روش های حل مشکل آپدیت ناقص ویندوز 10

آپدیت ناقص ویندوز 10
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا می‌خواهید بفهمید چگونه آپدیت ناقص ویندوز 10 را تعمیر کنید؟ در بیشتر مواقع، آپدیت ویندوز 10 به راحتی انجام می‌شود و بدون نیاز به هیچ گونه کمکی از ما کاربران، مواردی را که باید به روز شوند، به روز می‌کند. اما گاهی اوقات، یکی از آن به روز رسانی‌ها گیر می‌کند. در اینجا راه حل کامل نشدن آپدیت ویندوز 10 را می‌خوانید.

اگرچه راه اندازی ویندوز 11 توسط مایکروسافت نمونه دیگری از این است که چگونه این شرکت تلاش می‌کند تا روند به روز رسانی‌ها را تا حد امکان بدون دردسر ادامه دهد، اما نصب به روز رسانی‌ها همیشه آنطور که می‌خواهیم بدون مشکل اجرا نمی‌شود. همانطور که گفته شد، حتی زمانی که همه چیز گیر می‌کند، تقریبا همیشه یک راه حل وجود دارد. در ادامه با حل مشکل نصب ناقص به روز رسانی ویندوز 10 همراه پلازا باشید.

در ادامه خواهید خواند:

حل مشکل آپدیت ناقص ویندوز 10

اگرچه ما عمدتاً به ویندوز 10 نگاه می‌کنیم، اما بسیاری از نکات و ترفندها را خواهید یافت که به همان اندازه برای نسخه‌های قدیمی ویندوز قابل اجرا هستند. بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا چند راه عالی وجود دارد که می‌توانید مشکل بروزرسانی ناقص ویندوز 10 را برطرف کنید.

1. مطمئن شوید که به روز رسانی‌ها واقعا گیر کرده اند

اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که تداخل با به روز رسانی‌هایی که در واقع گیر نکرده اند، می‌تواند باعث ایجاد انبوهی از مشکلات شود، بنابراین باید مطمئن شوید که آن‌ها واقعاً گیر کرده اند.

کامل نشدن آپدیت ویندوز 10

اگر وقت و حوصله دارید، توصیه می‌کنیم چند ساعت صبر کنید. ممکن است افراطی به نظر برسد، اما شما نباید در این فرآیندهای اساسی دخالت کنید، مگر اینکه واقعا مجبور باشید. اگر بعد از چند ساعت صبر، آپدیت انجام نشد، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

2. سیستم را خاموش و دوباره روشن کنید

آیا می‌دانید چرا ریستارت کردن، یک کلیشه برای پشتیبانی از فناوری اطلاعات است؟ زیرا وقتی صحبت از رفع سریع به روز رسانی گیر کرده ویندوز می‌شود، ریستارت کردن، اغلب کار می‌کند. هیچ ترفند جادویی برای این وجود ندارد. این کار به سادگی حافظه موقت رایانه شما (شامل فایل‌ها یا فرآیندهای متوقف شده) را پاک می‌کند و به ویندوز اجازه می‌دهد دوباره از ابتدا شروع شود.

اگر به‌ روز رسانی‌های شما در پس زمینه گیر کرده و همچنان به ویندوز دسترسی دارید، می‌توانید به طور عادی راه‌اندازی مجدد کنید. اگر قبل یا بعد از بارگیری سیستم عامل گیر کرده باشند، باید دکمه پاور را نگه دارید و یک هارد ریست انجام دهید. این خود می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین مطمئن شوید که به روز رسانی‌های شما قطعاً اصلاً پیشرفت نمی‌کنند.

3. ابزار Windows Update را بررسی کنید

در ویندوز 10 می‌توانید صفحه Windows Update را با راه‌اندازی برنامه تنظیمات از منوی استارت و کلیک بر روی Update & Security پیدا کنید. اگر مشکلی وجود دارد و ویندوز می‌داند که چیست، باید جزئیات را در اینجا بیابید. گاهی اوقات فقط پیامی دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید در زمان دیگری دوباره به روز رسانی را امتحان کنید.

نصب ناقص به روز رسانی ویندوز 10

اگر روی Advanced options و سپس View your update history کلیک کنید، می‌توانید به روز رسانی‌های اخیراً نصب شده را ببینید که موفقیت آمیز بوده‌اند، و برخی یا همه آن‌ها را حذف نصب کنید. این می‌تواند یک گزینه عیب یابی مفید باشد. ویندوز 10 در واقع روند به روز رسانی را ساده کرده است، بنابراین باید خطاهای کمتری را مشاهده کنید.

4. برنامه Troubleshooterمایکروسافت را اجرا کنید

مایکروسافت می‌داند که فرآیند به روزرسانی می‌تواند هر چند وقت یک بار مشکلاتی را ایجاد کند، به همین دلیل است که یک برنامه عیب یابی به طور خاص برای کمک به شما برای رفع مشکل به‌روزرسانی ویندوز ایجاد کرده است. کنترل پنل قدیمی را برای troubleshooter جستجو کنید، سپس Fix problems with Windows Update را از لیست روی صفحه انتخاب کنید.

این باید در ویندوز 7 و 8 نیز موجود باشد، اما در غیر این صورت، می‌توانید آن را در وب سایت مایکروسافت نیز دریافت کنید.

5. ویندوز را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید

حالت ایمن مانند راه اندازی مجدد با امکانات اضافی است. فقط برنامه‌ها و کدهای بسیار ابتدایی که ویندوز برای اجرا نیاز دارد در حافظه بارگذاری می‌شوند، بنابراین احتمال تداخل یک فایل سرکش و آسیب دیده با به روز رسانی کمتر است. در ویندوز 10، کلید Shift را نگه دارید و سپس از صفحه ورود به سیستم ویندوز، Power و Restart را انتخاب کنید.

