بررسی گوشی Zenfone 7 و زنفون 7 پرو | مقایسه پرچمداران جدید ایسوس

مقایسه گوشی ایسوس ZenFone 7 و زنفون 7 پرو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ایسوس به زودی گوشی زنفون 7 را ارائه خواهد کرد و انتظار می‌رود که این دستگاه با طراحی شبیه به زنفون 6 و پشتیبانی از 5G عرضه شود.

بر اساس آخرین اخبار و شایعات در حوزه تکنولوژی، ایسوس در نظر دارد تا گوشی زنفون 7 را به عنوان جانشین پرچم‌دار 2019 خود، یعنی زنفون 6 به بازار عرضه کند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از این هستند که به احتمال زیاد ایسوس ZenFone 7 تا حد زیادی طراحی نزدیک به نسخه پیشین خود داشته باشد، اما به ویژگی‌های قدرتمندتری نسبت به این دستگاه مجهز شود.

ایسوس زنفون ۷

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:


ویژگی ها و مشخصات ایسوس زنفون 7


با اینکه این موضوع هنوز به تایید رسمی نرسیده است، اما  به احتمال خیلی زیاد گوشی زنفون 7 از نسل پنجم ارتباطات، یعنی 5G، پشتیبانی خواهد کرد. اخبار دیگری نیز حاکی از این هستند که ایسوس قصد دارد در پرچم‌دار جدید خود از شارژ بی‌سیم استفاده کند و سرانجام این تکنولوژی را به سری ZenFone بیاورد.

ایسوس زنفون ۷ پرو

همچنین بخوانید :

کنسرسیوم شارژ بی‌سیم (WPC) یک گروه توسعه استانداردهای بی‌سیم مبتنی بر همکاری است که بیش از 500 کمپانی هم اکنون از سراسر جهان عضو آن هستند. این کنسرسیوم یک استاندارد قابل اعتماد برای شارژ بی‌سیم بوده و تمام شارژرهای بی‌سیمی که در سراسر جهان موجود هستند در وبسایت آن لیست می‌شوند. درحالی که هنوز هیچ گوشی ایسوسی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند، اما یک شارژر بی‌سیم ایسوس در این وبسایت لیست شده است. این شارژر از توان حداکثری 15 واتی پشتیبانی می‌کند و تنها در صورتی می‌توان آن را با گوشی زنفون 7 نامربوط دانست که هدف ایسوس از ساخت این شارژر ورود به بازار تجهیزات جانبی باشد.

از نظر مشخصات سخت افزاری، پیش بینی می‌شود که گوشی ایسوس زنفون 7 با یک به‌روزرسانی در قد و قواره‌های پرچم‌دار ظاهر شود. به احتمال زیاد این گوشی به پردازنده کوآلکوم اسنپدراگون 865 (برای سازگاری با پشتیبانی از 5G) مجهز خواهد شد.

اسکرین‌شاتی که حدود یک ماه پیش از Geekbench توسط کاربری به نام Abhishek Yadav در توییتر منتشر شد، جزئیتاتی از دستگاهی به نام Asus ZF را نشان می‌داد که از پردازنده کوآلکوم اسنپدراگون با سرعت 1.8 گیگاهرتز، رم 16 گیگابایتی و اندروید 10 بهره می‌برد. به احتمال بسیار زیاد، این مشخصاتی است که در گوشی ZenFone 7 شاهد آن خواهیم بود.

مشخصات ایسوس زنفون 7

وبسایت Per Gizmochina نیز گزارشی را منتشر کرده که در آن به برخی دیگر از مشخصات زنفون 7 اشاره شده است. بر اساس این گزارش، ایسوس پرچمدار جدید خود را با نمایشگر 6.7 اینچی، حافظه 512 گیگابایتی، باتری 5000 میلی آمپری و همچنین پشتیبانی از NFC، وای فای 6 و بلوتوث نسخه 5.0 ارائه خواهد کرد. بعلاوه، برخی منابع دیگر نیز عنوان کرده‌اند که گوشی زنفون 7 می‌تواند به تکنولوژی شارژ سریع 30 واتی نیز مجهز شود.

اما این احتمال نیز وجود خواهد داشت که سال جاری عرضه بیش از یک زنفون 7 را  شاهد باشیم. گزارشی از TNNToday تایید می‌کند که ایسوس در نظر دارد دو مدل از  پرچمدار جدیدش را ارائه کند؛ به احتمال زیاد یک دستگاه به نام ZenFone 7 و دستگاه دیگری به نام ZenFone 7 Pro. درحال حاضر تنها به نام احتمالی گوشی دوم اشاره شده است و برای اطلاع از ویژگی‌ها و مشخصات آن باید منتظر اخبار تکمیلی باشیم.


