نقد و بررسی بازی Planet Zoo ؛ گیم پلی، تریلر و نمرات منتقدین

بازی سیاره باغ وحش / بازی Planet Zoo
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Planet Zoo توسط استودیو Frontier در تاریخ 5 نوامبر امسال منتشر شد. انتشار بازی سیاره‌ی حیات وحش بازخوردهای مثبت و فراوانی داشت که در این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم. با پلازا همراه باشید.

استودیو فرانتیر که بخاطر ساخت بازیهایی نظیر Planet Coaster و Jurassic world Evolution معروف است، امسال نیز بازی جدیدی را در سبک ساخت و ساز و مدیریت منابع منتشر کرده تا طرفداران این سبک را راضی نگه دارد. بازی Planet Zoo که به نوعی دنباله‌ی یکی از عناوین سابق این استودیو یعنی Zoo Tycoon محسوب می‌شود، با پیشرفت در گرافیک و گیم‌پلی، باعث شگفتی منتقدان شده است. در این مقاله سعی میکنیم جزئیاتی از محیط بازی، گیم‌پلی، گرافیک، نمرات و نظرات منتقدین را بازگو کنیم.

بازی سیاره باغ وحش / بازی Planet Zoo

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


معرفی بازی Planet Zoo


در Planet Zoo می‌توانید دنیایی برای حیات وحش بسازید. در این بازی حیوانات زنده‌ای وجود دارند که فکر می‌کنند، احساس دارند و جهانی را که پیرامون آن‌ها ساخته‌اید، کشف می‌کنند. در این عنوان می‌توانید زیست بوم‌ها و منظره‌های منحصر به فرد خود را بسازید، تصمیمات مهم و بزرگ بگیرید، حیوانات خود را با طرز فکر خاص خودتان پرورش دهید و درنده‌ترین باغ وحش‌ها را مدیریت کنید.

بازی سیاره باغ وحش / بازی Planet Zoo

از بچه‌ شیر‌های بازیگوش گرفته تا فیل‌های تنومند، هر حیوانی که در باغ وحش هست، طرز فکر، شخصیت، احساسات و ظاهر خاص خود را دارد. از جزئیاتی که در اختیارتان قرار داده شده می‌توانید برای ساخت زیست بوم استفاده کنید تا حیوانات احساس راحتی کنند. در مورد هر گونه‌ی جانوری تحقیق کنید و به پیشرفتِ آنان کمک کنید تا تشکیل خانواده بدهند و ژن خود را به نسل‌های بعد منتقل کنند. دنیای شگفت انگیزی را مدیریت کنید که تمام تصمیمات شما در آن اثر گذار است. شما در در Planet Zoo هم می‌توانید نگاه کلی به ماجرا داشته باشید و هم می‌توانید کوچکترین جزئیات را مدیریت کنید. بازدیدکنندگان را با نمایش‌های نمادین شگفت‌زده کنید،‌ باغ وحش خود را با تحقیقات جدید توسعه دهید و نسل‌های جدیدی از حیوانات را دوباره در طبیعت رها کنید. انتخاب‌های شما در دنیایی به واقعیت می‌پیوندد که رفاه و حفظ حیوانات در درجه‌ی اول قرار بگیرد.

 


گیم پلی بازی Planet Zoo


سیاره باغ وحش / Planet Zoo

بازی Planet Zoo دنباله‌‌ی معنوی بازی Zoo Tycoon با گیم‌پلی‌ای مشابه با بازی دیگر این استودیو، یعنی Planet Coaster است. بازیکنان قادر هستند تا باغ وحشی با بیش از ۵۰ حیوان بسازند. حیوانات که با هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، رفتاری شبیه به همتایان واقعی خود دارند. به عنوان مثال، گرگ‌ها گروهی تصمیم‌گیری می‌کنند. هر گونه‌ی جانوری، نیازها و احتیاجات خاص خود را دارد که بازیکنان باید آن را برآورده کنند. هر حیوان ژنوم خاص خود را دارد که می‌تواند برای تغییر طول عمر، سایز و اندازه، سلامتی و باروری اصلاح شود. این بازی همچنین دارای سیستم تولید مثل است و عناصری مانند تولید مثل داخلی (بین اعضای یک خانواده) باعث ایجاد اثرات منفی روی حیوانات می‌شود. مانند بازی Planet Coaster، این بازی نیز دارای بخش داستانی است.

 


تریلر بازی Planet Zoo


در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر رسمی منتشر شده از این عنوان را مشاهده کنید.

 


نقد و بررسی بازی Planet Zoo به همراه نمرات منتقدین


 

GamingTrend: امتیاز ۹۰

بازی Planet Zoo ترکیبی از بهترین بخش‌های بازی‌های قبلی استودیو فرانتیر (Frontier) است. صدها موجود بامزه و کشنده نیاز به سرپناه دارند و کمک به آن‌ها برای پیشرفت و بقا به شما بستگی دارد. با اینکه چند باگ جزئی در بازی وجود دارد اما این بازی شبیه سازی باعث می‌شود که ساعت‌ها پای آن بنشینید و مشغول ساخت و ساز در آن باشید.

