معرفی مینی سریال هیولا داستان جفری دامر (Monster: The Jeffrey Dahmer Story)

بررسی مینی سریال هیولا داستان جفری دامر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مینی سریال هیولا داستان جفری دامر یکی از جدیدترین آثار نتفلیکس است که بر اساس زندگی یک قاتل سریالی ساخته شده است. با معرفی و بررسی سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر همراه ما باشید.

مینی سریال هیولا داستان جفری دامر (Monster: The Jeffrey Dahmer Story) مجموعه‌ای کوتاه برای نتفلیکس است که درباره زندگی یک قاتل سریالی به نام جفری دامر (Jeffrey Dahmer) ساخته شده. سازندگان این سریال رایان مورفی (Ryan Murphy) و ایان برنن (Ian Brennan) هستند و نقش اصلی آن را ایوان پیترز (Evan Peters) ایفا کرده است. سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر در 10 قسمت در تاریخ 21 سپتامبر 2022 برابر با 30 شهریور 1401 عرضه شد و در هفته اول پخشش، به رتبه اول پلتفرم نتفلیکس رسید. منتقدان نیز هنرنمایی بازیگران آن را ستودند. در ادامه با معرفی سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر مینی سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story با زیرنویس فارسی را تماشا کنید.

فهرست مطالب:

داستان مینی سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story

معرفی سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر

در خلاصه مینی سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story باید بگوییم که این مجموعه به انگیزه‌ها و متودهای یک قاتل سریالی به نام جفری دامر می‌پردازد. جفری دامر یک قاتل سریالی آمریکایی بود که بین سال‌های 1978 تا 1991 هفده مرد را به قتل رساند. او انحراف جنسی نکروفیلیا داشت و حتی در برخی از قتل‌هایش به آدم‌خواری نیز می‌پرداخت! تعداد قسمت های سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر 10 اپیزود است و در جدول زیر می‌توانید اطلاعات همه قسمت‌های آن را مشاهده کنید. هر 10 قسمت در تاریخ 21 سپتامبر 2022 برابر با 30 شهریور 1401 پخش شده‌اند.

شماره قسمتعنوان قسمتکارگردان
1Bad Meatکارل فرانکلین (Carl Franklin)
2Please Don’t Goکلمنت ویرگو (Clement Virgo)
3Doin’ A Dahmerکلمنت ویرگو
4The Good Boy Boxجنیفر لینچ (Jennifer Lynch)
5Blood On Their Handsجنیفر لینچ
6Silencedپاریس بارکلی (Paris Barclay)
7Cassandraجنیفر لینچ
8Lionelگرگ آراکی (Gregg Araki)
9The Bogeymanجنیفر لینچ
10God of Forgiveness, God of Vengeanceپاریس بارکلی

بازیگران مینی سریال هیولا داستان جفری دامر

جالب است بدانید که موسیقی سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر را نیک کیو (Nick Cave) و وارن الیس (Warren Ellis) ساخته و اجرا کرده‌اند و آلبوم موسیقی آن نیز در همان روز انتشار سریال، عرضه شده است. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران مینی سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story خواهیم داشت و با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

ایوان پیترز در نقش جفری دامر

بازیگران مینی سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story

ایوان پیترز بازیگر آمریکایی متولد 20 ژانویه 1987 برابر با 30 دی 1365 است. وی بیشتر به خاطر بازی در سریال  American Horror Story، مینی سریال Mare of Easttown، فصل اول سریال درام  Pose، سری فیلم‌های X-Men و سریال WandaVision شناخته می‌شود.

برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم درام Clipping Adam محصول سال 2004، سریال Invasion، سیتکام علمی تخیلی Phil of the Future، سریال درام One Tree Hill و فیلم کمدی ابرقهرمانی Kick-Ass محصول سال 2010.

ریچارد جنکینز در نقش لیونل دامر

بازیگران مینی سریال هیولا داستان جفری دامر

ریچارد جنکینز (Richard Jenkins) بازیگر و کمدین آمریکایی متولد 4 می 1947 برابر با 13 اردیبهشت 1326 است که بیشتر به خاطر بازی در سریال درام Six Feet Under شناخته می‌شود. وی کارش را با تئاتر آغاز کرد و در سال 1974 وارد سینما شد. ریچارد جنکینز از دهه 80 میلادی به صورت مداوم در صنعت سینما و تلویزیون و بیشتر در نقش‌های مکمل حضور داشته است.

برخی از آثار این هنرمند عبارتند از فیلم درام The Visitor محصول 2007، فیلم کمدی جاسوسی Burn After Reading محصول 2008، فیلم ترسناک Let Me In محصول 2010، فیلم اکشن Jack Reacher محصول 2012، فیلم ترسناک The Cabin in the Woods محصول 2012، مینی سریال Olive Kitteridge، فیلم فانتزی عاشقانه The Shape of Water محصول 2017، فیلم درام کمدی The Last Shift محصول 2020 و فیلم روانشناختی The Humans محصول 2021.

