بهترین انیمیشن های کوتاه 2019 را تماشا کنید و لذت ببرید

انیمیشن کوتاه / بهترین انیمیشن کوتاه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در دنیای امروزی یکی از جذاب‌ترین راه‌های رسانه‌ای برای ارتباط با مخاطب انیمیشن کوتاه است. در این مطلب تعدادی از بهترین انیمیشن های کوتاه دنیا را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دنیای انیمیشن جزو دنیاهایی است که قوانین مخصوص به خود را دارد. سالانه انیمیشن‌های زیادی با ویژگی‌های مختلف وارد بازار می‌شوند که البته برخی موفق‌تر از بقیه عمل می‌کنند. در این میان انیمیشن‌هایی نیز هستند که معمولا آن‌ها را با عنوان «انیمیشن کوتاه» می‌شناسیم و در مقایسه با انیمیشن‌های بلند، ویژگی‌های مشخص‌کننده خود را دارند. شاید مهمترین این ویژگی‌ها، فشرده بودن انتقال پیام در این انیمیشن‌ها و هدف‌محور بودن آن‌هاست. به بیان دیگر کارگردانان انیمیشن‌های کوتاه قصد دارند پیام و یا انگاره‌ خود را به خلاصه‌ترین و موجزترین شکل ممکن به مخاطب ارائه دهند. ابزار این کارگردان‌ها برای رسیدن به هدف مورد نظر، شامل مواردی از جمله نحوه روایت داستان، شیوه برقراری ارتباط تصویری و موسیقی می‌شود که همه دست به دست هم می‌دهند تا در یک مجموعه شاهد اثر منحصر‌به‌فردی باشیم که انیمیشن کوتاه نام دارد. در مقاله پیش رو قصد داریم تعدادی از بهترین انیمیشن‌ های کوتاه دنیا را برایتان معرفی کنیم. با ما باشید تا 12 عدد از بهترین های دنیای انیمیشن را مورد بررسی قرار دهیم.

انیمیشن کوتاه / بهترین انیمیشن کوتاه

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • بهترین انیمیشن های کوتاه 2019 ؛ تماشا کنید
    • انیمیشن کوتاه Don’t Feed These Animals
    • انیمیشن کوتاه Agouro
    • انیمیشن کوتاه Coaster
    • انیمیشن کوتاه Daughter
    • انیمیشن کوتاه Blind Mice
    • انیمیشن کوتاه Five Minutes to Sea
    • انیمیشن کوتاه  Fool Time Job
    • انیمیشن کوتاه Cops & Robbers
    • انیمیشن کوتاه Girl in the Hallway
    • انیمیشن کوتاه Gun Shop
    • انیمیشن کوتاه Ian, A Moving Story
    • انیمیشن کوتاه Acid Rain

 


بهترین انیمیشن های کوتاه 2019 ؛ تماشا کنید


در این قسمت با 12 تا از بهترین انیمیشن های کوتاه سال 2019 آشنا می‌شویم.

 

12. انیمیشن کوتاه Don’t Feed These Animals

انیمیشن کوتاه

رتبه دوازدهم فهرست بهترین انیمیشن های کوتاه دنیا به اثری با نام Don’t Feed These Animals تعلق دارد. این انیمیشن محصول کشور پرتغال بوده و توسط دو فرد با نام گیلرمه آفونسو (Guilherme Afonso) و میگل فریتاس (Miguel Madail de Freitas) کارگردانی شده است. داستان انیمیشن Don’t Feed These Animals ماجرای یک خرگوش را روایت می‌کند که تحت عمل جراحی لوباتومی (Lobotomy) قرار گرفته و در یک آزمایشگاه زندگی می‌کند. دلیل عمل این خرگوش، اختلال شخصیتی اوست که سبب می‌شد به شکلی غیرقابل کنترل هویج بخورد. ماجرای اصلی انیمیشن از جایی شروع می‌شود که خرگوش داستان ما، یک روز بر حسب اتفاق سبب زنده شدن یک هویج می‌شود؛ اما در عین حال این عمل او مسبب ایجاد نوعی نیروی اهریمنی نیز می‌شود. داستان خلاقانه انیمیشن با تصمیم همکاری خرگوش و هویج جهت از بین بردن این نیرو ادامه پیدا می‌کند.

