دانلود قالب آماده ورد و آموزش جامع ساخت و تغییر تم در Word 2016

روش استفاده از template در word
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ساخت تمپلیت در ورد و استفاده از آن یکی از راه‌های صرفه جویی زمان هنگام کار با این برنامه است. در این مطلب نحوه دانلود تم برای ورد و قالب سازی و ذخیره آن آموزش داده می‌شود.

قالب‌ها در ورد به شما این امکان را می‌دهند که تنظیماتی مثل استایل‌ها، طرح صفحه، اندازه کاغذ و … را در یک فایل جداگانه ذخیره کرده و هرگاه قصد نوشتن مطلبی را در یک قالب خاص داشتید، از آن استفاده کنید. زمانی که شما قالب ساخته شده خود را ذخیره می‌کنید، آن را همیشه در اختیار خواهید داشت و تمام عکس‌ها و تنظیمات فایل قالب برای همیشه باقی می‌ماند. قالب‌ها باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شوند چرا که تنها کافی است یک بار تنظیمات کلی خود را انجام دهید، نه به تعداد یادداشت‌هایی که دارید. در این مطلب ابتدا به نحوه دانلود تم ورد ورد پرداخته و چند تم پرکاربرد را برای دانلود ارائه می‌دهیم. پس از آن هم به نحوه قالب سازی در ورد و تغییر تم و ذخیره کردن آن می‌پردازیم.

فهرست: 

 

قالب ورد چیست

اگر زیاد با ورد آشنا نیستید، باید بگوییم که قالب ورد یک فایل از قبل طراحی شده است که وقتی باز می‌شود، در واقع یک نسخه کپی از خود را باز می‌کند. این فایل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا به راحتی به قالب مقالات، رزومه، کتابچه و … دسترسی داشته و در صورت نیاز، آن‌ها را تغییر دهید. فایل قالب ورد معمولا دارای فرمت dot، dotx یا dotm است. وقتی که شما تم ورد را باز می‌کنید، ورد یک پرونده جدید را با طراحی آن قالب باز می‌کند که آماده اعمال تغییرات است. شما می‌توانید این فایل جدید را با نام خود به صورت جداگانه ذخیره کنید.

 

دانلود تم برای ورد ؛ کتاب، مقاله، پایان نامه و …

خوشبختانه مایکروسافت صدها قالب ورد مختلف را برای کاربران فراهم کرده است. توجه داشته باشید که بیشتر قالب‌های ورد مایکروسافت آنلاین هستند و باید برای دانلود آن‌ها به اینترنت متصل باشید. برای دانلود تم ورد روی File و سپس New کلیک کرده و از دسته‌بندی‌های مختلفی که برای انواع تمپلیت ورد وجود دارند، یکی را انتخاب و یا از بخش جستجو، دنبال موضوع مورد نظر خود بگردید. این دسته بندی‌های شامل تجاری (Business)، شخصی (Personal)، کارت‌ها (Carts)، تحصیلی (Education)، نامه (Letters) و … می‌شود؛ یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.word template 1 / دانلود تم برای ورد 2016

ورد پیام «Searching thousands of online templates» را نشان می‌دهد که مبنی بر جستجو از میان هزاران قالب آنلاین است. بعد از اینکه قالب مورد نظر خود را پیدا کردید، روی آن کلیک کنید تا توضیحات مربوطه و سایز آن را مشاهده کنید. برای دانلود و استفاده از قالب روی گزینه Create کلیک کنید.

word template 2 / دانلود تم ورد

دانلود تمپلیت پایان نامه

دانشگاه‌های مختلف ساختارهای مشابه با تفاوت‌های اندک را در ارائه پایان‌نامه‌ها دارند. در زیر می‌توانید برخی از نمونه تمپلیت پایان نامه مربوط به برخی داشنگاه‌های معتبر ایران را دانلود کنید.

دانلود تمپلیت پایان نامه دانشگاه صنعتی امیرکبیردانلود تمپلیت پایان نامه دانشگاه تربیت مدرس

دانلود تمپلیت ورد برای کتاب

اگر کتابی دارید که می‌خواهید آن را با ساختار مشخصی وارد ورد کنید، در این بخش 5 نمونه انگلیسی تم ورد کتاب را آورده‌ایم که با کمی تغییر می‌توانید از آن‌ها برای کتاب فارسی هم استفاده کنید.

word template 5 / دانلود قالب آماده صفحه آرایی کتاب در ورد (word)

دانلود تمپلیت ورد برای کتاب

دانلود تمپلیت ورد برای مقاله

اگر مقاله‌ای دارید که قرار است آن را به کنفرانسی بفرستید، باید آن را با فرمت مشخص آن کنفرانس حاضر کنید. در این قسمت برخی از نمونه تمپلیت ورد برای مقاله را می‌توانید دانلود کنید.

دانلود تمپلیت مقاله فارسی تک ستونیدانلود تمپلیت مقاله فارسی دو ستونی

دانلود تمپلیت مقاله انگلیسی تک ستونیدانلود تمپلیت مقاله انگلیسی دو ستونی

آموزش ساخت تمپلیت در ورد و تغییر آن

حال که با نحوه دانلود قالب ورد آشنا شدید، می‌توانید خودتان آن را به سلیقه خود تغییر داده یا تم جدیدی بسازید. قالب سازی در ورد می‌تواند بسته به چیزی که مد نظر دارید، ساده و یا پیچیده باشد. قبل از اینکه به ساخت تمپلیت در ورد بپردازید، لیستی از ویژگی‌هایی که می‌خواهید قالب شما داشته باشد را تهیه کنید. این کار باعث صرفه جویی در زمان خود شما می‌شود. برخی از مواردی که می‌توانید در قالب ورد خود در نظر بگیرید در زیر آورده شده است:

  • نوشته‌ای که همیشه در قالب حضور خواهد داشت.
  • فرمت متن شما که شامل ستون‌ها، اندازه حاشیه‌ها، پانویس‌ها و … می‌شود.
  • استفاده از ماکروها برای اتوماسیون کارها
  • بخش مربوط به تاریخ که هر بار تم ورد باز می‌شود، آپدیت شود.
  • آدرس و اطلاعات تماس

اگر قصد تغییر تم ورد را دارید، برای حذف تکست باکس‌ها یا تصاویر می‌توانید روی آن‌ها راست کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید آیتم‌های جدیدی مثل تکست باکس برای نوشتن متن اضافه کنید، روی تب Insert کلیک کرده و گزینه Text Box و سپس Draw Text Box را انتخاب کنید. حال با موس خود اندازه‌ای که می‌خواهید را بکشید و سپس داخل آن تایپ کنید. از بخش Insert می‌توانید موارد دیگری مثل عکس مورد نظر خودتان را هم اضافه کنید.

word template 3 / قالب سازی در ورد

اگر می‌خواهید رنگ پس زمینه تم ورد را عوض کنید، به بخش Design رفته و از گزینه Page Color رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

word template 4 / تغییر تم ورد

بعد از تغییر تمپلیت ورد باید آن را ذخیره کنید که در ادامه مطلب نحوه انجام این کار را مرور می‌کنیم.

چگونه یک فایل را به عنوان قالب ذخیره کنیم؟

بعد از اینکه قالب خود را ساختید یا تغییر دادید، باید آن را ذخیره کنید. برای این کار به تب File بروید و روی «Save As» کلیک کنید.

ساخت تم در ورد / word

جایی را که می‌خواهید فایل را ذخیره کنید، آدرس‌دهی کنید.

تغییر تمپلیت ورد / word

بعد از اینکه نامی برای فایل خود انتخاب کردید، باید فرمت آن را تغییر دهید. همان طور که در شکل زیر می‌بینید باید فرمت فایل خود را روی «Word Template» قرار دهید.

قالب سازی در ورد / word

حال بر روی گزینه «Save» کلیک کنید.

ساخت تم ورد / word

اکنون شما قالب دلخواه خود را ذخیره کرده‌اید.

چگونه قالب را در یک فایل جدید به کار بگیریم؟

وقتی شما قالب دلخواه خود را ذخیره کردید، می‌توانید در هر فایلی که قصد تدوین آن را دارید، از قالب استفاده کنید. زمانی که ورد را باز می‌کنید، روی گزینه «PERSONAL» از بخش New کلیک کنید. البته همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، شما می‌توانید از قالب‌های خود نرم‌افزار ورد نیز استفاده کنید، اما برای دیدن قالب‌هایی که خودتان شخصا ساخته‌اید، باید روی PERSONAL کلیک کنید.

ساخت قالب ورد / word

به صورت پیش‌فرض، نرم افزار ورد قالب‌ها را در آدرس Documents\Custom Office Templates ذخیره می‌کند. پس از این که بر روی گزینه PERSONAL کلیک کردید، به این آدرس هدایت می‌شوید و تمام قالب‌های ساخته شده توسط خودتان را می‌بینید.

دانلود قالب آماده / word

هنگام ذخیره قالب می‌توانید آن را در جای دیگری نیز ذخیره کنید. اما اگر این کار را بکنید، ممکن است نرم‌افزار ورد نتواند آن را پیدا کند و در لیست قالب‌ها نشان دهد. با این حال می‌توانید آن را در جای دیگری ذخیره کنید و با دبل کلیک کردن روی آن، آن را باز کنید.

همچنین می‌توانید با راست کلیک کردن روی فایل و کلیک روی گزینه Open هم فایل قالب خود را در یک فایل ورد جدید باز کنید.

ساخت تمپلیت در ورد / word

اگر روی این موضوع حساس هستید، می‌توانید فایل خود را در جایی که قالب‌های نرم افزار اکسل ذخیره می‌شوند، سیو کنید. حتی می‌توانید مسیر پیش فرض ذخیره این فایل‌ها را در نرم‌افزار ورد تغییر دهید. با این کار دیگر نگران جا‌به‌جا شدن محل ذخیره فایل قالب خود نیستید، چرا که با این کار آدرس مورد نظر شما توسط ورد شناسایی می‌شود.

برای این کار به تب «File» رفته و روی «Options» کلیک کنید. در این بخش به قسمت «Word Options» رفته و در سمت چپ روی «Save» کلیک کنید. در قسمت «Default personal templates location» می‌توانید آدرس مورد نظر خود را وارد کرده و «OK» کنید.

ساخت تمپلیت ورد / word

از این پس هر فایلی که شما در این آدرس به عنوان قالب ذخیره می‌کنید، توسط ورد شناسایی می‌شود. مایکروسافت قابلیت‌های زیادی را در بسته نرم افزاری ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها تم برای نرم افزارهای داخل این مجموعه از جمله ورد است. در این مطلب سعی کردیم راهنمایی درباره هرآنچه باید در مورد دانلود تم ورد و قالب سازی بدانید ارائه کنیم. برخی تم های مربوط به صفحه آرایی کتاب، مقاله و پایان نامه را هم در اختیار شما قرار دادیم. اگر شما هم نکته‌ای درباره ساخت تمپلیت ورد می‌دانید، می‌توانید آن را در بخش نظرات سایت با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
حمید
.
24 اردیبهشت 1399، 22:10
پاسخ
1
0
ممنون از بابت مطلب خوبتون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402