مشکل وای فای در ویندوز ۱۱ ؛ روش حل مشکلات وایفای در ویندوز 11

مشکل وای فای در ویندوز ۱۱
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کاربران ویندوز 10 که اخیراً به ویندوز 11 ارتقا داده اند با مشکلات زیادی روبرو هستند. اکنون گزارش‌هایی را می‌بینیم که بسیاری از کاربران با قطع مکرر وای فای در کامپیوترهای شخصی ویندوز 11 مواجه هستند. آیا شما هم به تازگی با مشکل وای فای در ویندوز ۱۱ مواجه هستید؟ در این مقاله همراه پلازا باشید تا 10 روش برای رفع مشکلات وایفای در ویندوز 11 را شرح دهیم.

برخی اوقات در ویندوز 11 ممکن است حتی زمانی که شبکه در محدوده قرار دارد، وای فای همچنان قطع شود و دوباره وصل نشود. اگر شما نیز با همین مشکلات وایفای در ویندوز 11 روبرو هستید و WiFi همچنان در رایانه ویندوز 11 شما قطع می‌شود، راهنمای ما را دنبال کنید تا فوراً آن را حل کنید. در اینجا روش‌های ابتدایی و پیشرفته را برای رفع مشکل وای فای ذکر کرده ایم. بنابراین با توجه به این نکته، بیایید وارد آموزش حل مشکل لیمیت شدن وای فای در ویندوز 11 شویم.

در ادامه می‌خوانید:

10 روش حل مشکل وای فای در ویندوز ۱۱ (2022)

در این آموزش، ما 10 روش مختلف را برای رفع مشکل قطع مکرر وای فای و روشن نشدن وای فای در ویندوز 11 آورده ایم. از راه حل‌های رایج مانند اطمینان از خاموش بودن حالت هواپیما گرفته تا روش‌های پیشرفته مانند به روز رسانی درایورها، همه چیز را در این راهنما برای حل ناپدید شدن وای فای در ویندوز ۱۱ اضافه کرده ایم.

1. حل مشکل وای فای در ویندوز ۱۱: حالت هواپیما را روشن/خاموش کنید

اگر وای فای همچنان در ویندوز 11 شما قطع می‌شود، راه حل آسان برای وصل نشدن لپ تاپ به وای فای در ویندوز 11 این است که حالت هواپیما را روشن کرده و دوباره خاموش کنید. تمام دستگاه‌های رادیویی دستگاه شما از جمله WiFi، بلوتوث و غیره را غیرفعال و سپس فعال می‌کند. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.

  • برای حل مشکل نبودن وای فای در ویندوز 11، میانبر صفحه کلید “Windows + A” را فشار دهید تا Action Center باز شود. در اینجا، روی دکمه «حالت هواپیما» یا «حالت پرواز» کلیک کنید.

مشکلات وایفای در ویندوز 11

  • پس از چند ثانیه، آن را خاموش کنید و بررسی کنید که آیا WiFi همچنان در رایانه ویندوز 11 شما قطع می‌شود یا خیر.

مشکلات وایفای در ویندوز 11

2. رمز وای فای را پاک کرده و دوباره به شبکه وای فای متصل شوید

یکی دیگر از راه‌های رفع مشکل قطع ارتباط وای‌فای در ویندوز 11، پاک کردن رمز شبکه وای‌فای و اتصال مجدد به آن است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پنجره Action Center را با فشار دادن “Windows + A” باز کنید و روی نماد فلش کنار WiFi کلیک کنید.

حل مشکل لیمیت شدن وای فای در ویندوز 11

  • در اینجا، روی شبکه WiFi که معمولاً به آن متصل هستید کلیک راست کرده و «Forget» را انتخاب کنید. این مرحله کامپیوتر ویندوز 11 شما را از شبکه وای فای جدا می‌کند.

وصل شدن به وای فای در ویندوز ۱۱

  • برای حل مشکلات وایفای در ویندوز 11، بعد از یکی دو دقیقه دوباره به همان شبکه وای فای متصل شده و رمز عبور را وارد کنید. حالا بررسی کنید که آیا وای فای همچنان قطع می‌شود یا خیر.