 

11. انیمیشن کوتاه Agouro

انیمیشن کوتاه / بهترین انیمیشن کوتاه

یازدهمین انیمیشن فهرست بهترین انیمیشن های کوتاه دنیا به اثری با نام Agouro اختصاص دارد. انیمیشن کوتاه Agouro محصول کشور فرانسه بوده و توسط دیوید دوتل (David Doutel) و وسکو سا (Vasco Sa) کارگردانی شده است. نویسندگان این انیمیشن عبارتند از دوتل، سا و همچنین پدرو باستوس (Pedro Bastos). آنتونیو دورس (Antonio Duraes) و والدمار سانتوس (Valdemar Santos) نیز در آن به صداپیشگی پرداخته‌اند. داستان انیمیشن کوتاه Agouro از این قرار است که زمستانی خشن، سبب انجماد یک دریاچه در کنار محل زندگی دو پسر عمو به نام تادئوس (Thaddeus) و امیدیو (Emidio) شده است و همین امر به مرور منجر به اتفاقاتی می‌شود که رابطه بین این دو فرد را خدشه‌دار می‌کند. از جمله موارد قابل توجه این انیمیشن می‌توان به طراحی بصری زیبای آن اشاره کرد.

10. انیمیشن کوتاه Coaster

بهترین انیمیشن کوتاه های دنیا / بهترین انیمیشن های کوتاه

در فهرست بهترین های انیمیشن کوتاه دنیا، رتبه دهم را به انیمیشن Coaster اختصاص داده‌ایم. این انیمیشن توسط آموس سوسیگان (Amos Sussigan) کارگردانی شده و نویسندگان آن نیز به ترتیب، خود سوسیگان و دن لوند (Dan Lund) هستند. داستان انیمیشن کوتاه Coaster در رابطه با فردی است که تازه فارغ‌‌التحصیل شده و برای اولین بار به خانه خود نقل مکان می‌کند و در نتیجه آن، برای نخستین بار خوبی‌ها و بدی‌های زندگی مستقل را می‌چشد. این فراز و فرودها در انیمیشن، با تمثیل خلاقانه ترن هوایی (Roller Coaster) همراه شده‌اند که خاصیت جذابی به آن داده است. علاوه بر این‌ها اندرو لویت (Andrew Levitt) در این انیمیشن به عنوان صداپیشه حضور دارد.

 

9. انیمیشن کوتاه Daughter

بهترین انیمیشن های 2019 / بهترین انیمیشن های کوتاه 2019

در رتبه نهم فهرست بهترین انیمیشن کوتاه، عنوانی به نام Daughter قرار دارد که توسط داریا کاشچیوا (Daria Kashcheeva) از جمهوری چک کارگردانی شده است. داستان انیمیشن کوتاه Daughter در رابطه با گره عاطفی میان یک پدر و دختر است که توسط برخی از مسائل حل‌نشده و صحبت‌نشده دچار ضربه می‌شود. بخش مهمی از انیمیشن به روایت مسائل عاطفی می‌پردازد که مدتی طول می‌کشد تا حل شوند. مدت زمان انیمیشن Daughter پانزده دقیقه است و از جمله مواردی که در آن جلب توجه می‌کند، طراحی بصری انیمیشن محسوب می‌شود که در نوع خود بسیار خلاقانه و منحصربه‌فرد است.

 

8. انیمیشن کوتاه Blind Mice

هشتمین رتبه فهرست بهترین انیمیشن های کوتاه را به انیمیشن Blind Mice اختصاص داده‌ایم. در این انیمیشن منحصربه‌فرد که توسط نیکولاس آگوستینو (Nicholas D’Agostino) کارگردانی شده است از تکنیک بصری استاپ موشن (Stop-motion) استفاده شده است که از جمله قابل‌توجه‌ترین نمونه‌های کاربست این تکنیک در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. حال و هوای انیمیشن کوتاه Blind Mice تا حد زیادی به فیلم‌های نوآر (Film Noire) شباهت دارد و فضای کلی حاکم بر انیمیشن، تاریک است. جا دارد اشاره کنیم کارگردان انیمیشن در زمینه شخصیت‌پردازی بسیار خوب عمل کرده و به همراه عوامل دیگر موفق شده است که یک اثر کاملا مستقل و منحصربه‌فرد خلق کند.

 

7. انیمیشن کوتاه Five Minutes to Sea

انیمیشن کوتاه / بهترین انیمیشن کوتاه

برای رتبه هفتم فهرست بهترین های انیمیشن کوتاه دنیا، اثری به نام Five Minutes to Sea را اختصاص داده‌ایم که توسط یک کارگردان روسی به نام ناتالیا میرزویان (Natalia Mirzoyan) خلق شده است. در این انیمیشن کوتاه که در سال 2018 منتشر شده است، النا مارکینا (Elena Markina) و سوت‌لانا پیسمیچنکو (Svetlana Pismichenko) به صداپیشگی پرداخته‌اند. داستان انیمیشن Five Muntes to Sea از قرار آن است که یک مادر در کنار ساحل برای دختر خود حکم خود را صادر می‌کند: قبل از آن‌که به آب برگردی باید 5 دقیقه روی زمین استراحت کنی؛ اما برای دختر، این پنج دقیقه به اقیانوسی از خستگی و ملالت تبدیل می‌شود؛ به طوری که گویی هیچ‌گاه تمام نخواهد شد. از نقاط قوت انیمیشن کوتاه Five Minutes To Sea می‌توان به موسیقی جذاب آن اشاره کرد که به خوبی با روایت خلاقانه انیمیشن ترکیب شده است.