ناقص ماندن آپدیت ویندوز ۱۰

در صفحه بعدی می‌بینید که Troubleshoot، Advanced Options، Startup Settings و Restart را می‌بینید، و سپس باید گزینه Safe Mode ظاهر شود: اگر می‌توانید دوباره فرآیند به‌روزرسانی را اجرا کنید.

6. با System Restore به گذشته برگردید

بازیابی سیستم برای بسیاری از سال‌ها برای حل مشکلات ویندوز مفید بوده است، اما اتفاقاً به خوبی در ویندوز 10 پنهان شده است. به Control Panel، System، System Protection بروید و سپس روی System Restore کلیک کنید. از طریق ویزارد بروید، سپس Show more restore points را انتخاب کنید تا همه گزینه‌های موجود خود را ببینید.

زمان و تاریخ را انتخاب کنید، سپس ویزارد را تکمیل کنید تا به نحوه پیکربندی ویندوز در آن نقطه بازگردید. این فرآیند بر فایل‌ها یا برنامه‌های شخصی شما تأثیری نمی‌گذارد، اما بسته به نحوه تنظیم اولیه ویندوز ممکن است در دسترس شما نباشد.

7. کش فایل Windows Update را حذف کنید

اگر عیب‌یاب خود ویندوز کار نمی‌کند (مرحله 4)، می‌توانید همین فرآیند را خودتان به صورت دستی انجام دهید: سرویس Windows Update را متوقف کنید، فایل‌های موقت ایجاد شده را حذف کنید، سپس Windows Update را دوباره شروع کنید. این کمی بیشتر درگیری دارد، اما انجام آن دشوار نیست.

ابتدا ویندوز را به حالت Safe Mode راه اندازی کنید (مرحله ۵ را ببینید)، سپس به خط فرمان، دسترسی پیدا کنید: روی منوی Start کلیک راست کنید، Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید و یک کادر متنی ظاهر می‌شود. “net stop wuauserv” را تایپ کنید و Enter را بزنید، سپس “net stop bits” را تایپ کنید و دوباره Enter را بزنید.

بروزرسانی ناقص ویندوز 10

سپس به پوشه C:\ Windows\ SoftwareDistribution بروید و هر چیزی را که در آن پیدا می‌کنید حذف کنید. شما با انجام این کار چیزی را خراب نمی‌کنید، این‌ها فقط فایل‌های موقتی هستند که ویندوز ایجاد می‌کند و Windows Update دوباره آن‌ها را از ابتدا ایجاد می‌کند.

پس از انجام این کار، به پنجره خط فرمان خود برگردید و عبارت net start wuauserv را بنویسید و اینتر بزنید. سپس net start bits را تایپ کنید تا Windows Update و خدمات پس زمینه مرتبط با آن دوباره راه اندازی و اجرا شوند. امیدوارم این ترفند برای حل مشکل گیر کردن آپدیت ویندوز ۱۰ کافی باشد.

8. یک اسکن کامل ویروس را راه اندازی کنید

یکی از دلایل آپدیت ناقص ویندوز 10 این است که یک ویروس یا نوعی نرم‌افزار جاسوسی آن را مسدود می‌کند. برنامه‌های مخربی مانند این اغلب می‌توانند توسط به روز رسانی‌های امنیتی ویندوز از بین بروند، به همین دلیل است که سعی می‌کنند آخرین آپدیت‌ها را متوقف کنند.

برای حل مشکل آپدیت ناقص ویندوز 10، با استفاده از هر نرم افزار امنیتی که نصب کرده اید، یک اسکن کامل ویروس را اجرا کنید. اگر فکر می‌کنید نرم افزار آنتی ویروس شما نیز به خطر افتاده است، می‌توانید برخی از اسکنرهای درخواستی از مایکروسافت یا اسکنر دکتر وب را دانلود کنید.

9. یک ریست کامل ویندوز را اجرا کنید

بازیابی فایل‌های کلیدی ویندوز و گزینه‌های سیستم عامل بسیار ساده تر از گذشته است، و تنظیم مجدد ویندوز 10 اساساً به معنای برگرداندن همه فایل‌های سیستم به حالت کارخانه‌ای، بدون دست زدن به فایل‌های شخصی شما در طول مسیر است.

حل مشکل گیر کردن آپدیت ویندوز ۱۰

می‌توانید این گزینه را از طریق برگه بازیابی در صفحه به روز رسانی و امنیت در برنامه تنظیمات پیدا کنید. توجه داشته باشید که برنامه‌های شخص ثالث نیز حذف خواهند شد، بنابراین نیاز به نصب مجدد دارند. ویندوز 8 هر دو گزینه “Refresh” و “Reset” را ارائه می‌دهد، در حالی که در ویندوز 7 گزینه تنظیم مجدد معمولاً توسط سازنده رایانه شخصی ارائه شده است.

جمع بندی

معمولاً ناقص ماندن آپدیت ویندوز ۱۰ نتیجه یک درگیری نرم افزاری یا یک مشکل از قبل موجود است که حتی بهترین لپ تاپ‌های ویندوزی می‌توانند هر از چند گاهی این مشکلات را تجربه کنند. اگر از طرفداران بهترین مک بوک‌ها هستید و ویندوز را روی یکی از آن‌ها نصب کرده‌اید، ممکن است هر از چند گاهی به روز رسانی‌های شما گیر کند. در اینجا روش‌های حل مشکل آپدیت ناقص ویندوز 10، ذکر شد. نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402