3. اتصال خودکار به شبکه WiFi ؛ وصل شدن به وای فای در ویندوز ۱۱

گاهی اوقات، حتی زمانی که شبکه WiFi در محدوده است، رایانه شخصی به WiFi متصل نمی‌شود زیرا تنظیمات اتصال خودکار خاموش است. برای اینکه رایانه شما به طور خودکار به شبکه WiFi متصل شود، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • پنجره Action Center را با فشار دادن میانبر “Windows + A” باز کنید. در اینجا، روی نماد “فلش” در کنار WiFi کلیک کنید.
  • اکنون روی شبکه کلیک راست کرده و “Properties” را باز کنید. این ویژگی‌های WiFi را در برنامه تنظیمات ویندوز باز می‌کند.

روشن نشدن وای فای در ویندوز 11

  • از صفحه تنظیمات WiFi، کادر انتخاب «Connect automatically when in range» را فعال کنید. اکنون ویندوز 11 شما به طور خودکار به شبکه WiFi شما متصل می‌شود.

ناپدید شدن وای فای در ویندوز ۱۱

4. حل مشکل وای فای در ویندوز ۱۱: شبکه WiFi را روی Private تنظیم کنید

اگر شبکه وای فای خانگی خود را روی “Public” تنظیم کرده اید، مجموعه دیگری از فایروال و تنظیمات شبکه اعمال می‌شود که ممکن است باعث ایجاد مشکل در ویندوز 11 شما شود. بنابراین، در اینجا نحوه اطمینان از خصوصی بودن اتصال وای فای و رفع مشکل قطع مکرر وای فای در ویندوز 11 آورده شده است.

  • از میانبر صفحه کلید “Windows + A” برای باز کردن Action Center استفاده کنید. حالا روی نماد فلش کنار وای فای کلیک کنید.
  • پس از آن، بر روی شبکه WiFi کلیک راست کرده و “Properties” را انتخاب کنید.
  • در قسمت خصوصیات WiFi در صفحه تنظیمات ویندوز، “Private” را به عنوان نوع شبکه خود انتخاب کنید. اکنون، بررسی کنید که آیا همچنان با مشکل قطع وای فای مواجه هستید یا خیر.

وصل نشدن لپ تاپ به وای فای در ویندوز 11

5. سرویس WLAN AutoConfig را فعال کنید

سرویس WLAN AutoConfig سرویسی است که همه چیز مربوط به WiFi (شبکه‌های بی‌ سیم) را در ویندوز 11 مدیریت می‌کند. اگر این سرویس روی غیرفعال یا خودکار (تأخیر افتاده) تنظیم شده باشد، ممکن است با مشکل قطع ارتباط WiFi در رایانه ویندوز 11 خود مواجه شوید. بنابراین در اینجا نحوه اطمینان از پیکربندی صحیح سرویس آمده است.

  • پنجره Run را با استفاده از میانبر صفحه کلید “Windows + R” باز کنید. Services.msc را تایپ کرده و Enter را بزنید. پنجره Services باز می شود.

نبودن وای فای در ویندوز 11

  • سپس به پایین بروید و به دنبال سرویس “WLAN AutoConfig” بگردید. برای باز کردن آن دوبار کلیک کنید. سپس نوع Startup را به “Automatic” تغییر دهید و روی “Start” کلیک کنید تا سرویس بلافاصله فعال شود. در نهایت بر روی OK کلیک کنید و کار تمام شد.

نحوه دانلود درایور وای فای ویندوز 11

اکنون می توانید رایانه را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل قطع وای فای در رایانه ویندوز 11 شما برطرف می‌شود یا خیر.

6. درایور وای فای را به روز کنید

اگر هیچ یک از روش‌های بالا مشکل را برطرف نکرد، باید درایور وای فای را در مرحله بعدی به روز کنید. احتمال زیادی وجود دارد که به دلیل ناسازگاری درایورها با مشکل قطع وای فای در ویندوز 11 مواجه شوید.  در اینجا نحوه دانلود درایور وای فای ویندوز 11 آمده است.

  • کلیدهای “Windows + X” را فشار دهید تا منوی سریع باز شود. در اینجا، “Device Manager” را باز کنید.
  • بعد، بخش “شبکه آداپتورها” را گسترش دهید، و آداپتور WiFi خود را پیدا خواهید کرد. روی آن کلیک راست کرده و «Update driver» را انتخاب کنید.