 

6. انیمیشن کوتاه  Fool Time Job

ششمین انیمیشن فهرست بهترین انیمیشن های کوتاه Fool Time Job نام دارد که گیلز کاولیر (Gilles Cuvelier) نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده گرفته است. شخصیت اصلی انیمیشن Fool Time Job، پدرو (Pedro) نام دارد که موفق به پیدا کردن یک شغل می‌شود. این واقعه برای پدرو یک اتفاق نامعمول است؛ چرا که دوره‌ای که او در آن زندگی می‌کند دچار بحران شدید است. از یک سو، این امر یک خبر خوب برای او و خانواده‌اش محسوب می‌شود، اما از سوی دیگر شغل او تا حدی عجیب‌و‌غریب است. سوال اصلی انیمیشن Fool Time Job که اسم آن نیز معنادار است در این مقوله خلاصه می‌شود که «مهم پیدا کردن شغل است…مگر نه؟». از نقاط قوت دیگر این انیمیشن می‌توان به طراحی بصری خوب آن اشاره کرد که در خدمت فضا و روایت مورد نظر کارگردان قرار گرفته است.

 

5. انیمیشن کوتاه Cops & Robbers

پنجمین انیمیشن کوتاه در فهرست بهترین انیمیشن های کوتاه دنیا Cops & Robbers نام دارد که محصول کشور آلمان محسوب می‌شود و توسط فلوریان موباخ (Florian Maubach)‌ کارگردانی شده است. داستان انیمیشن کوتاه Cops & Robbers همانطور که از نام آن مشخص است، در ظاهر در رابطه با بازی دزد و پلیس است؛ اما با پیشروی در داستان متوجه می‌شویم که کل ماجرا، جنبه‌ای استعاری دارد که در رابطه با جلوه‌های مبهم دوران بلوغ مطرح می‌شود. سبک بصری انیمیشن دوبعدی است و این امر به همراه تمهیدات دیگر کارگردان همگی در خدمت آن قرار گرفته‌اند که بیان کنند این دوران از حیات انسان، چقدر سوال و احساس‌های حل نشده در خود نهفته دارد. روایت و طراحی کلی انیمیشن قابل توجه است و استفاده از تکنیک دوبعدی در آن به خوبی در راستای هدف کارگردان قرار گرفته است.

 

4. انیمیشن کوتاه Girl in the Hallway

چهارمین رتبه را در فهرست بهترین انیمیشن های کوتاه دنیا به انیمیشن کوتاه Girl in the Hallway اختصاص داده‌ایم. این انیمیشن توسط کارگردانی از کشور کانادا به نام ولری بارن‌هارت (Valerie Barnhart) ساخته شده است و داستان دختری به نام زیانا فیرچایلد (Xiana Fairchild) را روایت می‌کند که راوی داستان، او را همسایه خود معرفی می‌کند؛ همسایه‌ای که 15 سال پیش به او بی‌توجهی کرده و به‌خاطر این بی‌توجهی زیانا در اثر برخی از حوادث زنجیره‌وار جان می‌بازد. سبک روایتی که کارگردان برای گفتن داستان خود انتخاب کرده به خوبی با طراحی بصری انیمیشن هماهنگ شده است و از ابتدا تا آخر انیمیشن Girl in the Hallway، شاهد روایتی یکپارچه با ریتمی هماهنگ هستیم که به خوبی مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. جا دارد بگوییم ساخت انیمیشن کوتاه Girl in the Hallway سه سال طول کشیده است.

 

3. انیمیشن کوتاه Gun Shop

در فهرست بهترین انیمیشن های کوتاه دنیا رتبه سوم را به انیمیشن کوتاه و خلاقانه Gun Shop اختصاص داده‌ایم که محصول کشور آمریکاست و توسط پتریک اسمیث (Patrick Smith) کارگردانی شده است. Gun Shop یک انیمیشن کوتاه 3 دقیقه‌ای است که موضوع آن تعداد اسلحه‌های موجود در آمریکاست. انیمیشن با این جمله آغاز می‌شود: «در حال حاضر در آمریکا حدود 393 میلیون اسلحه وجود دارد. این فیلم 2328 عدد از آن‌ها را نشان می‌دهد». پس از آن‌ شاهد نماهای به هم‌گره‌خورده‌ای از اسلحه‌های مختلف هستیم که با ریتمی سریع تعویض می‌شوند. ترکیب این نماها و فیلم به طور کلی علاوه بر نشان دادن قدرت بصری اسلحه‌ها، دارای نوعی استعاره فرهنگی از وضعیت فعلی آمریکا نیز هست. نهایتا موسیقی جاز پس زمینه و تعویض مقطعی رنگ‌ها، به خوبی در راستای هدف کارگردان قرار گرفته و این انیمیشن کوتاه خلاقانه را جذاب‌تر کرده‌اند.

