اختصاصی پلازامگ: معرفی و بررسی بازی Ryse Son of Rome | به نام روم!

گیم پلی بازی Ryse Son of Rome / دانلود بازی Ryse Son of Rome برای PC
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Ryse Son of Rome مثال خوبی برای اثبات این قضیه است که برای رسیدن به موفقیت و محبوبیت در صنعت بازی‌های ویدئویی، به چیزی بیشتر از صرفا یک گرافیک قوی نیاز دارید. بازی رایز: پسر روم شاید از لحاظ گرافیکی یکی از قوی‌ترین بازی‌های نسل قبل باشد، ولی قطعا در میان بازی‌های موفق نسل هشتم جایی ندارد.

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت در نسل هشتم، بازی‌های انحصاری ناامیدکننده زیادی داشته است. همچنین بر کسی پوشیده نیست که کرایتک، شرکت آلمانی پشت توسعه سری بازی Crysis، پتانسیل‌های بالایی برای ساخت یک بازی بزرگ را دارد. این موضوع را قبلا در سری Crysis دیده‌ایم. از طرف دیگر، بازی‌های کرایتک عموما از لحاظ گرافیکی نه تنها مشکلی نداشته، بلکه حتی نسبت به زمان خود جلوتر هم بوده‌اند. آخرین بازی این شرکت آلمانی Hunt Showdown نام دارد؛ عنوانی که یک ‌بار دیگر قدرت کرایتک در توسعه یک بازی با گرافیک قوی و حتی بهینه را اثبات می‌کند. در اوایل نسل هشتم کرایتک توسعه بازی رایز: پسر روم را به پایان رساند و این بازی با همکاری مایکروسافت به بازار عرضه شد. عنوانی که علیرغم انتظارات، مشکلات نسبتا زیادی هم داشت.

داستان بازی Ryse Son of Rome / بازی رایز: پسر روم

بازی Ryse: Son of Rome یکی از بازی‌هایی بود که هرگز در دسترس کاربران سونی قرار نگرفت. ابتدا و در سال 2013 در دسترس کاربران Xbox One و تقریبا یک سال بعد، در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی قرار گرفت. مشکلات پرتعداد و همچنین نقدها و نمرات بازی Ryse Son of Rome سبب شد تا کاربران کنسول‌ها و سرویس‌های دیگر، حسرت این عنوان را نخورند. محصول سال 2013 اکنون بعد از گذشت بیش از 7 سال همچنان از لحاظ گرافیکی یک سر و گردن از بسیاری از بازی‌های بزرگ چند سال اخیر بالاتر است، ولی هرگز به موفقیت‌ بزرگی نرسید. امروز در پلازا و در ادامه این مطلب در رابطه با داستان، گیم پلی، سیستم مورد نیاز و تریلر بازی Ryse Son of Rome صحبت خواهیم کرد. همچنین به‌صورت خلاصه به بررسی بازی Ryse Son of Rome هم خواهیم پرداخت. پس تا پایان با ما همراه باشید.

تریلر بازی Ryse Son of Rome

ابتدا بد نیست نگاهی به تریلر بازی Ryse Son of Rome بیندازیم. در ادامه و با مشاهده تریلر بازی رایز: پسر روم می‌توانید اطلاعات بیشتری از این عنوان به دست بیاورید.

داستان بازی رایز: پسر روم

بازی رایز: پسر روم برای آن دسته از افرادی که به بازی‌های تاریخی علاقه دارند می‌تواند بازی جذابی باشد. همانطور که از اسم بازی پیداست، داستان بازی Ryse Son of Rome در روم باستان رخ می‌دهد؛ جایی که یکی از فرمانده‌های ارتش روم به نام «ماریوس تایتوس» باید در مقابل ارتش بربرها به فرماندهی «بودیکا» از امپراطوری کشورش محافظت کند. سکانس ابتدایی و در واقع جایی که داستان بازی Ryse: Son of Rome رسما کلید می‌خورد، سکانس یورش بربرها و پیروزی نسبی آن‌ها در مقابله با سربازان ارتش روم است. ماریوس پس از گذر کردن از عده زیادی از سربازها، بالاخره خودش را به امپراطور رسانده و وی را به مکان امنی می‌رساند.

