تکنیک‌های طراحی اصولی دکوراسیون هتل توسط میلانی ست

تکنیک‌های طراحی اصولی دکوراسیون هتل توسط میلانی ست
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp
امروزه به دلیل پیشرفت در صنعت حمل‌ونقل بین‌المللی، سفرهای بسیاری در کل جهان رخ می‌دهد و به همین دلیل صنعت مهمان‌پذیری و هتل‌داری، بخش مهمی از صنعت گردشگری به شمار می‌آید؛ به‌طوری‌که در سال‌های اخیر، زیرساخت‌های مهم و گوناگونی برای آن در نظر گرفته‌شده است. در این صنعت پررقابت، هتل‌داران سعی می‌کنند با ارائه امکانات بیشتر به مشتریان خود، گوی رقابت را از سایرین ربوده و رضایت آن‌ها را جلب نمایند.
طراحی دکوراسیون هتل آن‌قدر اهمیت زیادی دارد که وب‌سایت‌های بزرگی چون چیدانه، میلانی ست، آف دکور و تهران دیزاین سنتر به آن پرداخته‌اند.
ما به کمک وب سایت میلانی ست سعی داریم در این مطلب به موضوع طراحی دکوراسیون داخلی هتل پرداخته و نکات کاربردی که به طراحان این حوزه کمک می‌کند تا کیفیت بیشتری را برای هتل‌ها در نظر بگیرند، اشاره‌ کنیم.
فهرست عناوین مطلب:

دکوراسیون هتل شامل طراحی چیدمان برای چه بخش‌هایی می‌شود؟

شاید شما به‌عنوان مشتری هتل، تعداد ستاره‌های آن را دلیل بهتر بودن هتل تلقی نمایید. این موضوع تا حدودی درست است؛ اما در بازار پررقابت امروز، شاید دیگر ستاره‌ها تعیین‌کننده نباشند و دکوراسیون داخلی هتل و بخش‌هایی که برای راحتی و آسایش مشتری طراحی‌شده بتواند نظر مسافر را جلب نماید؛ به‌گونه‌ای که وی بخواهد در سفری دیگر نیز در همین هتل اقامت نماید. ما در ادامه به طراحی دکوراسیون داخلی هتل مانند لابی، راهروها، اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و.. پرداخته و خواهیم گفت که با رعایت چه اموری می‌توان سلیقه مخاطبان را در طراحی دکوراسیون هتل رعایت کرد.
  • طراحی دکوراسیون هتل در قسمت لابی

اولین مکانی که در هتل قدم به آن می‌گذارید، لابی هتل است. طراحان سعی می‌کنند این فضا را به لحاظ حالت چندمنظوره‌ای که دارد، به‌صورت بسیار چشم‌گیری طراحی کنند. لابی می‌تواند بخش انتظار هتل و یا مکانی برای برخوردهای اجتماعی و قرارهای کاری و… به شمار آید؛ بنابراین بهتر است در طراحی دکوراسیون لابی، فضا به‌صورت خلاقانه‌ای تقسیم شود و چیدمان مبل‌ها به‌گونه‌ای باشد که راحتی بیشتری برای مهمانان فراهم نماید. استفاده از سبک‌های خلاقانه و مدرن در طراحی دیوارها، سقف و همچنین استفاده از لوسترهای بزرگ و پرنور می‌تواند این محیط چندمنظوره را شیک‌تر کند.
  • بازنگری در طراحی دکوراسیون اتاق مهمان

هنگامی‌که وارد اتاق مهمان در هتل‌های مختلف می‌شوید، با ترکیبی از تخت‌های کلاسیک، یک میز و کمد برای آویزان کردن لباس‌ها مواجه می‌شوید. اما در طراحی دکوراسیون به شیوه‌های مدرن و آن‌چه که مدنظر طراحان امروزی است، این موارد دیگر کفایت نمی‌کند؛ چون همه این وسایل در خانه تمامی مسافران وجود دارد. بنابراین لازم است در فضای داخلی اتاق‌ها بخشی به‌عنوان دفتر کار، به‌خصوص برای مهمانان تجاری در نظر گرفته شود. استفاده از تلویزیون با پنل‌های زیبا و جذاب و هم‌چنین مبل‌های اضافی یا نورپردازی‌های خاص باقابلیت انفجار رنگ‌های شیک و خاص، در تناسب با رنگ دیوارها، پرده‌ها، گل‌آرایی و.. می‌تواند اتاق هتل را به فضایی منحصربه‌فرد برای مهمانان تبدیل کند.
طراحی داخلی هتل
  • ویژگی‌های خاص برای طراحی دکوراسیون حمام

