مقایسه Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 ProMax

مقایسه Galaxy S22 Ultra
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر برایتان جالب است که مقایسه Galaxy S22 Ultra و گوشی‌های مختلف را بدانید. و یا به طور به خصوص می‌خواهید مقایسه اس 22 اولترا و آیفون 13 پرومکس را بدانید، با ما همراه باشید. در این مقاله به مقایسه گوشی s22 ultra و آیفون 13 پرومکس می‌پردازیم و تمام تفاوت‌های سامسونگ s22 ultra در برابر این گوشی را بررسی می‌کنیم تا جامعترین مقایسه گلکسی اس ۲۲ اوترا با آیفون 13 پرومکس را داشته باشیم.

مدت زمان طولانی از عرضه گوشی iPhone 13  و iPhone 13 ProMax نگذشته است. این گوشی در تاریخ 14 سپتامبر 2021 به عنوان پرچمدار آیفون در سال 2021 وارد بازار شد. همچنین این گوشی در کنار گوشی‌هایی همانند S21 Ultra، S21 Plus و چند گوشی دیگر، جزو برترین گوشی‌های این سال هم برشمرده می‌شود.

در این بین کمپانی سامسونگ مشغول عرضه گوشی پرچمدار خود در سال 2022 است. این گوشی به تازگی درحال عرضه شدن است و برای طرفداران همیشگی سامسونگ قابل از پیش سفارش دادن است. درست است که پرچمدار این کمپانی در سال 2021 خود رقیبی برای گوشی آیفون 13 و آیفون 13 پرومکس بشمار می‌آید. اما قابلیت‌های گوشی آیفون 13 پرومکس، تا زمانی که هنوز آیفون 14 وارد بازار نشده است، آنرا رقیب خوبی حتی برای گوشی S22 Ultra می‌کند. بنابراین مقایسه سامسونگ s22 ultra در برابر آیفون 13 پرومکس مقایسه‌ای به جاست.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به مقایسه گوشی‌های پرچمدار این دو کمپانی بزرگ یعنی مقایسه  Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 ProMax بپردازیم.

مقایسه Galaxy S22 Ultra

در ادامه می‌خوانید:

 

جدول مقایسه s22 ultra با آیفون 13 پرو مکس

وزنابعادOSسایز صفحه نمایش
Galaxy S22 Ultra228 گرم163.3 * 77.9 * 8.9 میلی متراندروید 126.8 اینچ
iPhone 13 Pro Max240 گرم160.8 * 78.1 * 7.7 میلی مترios 15 (قابل ارتقا به ios 15.3)6.68 اینچ
همچنین بخوانید :

تفاوت s22 ultra و آیفون 13 پرو مکس

در این قسمت به بررسی جزء به جزء ویژگی‌های مختلف گوشی‌های گلکسی s22 اولترا و آیفون 13 پرومکس می‌پردازیم. و قیمت، دوربین، طراحی و ظاهر، عملکرد و باتری این دو گوشی را مقایسه می‌کنیم. همانطور که می‌دانید اپل و سامسونگ بخش اعظمی از مارکت موبایل در جهان و بخصوص در آمریکا را متعلق به خود کرده‌اند. و در رقابت تنگاتنگی با هم به سر می‌برند. بیایید ببینیم چرا هرکدام از این گوشی‌ها ارزش خریدن را دارند و در چه ویژگی‌هایی بر رقیب خود برتری دارند.

مقایسه اس 22 اولترا و آیفون

مقایسه Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max در قیمت

قیمتی که برای آیفون 13 پرومکس در زمان عرضه در نظر گرفته شد معادل از حدود 1099 دلار برای مدل 128 گیگابایتی بود. در کشور ما این گوشی با قیمتی در حدود 40 تا 46 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمتی که برای گوشی گلکسی s22 اولترا در نظر گرفته شده‌است از حدود 1199.99 دلار شروع می‌شود.  احتمالا هم از این مقدار بالاتر در نظر گرفته نخواهد شد.