 

2. انیمیشن کوتاه Ian, A Moving Story

رتبه دوم فهرست بهترین های انیمیشن کوتاه دنیا را به انیمیشن Ian, A Moving Story اختصاص داده‌ایم. انیمیشن Ian, A Moving Story توسط آبل گولدفارب از کشور آرژانتین کارگردانی شده است. داستان انیمیشن در مورد پسری به نام این (Ian) است که دچار فلج مغزی (Cerebral Palsy) است. Ian می‌خواهد در میان هم‌سن و سالان خود دوست پیدا کند، اما با زورگویی و مسخره‌کردن باقی بچه‌ها مواجهه شده و نمی‌تواند هدف خود را محقق کند. با این وجود، او پافشاری کرده و نهایتا موفق می‌شود نظر بقیه را به سوی خود جلب کند. این انیمیشن که بار عاطفی زیادی به همراه خود دارد به معضلات گریبان‌گیر کودکانی همانند Ian می‌پردازد که در اجتماع به دلیل عدم آگاهی باقی افراد از وضعیت آن‌ها، دچار سختی‌های زیادی می‌شوند. تمام جنبه‌های مختلف انیمیشن Ian, A Moving Story در خدمت روایت داستان قرار گرفته‌اند و این امر سبب شده است که انیمیشنی یک‌پارچه با پیامی واضح و تکان‌دهنده داشته باشیم؛ بدون آن‌که نقب به شعار در کار باشد.

 

1. انیمیشن کوتاه Acid Rain

بهترین انیمیشن کوتاه های دنیا / بهترین انیمیشن های کوتاه

بالاخره به رتبه نخست فهرست بهترین انیمیشن های کوتاه دنیا رسیدیم و این رتبه به انیمیشن کوتاه Acid Rain تعلق دارد که محصول کشور لهستان بوده و توسط تومک پوپاکول (Tomek Popakul) کارگردانی شده است. این انیمیشن از بحث‌برانگیزترین آثار کوتاه سال 2019 محسوب می‌شود. وقایع انیمیشن Acid Rain از داستان «میوه ممنوعه» و تجربیات واقعی کارگردان و دوستان او الهام گرفته‌ شده‌اند. در این انیمیشن کوتاه، دو کاراکتر اصلی وجود دارد که اسم آن‌ها به ترتیب یونگ (Young) و اسکینی (Skinny) است. یونگ و اسکینی به طور تصادفی در یک پل آشنا می‌شوند و تصمیم می‌گیرند به سفری غیرمعمول بروند. آن‌ها در طی این سفر، مادربزرگ اسکینی را ملاقات می‌کنند و سپس قارچ‌های روان‌گردان برداشته و با مصرف آن‌ها، فیلم ما را با تجربیات ذهنی آن‌ها که به مرور اوج گرفته و به آشفتگی نزدیک می‌شوند همراه می‌کند. انیمیشن Acid Rain از طراحی بصری گرفته تا روایت و ریتم و عوامل مشخص‌کننده دیگر، یک اثر تاثیرگذار و ماندگار محسوب می‌شود.

انیمیشن کوتاه / بهترین انیمیشن کوتاه

همچنین بخوانید :

شماری از بهترین انیمیشن های کوتاه دنیا را برایتان معرفی کردیم. امیدواریم با خواندن و تماشای ویدیوهای مربوط به هر انیمیشن لذت کافی را برده باشید و علاقه‌تان به این دنیای وسیع بیشتر از قبل گردد. شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مواردی که سبب تفاوت انیمیشن‌های کوتاه نامبرده در این مقاله با رقبایشان شده است، همبستگی جنبه‌های مختلف این انیمیشن‌ها در انتقال پیام باشد؛ به طوری که تمامی اجزای انیمیشن از طراحی بصری گرفته تا نحوه روایت، موسیقی و حتی افکت‌ها به خوبی در یکدیگر ترکیب شده و در راستای هدفی قرار می‌گیرند که کارگردان به دنبال آن است. امیدواریم در زمان‌های آینده شاهد انیمیشن‌های کوتاه بیشتری از این دست باشیم.

نظر شما در مورد فهرست کوتاه ترین انیمیشن های 2019 چیست؟ نظرات خود را می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402