خطرناک ترین وسیله های شهربازی ؛ از ترن هوایی ترسناک تا سرسره آبی مرگبار

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ما در این مطلب قرار است آدرنالین خونتان را بالا ببریم و با معرفی خطرناک ترین وسیله های شهربازی جهان شما را شگفت زده کنیم. اگر می‌خواهید با این جاذبه‌های دیدنی آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

هیچکس منکر شور و هیجان موجود در شهر بازی نیست و همه می‌دانند که می‌توان دقایقی شاد و مفرح را از بودن در میان دستگاه‌های هیجان‌انگیز رقم زد. اما این همه ماجرا نیست و گاهی دستگاه‌های شهربازی چنان ترسناک و مخوف می‌شوند که بهتر است افرادی که دچار فوبیا هستند از سوارشدنشان به طور جدی اجتناب کنند. از طرف دیگر برخی از دستگاه‌ها و خطرناک ترین وسیله های شهربازی گاهی نیز باعث ایجاد حوادثی مرگبار خواهند شد. شاید برایتان جالب باشد که در ادامه با خطرناک ترین وسیله های شهربازی جهان آشنا شوید؛ پس همراه پلازا باشید.

خطرناک ترین وسیله های شهربازی

همیشه شهربازی محلی پر از هیجان مثبت و شادی نیست. گاهی هم دست اندر کاران با طراحی وسیله های بازی منجر می‌شوند خاطره‌ای ترسناک در ذهن افراد ایجاد شود. برخی از خطرناک ترین وسیله های شهربازی عبارتند از:

گردباد شیطانی در اوهایو (Evil Storm)

Evil-Storm/ ترسناک ترین وسیله های شهربازی جهان

این وسیله بازی ترکیبی از وسیله ترن هوایی و سقوط آزاد است و دو لذت هیجان‌انگیز را در کنار هم دارد و وسیله‌ای مناسب برای افراد ماجراجو محسوب می‌شود. ارتفاع این وسیله بازی 66 متر و چرخش آن نیز 450 درجه است. همچنین سرعت آن هم 110 کیلومتر در ساعت اعلام شده است که با همه این‌ها به عنوان یکی از وسایل عجیب ترین شهربازی دنیا شناخته می‌شود.

قطار ارواح خبیثه در باکو (Baku’s gross ghost train)

GHOST-TRAIN/ عجیب ترین شهربازی دنیا

شاید در ابتدا فکر کنید مگر قطار شهربازی هم می‌تواند ترسناک باشد؟ باید بگوییم که بله، این قطار که در شهربازی باکو آذربایجان قرار داد توانایی این را دارد که مسافران را در هر سن و سالی که هستند، بترساند. یکی از بازدیدکنندگان این شهربازی که تجربه سوار شدن این قطار را داشت چنین بیان می‌کند:

تصور کنید در جایی تاریک هستید و تنها در تاریکی به پیش می‌روید که ناگهان یک پرده چسبناک از بالا روی سر شما می‌افتد و به صورتتان می‌چسبد و همزمان قطار به راه خود ادامه می‌دهد و کاری از دستتان بر نمی‌آید.

اما ناگفته نماند که شهربازی باکو یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در آذربایجان است که هم برای کودکان و هم برای بزرگ‌ترها جذاب خواهد بود و می‌تواند موجبات سرگرمی خانواده‌ها را با سایر امکانات خوبش تأمین کند. از طرف دیگر خوب است بدانید که وسایل این شهر بازی از کشورهایی همچون ایتالیا و آمریکا آورده شده‌اند و استاندارد نیز هستند.

