بررسی گوشی سامسونگ M31 ؛ نمایش قدرت باتری در یک میان رده

گوشی گلکسی M31 سامسونک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی سامسونگ M31 از محصولات میان رده سامسونگ است که از نظر دوام باتری از بسیاری پرچمداران هم بهتر ظاهر می شود. برای آشنایی بیشتر با این گوشی در ادامه همراه ما باشید.

سامسونگ، گوشی‌های سری M خود را با هدف رقابت با محصولات میان رده‌ای از شرکت‌هایی همچون شیائومی، ریل می و ویوو روانه بازار کرده است. در این سری از گوشی‌ها با اینکه جزو گوشی‌های میان رده غول فناوری کره‌ای هستند، اما تلاش شده است تا جدیدترین امکانات و ترندهای روز را داشته باشند. حالا هم گوشی سامسونگ گلکسی M31 اخیرا به عنوان جایگزینی برای سامسونگ گلکسی M30s معرفی شده است تا راه تولید گوشی‌های میان رده با ویژگی‌های قابل توجه را ادامه دهد.

samsung-galaxy-m31 / گوشی سامسونگ M31

برخورداری از یک نمایشگر امولد در کنار دوربین چهارگانه با حافظه رم قدرتمند گواهی بر این هستند که سامسونگ برای پوشش دادن بازار گوشی‌های میان رده و برآورده کردن نیازهای مشتریانش عملکرد خوبی داشته است. بنابراین مشتریان این دست از گوشی‌ها نیز از جدیدترین امکانات روز گوشی‌های هوشمند برخوردار خواهند بود. حالا با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی گوشی سامسونگ M31 بپردازیم.

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M31


همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، امروزه دوربین‌های چندگانه، دوربین سلفی قدرتمند و نمایشگر شفاف در کنار پشتیبانی از قدرت پردازشی مناسب برای اجرای برنامه‌ها جزو ویژگی‌هایی هستند که در بررسی امروزی بودن یک گوشی نقش دارند. ما معتقدیم که گوشی سامسونگ M31 همه این ویژگی‌ها را گرد هم آورده تا مشتریان گوشی‌های میان رده را به سمت خود بکشاند. ناگفته نماند پشتیبانی از باتری قدرتمند نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول میان رده جدید از غول فناوری کره‌ای است که در جدول زیر می‌توانید نگاهی اجمالی به مشخصات این محصول داشته باشید و در ادامه این مشخصات را به طور مفصل شرح خواهیم داد.

مشخصاتگوشی سامسونگ گلکسی M31
ابعاد و وزنابعاد: 159.2×75.1×8.9 میلی‌متر
وزن: 191 گرم
نمایشگر6.4 اینچ
پردازندهپردازنده محاسباتی: اگزینوس 9611
پردازنده گرافیکی: Mali G72 Mp3
حافظهحافظه رم: 6 گیگابایت / حافظه ذخیره‌سازی: 64 گیگابایت
یا
حافظه رم: 6 گیگابایت / حافظه ذخیره‌سازی: 128 گیگابایت
دوربیندوربین اصلی: دوربین سه گانه 64 + 8 + 5 مگاپیکسلی
دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی
سیستم عاملاندروید 10
امنیت و سنسورهاحسگر اثر انگشت در بدنه پشتی، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما و بلوتوث
باتری6000 میلی‌آمپرساعت
رنگ و مدلآبی اقیانوسی و مشکی کهکشانی
تاریخ عرضه و قیمتآینده نزدیک، 190 یورو

 

مشخصات فنی

گوشی سامسونگ M31 را با توجه به مشخصاتی که در بالا آمده است می‌توانیم یک محصول میان رده مخصوص دوستداران عکاسی با گوشی‌های هوشمند معرفی کنیم. البته حضور قدرت بالا باتری سامسونگ M31  با ظرفتی 6000 میلی‌آمپرساعتی را نیز نباید در این محصول نادیده بگیریم. از همه این‌ها گذشته پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری صدا از ویژگی‌های دیگری است که بر میان رده بودن این گوشی نیز تأکید دارد. پس آن دسته از کاربرانی که عادت به استفاده از هدفون‌های سیمی دارند، خیالشان جمع باشد و هنوز می‌توانند از این نوع هدفون‌ها استفاده کنند.

