بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس گو 3 | نسل جدید Surface Go

مایکروسافت سرفیس گو 3 / تبلت سرفیس گو ۳
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مایکروسافت سرفیس گو 3 (Surface Go 3) نسل بعدی سری تبلت‌های اقتصادی و مقرون به صرفه سرفیس گو مایکروسافت است که با هدف جلب کاربرانی که به دنبال یک تبلت ویندوزی با قدرت پردازشی متوسط برای انجام کارهای روزمره خود هستند وارد بازار شد. در ادامه با بررسی تبلت سرفیس گو ۳ با ما همراه باشید.

تبلت Surface Go 3 ممکن است مقرون به صرفه ترین محصول سرفیس باشد، اما قدرت کم، عمر باتری کوتاه و حاشیه‌های ضخیم، دلیل ارزان بودن آن را نشان می‌دهد. با این حال دارای بهترین وب کم را با این قیمت است، این بدان معناست که برای افرادی که تماس ویدیویی زیادی دارند یک انتخاب عالی است. اما بیشتر افراد با Chromebook بهتر ارتباط خواهند کرد. تبلت Surface Go 3 آخرین تلاش مایکروسافت برای رساندن خط تبلت‌ها و لپ تاپ‌های ویندوزی خود به مخاطبان با بودجه کمتر است، مخصوصاً اکنون که یادگیری و کار در خانه بسیار پررونق شده است. حتی برای افرادی که مجبور نیستند کارهای جدی را در خانه انجام دهند، داشتن یک دستگاه کوچک ویندوز 11 که بتوانند به راحتی هرجا که می‌خواهند با خود ببرند بسیار جذاب است و می‌تواند به عنوان یک رقیب خوب برای iPad عمل کند.

با این حال، اگرچه قیمت اولیه فقط 399 دلار جذاب به نظر می‌رسد، اما اگر صفحه کلید را هم بخواهید، باید حداقل 99 دلار دیگر نیز صرف کنید. با توجه به آنچه گفته شد، Surface Go 3 برخی از کارها را به طرز خارق العاده ای انجام می‌دهد. لولا در پشت همچنان مانند همیشه محکم است و یکی از بهترین وب کم‌ها را دارد. اگر اصلی ترین چیزی که قرار است از رایانه خود برای آن استفاده کنید تماس تصویری است، واقعا نباید در خرید آن تعلل کنید. اما در این نقطه قیمتی، Chromebook یا iPad سطح ابتدایی به سادگی برای اکثر مردم بهتر خواهد بود، زیرا این سیستم عامل‌ها در سخت افزارهای آن‌ها بسیار بهتر عمل می‌کنند. در ادامه مشخصات مایکروسافت سرفیس گو 3 را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

تاریخ عرضه مایکروسافت سرفیس گو 3

سرفیس گو 2 در تاریخ 6 می 2020 عرضه شد و سرفیس گو اولی نیز 10 جولای معرفی و در ماه آگوست عرضه شد. با توجه به اینکه بین مدل اول و دوم 2 سال اختلاف وجود داشت، تبلت سرفیس گو 3 چند روز قبل و با فاصله یک سال با مدل قبلی منتشر شد. تاریخ عرضه سرفیس گو 3، 5 اکتبر 2021 بود.

احتمالاً باید به سراغ مشخصات میان رده بروید که همان پردازنده را برای شما فراهم می‌کند، اما با 8 گیگابایت رم و SSD با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی. نه تنها باید حداقل 8 گیگابایت RAM در ویندوز 11 داشته باشید، بلکه SSD نیز برنامه‌ها را بسیار سریعتر از درایو eMMC بارگیری می‌کند.

شما می‌توانید این تبلت را با یک پردازنده دو هسته ایIntel Core i3 ، 8 گیگابایت رم و همان 128 گیگابایت SSD با قیمت 629 دلار به حداکثر برسانید. و خوب اگر به چیزی قدرتمندتر از آن نیاز دارید، فقط باید از Surface Pro 8 استفاده کنید، که از هر نظر بسیار بهتر است. تقریباً به نظر می‌رسد که این دو دستگاه توسط شرکت‌های مختلف ساخته شده اند. لپ تاپ Surface Go 3، چیزی شبیه به Asus Chromebook Flip با همان قیمت است.