شاید بسیاری از طراحان بر این باور باشند که وجود یک حمام با دوش و یا یک وان برای اتاق هتل کافی است. اما مسافران امروزی، امکاناتی بیش از آن می‌خواهند؛ بنابراین در حمام باید از اِلمان‌هایی مانند دوش‌های آبشاری، وان‌های بزرگ، روشویی‌های جداگانه، حوله‌های باکیفیت و شیک و همچنین وسایل تأمین زیبایی و… استفاده شود. علاوه بر همه این‌ها هتل‌های مدرن دارای مکانی به‌نام اسپا (SPA) هستند، که محل مناسبی برای ماساژ و آب‌درمانی به شمار آمده و از آب دریا، یا آب‌های معدنی برای این منظور استفاده می‌شود. از دیگر امکانات این هتل‌ها، می‌توان به طراحی مکان‌هایی برای ارائه خدمات پوست صورت و بدن و … اشاره کرد. به‌طوری‌که زیبایی دکوراسیون این مکان‌ها بتواند سفری خاطره‌انگیز را برای مسافران به ارمغان آورد.
  • نکات مهم در طراحی رستوران

در طراحی دکوراسیون هتل، طراحی رستوران و رعایت نکات زیبایی‌شناسی یکی از موارد مهم به شمار می‌آید. اگر شما هم موافقید که آشپزی یک هنر است و آشپزخانه به‌عنوان کارگاهی برای خلق این هنر به شمار می‌آید، پس می‌توان معتقد بود که رستوران می‌تواند نمایشگاهی برای ارائه این آثار هنری باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی هتل، آن‌هم در بخش رستوران، لازم است علاوه بر متراژ، انتخاب میز و صندلی‌ها، چیدمان و همچنین نورپردازی، رنگ‌های مناسب در نظر گرفته شود تا بتواند لحظات صرف صبحانه، ناهار و شام را برای مهمانان به یک زمان خاطره‌انگیز بدل نماید.
  • استفاده از فضاهای شخصی‌سازی شده

در طراحی دکوراسیون هتل‌های مدرن، طراحان تلاش کرده‌اند با ادغام امکاناتی مانند هتل پاپ‌آپ و هتل مدولار در یک هتل شیک و مدرن، مکان‌هایی شخصی‌سازی شده را نیز به مشتریان خود ارائه کنند. منظور از هتل پاپ‌آپ، مکان‌های قابل حمل است که می‌تواند برای برگزاری رویدادها و جشنواره‌های موسیقی و .. برپا شود.  همچنین استفاده از سیستم مدولار کمک می‌کند ضمن ایجاد خلاقیت، استفاده از طرح‌های نو و تازه با در نظر گرفتن رنگ‌های خاص، از المان‌های دکوراتیو نیز استفاده ‌شود تا فضاهای داخلی هتل به محیطی زیبا تبدیل شود.

چرا طراحی دکوراسیون داخلی هتل اهمیت دارد؟

اکنون که به قسمت‌های مهم هتل و طراحی داخلی آن‌ها اشاره کردیم، بهتر است بدانیم که چرا اصولا طراحی دکوراسیون در این مکان تا این اندازه مهم است؟ زیرا مهمانان جذب هتل‌هایی می‌شوند که از نظر زیبایی‌شناسی برای آن‌ها خاص‌تر بوده و با خواسته‌ها و دیدگاه‌هایشان مطابقت داشته باشد. با یک طراحی عالی می‌توانید مهمان‌های خاص و مهم را بارها و بارها در هتل خود ببینید، برند هتل خود را بشناسانید و در بین رقبا متمایز شوید.

 

چند نکته در طراحی دکوراسیون هتل که حائز اهمیت است

  •  روی طراحی داخلی تمرکز کنید.

طراحان باید در این زمان از خود بپرسند که مخاطبان اصلی ما در هتل چه افرادی هستند؟ این افراد به دنبال چه چیزی در هتل و برند ما هستند؟ و چگونه می‌توانیم آن‌چه را که مدنظر داریم از نظر بصری به شکلی جذاب ارائه کنیم؟ با تمرکز بر این سوالات می‌توان از انتخاب تم و رنگ‌ها گرفته تا چیدمان مبلمان و سایر آثار و المان‌های هنری، وسایل را به درستی انتخاب کرد.

  •  از علم روانشناسی برای انتخاب رنگ استفاده کنید

روان‌شناسی نقش مهمی در انتخاب رنگ‌های مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی هتل دارد. رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز سبب آرامش می‌شوند و برای اتاق‌خواب و حمام انتخاب مناسبی است. استفاده از المان‌هایی به رنگ زرد می‌تواند حس گفت‌وگو و برقراری ارتباط را تحریک کند. بنفش فضایی مجلل، لوکس و حسی خاص را به مخاطب القا می‌کند. به طورکل رنگ‌های روشن مطبوع‌ترند و موجب روشنی فضا و جادارتر نشان دادن آن می‌شوند، از سویی دیگر رنگ‌های تیره، احساس پیچیدگی را القا کرده در عین اینکه می‌توانند صمیمیت بیشتری را به وجود آورند.
  •  در انتخاب وسایل و المان‌ها به کارکرد آن‌ها توجه کنید

