بررسی اختصاصی لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15 ؛ یک دستگاه با دو نمایشگر

خرید لپ تاپ Rog Zephyrus Duo
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند مجهز به دو نمایشگر است. قیمت پایه لپ تاپ Rog Zephyrus Duo حدود 3000 دلار است. در این مقاله به نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو خواهیم پرداخت.

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 محصول جدید کمپانی ایسوس است که بجای یک نمایشگر، از دو نمایشگر بهره می‌برد. وجود دو نمایشگر در یک لپ‌تاپ چیز جدیدی نیست و  لپ‌تاپ‌های زیادی تاکنون با چنین ویژگی به بازار عرضه شده‌اند، اما چیزی که لپ تاپ Rog Zephyrus Duo را خاص می‌کند ویژگی‌های سخت افزاری این دستگاه است. معمولا لپ‌تاپ‌های دو نمایشگر عملکردی متوسط از خود نشان می‌دهند و اصلی‌ترین ویژگی‌ آن‌ها همان نمایشگر دوم است، اما لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو علاوه بر اینکه از دو نمایشگر بهره می‌برد یک لپ تاپ پر قدرت گیمینگ نیز به حساب می‌آید.

در ویدیوی زیر می‌توانید جعبه‌گشایی «لپ تاپ قدرتمند Rog Zephyrus Duo» را تماشا کنید.

حال سوال مهم این است که آیا لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس به خوبی می‌تواند از نمایشگر دوم خود استفاده کند؟ یا اینکه این نمایشگر چه قابلیت‌هایی را به یک لپتاپ گیمینگ مثل لپ تاپ Rog Zephyrus Duo می‌افزاید؟ من عباد رمضانزاده هستم و در ادامه این مطلب با بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 به این سوالات پاسخ داده و به همه ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و امکانات این دستگاه اشاره خواهم کرد. با مجله خبری تحلیلی پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بررسی لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو در دو دقیقه

ایسوس راگ زفیروس دئو یک لپتاپ قدرتمند است که پردازنده مرکزی نسل دهم Core-i9 10980HK اینتل، پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 208 و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD را شامل شده و همچنین از وجود رم 32 گیگابایتی نیز بهره می‌برد. به لطف این مشخصات سخت افزاری، لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 به خوبی می‌تواند برای گیمینگ و یا هر پروسه سنگین دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین بخوانید :

لپ تاپ Rog Zephyrus Duo به دو نمایشگر مجهز است. نمایشگر اصلی این کامپیوتر یک پنل IPS با اندازه 15.6 اینچی بوده که رزولوشن 3840×2160 پیکسلی را شامل می‌شود. مدلی از این نمایشگر با نرخ رفرش 60 هرتزی از 4K پشتیبانی می‌کند و گزینه دیگری که ایسوس آن را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد نرخ رفرشی 300 هرتزی داشته، اما امکان پشتیبانی از پخش 4K را ندارد. نمایشگر ثانویه لپ تاپ Rog Zephyrus Duo پنل 14.1 اینجی IPS است که رزولوشن 3840×1100 پیکسل را ارائه کرده و با نرخ رفرش 60 هرتزی از کنترل‌های لمسی پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus Duo 15

بدنه لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو از آلومینیوم است، اما با این حال این دستگاه سنگین‌تر از یک لپ تاپ 15 اینچی معمولی ساخته شده است. طراحی لپ تاپ دو نمایشگر ایسوس یکی از نقاط قوت آن بوده و به غیر از وزن زیاد هیچ ایرادی به آن نمی‌توان گرفت. این طراحی زیبا بعلاوه سخت افزار قوی و همچنین وجود دو نمایشگر، لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 را به یک خرید بسیار ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کنند که اهل استفاده از دو نمایشگر بوده و یا تمایل دارند که هنگام استریم بازی همه نمایشگر اصلی به بازی اختصاص پیدا کند.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا
  • قدرت پردازش بالا
  • نمایشگر ثانویه

نقاط ضعف:

  • وزن زیاد
  • عدم وجود وبکم
  • جای نامناسب ترک پد
  • صدای نسبتا بالا سیستم خنک کننده
  • عدم پشتیبانی نمایشگر اصلی از HDR