 

طراحی و صفحه نمایش

تبلت سرفیس گو ۳

مایکروسافت Surface Go 3 مانند هر دستگاه سرفیس مایکروسافت، واقعاً یک لپ تاپ کوچک فوق العاده است که با تبلت iPad، به ویژه iPadهای موجود در این نقطه قیمت، رقابت می‌کند. این ضخامت فوق العاده ای دارد که فقط 0.33 اینچ ضخامت دارد و وزن آن تنها 1.2 پوند است. مایکروسافت Surface Go 3 یک وسیله ای ایده آل برای حمل است. اگر نمی‌خواهید هر بار که می‌خواهید در کافی شاپ کارهایی انجام دهید، با یک کوله پشتی بیرون بروید، به سراغ این لپ تاپ بروید.

تغییرات زیادی در طراحی نسبت به Surface Go 2 انجام نشده است، این بدان معناست که حاشیه‌های ضخیم دوباره بازگشته اند. با این حال تبلت‌های زیادی وجود دارند که این مشکل را حل کرده اند، از جمله سرفیس پرو 8 مایکروسافت که واقعاً شبیه یک شاهکار است. اما دقت کنید که این یک دستگاه مقرون به صرفه است، بنابراین ما در اینجا انتظار یک فناوری واقعاً پیشرفته را نداریم.

همچنین بخوانید :

بین حاشیه‌ها، یک صفحه نمایش 10.5 اینچی با وضوح 1920 در 1280 پیکسل قرار دارد. یک صفحه نمایش 1280p به خودی خود به طور خاص چشمگیر نیست، به ویژه در سال 2021، اما با توجه به قیمت آن، مایکروسافت می‌توانست به راحتی یک صفحه نمایش 720p را ارائه دهد و ما خوشحالیم که این کار را نکرد. به هر حال انتظار یک صفحه نمایش کاملاً زیبا را نیز نداشته باشید.

صفحه نمایش چندان روشن نیست و دقت رنگ کمی کم است. تماشای محتوای متحرک مانند به وضوح نشان می‌دهد که این صفحه نمایش در این زمینه عملکرد خوبی ندارد. رنگ‌ها کمی بی جان و ملایم به نظر می‌رسند و این در صفحه نمایش “PixelSense” کمی ناامید کننده است.

بلندگوها مشابه مدل قبلی هستند. اگر فقط می‌خواهید ویدیوی YouTube یا Netflix را تماشا کنید، آن‌ها تجربه بسیار مناسبی را ارائه می‌دهند، اما برای گوش دادن به موسیقی چندان مناسب نیستند. در مورد حالت لپ تاپ، Surface Go 3 با Type Cover عرضه نمی‌شود که مطمئناً ارزش آن را کم می‌کند. اما اگر قصد انجام برخی کارهای مدرسه را دارید، خرید این دستگاه ضروری است.

مایکروسافت Surface Go 3

در مورد خود Type Cover، باید آن را جداگانه تهیه کنید و مثل همیشه خوب است و تغییری نکرده است. تایپ کردن با توجه به مشخصات کم آن هنوز هم به طرز شگفت انگیزی راحت است و میانبرهای کلیدی زیادی وجود دارد. با این حال، با داشتن صفحه کلید برای دستگاهی به این کوچکی، عادت کردن به نزدیک بودن کلیدها در کنار هم کمی طول می‌کشد. کاور تایپ نیز دارای ترک پد است اما وقتی از صفحه لمسی به جای آن استفاده می‌کنید، این دستگاه بسیار عالی عمل می‌کند‌‌‌.

در حالی که ما فکر می‌کنیم که Type Cover برای استفاده از Surface Go 3 ضروری است، این تنها لوازم جانبی نیست که در سرفیس گو وجود دارد. Surface Pen صادقانه یکی از بزرگترین نقاط فروش هر دستگاه سرفیس است و بسیار عالی است، چه برای نوشتن یادداشت‌ها و چه در حال طراحی در فتوشاپ. قلم سرفیس قلم یک لوازم جانبی فوق العاده گران است. ما نمی‌گوییم که شما به آن احتیاج دارید، اما اگر می‌توانید 99 دلار اضافی بپردازید، بسیار خوب است.

در مورد پورت‌ها، چیز زیادی در تبلت سرفیس گو ۳ وجود ندارد، همانطور که در دستگاهی به این کوچکی انتظار می‌رود. شما یک پورت Surface Connect، یک USB-C (تاندربولت 4) و یک جک 3.5 میلی متری صوتی ترکیبی دریافت خواهید کرد. صادقانه این تعداد زیادی نیست، اما با چنین قیمتی دور از انتظار نبود. در کنار لپ تاپ، دکمه روشن/خاموش و تنظیم کننده صدا را خواهید یافت.

