بررسی فیلم The Reckoning ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

دانلود فیلم the reckoning 2021
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Reckoning اثری انگلیسی در ژانر ترسناک است که داستان آن در سال 1665 میلادی و در دورانی که بیماری طاعون همه‌گیر شده بود می‌گذرد. با نقد و بررسی فیلم ترسناک Reckoning همراه ما باشید.

فیلم The Reckoning اثری ماجراجویی ترسناک محصول سال 2020 به کارگردانی نیل مارشال (Neil Marshall) است و فیلمنامه را نیز مارشال به همراه شارلوت کیرک (Charlotte Kirk) و ادوارد ایورز سویندل (Edward Evers-Swindell) نوشته است. شارلوت کیرک نقش اول این فیلم را نیز بازی می‌کند. داستان فیلم ترسناک Reckoning درباره زنی به نام گریس است که بعد از فوت همسرش به خاطر بیماری طاعون، به جادوگری متهم شده است.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم The Reckoning با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید تا با فضا و داستان آن بیشتر آشنا شوید.

فیلمبرداری فیلم ترسناک Reckoning در شهر بوداپست، کشور مجارستان انجام شد. این اثر برای اولین بار در تاریخ 20 آگوست 2020 برابر با 30 مرداد 1399 در جشنواره بین‌المللی فیلم فنتیژا به نمایش درآمد. همچنین در تاریخ 23 اکتبر 2020 (2 آبان 1399) اولین نمایشش در انگلستان را در جشنواره فیلم London FrightFest داشت. فیلم سینمایی Reckoning در تاریخ 6 آوریل 2021 (17 فروردین 1400) در نسخه‌های بلوری و دی‌وی‌دی در آمریکا عرضه شد. اگر از طرفداران آثار ترسناک و کمی تاریخی هستید و می‌خواهید درباره فیلم The Reckoning بیشتر بدانید، در این مقاله از پلازا همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم The Reckoning

برای دانلود فیلم The Reckoning 2021 با زیرنویس و دوبله فارسی می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید.

دانلود فیلم The Reckoning با دوبله فارسی

کیفیت: 1080 | حجم: 1.67 گیگابایت

کیفیت: 720 | حجم: 917 مگابایت

کیفیت: 480 | حجم: 592 مگابایت

دانلود فیلم The Reckoning با زیرنویس فارسی چسبیده

کیفیت: 1080 | حجم: 1.67 گیگابایت

کیفیت: 720 | حجم: 916 مگابایت

کیفیت: 480 | حجم: 592 مگابایت

داستان فیلم The Reckoning

داستان فیلم ترسناک Reckoning درباره زنی به نام گریس است که به همراه همسر و کودک تازه متولد شده‌اش در سده 17 میلادی در لندن زندگی می‌کنند. بعد از فوت همسر گریس به دلیل ابتلا به طاعون خیارکی، گریس با مشکلات زیادی روبرو می‌شود و در نهایت به دلیل کینه‌جویی‌های برخی افراد، متهم به این می‌شود که جادوگر است.

داستان فیلم the reckoning

مردم در این زمان به دلیل طاعون حسابی وحشت‌زده شده بودند و فکر می‌کردند این بیماری کار شیطان است. به همین دلیل گروهی به نام «شکارچیان جادوگر» که در اصل خودشان را خادمان خدا می‌نامیدند، از این خرافات سوءاستفاده کرده و دولت به آنها اجازه داده بود به بازجویی و اعدام هر کسی که گمان به جادوگر بودن او می‌بردند دست بزنند. فیلم سینمایی Reckoning در واقع داستان یکی از همین زنان بی گناه است.

بازیگران فیلم ترسناک Reckoning

داستان فیلم سینمایی Reckoning در انگلستان سال 1665 میلادی اتفاق می‌افتد و فیلمبرداری آن در سال 2019 و در شهر بوداپست، کشور مجارستان انجام شده است. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم The Reckoning خواهیم داشت و با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

شارلوت کیرک در نقش گریس

بازیگران فیلم the reckoning

شارلوت کیرک بازیگر و نویسنده بریتانیایی متولد 16 ژوئن 1992 برابر با 26 خرداد 1371 است. این هنرپیشه در آکادمی هنرهای نمایشی Italia Conti به تحصیل پرداخته و کارش را با تئاتر و تبلیغات آغاز کرده است. جالب است بدانید که او یکی از نویسندگان فیلم The Reckoning نیز محسوب می‌شود و پارتنر کارگردان فیلم، یعنی نیل مارشال است که با هم در لس آنجلس زندگی می‌کنند.

در سال 2013 شارلوت در فیلم مستند Seduced and Abandoned حضور یافت و در همان سال با فیلم ترسناک روانشناختی Fractured وارد سینمای داستانی شد. فیلم‌های دیگر او عبارتند از فیلم عاشقانه کمدی How to Be Single محصول سال 2016، فیلم کمدی Ocean’s 8 محصول سال 2018، فیلم The Reckoning و فیلم جنایی Nicole & O.J. که هنوز منتشر نشده است.