همچنین بخوانید :

مالی رینگوالد در نقش شاری دامر

بازیگران سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر

مالی رینگوالد (Molly Ringwald) بازیگر، خواننده و نویسنده آمریکایی متولد 18 فوریه 1968 برابر با 29 بهمن 1346 است. وی اولین نقش مهمش را در سریال سیتکام The Facts of Life ایفا کرد و سپس برای بازی در نمایش Annie انتخاب شد. در سال 1982 نیز با فیلم مستقل Tempest وارد سینما شد و برای جایزه گلدن گلوب ستاره جدید سال نامزد گشت.

برخی از دیگر آثار او عبارتند از فیلم کمدی Sixteen Candles محصول 1984، فیلم درام کمدی Pretty in Pink محصول 1986، فیلم کمدی عاشقانه The Pick-up Artist محصول 1987، فیلم درام Fresh Horses محصول 1988، فیلم Something to Live for: The Alison Gertz Story محصول 1992، مینی سریال The Stand محصول 1994 و سریال Riverdale.

مایکل لرنید در نقش کاترین دامر

تعداد قسمت های سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر

مایکل لرنید (Michael Learned) بازیگر آمریکایی متولد 9 آوریل 1939 برابر با 19 فروردین 1318 است که بیشتر به خاطر بازی در سریال درام The Waltons شناخته می‌شود. وی تا کنون 4 بار جایزه امی بهترین بازیگر اصلی در یک سریال درام را گرفته است: 3 بار برای سریال The Waltons و یک بار برای سریال درام پزشکی Nurse.

برخی از دیگر آثار او عبارتند از فیلم درام Touched by Love محصول 1980، فیلم بیوگرافی Dragon: The Bruce Lee Story محصول 1993، فیلم مستقل Loggerheads محصول 2005، فیلم An American Girl: Chrissa Stands Strong محصول 2009، سیتکام Scrubs، سریال General Hospital، سریال The Young and the Restless و مینی سریال هیولا داستان جفری دامر محصول 2022.

نیسی نش در نقش گلندا کلولند

تریلر مینی سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story

نیسی نش (Niecy Nash) بازیگر، کمدین و مجری آمریکایی متولد 23 فوریه 1970 برابر با 4 اسفند 1348 است. وی بین سال‌های 2003 تا 2010 مجری برنامه Clean House بود. به عنوان بازیگر نیز در سریال کمدی Reno 911! بازی کرد. وی برای بازی در سریال کمدی Getting On دو بار نامزد جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال کمدی شده است.

برخی از دیگر آثار نیسی نش عبارتند از سیتکام The Soul Man، سریال کمدی اسلشر Scream Queens، سریال درام کمدی Claws، فیلم درام تاریخی Selma محصول سال 2014، مینی سریال When They See Us محصول سال 2019، مینی سریال تاریخی Mrs. America محصول سال 2020 و مینی سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story محصول سال 2022.

سایر بازیگران سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر عبارتند از:

  • مایکل بیچ (Michael Beach) در نقش دنیس مورفی
  • دیا نش (Dia Nash) در نقش ساندرا اسمیت
  • شاون براون (Shaun Brown) در نقش تریسی ادواردز
  • کالبی فرنچ (Colby French) در نقش پاتریک کندی
  • مک برندت (Mac Brandt) در نقش رابرت راوث
  • گرانت هاروی (Grant Harvey) در نقش رلف مولر
  • متیو آلن (Matthew Alan) در نقش جوزف گابریش
  • اسکات مایکل مورگان (Scott Michael Morgan) در نقش جان بالسرزاک
  • جاش براتین (Josh Braaten) در نقش جوانی لیونل دامر
  • ساوانا براون (Savannah Brown) در نقش جوانی جویس دامر
  • نیک ای. فیشر (Nick A. Fisher) در نقش کودکی جفری دامر
  • تنز مک کال (Tenz McCall) در نقش جوانی دیوید دامر
  • کامرون کاوپرثوایت (Cameron Cowperthwaite) در نقش استیون هیکز
  • پنه لوپه آن میلر (Penelope Ann Miller) در نقش جویس دامر
  • وینس هیل-بدفورد (Vince Hill-Bedford) در نقش استیون تومی
  • نیگل گیبز (Nigel Gibbs) در نقش جسی جکسون
  • بلیک کوپر گریفین (Blake Cooper Griffin) در نقش چارلز
  • دیلون برنساید (Dyllón Burnside) در نقش رونالد فلاورز
  • مت کوردوا (Matt Cordova) در نقش کارآگاه راس
  • و…

نمرات مینی سریال هیولا داستان جفری دامر

سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر بیشتر از منتقدان، مورد توجه بینندگان قرار گرفته است. امتیاز این سریال در IMDb تا کنون به 8.2 از 10 رسیده است و 94 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در راتن تومیتوز بر اساس مطالبی که در نقد سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر نوشته شده‌اند، فقط 50 درصد آنها مثبت ارزیابی شده‌اند. در متاکریتیک نیز تا کنون 8 نقد و میانگین امتیاز 45 از 100 برای آن ثبت شده است. از این 8 نقد، 2 نقد مثبت، 4 نقد متوسط و 2 نقد منفی هستند. در ادامه با مرور نمرات و بررسی مینی سریال هیولا داستان جفری دامر همراه شما خواهیم بود.