galaxy-m31-headphone-jack/ گوشی سامسونگ گلکسی M31

 

طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری ما شاهد نمایشگر شفافی هستیم که در بدنه جلویی گوشی، میزبان دوربین سلفی خواهد بود. در مورد بدنه پشتی و فریم‌ها هم باید اشاره کنیم که جنس آن‌ها از پلاستیک طراحی شده است. شاید یکی از معایب این محصول نیز در مقایسه با گوشی‌های ردمی نوت 8 پرو (Redmi Note8 pro) و ریل می ایکس تی (Real me XT) که بدنه‌ای از فلز دارند، همین باشد. درواقع بدنه پلاستیکی برای برجای ماندن اثر انگشت و صدمه دیدن مستعدتر است؛ اما برای حفظ وزن آن با یک باتری قدرتمند احتمالا انتخاب خوبی بوده است. شما می‌توانید در اینجا اطلاعاتی از ردمی نوت 8 پرو به دست آورید.

با این حال بدنه پشتی گوشی سامسونگ M31 علاوه بر اینکه میزبان دوربین چهارگانه در محیطی مستطیل شکل است، یک فلش LED را هم در خود جای داده است. علاوه بر این حسگر اثر انگشت نیز در این محصول در بدنه پشتی قرار دارد که البته ویژگی‌های یاد شده تقابل خوبی از ترند روز را در کنار یک ویژگی قدیمی به نمایش گذاشته‌اند.

samsung-galaxy-m31/ مشخصات گوشی سامسونگ m31

 

نمایشگر

در بخش نمایشگر ما شاهد یک نمایشگر 6.4 اینچی امولد +FHD هستیم. این نمایشگر به اندازه کافی روشن بوده و برای ثابت کردن این موضوع از استاندارد و گواهی Widevine L1 برخوردار است؛ این گواهینامه اثبات می‌کند که گوشی مورد تایید آن از پخش استریم باکیفیت HD پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این نمایشگر یاد شده از نظر بی‌نهایت بودن از نوع Infinity-U است. البته این همه ماجرا نیست و در بخش پایینی گوشی حاشیه اندکی نیز مشاهده می‌شود. از طرفی هیچ محافظی از نوع گوریلا گلس نیز در مشخصات نمایشگر گوشی سامسونگ M31 مشاهده نمی‌شود.

amoled-panel-of-m31/ گوشی گلکسی M31 سامسونگ

 

عملکرد سخت افزاری

گوشی گلکسی M31 سامسونگ نیروی پردازشی خود را از یک پردازنده 10 نانومتری محصول خود سامسونگ با نام اگزینوس 9611 تأمین می‌کند. خوب است بدانید سامسونگ از همین پردازنده در گوشی گلکسی M30s نیز استفاده کرده است که برای استفاده روزانه انتخاب مناسبی خواهد بود، اما برای یک گیمر نه؛ چراکه به قدرت پردازشی بیشتری برای اجرای بازی‌ها نیاز داریم. اما باید بگوییم اجرای برخی از بازی‌های ساده در M31 لذت‌بخش خواهد بود؛ چراکه ما شاهد کارت گرافیک متوسطی نیز در این محصول هستیم. در کنار همه این‌ها باید به پشتیبانی از وای فای 5 گیگاهرتزی نیز در کنار برخورداری از بلندگوهای عالی اشاره کنیم که می‌توان از آن‌ها به عنوان یک ویژگی برجسته در این گوشی یاد کرد.

