راهکار های برطرف کردن هنگ گوشی سامسونگ

رفع هنگ گوشی سامسونگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای برطرف کردن هنگ گوشی سامسونگ باید چه کاری انجام داد؟ گوشی‌های هوشمند مانند هر وسیله التکرونیکی دیگری ممکن است برخی اوقات با مشکلات مختلفی از جمله هنگ کردن مواجه شوند. در این مطلب با پلازا همراه باشید تا راهکارهایی برای رفع هنگ گوشی ارائه کنیم.

گوشی‌های اندروید در روزهای اولی که وارد بازار شدند به دلیل عدم بهینه‌سازی مناسب این سیستم‌عامل و پردازنده‌های نه‌چندان قدرتمند، مشکلات زیادی داشتند ولی حالا دیگر به ندرت می‌توان این مشکلات را در این گوشی‌ها پیدا کرد. اندروید طی چند سال اخیر به اندازه قابل توجهی بهبود پیدا کرده و حالا روان‌تر از همیشه اجرا می‌شود و از طرف دیگر پردازنده‌های موبایل نیز به‌لطف کوالکام، مدیاتک و خود سامسونگ، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند. اما فریز شدن یا هنگ کردن مشکلی است که در تمام گوشی‌ها و سیستم‌های کامپیوتری، صرفه‌نظر از سیستم‌عامل و قدرت پردازشی، ممکن است روی دهد. از جمله در گوشی‌های سامسونگ. در ادامه همراه ما باشید تا به علت هنگ کردن گوشی سامسونگ و همچنین روش‌های برطرف کردن آن بپردازیم.

در ادامه می‌خوانید:

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ

دلایل مختلفی وجود دارد که موجب می‌شود یک گوشی سامسونگ هنگ کند که در ادامه به مهم‌ترین موارد آن اشاره خواهیم کرد.

1. پر شدن حافظه و رم

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای هنگ کردن گوشی، پر شدن حافظه مورد نیاز سیستم برای اجرای برنامه‌ها است. اگر گوشی شما مدام هنگ می‌کند، اول از همه سری به حافظه بزنید و مطمئن شوید فضای خالی کافی دارید. برای انجام این کار به Settings بروید و Battery and device care را انتخاب کنید.

علت هنگ كردن گوشي سامسونگ a11 / برطرف کردن هنگ گوشی سامسونگ

در صفحه بعدی روی Storage بزنید و حافظه گوشی را بررسی کنید. مطمئن شوید که حداقل چندین گیگابایت از حافظه گوشی آزاد است. همچنین هر برنامه‌ اضافی که از آن استفاده نمی‌کنید را هم حذف کنید و تصاویر و ویدیوها را نیز به یک هارد اکسترنال انتقال دهید تا فضای بیشتری در گوشی آزاد شود.

2. باگ نرم افزاری

یکی از راه حل های برطرف کردن هنگ گوشی سامسونگ، آپدیت کردن گوشی است. ممکن است مشکل از یک باگ نرم‌افزاری باشد. سامسونگ در اکثر مواقع پس از اطلاع از این باگ‌ها، یک بروزرسانی جدید با هدف برطرف کردن آن‌ها را منتشر می‌کند. شما نیز بهتر است همیشه گوشی را بروز نگه‌دارید. برای اطلاع از اینکه آیا آپدیت جدیدی برای گوشی منتشر شده یا خیر، ابتدا به تنظیمات بروید و Software update را انتخاب کنید.

علت هنگ كردن گوشي سامسونگ a12 / رفع هنگ گوشی سامسونگ

در پنجره بعدی روی Download and install بزنید. اگر آپدیت جدیدی در دسترس باشد، گوشی به‌صورت خودکار آن را دانلود و نصب خواهد کرد.

3. اپلیکیشن های مخرب

حالت سیف مود، گوشی شما را در نسخه اولیه و بدون اکثر اپلیکیشن‌هایی که بعدا نصب کرده‌اید بالا خواهد آورد. در صورتی که در این حالت مشکلی نداشتید، پس حتما مشکل شما از یکی از اپلیکیشن‌هایی است که روی گوشی نصب کرده‌اید. این برنامه ممکن است به‌خوبی بهینه‌سازی نشده باشد و به همین خاطر هم، گوشی را دچار مشکلاتی مثل هنگ کردن یا مصرف بالای باتری خواهد کرد. برای وارد شدن به حالت ایمن، انگشتتان را روی آیکون Power Off یا همان آیکون خاموش کردن گوشی نگه دارید تا گزینه Safe Mode ظاهر شود. روی این گزینه بزنید تا دستگاه در این حالت بارگذاری شود.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
ترفند های گوشی سامسونگ به همراه قابلیت های مخفی گوشی ...
مهسا راد03 تیر 1402 10:30
thumbnail
گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ ؛ سریع‌تر، مقاوم‌تر ...
تیم پلازا24 مرداد 1401 09:30

روش های برطرف کردن هنگ گوشی سامسونگ

در قسمت اول به علت هنگ کردن گوشی پرداختیم اما حالا نوبت به راهکار رفع هنگ گوشی سامسونگ می‌رسد. برای رفع هنگ، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک گرفته و مشکلتان را برطرف کنید.

1. فورس ریستارت گوشی ؛ راهکار خاموشی گوشی هنگ کرده

اگر گوشی کاملا هنگ کرده و به فرامین شما پاسخ نمی‌دهد، باید آن را فورس ریستارت کنید. دکمه پاور و کاهش صدا را همزمان به مدت 7 ثانیه فشار دهید و نگه‌دارید.