جدول مشخصات لپ تاپ Rog Zephyrus Duo

معرفی لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15 ایسوس

ویژگی‌هالپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15
ابعاد

وزن

268x.3x360x20.9 میلی‌متر

2.4 کیلوگرم

نمایشگر اصلینوع: LCD/IPS

اندازه: 15.6 اینچ

رزولوشن: 3840×2160 پیکسل

تراکم پیکسلی: 282 پیکسل بر اینچ

حداکثر روشنایی: 402 نیت

نرخ رفرش: 60 هزتز/300 هرتز

زمان پاسخگویی: 3 میلی ثانیه

پشتیبانی از لمس: خیر

نمایشگر ثانویهنوع: LCD/IPS

اندازه: 14.1 اینچ

رزولوشن: 3840×1100 پیکسل

تراکم پیکسلی: 282 پیکسل بر اینچ

حداکثر روشنایی: 402 نیت

نرخ رفرش: 60 هزتز

زمان پاسخگویی: 3 میلی ثانیه

پشتیبانی از لمس: بله

پردازنده
مدل اول :intel Core i7-10875H
مدل دوم: intel Core i9-10980HK
مدل سوم: 10th Gen Intel Core-i9 10980HK
پردازنده گرافیکیمدل اول: Nvidia GeForce RTX 2070

مدل دوم و سوم: Nvidia RTX 2080

رممدل اول و سوم: 32 گیگابایت

مدل دوم: 16 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازیمدل اول: دو حافظه SSD یک ترابایتی

مدل دوم و سوم: یک حافظه SSD یک ترابایتی

پورت‌هایک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A، یک پورت HDMI 2.0، یک جک Ethernet، دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A، یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C

درگاه میکروفون، درگاه هدفون، درگاه شارژ

باتری90 وات بر ساعت
قیمتمدل اول: 2999 دلار

مدل دوم: 3499 دلار (قیمت در ایران حدود 100 میلیون تومان)

مدل سوم: 3999 دلار

بررسی تخصصی لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15

مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو 15 ایسوس

لپ تاپ قدرتمند ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 در سه مدل اصلی عرضه شده است. قیمت لپ تاپ Rog Zephyrus Duo برای مدل پایه از حدود 3000 دلار آغاز می‌شود، اما مدلی که در این مطلب مورد بررسی قرار داده‌ایم مدل پرچمدار و گرانقیمت‌ترین این دستگاه است که یک تگ قیمتی حدود 4000 دلاری را یدک می‌کشد.

مدل پایه با قیمت 2999 دلاری به یک پردازنده مرکزی اینتل Core i7-10875H، حافظه رم 32 گیگابایتی، دو حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت یک ترابایت و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2070 که هشت گیگابایت رم مجازی را شامل می‌شود مجهز شده است. با پرداخت حدود 500 دلار بیشتر و مبلغ 3499 دلاری، می‌توانید مدلی از لپ تاپ Rog Zephyrus Duo را خریداری کنید که از وجود یک پردازنده 2.4 گیگاهرتزی Core i9-10980HK بهره می‌برد و مجهز به پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 2080 Super است؛ البته این مدل 16 گیگابایت رم دارد و ظرفیت حافظه SSD آن یک گیگابایت است. مدل دوم همچنین تنها مدلی از Zephyrus Duo 15 است که به طور رسمی در بازار ایران به فروش رسیده و قیمت آن در زمان نوشته شدن این مطلب در بازار کشور حدود 100 میلیون تومان است.

مدل پرچمدار و گران قیمت‌ترین مدل لپ تاپ ایسوس Rog Zephyrus Duo با دو نمایشگر، مدلی است که 3999 دلار قیمت گذاری شده است. این مدل که تلفیقی از دو مدل قبلی است، پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و حافظه ذخیره سازی مشابه مدل دوم را شامل شده، اما همانند مدل اول به 32 گیگابایت رم مجهز است.

ساخت، طراحی و نمایشگرها

مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو 15 ایسوس

معمولا در مقالات بررسی لپ‌تاپ که خدمت شما ارائه می‌کنم دو بخش ساخت و طراحی و نمایشگر هر دستگاه را به شکل جدا زیر ذره بین برده و بررسی می‌کنم، اما لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus Duo 15 یک لپ تاپ معمولی نیست! در واقع، صحبت در مورد طراحی این دستگاه بدون صحبت در مورد دو نمایشگر آن اصلا امکان پذیر نبوده و به همین دلیل در بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 بخش‌های ساخت، طراحی و نمایشگر را با یکدیگر ادغام خواهیم کرد.

لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو، از بیرون کاملا به یک لپ تاپ معمولی شباهت داشته و تا زمانی که آن را باز نکنید متوجه دو نمایشگر در این دستگاه نخواهید شد. به کارگیری آلومینیوم برای ساخت بدنه باعث سبکی هرچه بیشتر دستگاه شده و وزن آن را تا میزان 2.4 کیلوگرم کاهش داده است، اما این مقدار وزنی هنوز حدود 400 الی 500 گرم از یک لپ تاپ 15 اینچی معمولی بیشتر به حساب می‌آید.