در طراحی دکوراسیون هتل نباید از وسایلی استفاده کرد که تنها جنبه زیبایی داشته و کارایی خاصی نداشته باشند؛ این مورد داخل اتاق‌ها بیشتر صدق می‌کند. بنابراین بهتر است وسایلی را برگزینید که استفاده از آن‌ها با راحتی همراه باشد؛ به‌عنوان مثال پیچیده بودن کارکرد دستگیره درها و شیرآلات و … اشتباه است. بخشی از لابی را برای رفت و آمد افراد باز بگذارید بخصوص افرادی که مشکلات حرکتی داشته و نیاز به استفاده از ویلچر دارند.

  •  از موقعیت جغرافیایی خود الهام بگیرید

با بهره‌گیری از المان‌های تاریخی و جغرافیایی در طراحی دکوراسیون هتل و با استفاده از عناصر معماری و مصالح ساختمانی، جامعه محلی، تاریخی و شهری خود را به مهمانان معرفی کنید.

  •  در طراحی اتاق‌های مهمان، آینده را در نظر بگیرید

با توجه به آن که طراحی دکوراسیون داخلی هتل نیاز به سرمایه زیادی دارد، بهتر است در انتخاب رنگ‌ها و وسایلی مانند ملحفه، دیوارها، کفپوش، وسایل حمام و مبلمان دقت نظر داشت تا برای مدتی طولانی نیاز به بازسازی و تعویض آن‌ها پیدا نکنید.

  •  فرهنگ کشورتان را در دکوراسیون هتل متجلی کنید

هتل شما باید این قابلیت را داشته باشد تا با مردمانی از جاهای مختلف ارتباط برقرار نماید. اگر فضایی برای به‌کارگیری هنر هنرمندان شهرتان در هتل وجود دارد، حتما از آن‌ها استفاده کنید تا به مهمانان فرصت دهد با مکان شما بیشتر آشنا شده و با هنرمندان و مشاغل محلی ارتباط برقرار کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل

  •  با محیط اطراف خود ارتباط بیشتری ایجاد کنید

استفاده از درب و پنجره‌های بزرگ در طراحی دکوراسیون هتل کمک می‌کند تا فضاهای داخلی و خارجی با هم ترکیب شوند؛ به‌عنوان مثال لابی‌هایی با فضای باز، می‌تواند طبیعت بیرون و یا نماهایی از شهر را به داخل هتل آورده و چشم‌اندازهای زیبایی ایجاد کند.

  •  نورپردازی را جدی بگیرید

این عنصر در دیزاین هتل اغلب نادیده گرفته می‌شود، غافل از آن که پیامدهای عملی بسیاری برای مهمانان و کارکنان دارد. نورپردازی زیبا سبب می‌شود مهمانان احساس شادابی و آرامش داشته باشند در حالی‌که خلاف آن می‌تواند استرس را افزایش دهد، بدون این‌که دلیل آن برای مهمان‌ها روشن باشد.

  •  طراحی فضاهای مرتبط به هم را منطقی انجام دهید

منظور از جمله بالا این است که طراحی فضاهایی مانند لابی، راهروها، آسانسور و اتاق‌ها و رستوران به گونه‌ای باشد که مهمانان احساس کنند این تغییر فضا حالتی منطقی دارد؛ یعنی دکوراسیون محیط نه‌چندان متفاوت و نه‌چندان شبیه هم و یکدست باشد. زیرا ممکن است این حالت سبب گم شدن مهمانان و گیج شدن آن‌ها شود، به طوری که نورپزدازی صحیح و یا استفاده از برخی علائم می‌تواند حرکت درست را به مهمانان نشان دهد.

  •  از متخصصان طراحی داخلی کمک بگیرید

در طراحی دکوراسیون داخلی هتل از جمله “خودم انجامش می‌دهم” استفاده نکنید. زیرا نکات تخصصی و مهمی وجود دارد که تنها طراحان دکوراسیون از آن سر در می‌آورند. طراحی را انتخاب کنید که برند شما و هم‌چنین موقعیت مکانی شما را به خوبی بشناسد. ایده‌هایتان را با وی در میان بگذارید تا در نهایت محیطی زیبا برای هتل شما فراهم شود.

میلانی ست

اگر مایلید در طراحی دکوراسیون هتل، خانه و یا فروشگاه خود تغییرات جدیدی را پدید آورید، شرکت میلانی ست به‌عنوان مرجع تخصصی دکوراسیون و چیدمان می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین طراحی را به شما ارائه نماید. برای دیدن محصولات مختلف و نمونه کارهای این مجموعه پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت این مجموعه به آدرس https://milaniset.com/  سر بزنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402