مزایا و معایب ساعت های هوشمند یا Smartwatch

مزایای ساعت های هوشمند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر می‌خواهید از مزایای ساعت های هوشمند آگاه شوید و بدانید معایب smartwatch بیشتر است یا فواید اسمارت واچ، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به فواید ساعت هوشمند خواهیم پرداخت و از اصلی‌ترین مزیت ساعت هوشمند سخن خواهیم گفت.

ممکن است فکر کنید با وجود گوشی موبایل شما دیگر نیازی به یک ساعت هوشمند نخواهید داشت. با وجود همه قابلیت‌هایی که موبایل‌ها دارند، دیگر فایده ساعت‌های هوشمند چیست؟ این ساعت‌ها چه قابلیت‌هایی ممکن است به زندگی روزمره ما اضافه کنند؟ ساعت‌های هوشمند قادر به انجام خیلی از قابلیت‌های تلفن‌های همراه هستند. از مزایای ساعت های هوشمند می‌توانیم به پایش ضربان قلب، خواب، فعالیت ها و به طور کلی سطح فیتنس افراد اشاره کنیم. اگر علاقمند به دانستن مزایا و معایب ساعت هوشمند هستید، در ادامه مقاله ما را همراهی کنید تا مروری بر فواید ساعت هوشمند و معایب آن داشته باشیم.

در ادامه می‌خوانید

مزایای ساعت های هوشمند

فواید اسمارت واچ

با داشتن ساعت هوشمند، می‌توانید گوشی موبایلتان را با اتصال وای فای یا بلوتوث به صفحه لمسی ساعت متصل کنید. حتی می‌توانید مدل‌هایی را پیدا کنید که نیازی به نزدیک بودن به موبایل ندارند. ساعت‌های هوشمند همانطور که از اسمشان بر می‌آید، اول از همه یک ساعت هستند و زمان را به شما نشان می‌دهند. اما در کنار آن، قابلیت‌های بسیار بیشتر و شگفت انگیزی دارند. از مزایای ساعت هوشمند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

فواید اسمارت واچ - benefits

سلامتی و فیتنس

پایش وضعیت سلامتی و فعالیت فیزیکی از اصلی ترین فواید ساعت هوشمند است. گام شمار و شمارش قدم‌های روزانه از طریق ساعت‌های هوشمند در دسترس هستند. همچنین این ساعت‌ها قابلیت پایش ضربان قلب را دارند و شما می‌توانید حین فعالیت و ورزش به کمک این ساعت‌ها ضربان قلب خود را پایش کنید. این ساعت‌ها همچنین قابلیت پایش فشار خون و پایش وضعیت خواب فرد را دارند.

شما می‌توانید با کمی تحقیق، بهترین اسمارت واچ برای پایش وضعیت سلامت و فعالیت خود را پیدا کنید. در این مقاله ما راهنمای خرید ساعت هوشمند را ارائه نموده ایم. همچنین بهترین ساعت های هوشمند بازار را معرفی کردیم.

فواید ساعت هوشمند - sport and fitness

مکان یابی گوشی همراه یکی از فواید اسمارت واچ

گم کردن گوشی موبایل اتفاقی است که اغلب برای همه ما می‌افتد و سبب دردسرهای بسیاری می‌شود. به کمک ویژگی مکان یابی تلفن همراه در ساعت‌های هوشمند می‌توانید به سرعت گوشی موبایلتان را بیابید. برای این منظور به مقاله راهنمای پیدا کردن گوشی با ساعت هوشمند مراجعه نمایید. با استفاده از این قابلیت موبایلتان فورا با صدای بلند زنگ می‌خورد و شما می‌توانید آنرا بیابید. پس با این مزیت ساعت هوشمند دیگر نگران گم کردن گوشی خود نباشید. همچنین در مقاله ای جداگانه به معرفی راه های پیدا کردن گوشی گمشده پرداخته ایم. برای اطلاع بیشتر می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

معایب smartwatch - مکان یابی گوشی

پلی کردن موسیقی

یکی از مزیت های ساعت هوشمند، قابلیت پلی کردن موسیقی است. گوش کردن به موسیقی به کمک ساعت‌های هوشمند با و بدون ساعت هوشمند ممکن خواهد بود. این ساعت‌ها با ورود به مجموعه موزیک‌های داخل گوشی شما، به شما توانایی گوش کردن به موسیقی را می‌دهند.

