معرفی فیلم هندی Vikram 2022 ؛ خلاصه داستان، معرفی بازیگران، نظرات منتقدان

فیلم سینمایی هندی Vikram 2022
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم هندی Vikram 2022، پرفروش‌ترین فیلم زبان تامیل سال، با تهیه کنندگی شرکت راج کمال فیلمز اینترنشنال که متعلق به کمال حسن، سیاستمدار و هنرمند هندی است، ساخته شده. ستاره‌های این فیلم، کمال حسن، فهد فاضل و ویجی ستوپاتی هستند. با معرفی فیلم هندی ویکرام ۲۰۲۲ همراه پلازا باشید.

زبان تامیل یکی از زبان‌های رسمی هند است که ریشه غیرسانسکریت دارد. این زبان کلاسیک هندی در منطقه جنوبی هند و سریلانکا و سنگاپور استفاده می‌شود و فیلم هندی ویکرام ۲۰۲۲ نیز به همین زبان ساخته شده است. این فیلم، درواقع، اقتباسی است از فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۸۶ و همچنین جهان سینمایی فیلم Kaithi (2019) را نیز مورد استفاده قرار داده است. به علاوه، در این فیلم، ریمیکسی از آهنگ تم فیلم سال ۱۹۸۶ نیز به کار رفته است.

فیلم هندی Vikram 2022  فیلمی است در ژانر اکشن مهیج که با نویسندگی و کارگردانی لوکش کاناگاراج، ساخته شده است. این اثر با فروش ناخالص ۴۴۲٫۴۵ کرور (۵۵ میلیون دلار آمریکا) به پردرآمدترین فیلم تامیل سال و چهارمین فیلم پردرآمد تامیل در تمام دوران‌ها تبدیل شده و عموماً نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرده است. منتقدان، سبک روایت فیلم، سکانس‌های اکشن، جنبه‌های فنی و اجراهای بازیگران (به ویژه ‌کمال حسن، فهده فسیل و ویجی ستوپاتی) را ستوده‌اند.

از قسمت زیر می‌توانید تریلر فیلم هندی Vikram 2022 را مشاهده کنید که با ساختار کلی فیلم و سیر حوادث آن بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب

دانلود فیلم هندی ویکرام ۲۰۲۲

برای دانلود فیلم سینمایی هندی Vikram 2022 با زیرنویس چسبیده کافی است کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی لینک‌های زیر کلیک کنید تا فیلم دانلود شود. مدت زمان فیلم سینمایی هندی Vikram 2022 نسبتا طولانی و 174 دقیقه است.

داستان فیلم هندی ویکرام ۲۰۲۲

در این قسمت از مقاله، در جریان خلاصه فیلم هندی ویکرام ۲۰۲۲ قرار می‌گیرید. به بازپرس ویژه، پرونده‌ای در مورد قتل‌های سریالی برای رسیدگی محول می‌شود، جوخه عملیات سیاه به رهبری مامور ویکرام، به دنبال دستگیری سندیکای مواد مخدری به نام Vetti Vagaiyara، به رهبری ساندانام، هستند، اما متوجه می‌شوند که پرونده آنطور که به نظر می‌رسد، نیست و رفتن به این مسیر، تنها به جنگی بین همه افراد درگیر در آن ختم می‌شود.

فیلم هندی Vikram 2022

بازیگران فیلم هندی ویکرام ۲۰۲۲

فیلمبرداری فیلم هندی Vikram 2022 در ژوئیه ۲۰۲۱ آغاز شد و در فوریه ۲۰۲۲ با فیلمبرداری در سراسر مناطق تامیل نادو از جمله کارایکودی، چنای، پوندیچری، و کویمباتور به پایان رسید. ویکرام در ۳ ژوئن ۲۰۲۲ (۱۳ خرداد ۱۴۰۱) منتشر شد. مصادف با تولد ۶۶ سالگی این بازیگر، ۷ نوامبر ۲۰۲۰، سازندگان از تیزر عنوان فیلم رونمایی کردند که در آن، با حضور کمال حسن، عنوان فیلم فاش شد که ویکرام است، نام فیلم قبلی به همین نام با بازی این بازیگر که در سال ۱۹۸۶ منتشر شد.

پس از تعهدات کمال حسن در جریان انتخابات مجلس قانون‌گذاری تامیل نادو در در 7 آوریل سال 2021 (18 فروردین 1400)، پستی توسط لوکش کاناگاراج از طریق دسته‌های رسانه‌های اجتماعی‌اش به اشتراک گذاشته شد، او پیش‌بینی  می‌کرد که کار پیش تولید فیلم هندی Vikram 2022 آغاز شده است. حسن پس از نتایج انتخابات تصمیم به شروع ساخت فیلم گرفت و از آنجا که در حوزه انتخابیه کویمباتور جنوبی به رقابت می‌پرداخت، از لوکش خواست که تغییراتی در فیلمنامه ایجاد کند که این تصمیم، به دلیل همه‌گیر بودن کووید 19 به تأخیر افتاد.

