دانلود و معرفی فیلم شکل آب ؛ تریلر، داستان و بازیگران

فیلم The Shape of Water
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم شکل آب یکی از پرافتخارترین محصولات عاشقانه هالیوود است که عشقی به ظاهر ناممکن را به تصویر می‌کشد. با معرفی فیلم The Shape of Water همراه ما باشید.

فیلم The Shape of Water عنوان اثری در ژانر فانتزی، درام، ماجراجویانه و عاشقانه محصول سال 2017 سینمای آمریکا است. کارگردان این فیلم گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) است که نویسندگی فیلم را نیز با همکاری ونسا تیلور (Vanessa Taylor) انجام داده است. داستان فیلم شکل آب در سال 1962 روایت می‌شود و ماجرای آشنایی الیسا با موجودی عجیب را روایت می‌کند. دیداری که خطرات بسیاری برای آن دو دارد. فیلم سینمایی شکل آب ابتدا در چندین جشنواره به روی پرده رفت و در 23 دسامبر 2017 (2 دی 1396) به اکران عمومی رسید.

در ویدئو زیر می‌توانید «تریلر فیلم شکل آب با زیرنویس فارسی» را مشاهده کنید تا با حال‌ و هوای فیلم آشنا شوید.

این عنوان تحسین منتقدین در بسیاری از زمینه‌ها از جمله بازی بازیگران، فیلمنامه و کارگردانی را برانگیخت و بسیاری آن را بهترین فیلم دل تورو پس از فیلم Pan’s Labyrinth (2006) می‌دانند. این فیلم افتخارات بسیاری را از آن خود کرد که از مهمترین آنها می‌توانیم 4 جایزه اسکار، 2 جایزه گلدن‌ گلوب و جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم بین‌المللی ونیز را نام ببریم. فیلم شکل آب از سوی بنیاد ملی فیلم آمریکا به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال انتخاب شد.

در این مقاله از پلازا به بررسی فیلم The Shape of Water خواهیم پرداخت. با دانلود فیلم و آشنایی با داستان و بازیگران آغاز می‌کنیم، نگاهی به موسیقی فیلم و دیالوگ‌ها داریم و مروری نیز بر نظرات منتقدین در نقد فیلم سینمایی شکل آب خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم شکل آب

در اولین بخش چند لینک برای دانلود فیلم The Shape of Water را برای شما آماده کرده‌ایم.

دانلود فیلم شکل آب

دانلود فیلم The Shape of Water با زیرنویس فارسی چسبیده

کیفیت: 1080p | حجم: 1.4 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 811 مگابایت

دانلود فیلم شکل آب با دوبله فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 1.6 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 954 مگابایت

دانلود موسیقی فیلم شکل آب

موسیقی فیلم شکل آب که برنده جایزه اسکار نیز شده است، اثری از الکساندر دسپلا (Alexander Desplat) است که از طریق لینک‌های زیر می‌توانید فول آلبوم آن را دانلود کنید.

کیفیت: 320kbps | حجم: 173.4 مگابایت

کیفیت: 128kbps | حجم: 69.2 مگابایت

داستان فیلم The Shape of Water

داستان فیلم شکل آب در سال 1962، در دوران جنگ سرد، در آزمایشگاهی در مریلند روایت می‌شود. الیسا اسپوزیتو، زنی جوان که توانایی صحبت کردن ندارد، در یک آزمایشگاه فوق‌سری دولتی به عنوان نظافتچی مشغول به کار است. زندگی یکنواخت و معمولی الیسا با ورود جانوری عجیب به آزمایشگاه تغییر می‌کند. ارتباط عاطفی عمیقی بین الیسا و جانور دوزیست شکل می‌گیرد که می‌تواند برای هر دو آنان خطرناک باشد.

داستان فیلم شکل آب

بازیگران فیلم The Shape of Water

کارگردان فیلم، دل تورو، در مورد سالی هاوکینز (Sally Hawkins) می‌گوید:

او نه تنها اولین گزینه، بلکه تنها گزینه من بود. من این فیلم را برای سالی نوشتم، آن را برای مایکل نوشتم. من بازیگری را برای نقش الیسا می‌خواستم که به شیوه خودش زیبا باشد، نه به شیوه تبلیغات تلویزیونی عطر. شخصیتی که می‌توانید باور کنید این زن روزی در ایستگاه اتوبوس کنار شما بنشیند و در عین حال درخشش و زیبایی جادویی و آسمانی داشته باشد.

در این قسمت با بازیگران فیلم شکل آب آشنا می‌شویم.