رفع هنگ گوشی سامسونگ a11 / علت هنگ كردن گوشي سامسونگ a20s / هنگ کردن گوشی a52 / چرا گوشی a11 هنگ میکند

اگر مشکل پس از بالا آمدن گوشی همچنان وجود داشت، به سراغ سایر مراحل بروید.

2. بروزرسانی سیستم عامل

همانطور که در قسمت بالا هم گفتیم، ممکن است مشکل از یک باگ در سیستم نرم‌افزاری گوشی باشد. در این صورت با بروزرسانی به نسخه آخر، می‌توانید اکثر این مشکلات را حل کنید.

3. بروزرسانی اپلیکیشن‌ها برای رفع هنگ گوشی سامسونگ

در صورتی که گوشی در حالت سیف مود دچار مشکل نبود، مشکل از اپلیکیشن‌هایی است که نصب کردید. برای برطرف کردن مشکل هنگ گوشی سامسونگ خود، ابتدا تمام اپ‌ها را از طریق گوگل‌پلی، به آخرین نسخه آپدیت کنید. به احتمال زیاد، توسعه‌دهندگان برنامه از مشکل اطلاع پیدا کرده و یک آپدیت را برای حل مشکل منتشر کرده باشند.

4. خالی کردن حافظه

همانطور که بالاتر هم گفتیم، حافظه گوشی در صورتی که از حد مشخصی بیش از حد اشغال شود، گوشی ممکن است دچار مشکلات مختلفی از جمله هنگ کردن شود. تصاویر، ویدیوها و اپ‌هایی که فضای زیادی اشغال کردند را حذف یا به یک هارد اضافی انتقال دهید تا گوشی فضا برای نفس کشیدن داشته باشد.

5. حذف کردن برنامه

اگر مشکل از یک برنامه به‌خصوص بود و توانستید آن را پیدا کنید، مثلا اگر بعد از اینکه یک برنامه را باز می‌کنید سیستم هنگ می‌کند، ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه آن را از گوگل‌پلی دانلود کردید. در این صورت بهترین کار حذف آن برنامه از گوشی است.

6. بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر همه راه‌ها را امتحان کردید و همچنان مشکل شما حل نشده است، آخرین راه فکتوری ریست گوشی است. با این کار تمام اطلاعاتی که در گوشی داشتید حذف خواهد شد، پس قبلا از انجام آن، حتما از تمام داده‌هایی که نیاز دارید پشتیبان تهیه کنید. برای ریست فکتوری گوشی می‌توانید به تنظیمات بروید و سپس General Management و بعد Reset را انتخاب کنید.

چرا گوشی a12 هنگ میکند / هنگ کردن گوشی a52 / چرا گوشی a12 هنگ میکند / رفع هنگ گوشی سامسونگ a10s

در اینجا روی Factory Data Reset بزنید و یک بار دیگر Reset را انتخاب کنید. اگر گوشی فرصت مراجعه به منوها را به‌شما نمی‌دهد، باید از منو ریکاوری این کار را انجام دهید. ابتدا گوشی را خاموش کنید، سپس دکمه‌های افزایش صدا و پاور را همزمان نگه دارید تا لوگو سامسونگ نشان داده شود و گوشی وارد ریکاوری شود. در اینجا با دکمه کاهش صدا روی گزینه Wipe data/factory reset بروید و با دکمه پاور آن را انتخاب کنید.

7. مراجعه به نمایندگی برای رفع هنگ گوشی سامسونگ

اگر هیچکدام از این روش‌ها فایده‌ای نداشت، به‌احتمال زیاد دستگاه شما یک مشکل سخت‌افزاری دارد. برای حل مشکل، گوشی را به نمایندگی و تعمیرکار مجاز نشان دهید تا گوشی را بررسی و درصورت وجود هر مشکلی، آن را برطرف کنند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین گوشی های 2022 ؛ ملاقات با پرچمداران سال 2022
فاطمه طاهری12 بهمن 1401 12:30
thumbnail
آشنایی با گوشی های جدید سامسونگ در سال 2022
محمد علی‌محمدی27 آذر 1401 13:30

جمع بندی

در این مقاله دلایل و روش های برطرف کردن هنگ گوشی سامسونگ بررسی شد. نظر شما درباره گوشی‌های سامسونگ و مشکل هنگ کردن چیست؟ چه راهکارهایی را برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
مائده
.
31 مرداد 1401، 15:08
پاسخ
0
0
چرا گوشی a12 هنگ میکند، واقعا خیلی کارها انجام دادم ولی نتونستم این هنگیشو حل کنم، گوشیم رو بردم پیش ی تعمیرکار موبایل و گوشیم رو فلش کرد، بهم نگفتن که دارن گوشیمو فلش می کنن و همه برنامهها و اطلاعاتم حذف شد، تا ی مدت گوشیم خوب بود و دوباره هنگی شد تا اینکه فهمیدم بخاطره اینه که وقتی گوشی تا ی حدی پر میشه شروع میکنه به هنگ کردن، منم به ناچار بعضی از برنامه هایی که خیلی حجم میگیرن رو حذف میکردم، اما باز هم کمی هنگ می کرد تا اینکه اومدم تو سایت شما و راهکارهايی که دادین رو خوندم و متوجه شدم که کارهای دیگه ای هم می شه انجام داد که گوشی هنگ نکنه.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402