تاریخ عرضه گوشی ایسوس ZenFone 7


زنفون 7 پرو

گوشی ایسوس زنفون 7 هم اکنون در بازارهای تایوان عرضه شده است اما هنوز فروش آن در بازارهای سایر کشورها آغاز نشده است. خبرهای تایید نشده حاکی از تصمیم کمپانی تایوانی ایسوس برای عرضه گوشی زنفون 7 در تاریخ اول سپتامبر 2020 و در برخی کشورهای اروپایی هستند. هنوز اطلاعات دقیقی از تاریخ عرضه این گوشی در کشورهای دیگر جهان به دست نیامده است.


قیمت گوشی زنفون 7


همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم زنفون 7 هم اکنون در کشور تایوان عرضه شده و به فروش می‌رسد. قیمت گوشی ایسوس زنفون ۷ در تایوان معادل رقم 750 دلار (حدود 17 میلیون و 250 هزار تومان) است. اما برای تعیین قیمت دقیق جهانی آن باید منتظر عرضه آن در جهان باشیم و فعلا تنها می‌توان حدس و گمان‌هایی از قیمت این گوشی داشته باشیم.

با توجه به پیش‌بینی‌ها در مورد مشخصات سخت افزاری گوشی زنفون، بدون شک باید افزایش قیمت آن نسبت به زنفون 6 را انتظار داشته باشیم. زنفون 6 یک تگ قیمتی 499 دلاری (معادل 11 میلیون 500 هزار تومان) را یدک می‌کشید، اما تجهیز پرچم‌دار 2020 ایسوس به تراشه 5G اسنپدراگون می‌تواند یک دلیل محکم باشد که قیمت زنفون 7 را چیزی بین 650 تا 700 دلار در نظر بگیریم.

 

مشخصات ایسوس زنفون 7 پرو

با توجه به اخباری که تاکنون از گوشی ایسوس زنفون 7 منتشر شده است، پیش‌بینی می‌شود که این دستگاه نیز همانند زنفون 6 به محبوبیت بالایی بین علاقمندان به گوشی‌های هوشمند دست پیدا کند؛ اما برای اینکه مشخص شود این دستگاه توانایی رقابت با گوشی‌های پرچمدار کمپانی‌هایی مثل سامسونگ، هواوی و شیائومی را خواهد داشت یا خیر، باید تا زمان ارائه اخبار رسمی از سوی ایسوس و شاید حتی عرضه آن به بازار منتظر بمانیم.


ویژگی ها و مشخصات ایسوس زنفون 7 پرو


زنفون 7 پرو در تاریخ 26 آگوست 2020 توسط کمپانی ایسوس معرفی شد و قرار است ماه سپتامبر همین سال، در بازار عرضه شود. در گوشی زنفون 7 پرو همانند نسخه پیشین آن یعنی گوشی asus zenfone 7 ،دوربین گردان این نسخه هنوز سر جای خود است با این تفاوت که به جای دو دوربین در این نسخه جدید، 3 دوربین در گوشی زنفون 7 پرو جا خوش کرده‌اند. در ادامه به بررسی مشخصات ایسوس زنفون 7 پرو خواهیم پرداخت.

مشخصاتتوضیحات
ابعاد بدنه165.1 در 77.3 در 9.6 میلی‌متر
وزن230 گرم
جنسجلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 6)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس 3)، فریم آلومینیومی
نوع نمایشگرSuper AMOLED لمسی خازنی
رزولوشن1080 در 2400 پیکسل، 20:9
محافظ نمایشگرکورنینگ گوریلا گلس 6
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 10

و
ZenUI 7

تراشهQualcomm SM8250 Snapdragon 865+
پردازنده مرکزی8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 3.1 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585)
پردازنده گرافیکیAdreno 650
درگاه حافظهmicroSDXC
حافظه داخلی256 گیگابایت 8 گیگابایت رم
نوع حافظهUFS 3.1
دوربین اصلی1) 64 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.72 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
2) 8 مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو 80 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/2.4، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 3 برابر)
3) 12 مگاپیکسل (لنز 17 میلی‌متری فوق‌عریض با پوشش 113 درجه، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، f/2.2، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل)
سلفیدوربین مجزا برای سلفی ندارد و قابلیت چرخشی دوربین اصلی باعث می‌شود تا این دوربین هم به عنوان دوربین سلفی و هم دوربین اصلی مورد استفاده قرار بگیرد.
صداصدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز
باتریلیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعت، باتری غیرقابل تعویض
شارژرشارژ سریع 30 وات
حسگرهاحسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
فناوری شبکهGSM / HSPA / LTE / 5G
GPSدارد
NFCدارد
رادیوندارد
بلوتوث5.0، A2DP، LE، aptX Adaptive
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
سیم‌کارتدو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
رنگ‌های موجودمشکی، سفید

حال باید تا زمان عرضه جهانی گوشی asus zenfone 7 منتظر ماند و دید که این ویژگی‌ها چگونه در عمل به یاری پرچمدار جدید ایسوس خواهند آمد. در ادامه اطلاعات بیشتری از ایسوس زنفون 7 پرو، تاریخ عرضه و قیمت آن ارائه خواهیم کرد و پس از آن به بررسی  و مقایسه دو پرچمدار جدید ایسوس یعنی گوشی زنفون 7 و نسخه پرو آن می‌پردازیم تا بدانیم کدامیک از این دو پرچمدار تایوانی، دیگری را شکست می‌دهد.