اما به غیر از این سنگینی وزن، هیچ ایرادی به طراحی یا ساخت لپ تاپ جدید دو نمایشگر ایسوس وارد نیست. بدنه این دستگاه از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و خط اریب پشت نمایشگر اصلی، این دستگاه را بیش از پیش زیباتر جلوه می‌دهد. در سمت چپ لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 دو پورت برای میکروفون و هدفون و یک درگاه شارژ قرار گرفته است. پشت دستگاه از یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A، یک پورت HDMI 2.0 و جک اترنت میزبانی کرده و در سمت راست نیز می‌توانید یک جفت پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A به همراه یک درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-C را مشاهده کنید.

همانطور که احتمالا متوجه شدید، با باز کردن لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus Duo 15 نمایشگر ثانویه این دستگاه از شاسی جدا شده و در یک حالت شیب دار 30 درجه‌ای مقابل کاربر قرار می‌گیرد. این نوع طراحی پاسخی است به انتقاد بسیاری از کاربران نسبت به مدل Asus Zenbook Duo که نمایشگر ثانویه آن کاملا صاف طراحی شده بود و نگاه کردن به آن کمی دشوار بود.

نمایشگر اصلی لپ تاپ Asus Rog Zephyrus Duo که اندازه 15.6 اینچی دارد یک صفحه نمایشگر LCD/IPS است که رزولوشن 3840×2160 پیکسل و نرخ رفرش 60 هرتزی را شامل شده و از 4K پشتیبانی می‌کند. این نرخ رفرش 60 هرتزی به هیچ عنوان یک گزینه ایده‌آل برای گیمینگ به حساب نمی‌آید و به همین دلیل ایسوس یک گزینه دیگر با نرخ رفرش 300 هرتزی را برای علاقمندان به بازی ارائه کرده که البته خبری از پشتیبانی از  4K در آن نیست.

معرفی لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15 ایسوس

نمایشگر ثانویه لپ تاپ Rog Zephyrus Duo که +ROG SCREENPAD نام دارد یک پنل 14.1 اینچی LCD از نوع IPS با رزولوشن 3840×1100 پیکسل است. این نمایشگر از کنترل‌های لمسی پشتیبانی کرده و به لطف نرخ رفرش 60 هرتزی و حداکثر روشنایی 402 نیت قادر است تا تصاویری با کیفیت و با جزئیات بالا را به نمایش درآورد. اما ارائه تصاویر خوب حداقل کاری است که این نمایشگر انجام می‌دهد؛ شما می‌توانید از این نمایشگر به عنوان بخشی از نمایشگر اصلی دستگاه استفاده کنید و یا کاملا آن را از نمایشگر اصلی مستقل سازید.

همچنین بخوانید :

به طور کلی، ایده به کارگیری این نمایشگر دوم در دستگاه، دادن آزادی بیشتر به کاربر برای اجرا همزمان چند برنامه در کنار یکدیگر است. مثلا هنگام ویرایش ویدئو در برنامه ادوبی پریمیوم قادر خواهید بود تمام فایل‌های خود را در نمایشگر ثانویه قرار داده و تمام صفحه نمایشگر اصلی را به خود برنامه اختصاص دهید. اگر اهل بازی کردن هستید و می‌خواهید از لپ تاپ قدرتمند Rog Zephyrus Duo برای گیم استریمینگ استفاده کنید، بهترین کار این است که تصویر مربوط به استریم خود را در نمایشگر ثانویه قرار دهید و در نمایشگر اصلی، فقط خود بازی را اجرا کنید. البته، باید به این نکته توجه داشته باشید که لپ تاپ Rog Zephyrus Duo مجهز به وبکم نیست و هنگام استریم بازی باید از یک دوربین استریم جداگانه استفاده کنید.

لپ تاپ ایسوس Rog Zephyrus Duo با دو نمایشگر

به دلیل تعبیه نمایشگر ثانویه، کیبورد و ترک پد لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو در جایی که معمولا انتظار آن را داریم قرار نگرفته‌اند. این نوع پیکربندی که کیبورد در فاصله نزدیک‌تری به کاربر قرار می‌گیرد طراحی مورد علاقه خود من به حساب می‌آید؛ چرا که شما را مجبور نمی‌کند برای تایپ کردن حتما کف دستان خود را روی بدنه لپ‌تاپ قرار دهید. اما قرار گیری ترک پد در گوشه پایین سمت راست کمی قابلیت استفاده از آن را کم می‌کند.