همچنین بخوانید :

گفته شد که کمال حسن نقش یک افسر بازنشسته پلیس را در فیلم هندی Vikram 2022 بازی می‌کند. سپس گزارش شد که او با ریش ضخیمی در فیلم حضور دارد. برای بخش‌های فلاش بک، لوکش کاناگاراج اعلام کرد که از فناوری پیری‌زدایی برای فیلم استفاده می‌کند. فیلمبرداری کامل سکانس فلاش بک، حدود 10 کرور برای فیلم هزینه برداشته است. کمال حسن به دلیل موفقیت این فیلم، در مصاحبه‌ای با پینک ویلا بیان کرد که به احتمال زیاد، دنباله‌ای بر ویکرام ساخته خواهد شد که بخشی از جهان سینمایی لوکش (LCU) خواهد بود.

در ادامه معرفی فیلم سینمایی هندی Vikram 2022، با ستاره‌های آن، بیشتر آشنا می‌شویم.

کمال حسن در نقش فرمانده آرون کومار ویکرام

بازیگران فیلم هندی ویکرام ۲۰۲۲

کمال حسن متولد 7 نوامبر 1954 (26 آبان 1333) بازیگر، کارگردان، رقصنده، نویسنده، ترانه سرا، خواننده پخش، طراح رقص، فیلمنامه نویس، گریمور و سیاستمدار هندی است که عمدتاً در سینمای تامیل کار می‌کند. پدراو، دی سرینیواسان، وکیل و مبارز آزادی بود و راجالکشمی، مادرش، خانه دار بود.

او در شش سالگی برای اولین فیلمش Kalathur Kannamma جایزه ملی مدال طلای رئیس جمهور را برای بهترین بازیگر نقش اول مرد کودک به دست آورد. هفت فیلم او از کشور هند به جوایز اسکار بهترین فیلم خارجی زبان ارائه شد که بیشترین تعداد فیلم‌هایی است که تا به حال بازیگری هندی در این رقابت‌ها داشته است.

او در سال 2013 در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی برنده جایزه دستاورد مادام العمر شد. کمال حسن در مجموع، بیش از 116 جایزه را از آن خود کرده است، از جمله: برنده 4 جایزه ملی فیلم و 20 جایزه Filmfare شده است. وی آخرین باری که برنده این جایزه شد، در سال 2020 نامه‌ای به انجمن هیئت مدیره این جایزه نوشت و درخواست کرد که بیشتر به او جایزه ندهند و به جای او، به استعدادهای جوان جایزه بدهند و آن‌ها هم این درخواست را پذیرفتند.

شرکت تولیدی او، به نام رائج کمال فیلمز اینترنشنال، چند فیلم از او را ساخته است. کمال حسن از پیشگامان معرفی بسیاری از فناوری‌ها و لوازم آرایشی جدید در صنعت فیلم‌سازی هند است. حسن به خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌اش، اولین جایزه ملی آبراهام کور را در سال 2004 دریافت کرد. او سفیر پروژه رویداد هریداراگام 2010 بود که با هدف جمع‌آوری بودجه‌ای را برای پرورشگاه کودکان مبتلا به اچ آی وی/ایدز راه‌اندازی شد. حسن در سپتامبر 2010 یک صندوق امداد کودکان سرطان راه اندازی کرد.

کمال حسن توسط نارندرا مودی نخست وزیر وقت هند، برای مأموریت سواچ بهارات نامزد شد. او در 21 فوریه 2018 به طور رسمی حزب سیاسی خود به نام Makkal Needhi Maiam (مرکز عدالت مردم) را راه اندازی کرده است. امارات متحده عربی به کمال حسن، ویزای طلایی اهدا کرده است.

ویجی ستوپاتی در نقش ساندهنام، رهبر باند مواد مخدر وتی وگایارا

بازیگران فیلم هندی ویکرام ۲۰۲۲

ویجایا گوروناتا ستوپاتی کالیموتئو (Vijaya Gurunatha Sethupathi Kalimuthu,) متولد 16 ژانویه 1978 (26 دی 1356) که با نام حرفه‌ای ویجی ستوپاتی شناخته می‌شود، بازیگر و تهیه‌کننده هندی است که عمدتاً در فیلم‌های تامیل کار می‌کند.

او پس از یک دوره حسابداری، حرفه بازیگری را به طور جدی شروع کرد. او بیش از پنج سال نقش‌های حمایتی جزئی را بر عهده داشت. اولین نقش اصلی او در Thenmerku Paruvakaatru (2010) از سینو راماسامی بود. وی سپس در نقش منفی در Sundarapandian (2012) ظاهر شد. حضور در فیلم‌‌های: ترسناک Pizza (2012)، کمدی سیاه Naduvula Konjam Pakkatha Kaanom (2012) و فیلم Super Deluxe (2019) باعث شد که او به شهرت برسد.