بازی سیاره باغ وحش / بازی Planet Zoo

 

Wccftech: امتیاز ۸۵

بازی Planet Zoo یک عنوان مدیریتی عالی است که به شما این امکان را می‌دهد تا اهداف خود را ارائه دهید و در ازای تلاش‌هایتان، به شما پاداش بدهد. در کنار گرافیک باورنکردنی، جزئیات شگفت انگیز و مجموعه‌ای بزرگ که کاملا متعادل شده، تنها مسئله‌ی آزار دهنده نحوه‌ی کنترل بازی است.

 

Destructoid: امتیاز ۸۵

با وجودِ طراحی‌های عجیب و غریب و اشکالاتی که در طراحی آن وجود دارد، من این بازی را دوست دارم. مانند بازی Planet Coaster، فکر می‌کنم این بازی به مرور زمان بهتر خواهد شد و استودیو فرانتیر نیز حتما بسته‌های الحاقی برای این عنوان منتشر خواهد کرد. اما اگر این اتفاق هم نیفتد، باز هم راضی کننده خواهد بود. بعضی از ما ده‌ها سال منتظر بازی‌ای مانند Planet Zoo بودیم که بیاید و ردپای Zoo Tycoon را پاک کند و حالا این بازی منتشر شده و من از آن سیر نمی‌شوم.

سیاره باغ وحش / Planet Zoo

 

Millenium: امتیاز ۸۵

استودیو فرانتیر در بازی Planet Zoo موفق به انجام کاری شد که همه‌ی ما خواهان آن بودیم: دسترسی و آزادی عمل بازی Planet Coaster همراه با سیستم مدیریت منابع. جدا از این قضیه، این بازی سرشار از پیام‌های دلسوزانه برای مردم و حامی فعالیت برای حیوانات است. جدا از بخشی مشکلات در ساخت و ساز و یا رابط کاربری، بازی زیبا و کاملی است که می‌توان ساعت‌ها پای آن وقت گذاشت و به مراقبت از حیوانات باغ وحش پرداخت.

 

PCWorld:  امتیاز ۸۰

جدا از تمامی اشکالات بازی که تعداد آن کم هم نیست، عنوان Planet Zoo یکی از رضایت‌بخش‌ترین بازی‌ها در سبک ساخت و ساز است. البته شاید در بخش مدیریت منابع چنین نظری نداشته باشم، هرچند که آن بخش نیز آسان است. اگر دنبال «چالش» در ساخت و ساز هستید، بازی Planet Zoo چنین نیست. من اینجا هستم تا باغ وحش رویایی خودم را بسازم و برای آن گزینه‌ی بهتری جز این بازی وجود ندارد. بعد از ۳۰ ساعت بازی کردن، بعضی از حیوانات نادر مانند شیر، اورانگوتان، گوریل و کرگدن را بدست آوردم. همچنین بعد از ۳۰ ساعت بازی کردن، با خستگی فاصله‌ی زیادی دارم و هنوز جاهای زیادی در بازی هست که به آن‌ها دست نزدم. در اینجا چیزهای زیادی وجود دارد.

بازی سیاره باغ وحش / بازی Planet Zoo

 

GamesRadar : امتیاز ۸۰

بازی Planet Zoo یک عنوان پیچیده و عمیق در سبک شبیه سازی است که اگر بتوانید بخش آموزشی آن را رد کنید، چیزهای زیادی برای ارائه به شما دارد.

 

PCGzamesN : امتیاز ۸۰

استودیو فرانتیر بازی‌ای با جزئیات بالا و گرافیکی چشم‌نواز در سبک شبیه سازی ارائه داده که تجربه‌ای مطلوب برای طرفداران این سبک، تازه کارها و دوستداران حیوانات محسوب می‌شود.

 

PC Gamer : امتیاز ۷۵

یک بازی قوی و موفق دیگر در سبک شبیه سازی مدیریت منابع از استودیو فرانتیر.

سیاره باغ وحش / Planet Zoo

بطور کلی در این مقاله ابتدا عناوین قبلی استودیو فرانتیر را معرفی کردیم و در ادامه گفتیم که بازی Planet Zoo برآیندی از بهترین ویژگی‌های بازیهای قبلی این استودیو است. پیشرفت چشم‌گیر در گرافیک و آزادی عمل بالا در گیم‌پلی از ویژگی‌هایی است که منتقدان را شگفت زده کرده است. منتقدین همچنین اشاره کرده‌اند که این بازی خالی از باگ نیست و گاها ممکن است دردسر ساز نیز باشد، اما با این وجود باز هم تجربه‌ی این عنوان راضی کننده و لذت‌بخش است. این بازی اکنون فقط بر روی پلتفرم PC در دسترس گیمرهاست.

آیا قبلا تجربه‌ی عناوین قبلی این استودیو مانند Planet Coaster  و Zoo Tycoon را داشته‌اید؟ در بخش کامنت‌ها نظرات خود را در مورد عناوین ذکر شده در این مقاله با ما درمیان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402