اما میزان ویژگی‌های بیشتری که با خرید گلکسی اس 22 در دسترس شما خواهد بود بسیار فراتر از میزان تفاوت قیمتی این دو گوشی خواهد بود. در ادامه به بررسی این هر یک از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

باید گفت که کمپانی سامسونگ در اینباره قصد پیاده کردن بازی هوشمندانه همیشگی شرکت اپل را دارد. به این صورت که بیشتر از باتری‌هایی مقرون به صرفه استفاده می‌کند و قابلیت‌های بیشتری به اجزا موجود در گلکسی اس 22 اضافه می‌کند تا به این شیوه بتواند قیمت‌ها را در محدوده مناسبی حفظ کند.

بنابراین نمی‌توان گفت که در مقایسه اس 22 اولترا و آیفون 13 پرومکس از نظر تناسب قیمت، آیفون 13 پرومکس قطعا برنده رقابت است.

مقایسه گوشی s22 ultra و آیفون 13 پرومکس

مقایسه گوشی s22 ultra  و آیفون 13 Pro Max در طراحی ظاهری و صفحه نمایش

رنگ‌هایی که از هرکدام از این دو گوشی موجود می‌باشد به صورت زیر است:

گلکسی اس 22 اولترا: مشکی– سفید- قرمز– قرمز تیره– ابی آسمانی– نوک مدادی

آیفون 13 پرو مکس: نوک مدادی- طلایی- نقره‌ای- آبی روشن

برای مقایسه گلکسی اس ۲۲ اوترا و آیفون 13 پرومکس در طراحی ظاهری گوشی، بیایید از طراحی دوربین شروع کنیم. با یک نگاه اجمالی به طراحی دوربین اصلی گوشی گلکسی اس 22 اولترا می‌توانیم بگوییم که این گوشی از طراحی متفاوتی برخوردار است. هر کدام از لنز‌های دوربین به طور جداگانه از سطح گوشی برآمدگی پیدا می‌کنند. به جای اینکه همه به صورت یکجا در یک صفحه دوربینی برآمدگی داشته باشند و از سطح گوشی جدا شوند.

البته آیفون 13 پرومکس طراحی زیبایی برای دوربین اصلی خود دارد. اما نمی‌تواند با طراحی دوربین اصلی در گوشی گلکسی s22 اولترا رقابت کند.

همچنین رنگ‌هایی که کمپانی سامسونگ برای پرچمدار خود در سال 2022 انتخاب کرده‌است، بسیار متفاوت از رنگ‌های موجود از ایفون 13 پرومکس است.

و در آخر، وجود یک قلم لمسی منحصر به فرد در گوشی گلکسی اس 22 اولترا و داشتن باتری باتری 5000 mAh گوشی را ناگزیر به داشتن ابعاد تصویر بیشتری کرده‌است -19.3:9 به جای 20:9- که آنرا به پهنای آیفون 13 پرومکس می‌رساند.

در قسمت پایین در تصویر می‌توانید مقایسه سامسونگ s22 ultra در برابر آیفون 13 Pro Max در طراحی ظاهری و دوربین‌های اصلی را ببینید.

مقایسه گلکسی اس ۲۲ اوترا - دوربین

برای اولین بار شرکت گوگل در سری Google pixel 6 دوربین‌های خود را به صورت خطی در پشت گوشی طراحی کرد. و حالا گلکسی s22 ultra سعی در تغییرات کلی در طراحی معمول دوربین به صورت یه جزیره در سطح گوشی – همانطور که در ایفون 13 پرومکس هم دیده می‌شود- دارد.