مشکل وای فای در ویندوز ۱۱

  • از اعلان پاپ آپی که ظاهر می‌شود، باید روی “Browse my computer for drivers” کلیک کنید.

مشکلات وایفای در ویندوز 11

  • پس از آن، بر روی “Let me pick from a list of drivers available on my computer” کلیک کنید.

حل مشکل لیمیت شدن وای فای در ویندوز 11

  • در نهایت درایور مناسب برای آداپتور وای فای خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، آداپتور وای فای من از Realtek است، بنابراین من Realtek را انتخاب کردم. اگر این ترفند برای شما کار نکرد، سایر درایورهای موجود در لیست را نیز امتحان کنید. در نهایت روی Next کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

وصل شدن به وای فای در ویندوز ۱۱

  • ویندوز 11 یک بار دیگر درایور وای فای را نصب می‌کند، و به احتمال زیاد مشکل قطع ارتباط وای فای در ویندوز 11 را برطرف می‌کند. پس از به روز رسانی درایور، مطمئن شوید که کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.
  • اگر حتی پس از نصب مجدد درایور همچنان با مشکل مشابه روبرو هستید، ادامه دهید و درایور WiFi را از طریق ابزار درایور شخص ثالث در ویندوز 11 به روز کنید. من پیشنهاد می‌کنم از IObit Driver Booster استفاده کنید که آخرین درایور را نصب می‌کند.
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
مشکلات ویندوز 11 | نحوه رفع باگ ها و ایرادات نسخه جدید ...
محمد علی‌محمدی10 آبان 1401 10:30
thumbnail
آموزش آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11 ؛ چگونه ویندوز 10 ...
تیم پلازا16 خرداد 1401 08:30

7. حل مشکل وای فای در ویندوز ۱۱: تنظیمات مدیریت انرژی WiFi را تنظیم کنید

ویندوز 11 گاهی اوقات برخی از سرویس‌های سیستم از جمله WiFi و بلوتوث را برای صرفه جویی در باتری به حالت خواب می‌برد. اگر وای فای همچنان در رایانه ویندوز 11 شما قطع می‌شود، ممکن است به تنظیمات مدیریت انرژی مربوط باشد. در اینجا نحوه تغییر آن آمده است.

همچنین بخوانید :
  • کلیدهای “Windows + X” را فشار دهید تا منوی پیوندهای سریع در رایانه ویندوز 11 شما باز شود. اکنون «Device Manager» را باز کنید.
  • در اینجا، بخش «Network adapters» را گسترش دهید، روی آداپتور WiFi کلیک راست کرده و «Properties» را از منوی زمینه انتخاب کنید.

روشن نشدن وای فای در ویندوز 11

  • پس از آن، به برگه «مدیریت انرژی» بروید و تیک «Allow the computer to off this device to save power» را بردارید. انجام این کار از خاموش کردن آداپتور وای فای ویندوز 11 برای صرفه جویی در باتری جلوگیری می‌کند. بر روی “OK” کلیک کنید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. اکنون بررسی کنید که آیا مشکل قطع وای فای ویندوز 11 برطرف شده است یا خیر.

8. تنظیمات Power Plan  را تغییر دهید

همچنین اگر همچنان با مشکل قطع وای فای در ویندوز 11 مواجه هستید، می‌توانید تنظیمات طرح برق را تغییر دهید. این به رایانه شما امکان می‌دهد حداکثر عملکرد را برای آداپتور WiFi ارائه دهد. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید.

  • ابتدا یکبار کلید Windows را فشار داده و عبارت Power plan را تایپ کنید. اکنون از نتایج جستجو روی «Edit Power plan» کلیک کنید و مستقیماً به کنترل پنل هدایت خواهید شد.
  • سپس، بر روی “Change advanced power settings” کلیک کنید.

ناپدید شدن وای فای در ویندوز ۱۱

  • از پنجره پاپ آپی که اکنون بر روی صفحه نمایش شما باز می‌شود، “تنظیمات آداپتور بی سیم” را گسترش دهید و تنظیمات را به “Maximum Performance” برای هر دو حالت – در باتری و در حالی که به شارژر متصل هستید، تغییر دهید. برای تایید تغییرات روی Apply -> OK کلیک کنید.

وصل نشدن لپ تاپ به وای فای در ویندوز 11

  • اکنون رایانه شخصی ویندوز 11 خود را مجدداً راه اندازی کنید.