Decider / کایلا کاب: 70

یک سریال با ریتم کند است که پیش فرض سازندگانش این بوده که شما با این پرونده آشنا هستید. بیشتر اضطراب قسمت اول برای من کار کرد؛ چراکه می‌دانستم قرار است چه اتفاقی بیفتد. اگر نمی‌دانستم، ممکن بود این ریتم آرام غم‌انگیز به جای آنکه برایم دلهره‌آور باشد، حوصله‌سربر شود.

نقد سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر

Consequence / بنجامین روزناستاک: 67

مینی سریال هیولا داستان جفری دامر به ندرت از طنزی تلخ در نمایش رفتارهای فجیع کاراکتر اصلی‌اش استفاده می‌کند که این خوب است. اما در حالی که سوژه با جدیتی که سزاوارش است تهدید می‌شود، من در طلب لحن‌های متنوع‌تری بودم.

The Hollywood Reporter / دن فینبرگ: 50

با یک تدوین متفاوت، می‌توانست بازپرسی هوشمندانه‌ای از جنایات جفری دامر و افراد واقعی‌ای که تحت تاثیر اعمال او قرار گرفتند و عواقب آن در این سریال وجود داشته باشد. سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر اغلب مسیرش را گم می‌کند و مبهم است.

The Playlist / کایلی ترنر: 50

تناقضی میان اهداف سریال و اهداف پیترز وجود دارد. دامر اغلب می‌خواهد که فردی تسخیرشده و ترسناک باشد که فراتر از درک ماست، اما پیترز نقش او را به عنوان فردی تهی و به نوعی سبک مغز ایفا می‌کند. اگر سریال به شدت حوصله‌سربر نبود، این پارادوکس می‌توانست قانع کننده باشد؛ خصوصا در ارتباط با روشی که پلیس اساسا اجازه می‌دهد دامر به جنایاتش ادامه دهد.

New York Magazine (Vulture) / جن چینی: 40

مینی سریال هیولا داستان جفری دامر عادت دارد که اعلام کند چطور سریالی می‌خواهد باشد، به جای اینکه واقعا آن سریال باشد… فقط می‌توانم امیدوار باشم که سازندگان متوجه باشند که روشی برای روایت چنین داستان‌هایی با حساسیت و توجه بیشتر وجود دارد؛ به جای ژست‌هایی صرف برای حساسیت و توجه. تحسین‌برانگیز است که سریال می‌خواهد جان قربانیان را محترم بدارد و از هیوز به عنوان یک شخص تجلیل کند. اما این تلاش در سریالی که اصرار دارد هیوز را به قطعه‌ای گوشت تقلیل دهد نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

The Telegraph / اد پاور: 40

نتفلیکس سخت سعی دارد که با مرکز توجه قرار دادن رنج و انسانیت قربانیان، مسحور دامر نشود. این تحسین‌برانگیز است، اما به عنوان یک درام، تبدیل به کارناوالی از وحشت شده است… اگر سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر یک نجات‌دهنده داشته باشد، آن بازی خوب پیترز در نقش اصلی است.

Vanity Fair / ریچارد لاوسون: 30

مینی سریال هیولا داستان جفری دامر زمانی که تمرکزش را روی گلندا و دیگران می‌گذارد، به اوج خودش می‌رسد. اما بیشتر زمان سریال روی دامر و اعمالش تمرکز دارد. سخت است که این مینی سریال را چیزی بیشتر از مجموعه‌ای شهوت انگیز ببینیم.

Variety / کارولین فریمک: 30

قسمت ششم یک استثنا است. وگرنه سریال جدید رایان مورفی و ایان برنن در نتفلیکس یک تقلای شوم است که به سختی موجودیتش را توجیه می‌کند.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

نمرات مینی سریال هیولا داستان جفری دامر

در این مقاله از پلازا با معرفی سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر همراه شما بودیم و مروری بر بیوگرافی بازیگران و نقدهای آن داشتیم. همانطور که خواندید، این سریال بر اساس جنایات یک قاتل سریالی واقعی به نام جفری دامر ساخته شده است. آیا برای دانلود مینی سریال هیولا داستان جفری دامر ترغیب شدید؟ اگر آن را تماشا کرده‌اید، شما چه امتیازی به این مینی سریال می‌دهید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402