خود قرنطینگی ؛ همه آنچه درباره قرنطینه شدن در خانه باید بدانید

خود قرنطینگی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بدون شک مهم‌ترین نکته در دوری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و همه‌گیر، افزایش آگاهی شخصی است. با شیوع قابل توجه ویروس کرونا در کشورمان، مسئله خود قرنطینگی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

در طول تاریخ، بشریت قربانی بیماری‌های اپیدمیک فراوانی بوده است. ویروس کرونا یکی از خطرناک‌ترین اپیدمی‌های سال‌های اخیر است که به دلیل شیوع سریع به عنوان تهدیدی جهانی در نظر گرفته می‌شود. طبق آخرین آمار تاکنون بیش از 100000 نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند. راه‌های متعددی برای دوری از ابتلا به این ویروس وجود دارد. مهم‌ترین نکته در این میان رعایت بهداشت شخصی و شست و شوی مداوم دستان است. بهتر است تا جای ممکن از دورهمی‌های غیر ضروری خودداری کرده و تا اطلاع ثانوی به خود قرنطینگی روی آورید. در این مطلب به تمامی نکات مورد نیاز برای خود قرنطینگی می‌پردازیم.

قرنطینه در خانه

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


قرنطینه چیست؟


خود قرنطینگی

قرنطینه شدن یک نفر به معنی آلودگی او به ویروس کرونا نیست. قرنطینه با هدف کاهش احتمال انتقال و شیوع بیماری توسط افراد مشکوک به ابتلا اعمال می‌شود. مدت قرنطینه پیشنهادی برای مقابله با ویروس کرونا 14 روز است. قرنطینه بدین معنی نیست که شما نمی‌توانید با اعضای خانواده یا هم‌خانه‌های خود زندگی کنید. با این حال بهتر است تا جای ممکن فاصله را رعایت کرده و از تماس نزدیک خودداری کنید. بهترین راه برای جلوگیری از شیوع ویروس، شستن مداوم دستان است.

قرنطینه تغییرات فراوانی را در سبک زندگی افراد به همراه می‌آورد که مهم‌ترین آن‌ها کاهش شدید تحرک است. برای جلوگیری از تضعیف بدن خود بهتر است به ورزش در خانه روی آورده و تا جای ممکن از غذاهای کم‌کالری و سالم استفاده کنید. این اولین باری نیست که دنیا درگیر یک بیماری همه‌گیر شده است. در قرن هفدهم و در زمان شیوع طاعون بوبونی تمامی کشورهای اروپایی دست کم یک دهکده را قرنطینه کرده بودند.

 


تفاوت خود قرنطینگی با ایزولگی


قرنطینه شدن در خانه

خود قرنطینگی تفاوت‌های فراوانی با ایزولگی دارد. مرکز کنترل بیماری‌ها تعاریف مختلفی برای این دو مفهوم ارائه می‌دهد. ایزولگی مخصوص افراد بیمار و مبتلا است. خود قرنطینگی به افرادی پیشنهاد می‌شود که مشکوک به بیماری بوده و بهتر است برای دوری از گسترش ویروس نکاتی را رعایت کنند.

اگر متوجه علائمی چون تب و نفس‌تنگی در خود شده‌اید، بهتر است شروع به خود قرنطینگی کنید. با توجه به اطلاعات ارائه شده از سازمان بهداشت جهانی، به نظر می‌رسد که طول عمر ویروس کرونا دو هفته است. به همین دلیل بهتر است دست کم برای این مدت از تماس نزدیک با افراد دیگر خودداری کنید. در این مدت می‌توانید به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های عقب افتاده خود یا سایر سرگرمی‌های خانگی روی آورید.

 


اصول خود قرنطینگی


خود قرنطینگی

اگر به ویروس کرونا آلوده شده یا در معرض ابتلا به آن قرار گرفته‌اید، بهتر است مدتی خود را از خانواده و دوستانتان جدا کنید. نخستین نکته در خود قرنطینگی دوری از تماس نزدیک با دیگران است. تنها در صورت لزوم از خانه خارج شده و از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید. حتما در اجتماعات از ماسک استفاده کنید. بهتر است برای جلوگیری از آلودگی اعضای خانواده خود در خانه نیز ماسک بزنید.