9. حل مشکل وای فای در ویندوز ۱۱: تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید

اگر به نظر می‌رسد هیچ روشی تا کنون کار نکرده است، باید تنظیمات شبکه را در رایانه شخصی ویندوز 11 خود بازنشانی کنید. این روش تمام پیکربندی‌ها، خط‌مشی‌ها و حافظه پنهان قدیمی را پاک و تمدید می‌کند. شاید این ساده ترین راه حل برای رفع مشکل قطع وای فای در ویندوز 11 باشد.

  • از میانبر “Windows + I” برای باز کردن تنظیمات ویندوز استفاده کنید. پس از آن، از نوار کناری سمت چپ به بخش «شبکه و اینترنت» بروید و به پایین بروید. در اینجا، روی “تنظیمات شبکه پیشرفته” کلیک کنید.
  • در مرحله بعد، روی “تنظیم مجدد شبکه” کلیک کنید.

نبودن وای فای در ویندوز 11

  • در نهایت در صفحه بعد بر روی “Reset now” کلیک کنید. با انجام این کار، درایورهای شبکه شما مجدداً نصب می‌شود و تنظیمات اینترنت به نسخه کارخانه دوباره پیکربندی می‌شود.
  • پس از آن، کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا همچنان با مشکل قطع مکرر وای فای در رایانه شخصی ویندوز 11 خود مواجه هستید یا خیر.
  • اگر مشکل حل نشد، یک بار کلید Windows را فشار دهید و عبارت cmd را تایپ کنید. اکنون روی Run as administrator در سمت راست کلیک کنید تا Command Prompt باز شود.

نحوه دانلود درایور وای فای ویندوز 11

  • برای حل مشکلات وایفای در ویندوز 11، در پنجره Command Prompt دستورات زیر را یکی یکی اجرا کنید. پس از آن، رایانه شخصی ویندوز 11 خود را مجددا راه اندازی کنید و وای فای شما باید این بار به رایانه شخصی شما متصل بماند.

reset netsh winsock

ipconfig /release

ipconfig /renew

ipconfig /flushdns

10. Network Troubleshooter را اجرا کنید ؛ مشکلات وایفای در ویندوز 11

در نهایت، اگر به نظر می‌رسد هیچ چیز دیگری کار نمی‌کند، عیب یاب اینترنت را اجرا کنید و به ویندوز 11 اجازه دهید تا مشکل قطع وای فای را در رایانه شما پیدا و برطرف کند. خیلی خوب کار می‌کند و اکثر اصلاحاتی را که در بالا ارائه کرده‌ایم خودکار انجام می‌دهد. به عنوان آخرین راه حل، باید این راه حل را امتحان کنید.

  • برای حل مشکلات وایفای در ویندوز 11، ابتدا یکبار کلید Windows را فشار داده و عبارت Troubleshoot را تایپ کنید. پس از آن، “Troubleshoot settings” را باز کنید.
  • در مرحله بعد، در پنجره تنظیمات بر روی “Other trouble-shooters” کلیک کنید.

مشکل وای فای در ویندوز ۱۱

  • سپس روی Run در کنار «Internet Connections» کلیک کنید تا عیب یاب شبکه در ویندوز 11 اجرا شود.
  • دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید و به چند سؤال پاسخ دهید، و ویندوز 11 سعی می‌کند مشکل قطع وای فای را در رایانه شما برطرف کند.
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
سیستم عامل مایکروسافت ویندوز 11 | پنجره ای جدیدتر و ...
محمد علی‌محمدی13 آبان 1400 15:00
thumbnail
دانلود مستقیم و آموزش قدم به قدم نصب ویندوز ۱۱ به همراه ...
محمد علی‌محمدی06 آبان 1400 12:00

کلام آخر

اگر با افت سیگنال و قطع مکرر مواجه هستید، این 10 روش بهترین راه است که می‌توانید برای رفع مشکل وای فای در ویندوز ۱۱ استفاده کنید. اگر وای‌فای اصلاً در رایانه شخصی ویندوز 11 شما نمایش داده نمی‌شود، برای رفع جزئیات بیشتر، آموزش ما را دنبال کنید. و اگر سؤالی دارید، در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید و ما سعی خواهیم کرد به شما کمک کنیم تا تمام مشکلات مربوط به شبکه را حل کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402