی داشته باشد.

5. از 5G استفاده کنید

با وجود این که هنوز شبکه 5G در کشور ما به‌طور کامل راه‌اندازی نشده است، اما یکی از بهترین راهکارهای افزایش سرعت Hotspot اتصال به همین شبکه است. تا جای ممکن سعی کنید به شبکه‌های 3G یا پایین‌تر متصل نشوید و حداقل از 4G استفاده کنید. اتصال 5G نیز می‌تواند سرعت بسیار بیشتری در اختیارتان قرار دهد.

6. حالت مصرف بهینه داده سیم کارت را غیر فعال کنید

حالت‌های Data saver یا Low-Data در گوشی‌های آیفون و اندروید، مصرف دیتا گوشی را محدود می‌کنند. در این حالت گوشی تلاش می‌کند پهنای باند کمتری در اختیار هات‌اسپات قرار دهد و در نتیجه سرعت ارتباط کاهش پیدا خواهد کرد. پیشتر در این مطلب به این حالت‌ها پرداخته بودیم؛ بهتر است تا جای ممکن هنگام روشن کردن هات‌اسپات این حالت‌ها را غیرفعال کنید تا ارتباط شما سرعت بالاتری داشته باشد.

سخن پایانی

حالت هات اسپات ویژگی است که در خیلی از مواقع به‌خصوص در زمان‌هایی که دسترسی به وای‌فای و اینترنت ندارید، می‌تواند کمک کننده باشد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در هر جایی که گوشی آتن‌دهی داشته باشد، سایر دستگاه‌ها مثل لپ‌تاپ، تبلت یا حتی کنسول‌های بازی را به اینترنت متصل کنید. نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟ به‌نظر شما بهترین تنظیمات هات اسپات کدام موارد هستند؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
مبین
.
26 آبان 1399، 11:56
پاسخ
0
3
این اموزشی که دادین برای هات اسپات سامسونگ برای من show advanced option رو نشون نمیدی چیکار کنم؟؟؟؟؟؟
avatar
naderi
.
22 بهمن 1399، 02:37
پاسخ
0
3
@مبین
شبیه این مطلب تو چند سایت هست که برای سوال شما هیچ جوابی نیست برای منم نمیاره
avatar
mohsen
.
06 فروردین 1399، 01:36
پاسخ
0
0
چجوری میتونم هات اسپات ایفونم رو مدیریت کنم و فقط اون دستگاهی که میخوام به گوشیم وصل بشه یا چجوری جلوگیری کنم از دستگاه هایی که اطلاع ندارم و وصل میشن به اینترتم
avatar
Shervin
.
29 اسفند 1398، 08:45
پاسخ
0
6
برای گوشی من اون گزینه ۵ گیگا هرتز رو نمیاره باید چیکار کنم؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402