دانلود بازی Ryse Son of Rome / دانلود بازی Ryse Son of Rome برای PC

در حالی که شیوه روایت داستان بازی Ryse: Son of Rome جالب آغاز می‌شود، ولی نمی‌تواند جذابیت خود را در طول گیم پلی بازی حفظ کند. ماریوس پس از رساندن امپراطور به یک مکان امن، شروع به تعریف خاطرات گذشته می‌کند. خاطرات تلخی که مربوط به دورانی می‌شوند که وی یک سرباز عادی بوده و قبل از اعزام به جنگ، پدر، مادر و خواهرش را توسط بربرها از دست داده است. به ماریوس تایتوس قول انتقام داده می‎‌شود و در نهایت هم ماریوس توانایی‌های خود را به فرمانده‌های ارتش روم اثبات می‌کند.

داستان بازی Ryse: Son of Rome فلش‌بک محور است. این مدل روایت داستان می‌تواند یک خلاقیت باشد، ولی متاسفانه به مرور، بازیکن میل به دانستن گذشته ماریوس را از دست می‌دهد. مشکل بزرگ بازی، ضعف در شخصیت‌پردازی ماریوس است. شخصیت‌های دیگر بازی هم خیلی درخشان عمل نمی‌کنند و نمی‌توانند این ضعف را پوشش دهند. با ‌این ‌وجود، می‌توان گفت که ما با یک داستان نسبتا سرگرم‌کننده طرف هستیم. اگرچه سبک و سیاق کلی بازی، داستان به مراتب قوی‌تر و منسجم‌تری را می‌طلبد.

گیم پلی بازی Ryse Son of Rome

دانلود بازی ryse son of rome برای اندروید/ بازی ryse: son of rome برای ps4

گیم پلی بازی رایز: پسر روم می‌تواند جذاب و سرگرم‌کننده باشد، اما فقط در چند ساعت ابتدایی بازی. بازی رایز سان اف روم را یک بازی سوم شخص اکشن و تقریبا هک اند اسلش در نظر بگیرید که در نگاه اول، بازی بدی نیست، ولی خب در نگه داشتن مخاطب خود در بازی برای یک مدت طولانی شکست می‌خورد. می‌پرسید چرا؟ چون نه داستان بازی تب و تاب یک ساعت ابتدایی خود را حفظ می‌کند و نه گیم پلی بازی در طول تجربه شما، تغییر و تنوع خاصی به خود می‌بیند. انحصاری مایکروسافت در سال 2013 مشکلات زیادی داشت و بزرگترین مشکل بازی، یکنواختی آن بود. مبارزه اول خود با بربرها برای رسیدن به امپراطور را یک بخش آموزشی در نظر بگیرید؛ از همان سکانس به بعد، شما همواره در حال انجام یک کار هستید.

در مقابل دشمنان دفاع کنید، از تاکتیک ضدحمله استفاده کنید و بسته به موقعیت، ضربات معمولی و یا قوی‌تر به آن‌ها وارد کنید. در قالب یک بازی اکشن وجود چنین سیستم‌هایی در بازی اصلا عجیب نیست. علاوه بر این، کرایتک در بازی خود سعی کرده تا از برخی از المان‌های نقش‌آفرینی هم استفاده کند. عموما چنین المان‌هایی به منظور عمیق‌تر شدن گیم پلی به یک بازی اضافه می‌شوند. نمی‌توان گفت که المان‌های نقش‌آفرینی به گیم پلی بازی Ryse Son of Rome کمکی نکرده‌اند، ولی خب با‌ وجود مشکلات بازی، این المان‌ها شاید خیلی به چشم نیایند.

به طور کلی مبارزات بازی چندان چالش‌برانگیز نیستند، پس اهمیت ارتقا دادن توانایی‌های شخصیت ماریوس هم طبیعتا کاهش پیدا می‌کند. اگر بخواهیم کمی تخصصی‎‌تر صحبت کنیم، می‌توان گفت که کرایتک در بازی خود یک ‌سری المان نقش‌آفرینی گنجانده، ولی نتوانسته از این المان‌ها به درستی استفاده کند. البته اگر بازی رایز سان اف روم را بر روی درجه سختی‌های بالاتر امتحان کنید، شاید بتوانید چنین مشکلی را نادیده بگیرید. یکی از بخش‌های جذاب و متنوع بازی، مربوط به فرماندهی ارتش می‌شود.

دانلود بازی ryse son of rome برای کامپیوتر / بازی رایز سان اف روم

حفظ کردن آرایش دفاعی بهترین تاکتیکی است که به کمک آن، ماریوس می‌تواند ارتشش را در مقابل کمانداران دشمن به جلو پیش بکشد. در چنین شرایطی، شما باید در زمان درست به سربازان خود دستور دهید تا سپرهای خود را بالای سرشان گرفته و خود را از تیرهای دشمن در امان نگه دارند. البته کرایتک در این بخش سعی کرده کمی تنوع ایجاد کند و یک‌سری آرایش و تاکتیک دیگر هم در بازی گنجانده شده؛ ولی خب معمولا ماریوس به همین روش در مقابل کماندارهای دشمن از خود و نیروهایش دفاع می‌کند.