مزیت ساعت هوشمند - music

جهت یابی

از فواید اسمارت واچ ها جهت یابی است. می‌دانیم که جهت یابی به کمک یک گوشی در دست و رانندگی کردن یا دوچرخه سواری با دست دیگر اغلب بسیار مشکل است. حتی این کار در بسیاری از جاها غیر قانونی است. اما به کمک ساعت‌های هوشمند می‌توانید تنها با نگاه کردن به مچ دستتان و بدون از دست دادن تسلطتان بر رانندگی، جهت یابی کنید و به مقصد برسید. این قابلیت ساعت‌های هوشمند به میزان زیادی از حواس پرتی در حین رانندگی می‌کاهد. همچنین در این مقاله می توانید بهترین اپلیکیشن های مسیریاب برای خودرو را دانلود کنید.

فواید اسمارت واچ - جهت یابی

تماس گرفتن و دریافت تماس

متصل کردن ساعت هوشمند به موبایل به شما حتی اجازه برقراری و دریافت تماس‌ها را می‌دهد. این قابلیت یکی از فواید اسمارت واچ است که از آن مجموعه کاملی از قابلیت‌ها می‌سازد. بعضی از ساعت‌های هوشمند با داشتن ظرفیت برای یک سیم کارت، قابلیت برقراری و دریافت تماس بدون گوشی موبایل را دارند. در این ساعت‌ها جایگاهی برای قرار دادن سیم کارت تعبیه شده است. شما باید ان را باز کرده و سیم کارت خود را درون آن قرار دهید.

 

فواید ساعت هوشمند - making a call

البته بسیاری از کمپانی‌های معروف در زمینه ساخت ساعت‌های هوشمند، انواع دارای سیم کارت آن را تولید نمی‌کنند. بنابراین از معایب ساعت هوشمند سیم کارت خور اینست که اغلب در برندهای غیر از برندهای معروف یافت می‌شود. همچنین مصرف باتری این ساعت‌ها نسبت به انواع بدون سیم کارت بالاتر است.

مزایای ساعت های هوشمند - SIM card

دسترسی به نوتیفیکیشن‌های گوشی

یکی از فواید ساعت هوشمند داشتن دسترسی به اعلان‌های گوشی است. ساعت‌های هوشمند دارای قابلیت اسمارت نوتیفیکیشن به شما توانایی دیدن نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان‌های گوشی موبایلتان را می‌دهند. بنابراین شما می‌توانید تمامی اعلان‌های دریافتی از قبیل پیام‌ها یا اعلان‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های گوشی را رو مچ دست خود مشاهده کنید.

مزیت ساعت هوشمند - notification

تماس‌های اورژانسی و قابلیت تشخیص سقوط

به کمک سنسور سقوط موجود در ساعت‌های هوشمند، ساعت هوشمند می‌تواند سقوط فرد را شناسایی کند. این مزیت ساعت هوشمند به این صورت عمل می‌کند: اگر ساعت به کمک سنسور سقوط خود، سقوط کردن فرد را شناسایی کند، آلارم می‌دهد. حال اگر شخصی که صاحب این ساعت است در دوره کوتاهی از زمان به این آلارم پاسخ ندهد، ساعت برای دریافت کمک با اورژانس تماس می‌گیرد. برای افراد مسنی که همیشه در معرض خطر سقوط قرار دارند، این مزیت ساعت هوشمند می‌تواند بسیار مفید واقع شده و حتی نجات دهنده جان فرد باشد.

مزیت ساعت هوشمند - emergency call

داشتن اپلیکیشن‌های بسیار

از فواید ساعت مچی هوشمند دارا بودن بسیاری از اپ‌های مورد نیاز شماست. بخصوص انواعی از اپ‌های فیتنس و ورزش. به این صورت شما با داشتن این ابزار سبک و کوچک، از به همراه داشتن گوشی موبایل بی نیاز می‌شوید.

