پیش نیاز یادگیری سئو چیست؟ — راهنمای جامع شروع به کار در حوزه SEO

پیش نیاز یادگیری سئو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر می‌خواهید وارد حرفه سئو شوید، علاوه بر آموزش صحیح، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. در ادامه راهنمای شروع به کار SEO و پیش نیاز یادگیری سئو را به شما خواهیم گفت.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو چیز جدیدی نیست. تقریباً دو دهه است که وجود داشته است، اما تنها در چند سال گذشته به عنوان یک حرفه واقعی شروع به پیشرفت کرده است. امروزه، دانشگاه‌های سراسر جهان دوره‌های رسمی در زمینه بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهند و گزینه‌های آنلاین زیادی نیز برای دریافت آموزش SEO و دریافت گواهی وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها فرادرس است که می‌توانید سئو را از طریق آن یاد بگیرید.

نقش شغلی یک متخصص سئو صرفاً به کار بردن تئوری‌های آموخته شده از طریق یک دوره در عمل نیست، بلکه بسیار بیشتر از آن است. در ادامه راهنمای شروع به کار SEO را خواهید خواند.

در ادامه می‌خوانیم

10 گام برای شروع حرفه ای در سئو

مسیری که باید طی کنید تا شغلی در دیجیتال مارکتینگ و شروع یک حرفه موفق در سئو را طی کنید در این 10 مرحله راهنمای یادگیری SEO خلاصه می‌شود.

مرحله 1: مهارت‌های SEO خود را تقویت کنید

راهنمای شروع به کار SEO

مدتی را صرف آشنایی با نحوه عملکرد موتورهای جستجو کنید. با مؤلفه‌های مختلفی که فرآیند سئو را تشکیل می‌دهند، مانند سئوی فنی، سئوی درون صفحه، و سئوی خارج از صفحه، آشنا شوید. مطمئن شوید که می‌توانید اصطلاحات سئو از جمله عبارات کلیدی مانند تحقیق کلمات کلیدی، ساخت لینک، بک لینک، سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و هر اصطلاح دیگری را که در موضوعات مرتبط با سئو می‌خوانید، درک کنید. این‌ها پیش نیاز یادگیری سئو هستند.

یکی از بهترین و سریع ترین راه‎ها برای تسلط بر تئوری، دنبال کردن یک دوره سئو است. دوره اگر ساختار خوبی داشته باشد، بدون نیاز به صرف ساعت‌های بی پایان برای جستجوی این اطلاعات در گوگل، تمام اطلاعات را در یک مکان در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید یکی از دوره‌های سئو فرادرس را دنبال کنید.

مرحله 2: مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود بخشید

یکی از رایج‌ترین کارهای سئو، بهینه‌سازی عنوان صفحه، توضیحات متا، سرفصل‌ها و محتوای صفحه است. اگر مهارت‌های نوشتاری شما خوب نباشد، نمی‌توانید این کار را با موفقیت انجام دهید. مهارت‌های نوشتاری یکی از پیش نیاز یادگیری سئو هستند. اگر قصد دارید با مشتریان آمریکایی یا بریتانیایی کار کنید و انگلیسی زبان اول شما نیست، باید دوره ای را بگذرانید یا راه‌های دیگری برای بهبود مهارت‌های نوشتاری انگلیسی خود بیابید.

 

مرحله 3: مهارت‌های اولیه توسعه و برنامه نویسی را به دست آورید

راهنمای یادگیری SEO

شما باید بتوانید کدهای HTML را بخوانید و درک کنید، ساختار یک وب سایت را بدانید و نقش جاوا اسکریپت را در فرآیند توسعه وب درک کنید. برای ویرایش عناوین و توضیحات یک صفحه و همچنین سایر تنظیمات مرتبط با سئو (پیوندهای دائمی، تنظیمات نظر، نقشه سایت و غیره) باید توانایی کار با CMSهای محبوب مانند وردپرس را داشته باشید. این‌ها پیش نیازهای آموزش سئو هستند.

بخشی از مسئولیت‌های شغلی شما راهنمایی توسعه دهندگان برای ایجاد تغییرات مرتبط با سئو در یک وب سایت خواهد بود، بنابراین شما باید بدانید که چه چیزی را بخواهید. W3schools مکانی عالی برای شروع یادگیری HTML، از پیش نیاز یادگیری سئو، است.