شان پرتوی در نقش مورکرافت

بررسی فیلم the reckoning

شان پرتوی (Sean Pertwee) بازیگر، گوینده و تهیه‌کننده انگلیسی متولد 4 ژوئن 1964 برابر با 14 خرداد 1343 در لندن است. او از دهه 80 میلادی در حوزه تولیدات سینمایی و تلویزیونی فعال بوده است. پرتوی در سال 1975 با Billy Smart’s Children’s Circus و در سال 1991 با فیلم کوتاه Coping with Cupid به عرصه بازیگری در تلویزیون و سینما وارد شد.

شان پرتوی به خاطر بازی در آثاری چون فیلم علمی تخیلی Event Horizon محصول سال 1997، فیلم اکشن Dog Soldiers محصول سال 2002، سریال Elementary، سریال درام جنایی Gotham و گویندگی در برنامه‌های MasterChef: The Professionals و Zero Hour شناخته می‌شود.

استیون ودینگتون در نقش پندلتون

تریلر فیلم the reckoning

استیون ودینگتون (Steven Waddington) بازیگر انگلیسی متولد 30 دسامبر 1967 برابر با 9 دی 1346 است. او در ابتدا با نمایش‌های مدرسه و تولیدات تلویزیونی وارد عرصه بازیگری شد و در 18 سالگی توانست وارد مدرسه East 15 Acting School در شهرک لاوتون، شهرستان اسکس شود. در سال 1991 او در اولین فیلمش به نام Edward II بازی کرد و در سال 1996 با مینی سریال Ivanhoe به تلویزیون نیز راه یافت.

برخی از آثار او عبارتند از فیلم تاریخی The Last of The Mohicans محصول سال 1992، فیلم Breakdown محصول سال 1997، فیلم درام کمدی Breakfast on Pluto محصول سال 2005، فیلم ترسناک When The Lights Went Out محصول سال 2012، فیلم درام تاریخی The Imitation Game محصول سال 2014، سریال درام Waterloo Road، مینی سریال Titanic و سریال Jamestown.

جو اندرسون در نقش جوزف

دانلود فیلم the reckoning

جو اندرسون (Joe Anderson) بازیگر و خواننده انگلیسی متولد 26 مارس 1982 برابر با 6 فروردین 1361 است. جو در کالج Richmond upon Thames و سپس در آکادمی هنرهای نمایشی Webber Douglas به تحصیل پرداخته است. او در چندین فیلم موسیقی-محور نیز بازی کرده که قطعاتی را نیز خودش در آن فیلم‌ها اجرا کرده است. اولین فیلم سینمایی او Creep محصول سال 2004 است و در سال 2005 نیز با سریال جنایی Midsomer Murders به تلویزیون راه یافت.

برخی از آثار معروف جو اندرسون عبارتند از فیلم درام موزیکال Across The Universe محصول سال 2007، فیلم عاشقانه Becoming Jane محصول سال 2007، فیلم زندگینامه‌ای Control محصول سال 2007، فیلم ترسناک The Ruins محصول سال 2008، فیلم علمی تخیلی The Crazies محصول سال 2010، فیلم کمدی ترسناک Horns محصول سال 2013، فیلم فانتزی The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2 محصول سال 2012 و سریال درام Outsiders.

ریک واردن در نقش رو مالکولم

فیلم ترسناک reckoning / فیلم سینمایی reckoning

ریک واردن (Rick Warden) بازیگر انگلیسی است. این هنرپیشه در Dr Challoner’s Grammar School به تحصیل پرداخته و در سال 2004 با لوسی بارکر (Lucy Barker) که او هم بازیگر است ازدواج کرده است. ریک واردن در آثاری چون مینی سریال Band of Brothers، مستند Dunkirk در شبکه BBC، سریال Rome، سریال Indian Summers، مینی سریال Bravo Two Zero و سریال درام جنایی Happy Valley به ایفای نقش پرداخته است.

دیگر بازیگران فیلم سینمایی Reckoning عبارتند از:

  • مارک رایان (Mark Ryan) در نقش پک
  • بیل فلوز (Bill Fellows) در نقش ساتر
  • سوزان مگوان (Suzanne Magowan) در نقش اورسلا
  • لئون اوکندن (Leon Ockenden) در نقش مورتون
  • سارا لمبی (Sarah Lambie) در نقش کیت
  • اما چمپبل-جونز (Emma Campbell-Jones) در نقش جین
  • ایان وایت (Ian Whyte) در نقش شیطان
  • ماکسیمیلیان اسلش مورتون (Maximilian Slash Marton) در نقش پسر

نمرات فیلم The Reckoning

فیلم The Reckoning علیرغم داستان جالبی که دارد، چندان مورد توجه بینندگان و منتقدان قرار نگرفته است. امتیاز این فیلم در وبسایت IMDb به 4.7 از 10 رسیده است و 68 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در راتن تومیتوز بر اساس 51 مطلبی که  در نقد فیلم The Reckoning توسط منتقدان جهان نوشته شده، تنها 20 درصد آنها مثبت ارزیابی شده‌اند و در نهایت میانگین امتیاز 3.70 از 10 را گرفته است. در متاکریتیک نیز تاکنون 7 نقد و میانگین امتیاز 31 از 100 برای فیلم ترسناک Reckoning به ثبت رسیده است. از این 7 نقد، 4 نقد متوسط و 3 نقد منفی هستند و هیچ نقد مثبتی نگرفته است. در ادامه مروری بر نمرات منتقدین در بررسی فیلم The Reckoning خواهیم داشت.