تاریخ عرضه گوشی ایسوس ZenFone 7 pro


گوشی زنفون 7

همانند گوشی زنفون 7، تاریخ عرضه گوشی ایسوس زنفون ۷ پرو در تایوان بیست و ششم آگوست بوده است و هم اکنون در بازارهای این کشور، خرید و فروش می‌شود. نسخه پرو گوشی زنفون 7 نیز در تاریخ اول سپتامبر 2020 در برخی کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد اما هنوز تاریخ عرضه جهانی آن در سایر کشورها، توسط شرکت ایسوس مشخص و اعلام نشده است.

همچنین بخوانید :

قیمت گوشی زنفون ۷ پرو


همانطور که انتظار می‌رود با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتر گوشی asus zenfone 7 پرو نسبت به گوشی زنفون 7، قیمت نسخه پرو کمی بیشتر از نسخه معمولی آن خواهد بود.

گوشی asus zenfone 7 پرو

لازم به ذکر است که معیار بررسی قیمت‌های فعلی این دو گوشی بر اساس قیمت گذاری شرکت ایسوس در کشور تایوان است و هنوز قیمت قطعی این گوشی‌ها در بازارهای جهانی اعلام نگردیده است.همانطور که گفتیم قیمت گوشی زنفون 7 در تایوان معادل 750 دلار است. این در حالی است که در تایوان قیمت گوشی ایسوس زنفون 7 پرو ، معادل 950 دلار آمریکا(  قریب به 22 میلیون تومان) ، قیمت‌گذاری شده است.عوامل دیگری نیز مانند میزان حافظه داخلی در قیمت این دو گوشی تاثیرگذار هستند و قیمت‌های ذکر شده قیمت پایه این محصولات هستند.


مقایسه گوشی ایسوس ZenFone 7 و زنفون 7 پرو


در این بخش به مقایسه دو گوشی زنفون ۷ و زنفون ۷ پرو می‌پردازیم. گوشی زنفون 7 و زنفون 7 پرو علی‌رغم شباهت‌های متعدد، تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. برای اینکه بدانیم کدام یک از این دو بیشتر به درد نیازهای کاری خواهند خورد باید شباهت‌ها و سپس تفاوت‌های آنان را بررسی کرده و با توجه به قیمت آنان، اقدام به خرید کنیم.
ایسوس زنفون ۷ پرو

همچنین بخوانید :

برخی از ویژگی‌های دو گوشی زنفون 7 و زنفون 7 پرو مانند سیستم عامل و فرمت نرم افزاری آن مانند یکدیگر است. علاوه بر این ویژگی‌های چرخشی بودن دوربین اصلی، وزن، نوع نمایشگر و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که در گوشی ایسوس زنفون ۷ به چشم می‌خورد، در زنفون ۷ پرو نیز وجود دارد.علی رغم شباهت‌های بسیار، تفاوت‌های ظریفی نیز میان این دو نسخه وجود دارد که در ادامه به آنان اشاره می‌کنیم. رم گوشی زنفون 7 پرو 8 گیگا بایت است که در مقایسه با زنفون 7 که رم 6/8 گیگابایتی دارد، بیشتر است حافظه داخلی گوشی زنفون 7 حداکثر تا 128 گیگابایت است در حالی که حداکثر حافظه داخلی زنفون 7 پرو 256 گیگابایت است. تراشه به کار رفته در گوشی زنفون 7، اسنپ دراگون 865 است در حالی که در نسخه پرو از تراشه اسنپ دراگون 865 پلاس استفاده شده است.

در این مطلب به بررسی گوشی‌های زنفون 7 و زنفون 7 پرو پرداخته و شباهت و تفاوت آنان را ذکر کردیم.به نظر می‌رسد این دو گوشی تفاوت‌های چشمگیری با یکدیگر نداشته باشند و از لحاظ ظاهری نیز در جایگاه یکسانی قرار دارند. بنابراین با توجه به قیمت بالاتر گوشی زنفون 7 پلاس، به نظر می‌رسد انتخاب این گوشی برای خرید، چندان هوشمندانه به نظر نیاید. نظر شما در مورد این گوشی‌های جدید ایسوس چیست؟ آیا تا کنون از محصولات ایسوس استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را در این باره در کادر پایین با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402