مرحله 4: مهارت‌های تحلیلی خود را تقویت کنید

برای هر کار SEO که انجام می‌دهید، باید برای مشتری یا رئیس خود گزارش تهیه کنید. یک گزارش SEO خوب، اطلاعات منابع مختلف مانند کنسول جستجوی گوگل، تجزیه و تحلیل گوگل، و SEMRUSH را ترکیب می‌کند. مهم است که شما مهارت‌های لازم برای خواندن، تفسیر و ارائه این اطلاعات را در قالبی معنادار داشته باشید. دانستن نحوه استفاده از ابزارهایی مانند Excel و Google Sheets ضروری است.

 

مرحله 5: نحوه استفاده از ابزارهای سئو را یاد بگیرید

پیش نیازهای آموزش سئو

ابزارهای سئو مناسب می‎توانند کار شما را آسان تر کنند، مشروط بر اینکه بدانید چگونه از آن‌ها به درستی استفاده کنید. علاوه بر آشنایی با موارد ضروری (کنسول جستجوی گوگل و تجزیه و تحلیل گوگل)، همچنین باید نحوه استفاده و پیکربندی سایر ابزارهای SEO مانند ابزار Yoast SEO، SEMRUSH، Chrome Developer Tools و سایر ابزارهای SEO ارائه شده توسط Google مانند Page speed insights و Lighthouse را بدانید.

 

مرحله 6: در دستورالعمل‌های Google Webmaster متخصص شوید

گوگل مجموعه‌ای از قوانین دارد که به عنوان دستورالعمل‌های Google Webmaster شناخته می‌شود. در این فایل، آن‌ها استانداردها و قوانین کیفیت را توضیح می‌دهند. سئو گاهی اوقات می‌تواند مشکل باشد و اگر با دستورالعمل‌های گوگل آشنا نیستید، ممکن است کاری انجام دهید که وب سایت شما (یا بدتر از آن وب سایت مشتری) جریمه شود و این به معنای از دست دادن رتبه و ترافیک است.

 

مرحله 7: تجربه سئوی خود را بسازید

پیش نیاز سئو چیست؟

در بالا اشاره کردم که نقش شغلی یک سئو محدود به دانستن مفاهیم و تئوری سئو نیست، بلکه بیشتر جنبه عملی دارد. با یا بدون تحصیلات رسمی، با یا بدون گواهی سئو، برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو موفق، باید سئو را تمرین کنید و به مشتریان یا کارفرمایان آینده خود ثابت کنید که می‌توانید رتبه یک وب سایت را در SERPS بهبود بخشید.

یک شرکت یا آژانس SEO شما را نه به دلیل صلاحیت‌هایتان، بلکه به خاطر تجربه و توانایی‌هایتان برای افزایش رتبه‌بندی، جذب ترافیک و مشتریان ارگانیک بیشتر استخدام می‌کند. بهترین راه برای ایجاد تجربه سئو و یادگیری سئو، تمرین سئو است. اگر هنوز وب سایت ندارید، این اولین قدم شماست. جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید و در اسرع وقت یک وب سایت راه اندازی کنید.

روی سئوی وب سایت خود کار کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید برای کلمات کلیدی رتبه‌های بالایی کسب کنید. موانعی بر سر راه وجود خواهد داشت اما تسلیم نشوید، از اشتباهات خود درس بگیرید و تا رسیدن به نتایج مناسب به کار خود ادامه دهید. این می‌تواند نمونه کار شما برای اطمینان اولین مشتری شغل شما باشد.

 

مرحله 8: آشنایی با Google Ads

بازاریابی موتورهای جستجو فقط در مورد SEO نیست، بلکه در مورد تبلیغات جستجوی پولی نیز هست و Google Ads محبوب ترین پلت فرم PPC در بازار است. در حالی که تمرکز اصلی شما بر یادگیری SEO است، دانستن نحوه عملکرد Google Ads به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از نحوه کار گوگل داشته باشید. در یک صفحه نتایج جستجوی معمولی، تبلیغات گوگل در بالا و پایین نتایج نشان داده می‌شود و خوب است بدانید که چه عواملی و تحت چه شرایطی یک تبلیغ می‌تواند بالاتر از نتایج برای یک کلمه کلیدی خاص ظاهر شود.