 

نابودگر گردن تهران (The Tehran neck cracker)

TEHRAN/ ترسناک ترین وسیله ی شهربازی جهان

شاید ترسناک ترین وسیله شهربازی در ایران نابودگر گردن تهران است که در پارک ارم قرار دارد؛ به‌طوری‌که به عنوان ترسناک ترین وسیله ی شهربازی جهان نیز شناخته می‌شود. این نابودگر یک ترن هوایی است که کشش و چسبندگی سطحی ندارد و مسافران را به مانند اینکه پنبه‌ای در هوا هستند، حمل می‌کند. سرو صدای زیاد و همچنین احتمال آسیب‌های گردنی از مشکلاتی است که ممکن است این ترن هوایی برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورد. با این حساب می‌توانید وسایل دیگر را در پارک ارم امتحان کنید و از بودن در کنار خانواده و همراهان خود به روش‌های دیگر لذت ببرید.

خوب است بدانید از جمله وسایل جذاب شهربازی ارم ستاره‌گردان محصولی آلمانی است. همچنین سالتو، یوفو (بشقاب گردان با دهان باز)، قوی گردان، رالی کودک، اسکیت هوایی و غیره از جمله وسایل بازی در پارک ارم هستند که می‌توانند لحظاتی شاد را برایتان به ارمغان آورند. همچنین در اینجا می‌توانید با جاذبه های دیدنی دیگر شهرهای ایران نیز آشنا شوید.

ملینیوم فورس در اوهایو (Millennium Force)

MELLINIUM-FORCE/ ترسناک ترین وسیله شهربازی در ایران

ملنیوم فورس را باید به عنوان یکی از سریع‌ترین، شیبدارترین و بلندترین رولرکوسترهای دنیا معرفی کنیم. درواقع این ترن هوایی ارتفاعی 95 متری دارد و سرعت آن 150 کیلومتر در ساعت گزارش شده است. با این همه ویژگی هیجان‌انگیز دلیلی ندارد که آن را به عنوان ترسناک ترین وسیله بازی جهان نشناسید.

چرخ و فلک بدبختی در نپال (Ferris wheel of misfortune)

nepal/ خطرناک ترین وسایل شهربازی دنیا

در حالت عادی چرخ و فلک یاد شده خطری ندارد و بدون ترس است، اما کافی است که انگشت خود را روی دکمه آخرین درجه و سرعت چرخ و فلک بفشارید. در این حالت است که شما بودن در عجیب ترین شهربازی دنیا را تجربه خواهید کرد. سرعت بالا و ارتفاع زیاد از سطح زمین باعث ترس و احساس خوف در افراد خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر ترس از ارتفاع دارید، هیچوقت چنین وسایلی را تجربه نکنید. خوب است بدانید که این چرخ و فلک در سال 2014 حادثه‌آفرین شده بود و یکی از سرنشینان را دچار حادثه کرد.

 

میشن اسپیس در دیزنی لند

mission-space-disneyland/ خطرناک ترین وسیله شهربازی

شاید فکر کنید گذراندن ساعاتی در میان عروسک‌های متحرک پارک دیزنی لند که ما را به یاد انیمیشن‌های جذاب دیزنی می‌اندازد، موضوع ترسناکی به همراه نداشته باشد. اما بودن زیاد در این پارک می‌تواند ترسی را در شما از نظر روانشناختی ایجاد کند که اگر برای تمام عمر در میان عروسک‌هایی گردان باشم چه می‌شود. این است که عروسک‌های پارک دیزنی لند نیز از نظر برخی به عنوان ترسناک ترین وسیله های شهربازی دنیا شناخته می‌شوند.

از طرف دیگر میشن اسپیس یکی از خطرناک ترین وسیله های شهربازی جهان در این پارک است که از سال 2003 تاکنون خطرات بسیاری را ایجاد کرده است و در سال 2005 و 2006 نیز باعث شد دیزنی لند پاسخگوی 200 نفری باشد که به عنوان سرنشین میشن اسپیس دچار حادثه شده بودند. همچنین ایست قلبی سرنشینان از دیگر حوادث ناگوار این شهربازی در طول تاریخ بوده است.