سامسونگ s22 ultra در برابر آیفون 13 پرو مکس- دوربین

مقایسه Galaxy S22 Ultra و ایفون 13 پرومکس در خصوصیات صفحه نمایش

در مقایسه اس 22 اولترا و ایفون 13 پرومکس از نظر صفحه نمایش، باید بگوییم اگرچه آیفون 13 پرومکس در میان تمامی گوشی‌های ایفون، بزرگترین صفحه نمایشی فعال را با وجود برش‌های ناچ و.. دارد. اما رقیب خوبی برای شیوه جدید برش شرکت سامسونگ که در گوشی گلکسی s22 اولترا اتخاذ شده‌است نمی‌باشد. این شیوه به منظور ایجاد فضای بیشتری برای صفحه نمایش فعال اتخاذ شده‌است. به این صورت این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.8 اینچی در مقایسه با صفحه نمایش 6.68 اینچی در آیفون 13 پرومکس می‌شود.

آیفون درخشش صفحه نمایش خود را تا نهایت 1200 nits ارتقا داده‌است. در حالی که نسل جدید پنل LTPO OLED در گلکسی s22 اولترا با وضوح 1750 nits خود کاملا رقیب را از میدان رقابت به در می‌کند. و به این ترتیب عنوان بهترین صفحه نمایش را از آن خود کرده است، درحالی که در آن زمان هنوز در پروسه ساخت بوده‌است.

بنابراین باید گفت در مقایسه اس 22 اولترا با آیفون 13 پرو مکس از نظر صفحه نمایش، اس 22 اولترا برنده رقابت است.

مقایسه Galaxy S22 Ultra - صفحه نمایش

مقایسه گوشی s22 ultra و آیفون 13 پرو مکس از نظر کیفیت دوربین

در این قسمت به مقایسه Galaxy S22 Ultra و آیفون 13 پرومکس از نظر دوربین به طور جز به جز می‌پردازیم. در مقایسه با دوربین سه تایی 12 مگاپیکسلی موجود در آیفون 13 پرومکس، ویژگی‌های دوربین گوشی گلکسی اس 22 اولترا بسیار بهتر بنظر می‌رسد. یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک اولترا واید 12 مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو 3x ده مگاپیکسلی یا زوم پریسکوپی 10x.

سامسونگ یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم بازتر برای به دام انداختن بیشتر نور جایگزین کرده‌است. اگرچه گوشی آیفون 13 پرو مکس، در میان همه گوشی‌های آیفون، بزرگترین سنسور را داراست. پس ویژگی نور کم اضافه شده در دوربین اصلی اس 22 اولترا می‌تواند کمی با آن رقابت کند.

اگرچه سامسونگ، اکسپوژر بالاتری به صورت پیش فرض برای s22 ultra درنظر گرفته است. که سبب می‌شود عکس‌های گرفته شده، درخشانتر، واضحتر و با جزئیات بیشتر ثبت شوند.

نسل جدید سنسورهای 108 مگاپیکسلی ISOCELL در گوشی گلکسی s22 ultra سبب ثبت هرچه بیشتر جزئیات در تصاویر گرفته شده می‌شود. در این زمینه باید بگوییم که آیفون 13 پرومکس نمی‌تواند رقیب خوبی برای سامسونگ galaxy s22 ultra باشد.

همچنین سامسونگ پایدارسازی تصویر دقیقتری ارائه می‌دهد. که سبب تاثیر کمتر لرزش دست و تکان‌های ناشی از حرکت و راه رفتن به اندازه 48 % می‌شود.

بازسازی رنگ‌ها  رنگ‌ها در دوربین سامسونگ، کمی کمرنگتر و مشابه‌تر به منظره پیش روی لنز هستند. که سبب می‌شود عکس‌های گرفته شده با آیفون 13 پرومکس کمی جذابتر بنظر برسند.

در مقایسه گلکسی اس ۲۲ اوترا و آیفون 13 پرو مکس از نظر زوم دوربین باید بگوییم گوشی آیفون هیچ حرفی برای گفتن در مقابل اس 22 اولترا ندارد. گوشی سامسونگ از توانایی زوم بالاتری برخوردار است.