نکته مهم دیگر رعایت بهداشت فردی است. حتما در هنگام عطسه و سرفه جلوی دهانتان را با دستمال پوشانده و سپس دستمال را دور بیندازید. حتما در بازه‌های زمانی معین دستانتان را با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشورید. برای این کار می‌توانید از محلول‌های الکلی نیز استفاده کنید. تا جای ممکن از دست زدن به صورتتان خودداری کنید. مرتبا ظرف‌ها، بشقاب‌ها، لیوان‌ها و سایر لوازم و وسایل آشپزخانه و اتاق خواب را ضدعفونی کنید. حواستان را به سلامت خود و خانواده‌تان جمع کنید. در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

 


زندگی در خود قرنطینگی


قرنطینه شدن در خانه

اگر شیوع ویروس کرونا یک نکته به ما آموخته باشد، آن اهمیت بالای بهداشت فردی است. شستن مکرر دستان و خودداری از تماس با صورت مهم‌ترین موارد در مقابله با آلودگی به این ویروس هستند. اگر برای خرید به مغازه می‌روید، حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید. در صورت اجبار به کار، حتما فاصله خود را از همکارانتان حفظ کرده و از تماس مستقیم با آن‌ها خودداری کنید.

بهتر است در حال حاضر برای خریدهای روزانه خود از سرویس‌های آنلاین چون اسنپ مارکت استفاده کنید. خریدهای خود را در اولین فرصت ضدعفونی کنید. علاوه بر این ضدعفونی دستگیره در، کیبورد کامپیوتر و موارد مشابه را فراموش نکنید. نخستین قدم در خود قرنطینگی دوری از تماس با افراد دیگر است. با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، دولت‌ها تمامی سعی خود را در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری کرده‌اند. به همین دلیل بهتر است در این مدت در خانه خود مانده و از سفر رفتن خودداری کنید.

 


خود قرنطینگی چقدر به طول می انجامد؟


قرنطینه در خانه

با توجه به گسترش قابل توجه ویروس کرونا در بخش‌هایی از کشورمان، بهتر است تا زمان اعلام رسمی وزارت بهداشت، شرایط خود قرنطینگی را حفظ کنید. مهم‌ترین نکته در این دوران حفظ روحیه و خودداری از ایجاد جوی متشنج است. بدون شک دوران قرنطینه بسیار دشوار و همراه با سختی‌های فراوان است. بهتر است برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌تان در این ایام از نکات ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت پیروی کنید. برای آشنایی با توصیه های سازمان بهداشت جهانی در رابطه با ویروس کرونا به این مقاله مراجعه کنید.

اگر اخبار ویروس کرونا را دنبال کرده باشید، می‌دانید که این بیماری بیش از هر کسی برای افراد سالخورده و کسانی که از بیماری‌های قلبی، تنفسی و مزمن رنج می‌برند خطرناک است. اگر هر کدام از اعضای خانواده شما در این گروه‌ها قرار می‌گیرند، بهتر است وسواس بسیار بیشتری در نکات ذکر شده به خرج داده و تا جای ممکن ریسک ابتلای آن‌ها به این بیماری را کاهش دهید. همان‌طور که ذکر شد برجسته‌ترین نکته ویروس کرونا شیوع سریع و غیر قابل اجتناب آن بوده که از آن تهدیدی خطرناک ساخته است. تاکنون کشورهای زیادی در سرتاسر جهان گرفتار این ویروس شده‌اند. شیوع ویروس کرونا علاوه بر ایران و چین، در کشورهایی چون ایتالیا، بلژیک،‌ انگلیس، کره جنوبی، ژاپن و حتی آمریکای شمالی نیز تایید شده است. یکی از مهم‌ترین نکات برای مقابله با این بیماری حفظ آرامش است.

در این مطلب به نکات مورد نیاز برای خود قرنطینگی پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم برای محافظت از سلامتی خود و عزیزانتان از این اصول پیروی کنید. آیا شما مسائل دیگری را به این موارد اضافه می‌کنید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402