در کارنامه کاری این بازیگر 18 جایزه مختلف دیده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: جایزه ملی فیلم برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم Super Deluxe و جایزه بهترین بازیگر Filmfare برای فیلم 96 که هر دو در سال 2019 بوده است.

فهد فاضل در نقش مامور عمار، فرمانده جوخه عملیات سیاه

فیلم هندی ویکرام ۲۰۲۲

فهد فاضل (Fahadh Faasil) متولد 8 اوت 1982 (17 مرداد 1361) بازیگر و تهیه کننده فیلم هندی است که عمدتاً در فیلم‌های مالایالام به همراه تعداد انگشت شماری از فیلم‌های تامیل و تلوگو کار می‌کند. او در بیش از 50 فیلم بازی کرده و جوایز متعددی از جمله جایزه ملی فیلم، چهار جایزه فیلم ایالتی کرالا و سه جایزه فیلم کرایه جنوبی را دریافت کرده است .

فهد پسر فیلمساز فاضل، کار سینمایی خود را از 19 سالگی با بازی در نقش اول فیلم رمانتیک پدرش Kaiyethum Doorath در سال ۲۰۰۲ آغاز کرد که با شکست انتقادی و تجاری همراه بود. فهد پس از یک دوری 7 ساله، با فیلم آنتولوژی Kerala Cafe (2009) و فیلم کوتاه Mrityunjayam به دنیای فیلم بازگشت.

او به خاطر ایفای نقش آرجون در فیلم مهیج Chaappa Kurishu (2011) مشهور شد. او اولین جایزه Filmfare بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خاطر ایفای نقش در 22 Female Kottayam به دست آورد. اجرای او در درام جنایی Thondimuthalum Driksakshiyum (2017) باعث شد که جایزه ملی فیلم بهترین بازیگر مرد و سومین جایزه Filmfare خود را بگیرد.

فیلم کمدی درام Maheshinte Prathikaaram (2016)، درام مهیج Take Off (2017)، فیلم کمدی Njan Prakashan (2018)، درام جنایی Joji (2021) و فیلم سینمایی هندی Vikram 2022 از دیگر نقش‌آفرینی‌های مهم فهد فاصل هستند. او دارای شرکتی در زمینه تولید سرگرمی دیجیتال و خانه تولید فیلم به نام استودیوهای بهاوانا است که آن را با دیلیش پوتان و سیام پوشکاران شریک است.

تعدادی دیگر از بازیگران پرتعداد این فیلم به همراه نقشی که بر عهده داشته‌اند، در ادامه معرفی شده‌اند:

  • ناراین (Narain) در نقش بازرس بجوی
  • کالیداس جایارام (Kalidas Jayaram) در نقش ACP Prabhanjan، از اداره کنترل مواد مخدر، پسر ویکرام
  • سانتانا بهاراتی (Santhana Bharathi) در نقش مامور آپلیاپان، پسر ویکرام
  • الانگو کوماراول (Elango Kumaravel) در نقش مامور لارنس
  • پمبان وینود جوزه (Chemban Vinod Jose) در نقش رئیس پلیس جوزه
  • هریش پرادی (Hareesh Peradi) در نقش استفان راج
  • گایاتری شانکار (Gayathrie Shankar) در نقش گایاتری عمار، همسر عمار
  • سواتیشتا کریشنان (Swathishta Krishnan) در نقش همسر پرابهانجان و شوهر دختر ویکرام
  • دارسان (Dharsan) در نقش ویکرام جونیور، نوه ویکرام
  • گوتام سونداراراجان (Gowtham Sundararajan) در نقش وراپندیان
  • رامش تیلیک (Ramesh Thilak) در نقش الانگو، یکی از اعضای وتی وگایاررا
  • جی ماریموتو ( Marimuthu) در نقش کمیسر پلیس ناگراج
  • آرلدوس (Aruldoss) در نقش رودرا پراتاپ
  • مینا نادهینی (Myna Nandhini) در نقش همسر سوم سانتانام
  • ماهشواری چاناکیان (Maheshwari Chanakyan) در نقش همسر اول سانتانام
  • شیوانی نارایانان (Shivani Narayanan) در نقش همسر دوم سانتانام

نقد و بررسی فیلم هندی ویکرام ۲۰۲۲

فیلم سینمایی هندی Vikram 2022

نمره IMDb این فیلم از سوی تماشاگران عادی این فیلم در سایت IMDb برابر با 8.4 از 10 ثبت شده که امتیاز خیلی خوبی است. در سایت سینمایی راتن تومیتوز، 50 درصد منتقدان نسبت به این فیلم نظر مساعدی داشته‌اند. در ادامه نظر تعدادی از منتقدان سایت راتن تومیتوز را درباره این فیلم با هم می‌خوانیم:

کارلا هی از Culture Mix / رای منفی

این فیلم تقریباً سه ساعت طول می‌کشد، ویکرام بیش از حد مورد استقبال قرار می‌گیرد، زیرا بیشتر به یک آشفتگی پیچیده از حفره‌های داستانی و صحنه‌های اکشن دور از ذهن تبدیل می‌شود. بزرگ‌ترین “پرده‌برداری از رمز و راز” فیلم هیچ شگفتی واقعی در خود ندارد.