دیگر نقاط قوت گیم پلی بازی رایز: پسر روم دیر یا زود یا تکراری شده و یا توسط دیگر مشکلات بازی نقض می‌شوند. به عنوان مثال همین بالاتر گفتیم که اضافه شدن المان‌های نقش‌آفرینی به بازی می‌تواند به عمیق‌تر شدن گیم پلی آن کمک کند، ولی خب این المان‌ها دست‌کم روی درجات سختی پایین، به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم Execution که در بازی دیده می‌شود، انیمیشن‌های جالبی دارد، ولی خب بیش از اندازه مشاهده شده و حالتی تکراری و یکنواخت به خود می‌گیرد.

گاهی اوقات بودن دیگر هم‌رزم‌های ماریوس تایتوس در میدان مبارزه می‌تواند برای بازیکن یک قوت قلب باشد، ولی خب متاسفانه این همراهان شما هم کار زیادی را از پیش نبرده و صرفا در میدان نبرد «حضور دارند». اگر مبارزه با برخی از باس‌های بازی و همچنین تنوع محیط‌های بازی را فاکتور بگیریم، گیم پلی بازی رایز: پسر روم حرف خاصی برای گفتن ندارد. مشکلاتی که در این مطلب به آن‎ها اشاره کردیم، به کرات در نقدها و نمرات بازی Ryse Son of Rome مشاهده می‌شوند.

بررسی بازی Ryse Son of Rome

سیستم مورد نیاز بازی رایز: پسر روم

در صورتی که قصد دانلود بازی Ryse Son of Rome برای کامپیوتر را دارید، بهتر است ابتدا نگاهی به سیستم مورد نیاز این بازی بیندازید.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Ryse Son of Rome

  • سیستم عامل: ویندوز ویستا 64 بیت / ویندوز 7 یا ویندوز 8 64 بیت
  • پردازنده: Dual core with HyperThreading technology or quad core CPU (4+ logical processors)
  • رم: 4 گیگابایت
  • کارت گرافیک: حداقل کارت گرافیک 1 گیگابایتی با دایرکت‌اکس 11
  • دایرکت‌اکس: ورژن 11
  • فضای مورد نیاز: 26 گیگابایت

داستان بازی رایز: پسر روم / تریلر بازی رایز: پسر روم

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز ویستا 64 بیت / ویندوز 7 یا ویندوز 8 64 بیت
  • پردازنده: Quad Core or Six Core CPU (6+ logical processors)
  • رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: حداقل کارت گرافیک 2 گیگابایتی با دایرکت‌اکس 11
  • دایرکت‌اکس: ورژن 11
  • فضای مورد نیاز: 26 گیگابایت

سخن نهایی

گیم پلی بازی رایز: پسر روم / بازی Ryse Son of Rome

بازی رایز: پسر روم نقاط قوت چندان زیادی ندارد. این بازی از لحاظ گرافیکی فوق‌العاده است و توانایی‌های کرایتک را به بهترین شکل ممکن اثبات می‌کند. در بحث صداگذاری و موسیقی هم، بازی رایز سان آف روم مشکلی ندارد. بازی خیلی خوب شروع می‌شود، ولی در نگه داشتن مخاطب در دنیای خود به مشکل برمی‌خورد. خسته‌کننده شدن گیم پلی بازی مهم‌ترین دلیل این موضوع است و به دنبال آن، بازیکن جذابیت‌های داستانی بازی را هم گم می‌کند.

در نهایت اگر قصد دانلود بازی Ryse Son of Rome برای PC یا X1 را دارید، بهتر است انتظارات خود را در یک حد معقول نگه دارید. عدم انتشار بازی Ryse Son of Rome برای PS4 هم نمی‌تواند برای کاربران سونی اتفاق ناراحت‌کننده‌ای باشد، چرا که این بازی هرگز موفق به برآورده کردن انتظارات کاربران و منتقدین نشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
مهدی ملکی
.
25 دی 1399، 22:31
پاسخ
1
0
بسیار عالی جناب مقدم؛ لذت بردم. مهم نیست که کجا هستی، همیشه اوکی کار میکنی ?
avatar
محمد آریامقدم
.
26 دی 1399، 13:41
پاسخ
1
0
@مهدی ملکی
مرسی ازت عزیزم :)
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402