سئو و Google Ads با هم کار می‌کنند و همچنین فرصت دیگری برای شماست تا تخصص خود را ثابت کنید و طیف وسیعی از خدمات بازاریابی دیجیتال را به مشتریان خود ارائه دهید.

 

مرحله 9: اولین مشتری خود را بگیرید

مدت زمان یادگیری سئو چقدر است؟

در مرحله 6 اشاره کردیم که ابتدا باید با ساختن و انجام کارهای سئو در وب سایت خود، تجربه سئوی خود را ایجاد کنید. هنگامی که مطمئن شدید که می‌دانید چه کاری انجام می‌دهید و در حال حاضر نتایج خوبی کسب کرده اید، وقت آن است که با به دست آوردن اولین مشتری خود قدمی فراتر بردارید. هدف اصلی شما در این مرحله آزمایش مهارت‌های خود در یک سناریوی واقعی و غنی سازی CV خود با تجربه عملی است.

به پورتال‌های شغلی بروید و برای یک حساب فریلنسر ثبت نام کنید. این پورتال‌ها روزانه صدها شغل سئو را فهرست می‌کنند. درخواست‌ها را فیلتر کنید و برای مشاغل SEO که می‌توانید بر اساس دانش و تجربه فعلی خود اجرا کنید، درخواست دهید. قیمت‌های خود را پایین نگه دارید تا چند قرارداد را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که هدف شما در این مرحله کسب درآمد به عنوان یک فریلنسر سئو نیست، بلکه کسب تجربه کاری و آماده شدن برای مصاحبه‌های شغلی آینده است.

 

مرحله 10: برای مصاحبه SEO آماده شوید

هنگامی که مهارت‌های سئوی خود را ایجاد کردید و برخی تجربه کاری خود را اثبات کردند، گام بعدی این است که برای مصاحبه سئو آماده شوید. نکات زیر را دنبال کنید تا شانس خود را برای تضمین اولین شغل خود به عنوان یک SEO افزایش دهید.

هنگامی که از شما خواسته می‌شود تا خودتان را معرفی کنید، مطمئن شوید که نمونه‌هایی از کارهای سئو را که برای مشتریان (یا وب سایت خود) انجام داده اید، ذکر کنید. این مهمتر از هر چیز دیگری است. سپس می‌توانید گواهی‌های SEO یا دوره‌های SEO را که دنبال کرده‌اید ذکر کنید.

 

مزایای کار در صنعت سئو

پیش نیاز یادگیری سئو

  • شما می‌توانید کسب و کار خود را به عنوان یک فریلنسر یا آژانس سئو راه اندازی کنید.
  • می‌توانید ساعت کاری خود را تنظیم کنید.
  • می‌توانید از خانه یا از راه دور کار کنید.
  • این یک فرصت عالی برای ملاقات با مردم از سراسر جهان است.
  • فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد.
  • با رشد اینترنت، نیاز همه شرکت‌ها به استخدام سئوکار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

معایب کار در صنعت سئو

  • سئو صنعتی است که به سرعت در حال تغییر است و اگرچه برای برخی خوب و هیجان انگیز است، اما برای برخی افراد، خسته کننده خواهد بود.
  • مشتریان بی حوصله هستند و گاهی اوقات انتظارات آن‌ها فراتر از آن چیزی است که می‌توان به طور واقع بینانه برای وب سایت آن‌ها به دست آورد.
  • گاهی همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. عوامل زیادی خارج از کنترل شما وجود دارد که می‌تواند برنامه و نتایج شما را از بین ببرد.

سخن پایانی

این مقاله راهنمای شروع به کار SEO تقریباً آنچه را که برای شروع یک حرفه در سئو لازم است، خلاصه ش‌کند. اگر سوال خاصی درباره راهنمای شروع به کار SEO دارید، در نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

پیش نیاز سئو چیست؟

پیش نیاز سئو یادگیری ووکامرس‌ها، مهارت‌های نوشتاری و برنامه نویسی HTML است.

مدت زمان یادگیری سئو چقدر است؟

برای یادگیری مهارت‌های پایه سئو به یک تا سه ماه زمان نیاز است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402