سامسونگ s22 ultra در برابر ایفون 13 پرو مکس - مقایسه

مقایسه سامسونگ s22 ultra دربرابر آیفون 13 پرومکس از نظر چیپست‌ها

گلکسی s22 درحال ارتقا از چیپست اسنپدراگون 888 است. همانطور که می‌دانید در گلکسی s21 اولترا از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1  5nm استفاده شده‌است. و این همان تغییری است که قضیه را جالب می‌کند. چیپست اگزینوس 2200 و پردازنده گرافیک AMD موجود در گلکسی s22 اولترا همین تغییر جذاب است.

مقایسه این پروسسورها چندان زمانبر نخواهد بود. اگر بخواهیم سامسونگ s22 ultra در برابر  آیفون قرار دهیم، به طور خلاصه باید بگوییم پروسسور A15 اپل که در آیفون 13 پرو مکس وجود دارد، عملکرد بهتری نسبت به پروسسورهای استفاده شده توسط شرکت سامسونگ یعنی اگزینوس و اسنپدراگون را داراست.

مقایسه اس 22 اولترا - چیپست

باتری سامسونگ s22 ultra در برابر باتری آیفون 13 پرومکس

در این قسمت به مقایسه گلکسی اس ۲۲ اوترا و آیفون 13 پرومکس از نظر عمر باتری و سرعت شارژ شدن می‌پردازیم. هردو این گوشی‌ها از باتری خوبی برخوردارند. درحال حاضر هم گلکسی s21 اولترا ثابت کرده‌است که بادوام ترین گوشی پرچمدار اندروید است. بنابراین انتظارات ما از گلکسی s22 اولترا بسیار بالاست.

البته ایفون 13 پرومکس توانسته در زمینه عمر باتری خودش را به رتبه‌های اول در میان گوشی‌ها برساند. بنابراین گلکسی s22 اولترا دربرابر سخت افزار و نرم افزار ساخته شده توسط شرکت اپل، رقابت سختی خواهد داشت. اگرچه حدود 10 % عمر باتری کوتاهتری نسبت به باتری 500 mAh گلکسی s22 اولترا دارد.

در قسمت پایین می‌توانید مقایسه باتری این گوشی‌ها را مشاهده کنید.

مقایسه گلکسی اس ۲۲ اوترا - عمر باتری

از نظر سرعت شارژ شدن، اس 22 اولترا توانسته سرعت شارژ 45w را حفظ کند که سرعت خوبی است. این سرعت در گوشی اس 21 اولترا 25w است که برای شارژ شدن به زمانی حدود یک ساعت نیاز دارد.

مقایسه گوشی s22 ultra - شارژ شدن اس 22 اولترا

گوشی‌های اپل، به کند شارژ شدن معروف هستند. و ایفون 13 پرو مکس هم از این قاعده مستثنی نیست. و باتری 4352 mAh آن برای کاملا شارژ شدن به تقریبا بیش از 2 ساعت زمان نیاز دارد. در مقایسه، اس 22 اولترا می‌تواند زیر یکساعت باتری را شارژ کند. و همچنین می‌تواند طی 20 دقیقه، باتری را از وضعیت کاملا تخلیه شده به حدود 50 % برساند.

مقایسه اس 22 اولترا - شارژ شدن آیفون

کلام آخر

رقابت میان گوشی‌های سامسونگ و آیفون، رقابتی دیرینه است. این دو کمپانی بزرگ مدت‌هاست که بخش اعظم مارکت موبایل را از آن خود کرده‌اند و در آن با هم رقابت می‌کنند. در این مقاله به مقایسه پرچمداران این دو کمپانی یعنی مقایسه گوشی s22 ultra و آیفون 13 Pro Max پرداخته شد. همانطور که مشاهده کردید، هرکدام از این گوشی‌ها در بعضی ویژگی‌های خود از رقیب پیشی گرفته و در بعضی ویژگی‌ها بازنده رقابت هستند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما هم میتوانید نظرات خود را درباره این گوشی‌های قدرتمند با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402