همچنین بخوانید :

با این طراحی، زمانی که مشغول تایپ هستید نمی‌توانید از شست‌های خود برای استفاده از ترک پد بهره بگیرید و هر بار که نیاز به ترک پد داشته باشید باید یکی از دستان خود را به سمت راست دستگاه ببرید. اما خب! لپ تاپ رویایی Rog Zephyrus Duo یک لپ تاپ گیمینگ است و کم‌تر کسی آن را برای تایپ کردن خریداری می‌کند و به همین دلیل نمی‌توان به محل قرارگیری ترک پد دستگاه زیاد خرده گرفت. در صورتی که با استفاده از ماوس راحت‌تر هستید، این امکان در لپ تاپ Rog Zephyrus Duo ایسوس وجود دارد که ترک پد آن را به یک نامبرپد لمسی تبدیل کنید.

عملکرد و عمر باتری

مشخصات لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو 15 اینچی

از نظر عملکرد، مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو 15 ایسوس این دستگاه را به یک هیولای پردازشگر تبدیل کرده‌اند و در همین ابتدا می‌توانیم بگوییم که این دستگاه از نظر عملکرد هیچ نقطه ضعفی نداشته و از پس پردازش هر پروسه‌ای برمی‌آید. همانطور که عنوان شد، گرانقیمت‌ترین مدل این دستگاه به یک پردازنده مرکزی نسل دهم Core-i9 10980HK اینتل مجهز بوده و برای پروسه‌های گرافیکی به پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 2080 تکیه می‌کند. علاوه بر این‌ها، این دستگاه از وجود یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD و رم 32 گیگابایتی نیز بهره می‌برد. با این پیکربندی سخت افزاری، لپ تاپ گیمینگ ایسوس راگ زفیروس دئو می‌تواند به راحتی جدیدترین و با کیفیت‌ترین بازی‌های کامپیوتری را اجرا کرده و یک تجربه گیمینگ بسیار عالی را برای شما رقم بزند.

تنها ایرادی که شاید بتوانیم در این قسمت به ایسوس بگیریم به عملکرد دستگاه بر نمی‌گردد، بلکه به سیستم خنک کننده و فن‌های این دستگاه مربوط می‌شود. البته، سیستم خنک کننده لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو به خوبی از پس مهار دمای این دستگاه برمی‌آید و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد، اما صدای فن‌ها کمی زیاد است و بخصوص در ساعات پایانی شب زمانی که سکوت بیشتری حکم فرما است می‌تواند آزاردهنده باشد.

عمر باتری یکی از قسمت‌هایی است که لپ‌تاپ‌های گیمینگ در آن عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان نمی‌دهند و لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus Duo 15 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دستگاه به یک باتری 90 وات ساعتی مجهز است که در صورت استفاده متوسط مثل پخش ویدئو فول اچ دی از یوتیوب، می‌تواند لپ تاپ را به مدت 5 الی 7 ساعت روشن نگه دارد.

خرید لپ تاپ Rog Zephyrus Duo

اما با همه این تفاسیر و با توجه به مشخصات لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو 15 اینچی، خرید این دستگاه به چه کسانی توصیه می‌شود؟ لپ تاپ ایسوس راگ زفیروس دئو اساسا یک لپ تاپ گیمینگ است و یک گزینه مناسب برای گیمرها و استریمرهای بازی به حساب می‌آید؛ به ویژه اینکه به کمک یک دوربین این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که تصویر خود را در نمایشگر ثانویه به نمایش در آورده و کل نمایشگر اصلی را به بازی اختصاص دهد.

بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15

همچنین بخوانید :

به غیر از گیمینگ، لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی به حساب می‌آید که عادت دارند بر روی یک سیستم با دو نمایشگر کار کنند. به عنوان مثال، بسیاری از برنامه‌نویسان کد مربوط به برنامه خود را در یک نمایشگر و خروجی آن را در نمایشگر دیگری بررسی می‌کنند که این کار در راگ زفیروس دئو بسیار راحت خواهد بود.

به طور کلی، این لپ تاپ هم برای گیمرها و هم برای افرادی که از کامپیوتر خود برای کارهای حرفه‌ای استفاده می‌کنند می‌تواند خرید ارزشمندی به حساب بیاید؛ زیرا این دستگاه به خوبی می‌تواند به عنوان جایگزینی برای یک سیستم دسکتاپ قدرتمند با دو نمایشگر عمل کند.

در این مطلب تلاش کردیم تا به معرفی لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15 ایسوس و بررسی تخصصی این دستگاه بپردازیم که امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. نظر شما در مورد این لپ تاپ چیست؟ آیا به طور کلی موافق طراحی یک لپ‌تاپ با دو نمایشگر هستید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402