مزایای ساعت های هوشمند - apps

معایب smartwatch

در کنار مزایای ساعت های هوشمند که البته کم هم نیستند، معایبی هم وجود دارد. موارد زیر معایب smartwatch هاست که می‌توانیم نام ببریم:

حافظه

میزان حافظه‌ای که ساعت هوشمند شما برای ذخیره اطلاعات دارد بستگی به سایز مموری ساعت هوشمند شما دارد. بنابراین پیش از خرید ساعت حافظه آن را چک کنید تا بعدا در اثر کمبود حافظه برای ذخیره سازی فایل‌‌ها دچار مشکل نشوید.

معایب smart watch - حافظه

قیمت بالا

خرید ساعت‌های هوشمند و به خصوص انواع خوب آن می‌توانند برای شما بسیار هزینه بر باشند. بنابراین یکی از معایب smartwatch بالا بودن قیمت خرید آنهاست.

معایب smartwatch - قیمت

ضد آب نبودن

البته این مورد بستگی به مدلی که خریداری می‌کنید دارد. انواع ضد آب ساعت‌های هوشمند هم موجود می‌باشند.

معایب smartwatch - ضد آب نبودن

کوچک بودن صفحه تاچ

البته نمی‌توان گفت که کوچک بودن صفحه لمسی این ساعت‌ها از معایب smartwatch است. چرا که هدف کلی از طراحی این ساعت‌ها،جا دادن قابلیت‌های بسیار در یک اندازه بسیار کوچک و مناسب برای حمل بدون دردسرهای اضافه است. اما بهرحال این ساعت‌ها صفحه بسیار کوچکی در مقایسه با گوشی‌های موبایل دارند.

معایب smartwatch - صفحه تاچ کوچک

کوتاه بودن عمر باتری

اکثر این ساعت‌ها باتری چندان قوی‌ای ندارند و عمر باتری‌هایشان کوتاه است. البته شما می‌توانید در خرید ساعتتان عمر باتری ان را مد نظر قرار داده و نوعی از آن که طول عمر بالاتری دارد را انتخاب کنید.

معایب smartwatch - عمر کوتاه باتری

نیازمند بودن به موبایل

از معایب smartwatch اینست که با وجود اینکه ساعت‌های هوشمند تا حد امکان قابلیت‌های گوشی‌های موبایل را در خود جا داده‌اند، اما نمی‌توان گفت که قطعا جایگزین مناسب و قطعی برای گوشی‌های موبایل هستند. هنوز خیلی از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند وابسته به گوشی‌های موبایل مانده است. بنابراین خرید یک ساعت هوشمند شما را از داشتن موبایل بی نیاز نمی‌کند.

معایب smartwatch - نیازمند بودن به موبایل

سوالات متداول

ساعت هوشمند برای چه سنی مناسب است؟

رده سنی دقیقی برای استفاده از ساعت های هوشمند وجود ندارد. در حال حاضر حتی ساعت های هوشمند مناسب کودکان در رده های سنی مختلف نیز تولید می شود.

چرا باید یک ساعت هوشمند داشته باشیم؟

همه چیز بستگی به نیازهای شما دارد. البته قابلیت های ساعت های هوشمند در گوشی های موبایل وجود دارد اما هدف از طراحی ساعت های هوشمند جا دادن این قابلیتها در کوچترین اندازه بوده است. بنابراین اگر دوست دارید حین ورزش کردن بدون در دست داشتن موبایل قدم هایتان را بشمرید و یا بتوانید ضربان قلبتان را اندازه بگیرید و یا بدون گوشی موبایلتان موسیقی گوش دهید می توانید از مزایای یک ساعت هوشمند بهره ببرید.

کلام آخر

در این مقاله به فواید و مضرات ساعت هوشمند پرداخته شد. البته در کنار مزایای بسیار این ساعت‌ها، این معایب کوچک و اندک هستند و آنچنان به چشم نمی‌آیند. از آنجایی که کمپانی‌های بسیاری مشغول ساخت این ساعت‌ها هستند، شما انواعی از این ساعت‌ها را برای انتخاب پیش روی خود خواهید داشت و می‌توانید با توجه به بودجه خودتان و مزایای ساعت های هوشمند برای خرید یک ساعت هوشمند تصمیم گیری کنید. امیدواریم این مطلب پاسخگوی سوالات شما بوده باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402