 

تماس‌های ویدئویی این روزها بخش مهمی از زندگی ما هستند و مایکروسافت آن را بهبود داده است. این همان ناحیه ای است که Surface Go 3 از نظر قیمت واقعا برتری دارد. اگر تماس‌های ویدئویی زیادی انجام می دهید و می‌خواهید چیزی قابل حمل داشته باشید که دارای وب کم باشد، Surface Go 3 یک انتخاب عالی خواهد بود.

عمر باتری

لپ تاپ Surface Go 2 بهترین عمر باتری جهان را ندارد، اما خوب است. اما Surface Go 3 یک ناامیدی بزرگ است و در این زمینه کاملاً عقب افتاده است. در آزمایش باتری PCMark1، دستگاه فقط 6 ساعت و 25 دقیقه دوام می‌آورد. این معمولاً چیزی است که ما در یک لپ تاپ گیمینگ با گرافیک فوق العاده قدرتمند و صفحه نمایش با وضوح بالا مشاهده می‌کنیم، نه در یک تبلت با تراشه کم مصرف بدون فن و صفحه نمایش 1080p. عمر باتری با این مدت کوتاه برای یک تبلت شبیه به این شرم آور است.

Surface Laptop Studio تقریباً دو برابر مایکروسافت Surface Go 3 دوام دارد و این لپ تاپ دارای پردازنده Tiger Lake H35 با کارایی بالا است. پس هیچ بهانه ای برای عمر کوتاه باتری وجود ندارد.

نرم افزار و ویژگی‌ها

تبلت سرفیس گو ۳ / مایکروسافت Surface Go 3یکی از دلایل اصلی خرید یک دستگاه سرفیس در وهله اول این است که شما به نوعی نسخه خالص ویندوز را دریافت می‌کنید که واقعاً در جای دیگری پیدا نمی‌کنید. در تبلت سرفیس گو ۳ فقط یک نصب ساده ویندوز 11 وجود دارد. این چیزی است که ما همیشه در مورد مجموعه سرفیس مایکروسافت دوست داشتیم.

معمولاً وقتی یک لپ تاپ ویندوزی ارزان قیمت خریداری می‌کنید، مملو از نرم افزارهای بی فایده است که صفحه شما را پر از پنجره‌های بازشو و تبلیغات می‌کند و آشنایی کامل با برنامه تنظیمات ویندوز 11 ندارد. در عوض، تبلت سرفیس گو ۳ اجازه می‌دهد تا بتوانید نوع ویندوز را برای خود انتخاب کنید. بالاخره این تمام ماجرای مایکروسافت است. در حال حاضر، مدلی که ما در اینجا آن را بررسی می‌کنیم، نسخه تجاری است که دارای نسخه ویندوز 11 پرو است، به این معنی که ما می‌توانیم هر چیزی را که می‌خواهیم، بدون نیاز به غیرفعال کردن چیزی نصب کنیم.

برای اکثر افراد، تبلت سرفیس گو ۳ با Windows 11 Home در حالت S-Mode عرضه می‌شود. این احتمالاً بهترین حالت است، زیرا به سخت افزارهای پایین رده نیز کمک می‌کند و ایمن تر هم خواهد بود.

سوالات متداول

1. مایکروسافت سرفیس گو 3 چه زمانی عرضه می‌شود؟

تاریخ عرضه سرفیس گو 3 در 5 اکتبر 2021 بود و هم اکنون در دسترس عموم است.

2. قیمت سرفیس گو ۳ چقدر است؟

مایکروسافت مدل پایه را 399 دلار به فروش می‌رساند.

سخن پایانی

اگر شما یک دستگاه سرفیس با بودجه محدود می‌خواهید، تبلت سرفیس گو ۳ یک دستگاه مقرون به صرفه است. به ویژه اگر قصد دارید از آن به عنوان تبلت استفاده کنید، ارزان ترین راه برای ورود به سخت افزار مایکروسافت است. در این نقطه قیمتی، وب کم و میکروفون Surface Go 3 بی نظیر هستند و در همه تماس‌های خود ظاهر و صدایی عالی خواهید داشت. اما پردازنده Intel Core i3-10100Y در Surface Go 3 یک پردازنده فوق العاده ضعیف است و حتی اگر فقط نیاز به ویرایش عکس سبک دارید، این تبلت ویندوزی احتمالاً با مشکل مواجه می‌شود. همچنین Surface Go 3 عمر باتری بسیار بدی دارد و حدود 6 ساعت دوام دارد. حتی با سخت افزار با قدرت کم، این دستگاهی نیست که بتوانید دور از شارژر از آن استفاده کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402