برج اسکد دانمارک (Scad Tower)

scad/ خطرناک ترین وسیله های شهربازی جهان

یکی دیگر از ترسناک ترین وسیله های شهربازی جهان برج اسکد است که در شهر دانمارک قرار دارد. این وسیله به این صورت عمل می‌کند که سرنشینان را بالا می‌برد و بعد مانند تجربه سقوط آزاد سرنشینان را روی تور سیمی بین زمین و هوا نگه می‌دارد. حتما تجربه هیجان انگیزی است، اما یادتان باشد به کودکان اجازه استفاده از چنین وسایلی را ندهید؛ چراکه گاهی اوقات می‌توانند حوادث خطرناک و جبران‌ناپذیری را رقم بزنند.

سرسره آبی شهربازی اکشن پارک (Action Park)

Action-Park-Water-slides/ خطرناک ترین وسیله های شهربازی

خوب است بدانید وسایل این شهر بازی که در نیوجرسی قرار دارد تاکنون جان 6 نفر را گرفته‌اند و باعث شده است که وسایل این شهر بازی به خطرناک ترین وسایل شهربازی دنیا تبدیل شوند. سرسره آبی این شهربازی در واقع ترسناک ترین وسیله ی شهربازی جهان بود که استفاده از آن هم‌اکنون ممنوع شده است. شما می‌توانید در ویدیوی این مطلب که در قسمت مقدمه آمده است، با سایر سرسره‌های ترسناک دنیا نیز آشنا شوید.

بازی اسپیس جورنی در چین

ترسناک ترین وسیله های شهربازی جهان

این بازی نیز در شهر بازی اکونچر شهر شنزن چین به عنوان یکی از خطرناک ترین وسیله های شهربازی معروف است. درواقع این بازی را می‌توان سفینه فضایی معرفی کرد که هیجان زیادی را به سرنشینان منتقل می‌کند. اما متاسفانه در سال‌های گذشته حادثه‌آفرین بوده است.

بازی بیگ وان در شهربازی بلکپول لندن

big-one/ ترسناک ترین وسیله های شهربازی جهان

بیگ وان که در سال 1994 ساخته شده است، به عنوان بلندترین ترن هوایی دنیا شناخته می‌شود. هر چند در دنیا ترن‌های هوایی معروفی وجود دارد، اما این ترن هوایی یکی از ترسناک‌ترینشان است. با همه حس هیجان انگیز بودن این وسیله، باید بگوییم که تاکنون دو حادثه برای سرنشینان این ترن هوایی رخ داده که افرادی نیز بر اثر این حوادث زخمی شده‌اند.

در ویدیوی زیر «خطرناک ترین سرسره های آبی جهان» را تماشا کنید: 

سخن پایانی

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند، آخر هفته‌ها را به تفریحی شاد و مفرح بپردازند که رفتن به شهربازی یکی از این تفریحات محسوب می‌شود. اما در شهربازی چه نوع وسیله‌هایی را برای سوار شدن انتخاب کنیم؟ به یاد داشته باشید در ابتدا همه چیز به روحیه شما بستگی دارد. اما اگر هم فرد پر دل و جراتی هستید، می‌بایست احتمال وقوع حادثه را هم بدهید.

پس بهتر است قبل از انتخاب هر وسیله برای سوار شدن اندکی فکر کنید. همچنین از سوار کردن کودکان در وسایلی مخصوص بزرگ‌ترها و آن‌هایی که جزو خطرناک ترین وسیله های شهربازی هستند نیز اکیدا پرهیز کنید؛ چرا که می‌تواند حوادث جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. با همه این‌ها در شهربازی‌ها معمولا امکانات بی‌خطرتر و شادی نیز برای گذراندن اوقات فراغت وجود دارد که می‌توانند تفریحی مفرح را برایتان رقم بزنند. با این حال آیا شما تجربه ویژه‌ای از رفتن به شهربازی دارید؟ اگر بله، خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها آن را با ما و سایر خوانندگان مطرح کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402