خوب است بدانید این پردازنده با یک رم 6 گیگابایتی همراه شده است. از طرفی برای حافظه ذخیره‌سازی نیز کاربران دو انتخاب پیش رو خواهند داشت: یکی حافظه 64 گیگابایتی و دیگری حافظه 128 گیگابایتی که با توجه به نیازهای خود می‌توانند یکی را انتخاب کنند. ناگفته نماند هر دو مدل حافظه نیز قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه MicroSD را نیز دارند.

samsung-galaxy-m31 / گوشی سامسونگ M31

 

سیستم عامل و نرم افزار

خبر خوب برای دوستداران اندروید اینکه گوشی سامسونگ M31 از آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 10 برخوردار است؛ هرچند بعد از گذشت 6 ماه از عرضه اندروید 10 پشتیبانی از چنین ویژگی نیز دور از انتظار نبوده است. بر روی این نسخه از سیستم عامل، رابط کاربری OneUI 2.0 که محصولی از سامسونگ است نیز اجرا می‌شود. حالا با این ویژگی‌ها کاربران می‌توانند از ویژگی‌های به روز نرم افزاری مانند حالت تاریک (Dark Mode)، نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)، ذخیره پیشرفته داده‌ها (Ultra Data Saving) و پیام رسان دوگانه (Dual Messenger) بهره‌مند شوند.

در مورد برنامه‌های نصب شده هم باید اشاره کنیم که علیرغم اینکه تبلیغات سامسونگ برنامه‌های خوبی را برای نصب پیشنهاد می‌دهند، اما کاربران باید حواسشان باشد تا از نصب برنامه‌های اضافه خودداری کنند تا درگیر نوتیفیکیشن‌های ناخواسته نیز نشوند.

android-10/ قیمت گوشی سامسونگ m31

 

دوربین ها

ما در گوشی سامسونگ M31 شاهد دوربین چهارگانه به عنوان دوربین اصلی در بدنه پشتی هستیم. این دوربین از یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f1/8 پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f2/2 برای پشتیبانی از قابلیت تشخیص عمق در نظر گرفته شده است. یک لنز 5 مگاپیکسلی دیگر هم وظیفه عکاسی ماکرو را بر عهده دارد. در کنار همه این‌ها یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f2/2 مشاهده می‌شود که از قابلیت زاویه فوق گسترده نیز پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند این مجموعه با یک فلش LED نیز کامل خواهد شد که به روشنایی بیشتر تصاویر ثبت شده کمک می‌کند.

samsung-galaxy-m31/ مشخصات گوشی سامسونگ m31

در مورد اپلیکیشن دوربین هم باید اشاره کنیم که سامسونگ از اپلیکیشن مرسوم دوربین خود که در سایر گوشی‌های هوشمندش استفاده می‌شود، در این محصول هم استفاده کرده است. این اپلیکیشن در کنار ویژگی‌های سخت افزاری، از ویژگی‌هایی همچون عکاسی پرتره، اسلوموشن، حالت عکاسی در شب و Hyperlapse پشتیبانی می‌کند. در مورد تصاویر ثبت شده هم باید اشاره کنیم که همان‌طور که از لنز 64 مگاپیکسلی انتظار می‌رود، تصاویر ثبت شده در روز از روشنایی و شفافیت رضایت‌بخشی برخوردار هستند؛ اما برخی از طرفداران نیز ممکن است انتظار بیشتری از دوربین داشته باشند. ناگفته نماند سنسور آلتراواید این گوشی نیز عملکرد خوبی دارد و به ثبت تصاویری مناسب برای به‌اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

galaxy-m31-camera/ قیمت گوشی سامسونگ m31

در بخش دوربین سلفی نیز شاهد یک دوربین 32 مگاپیکسلی هستیم که باعث خواهد شد تا کاربر ثبت سلفی‌های خوبی را شاهد باشد. اما در شرایط کم نور ممکن است به مانند آنچه که در دوربین گوشی‌های پرچمدار مشاهده می‌کنیم، عملکرد چندان خوبی نداشته باشد؛ ولی با توجه به میان رده بودن گوشی سامسونگ M31، کارایی‌اش رضایت‌بخش است.