فیلم ترسناک reckoning

The Film Stage / جرد مبارک: 58

نمی‌توان جلوه‌های بصری، فیلمبرداری چشمگیر و طراحی صحنه را ندیده گرفت. با این حال نیروی شیطانی و فراواقعی که در فیلم ترسناک Reckoning می‌بینیم نا امیدکننده است.

Consequence / رایان لارسون: 42

متاسفانه فیلم سینمایی Reckoning بدترین عنوان در کارنامه کاری مارشال است. در بهترین حالت، لحظات دیداری خوبی دارد (مانند سکانس طویله و نورپردازی آن)، اما اکثر سکانس‌ها ناخوشایند و مسخره هستند با فیلمنامه‌ای آشفته و هنرنمایی‌هایی خسته‌کننده.

The Telegraph / تیم روبی: 40

علیرغم موسیقی سرزنده و چند ویژگی مطلوب دیگر، فیلم ترسناک Reckoning خیلی بدساخت و طولانی و اغلب به اشتباه حاوی نقدهایی به زن گریزی است.

Empire / ایان فریر: 40

بازگشت نیل مارشال به ژانر ترسناک با فیلم The Reckoning اصلا در حد و اندازه‌های فیلم‌های Dog Soldiers و The Descent نیست. در عوض این فیلم تریلری درباره شکار جادوگران است که اصلا واقعی جلوه نمی‌کند و انرژی و جذابیتی که لازم است را ندارد. با این حال شان پرتوی خوب بازی کرده و سرگرم‌کننده است.

فیلم سینمایی reckoning

Movie Nation / راجر مور: 38

همه تلاش‌های خسته‌کننده‌ای که در این فیلم وجود دارند باعث می‌شوند تا ما آرزو کنیم آنها زحمت کمتری به خودشان داده بودند تا یک فیلم بد با شخصیت‌های منفی بی روح و رام شده بسازند. شخصیت زن اصلی فیلم ترسناک Reckoning خسته‌کننده و گمراه است و فیلم داستان یکدستی ندارد.

RogerEbert.com / سایمون آبرامز: 25

همه بازیگران تلاش خودشان را کرده‌اند تا بهترین اجرا را داشته باشند، اما در این فیلم چیز زیادی وجود ندارد تا آنها بتوانند خودشان را نشان بدهند.

The Guardian / کت کلارک: 20

این فیلم بیشتر از اینکه من را بترساند، عصبانی‌ام کرد.

کلام آخر

نقد فیلم the reckoning

فیلم The Reckoning اثری انگلیسی محصول سال 2020 به کارگردانی نیل مارشال است. همانطور که خواندید داستان آن در دوره همه گیری ویروس طاعون می‌گذرد؛ دوره‌ای که افرادی سودجو از خرافات مردم استفاده کردند و همه بدبختی‌های آنها را به گردن زنانی بی‌گناه به عنوان جادوگر انداختند. سازندگان در واقع با دست گذاشتن روی موضوعی تاریخی، سعی در بازسازی یک فضای وحشتناک با لایه‌هایی فمینیستی را داشته‌اند که متاسفانه در هیچ کدام موفق نبوده‌اند. در واقع فیلم ترسناک Reckoning علیرغم تلاش‌هایی که دارد، در سطح باقی می‌ماند و حتی در ژانر ترسناک هم اصلا موفق نیست.

نظر شما در مورد فیلم سینمایی Reckoning چیست؟ آیا آن را تماشا کرده‌اید؟ در مورد داستان و شخصیت‌های فیلم چه فکر می‌کنید؟ شما چه امتیازی به این اثر می‌دهید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
ساحل
.
13 اسفند 1400، 16:52
پاسخ
0
3
افرادی ک این فیلم رو منفی و نقد منفی کردن واقعا بیسواد هستن چون این فیلم روح یک انسان رو منقلب میکنه و بسیار اموزنده بود
avatar
ساحل
.
13 اسفند 1400، 16:50
پاسخ
0
2
متاسفم برای افرادی که نتونستن این رو درک کنن چون فیلم بسیار بسیار بسیار عالی بود
avatar
ساحل
.
13 اسفند 1400، 16:47
پاسخ
0
2
این فیلم بسیار بسیار عاای و اموزنده بود فوق العاده اموزنده بود و معنویات و نقش روح پاک انسانی و روح شیطان صفتی و قدرت اراده انسان رو علی الخصوص یک زن رو بسیار واقعی اموزش و به تصویر کشید واقعا ممنون از ترجمه بسیار عالی این فیلم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402