ویشال منون از Film Companion / رای منفی

ویکرام به عصای زیر بغل صد فیلم از قبل و حداقل چند فیلم از آینده نیاز دارد که شما را از توخالی و پوچ بودن لحظه‌ای که در واقع روی پرده پخش می‌شود، منحرف کند.

هاریهاران کریشنان از Film Companion / رای منفی

فیلمنامه لوکش کاناگاراج مملو از ده‌ها شخصیت در موقعیت‌های مختلف است و سرعت ویرایش سریع فیلومین راج به ما اجازه نمی‌دهد حتی متوجه شویم این فیلم چه دیدگاهی دارد.

هاریچاران پوریپدی از Hindustan Times / رای مثبت

فیلم کمال حسن آغاز بزرگ‌ترین فرنچایز سینمای تامیل است. فهد فاضل و ویجی ستوپاتی با اجرای قوی حضور خود را کاملا ملموس می‌کنند.

اسکرول استاف از Scroll.in / رای مثبت

بازگشت کمال حسن، درواقع، هجومی از جریان آدرنالین است…

ام سوگنانت از The Times of India / رای منفی

هنگامی که راز قابل حدس زدنی که پیرامون کارنان در فیلم وجود دارد، حل می‌شود، روایت نسبتاً مستقیم و بدون پیچیدگی و کشش لازم خواهد بود.

فیلم هندی Vikram 2022

مانجو کومار آر از The Indian Express / رای مثبت

کمال حسن، ستاره تامیل، پس از چهار سال وقفه، به عرصه سرگرمی‌های بزرگ بازگشته است. در حالی که او به عنوان مجری تلویزیون و رهبر یک حزب سیاسی به طورعلنی فعال بود، نمی‌توانست بازگشتی بهتر از این از ویکرام بخواهد.

سیبال چاترجی از NDTV / رای مثبت

کمال حسن فوق‌العاده است. ویجی ستوپاتی جنایتکاری تندخو را کشف می‌کند که قلب متزلزل و ذهن فریبنده‌اش، او را به سمت مسیرهای شگفت‌انگیزی سوق می‌دهد.

جی هورتادو از Austin Chronicle / رای مثبت

ویکرام فیلمی است کاملا اکشن که حتی سرسخت‌ترین طرفداران اکشن را هم می‌تواند راضی کند. این اثر با ظاهری کشنده، پس‌زمینه‌ای باورنکردنی و فوق‌العاده از آنی‌رود راویچاندار و برخی شگفتی‌های غیرمنتظره و بسیار سرگرم‌کننده در سراسر فیلم، قطعاً در میان بهترین فیلم‌های تامیلی سال قرار دارد.

جیمی کیج از Jimmy Cage Movie Reviews (YouTube) / رای منفی

VIKRAM لحظات جذاب خود را دارد و جذابیت ستاره‌ها را می‌توان به وضوح احساس کرد. اما چیزی که فقدان آن احساس می‌شود، داستانی جذاب، روایتی ناب و کارگردانی و ایده‌ای تازه است که می‌تواند آن را به چیزی فراتر از یک فیلم اکشن متوسط ​​و یک بار مصرف تبدیل کند.

در پایان

فیلم هندی Vikram 2022

با معرفی فیلم سینمایی هندی Vikram 2022 همراه شما عزیزان بودیم. گفتیم که این فیلم اثری است از ساخته‌های کمال حسن، هنرمند و سیاستمدار هندی که در زمینه رقص و طراحی چهره نیز دستی دارد. ژانر این فیلم، اکشن مهیج است و داستان کلی آن درباره ردیابی باند مواد مخدر پیشرفته‌ای به نام وتی وگایارا است. کمال حسن در آن، کارگردانی و ایفای نقش پلیس را بر عهده داشته است.

این فیلم در فروش گیشه بسیار موفق بوده و توانسته به چهارمین فیلم تامیل پردرآمد تمام دوران‌ها تبدیل شود. اگر با خواندن این مطلب، به تماشای فیلم هندی Vikram 2022 علاقه‌مند شدید، حتما نظر خود را درباره آن یا درباره این مقاله، با ما درمیان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402