در مورد ضبط فیلم هم باید اشاره کنیم که هم در بخش سلفی و هم در بخش دوربین اصلی شاهد ضبط فیلم‌های 4K با کیفیت 30 فریم در ثانیه خواهیم بود. این ویژگی در همه گوشی‌های میان رده تقریبا یکسان است. در این راستا باید اشاره کنیم که لنز آلترا واید به ویژگی Super Steady در ضبط فیلم کمک خواهد کرد و باعث ضبط فیلم‌های باکیفیتی نیز خواهد شد.

samsung-galaxy-m31/ قیمت گوشی سامسونگ m31

 

همچنین بخوانید :

باتری

گوشی‌های سری M سامسونگ به داشتن باتری‌های قدرتمند معروف هستند. حالا سامسونگ در گوشی سامسونگ M31 نیز یک باتری شگفت‌انگیز 6000 میلی‌آمپرساعتی را در نظر گرفته است. که چنین باتری فعلا فقط در گوشی ایسوس راگ فون 2 مشاهده می‌شود. حالا خبر بهتر اینکه در تمام طول روز استفاده از این گوشی برای اجرای برنامه‌ها، رصد شبکه‌های اجتماعی، اجرای بازی و … تنها منجر به استفاده 25 درصد از باتری خواهد شد. با این حساب اکثر افراد نیز می‌توانند شاهد دوام باتری گوشی به مدت یک روز و نیم در این گوشی باشند.

در مورد سرعت شارژ هم باید اشاره کنیم که گوشی سامسونگ M31 با بهره‌مندی از ویژگی شارژ سریع 10 وات می‌تواند در عرض 2 ساعت گوشی را به صورت کامل شارژ کند. این در حالی است که شارژ گوشی همچون ریل می ایکس تی با باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی یک ساعت طول می‌کشد.

 

قیمت و تاریخ عرضه

با توجه به اطلاعاتی که در مورد گوشی گلکسی M31 سامسونگ بیان کردیم، می‌توانیم بگوییم در میان گوشی‌های میان رده این محصول می‌تواند با نمایشگر امولد و باتری قدرتمندش انتخاب بسیار خوبی باشد. این گوشی که در 25 فوریه 2020 مصادف با 6 اسفند 98 معرفی شده است، در آینده نزدیک عرضه خواهد شد و قیمتی در حدود 209 دلار آمریکا و حدود سه میلیون تومان در ایران خواهد داشت.

 


سخن پایانی


حالا دیگر همه ما گوشی‌های سری M سامسونگ را محصولات اقتصادی می‌دانیم که در عین حال ویژگی‌های به روزی دارند. در گوشی سامسونگ M31 برخورداری از نمایشگر امولد، دوربین چهارگانه و باتری قدرتمند 6000 میلی‌آمپرساعتی نیز گواه بر این موضوع هستند. با این حال اگر شما بخواهید یک محصول میان رده خریداری کنید، آیا گوشی یاد شده یکی از انتخاب‌هایتان خواهد بود؟ یا اینکه گوشی بهتری در این رده قیمت می‌شناسید؟ خوشحال خواهیم شد تا نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

899×519 (950×548)
103.24 KB
899x519 (950x548)
103.24 KB
منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
Belalalipoor
.
16 آبان 1400، 10:52
پاسخ
0
0
من M31 Samsung دارم فقط سخت افزار و صفحه نمایش برای من مهم بود
avatar
گوریلا گلس
.
15 خرداد 1399، 00:21
پاسخ
0
1
من جایی دیدم که صفحه این مدل مجهز به گوریلا گلس 3 است. با این دلار و بلبشویی که در بازار محصولات دیجیتال حاکم است قیمت این موبایل در صورت عرضه متاسفانه کمتر از پنج و نیم میلیون تومان نخواهد بود.
avatar
دانیال
.
23 فروردین 1399، 18:29
پاسخ
0
1
واقعا گوشیه عالی ایی هست و من قصد خریدشو کردم نسبت به قیمتش عالیه ولی فکر نکنم 3 تومن باشه به نظرم 3.800 تا 4.500 خواهد بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402