سالی هاوکینز در نقش الیسا اسپوزیتو

موسیقی فیلم شکل آب

سالی هاوکینز بازیگر انگلیسی، متولد 27 آوریل 1976 (7 اردیبهشت 1355) در لندن است. سالی بازیگری را از سال 1998 به عنوان بازیگر تئاتر آغاز کرد. سپس در چند سریال تلویزیونی حضور یافت و با فیلم All or Nothing در سال 2002 راه خود را به سوی سینما باز کرد. از فیلم‌های او می‌توانیم فیلم Never Let Me Go (2010)، فیلم Paddington 2 (2017) و فیلم Eternal Beauty (2019) را نام ببریم.

سالی هاوکینز تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده است. بخش بزرگی از این افتخارات نتیجه نقش‌آفرینی او در فیلم Happy-Go-Lucky (2008)، فیلم Blue Jasmine (2013) و فیلم The Shape of Water (2017) هستند. وی دو نامزدی جایزه اسکار برای فیلم شکل آب و فیلم Blue Jasmine، یک جایزه گلدن‌ گلوب و یک جایزه خرس نقره‌ای در کنار بی‌شمار افتخارات خود دارد.

مایکل شنون در نقش ریچارد استریکلند

شعر سنایی فیلم شکل آب

مایکل شنون (Michael Shannon) بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان و موسیقیدان آمریکایی است. مایکل متولد 7 آگوست 1974 برابر با 16 مرداد 1353 در ایالت کنتاکی است. او تاکنون 2 بار نامزد جایزه اسکار برای فیلم Revolutionary Road (2008) و فیلم Nocturnal Animals (2016) شده است. بازی در فیلم 99 Homes (2014) نیز یک جایزه گلدن‌ گلوب و حضور در نمایش Long Day’s Journey into Night (2016) یک نامزدی جایزه تونی را برای او به ارمغان آورده‌اند.

مایکل اولین بار با فیلم Groundhog Day محصول سال 1993 نگاه‌ها را متوجه خود کرد. از معروف‌ترین فیلم‌های او باید فیلم 8 Miles (2002)، فیلم Man of Steal (2013) و فیلم Knives Out (2019) را نام ببریم.

داگ جونز در نقش موجود دوزیست

فیلم شکل آب

داگ جونز (Doug Jones) بازیگر آمریکایی متولد 24 می 1960 (3 خرداد 1339) در ایالت ایندیانا است. جونز به خصوص برای اجرای نقش موجودات غیرانسانی و معمولا با گریم‌های سنگین شناخته می‌شود. چشمگیرترین آثار او فیلم‌هایی بوده که با دل تورو همکاری داشته است؛ از جمله فیلم Mimic (1997)، فیلم Hellboy II: The Golden Army (2008) و فیلم Crimson Peak (2015). او در سریال علمی-تخیلی Falling Skies (2013-2015) و سریال ترسناک The Strain (2014-2016) نیز بازی کرده است. جونز بازیگر نقش کاپیتان سارودر در مجموعه علمی-تخیلی Star Trek نیز هست.

اکتاویا اسپنسر در نقش زلدا

نقد فیلم شکل آب فراستی

اکتاویا اسپنسر (Octavia Spencer) بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی است. اکتاویا متولد 25 می 1970 برابر با 4 خرداد 1349 در ایالت آلاباما است. او بازیگری را از سال 1996 با فیلم A Time to Kill آغاز کرد. پس از یک دهه بازی در نقش‌های کوچک با فیلم The Help محصول سال 2011 نام وی بر سر زبان‌ها افتاد. این نقش افتخارات بسیاری از جمله یک برد جایزه اسکار برای او به همراه داشت. اکتاویا پس از آن دو بار دیگر برای فیلم Hidden Figures (2017) و فیلم The Shape of Water (2018) نیز نامزد جایزه اسکار شد.

اسپنسر علاوه بر سینما در تلویزیون نیز حضور موفقی داشته است. او برای بازی در سریال Truth Be told محصول سال 2019 تا کنون نامزد جایزه امی شده است. او را در سریال‌های دیگری همچون سریال Red Band Society (2014-2015) و سریال Self Made (2020) نیز دیده‌ایم. اکتاویا اسپنسر به عنوان نویسنده، دو مجموعه کتاب برای کودکان نوشته و دو مجموعه کتاب برای بزرگسالان نیز چاپ کرده است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی مجموعه فیلم‌ های ارباب حلقه ها ؛ تریلر، داستان ...
الهه بیات22 مرداد 1401 12:30
thumbnail
معرفی سری فیلم های هابیت ؛ داستان، بازیگران و نمرات ...
الهه بیات22 مرداد 1401 09:30
thumbnail
معرفی مجموعه فیلم های The Hunger Games و نکات جالب درباره ...
تیم پلازا17 مرداد 1401 15:30
thumbnail
معرفی مجموعه فیلم های Twilight و نکات جالب درباره آنها
تیم پلازا08 اردیبهشت 1400 22:00

فیلم سینمایی شکل آب بازیگران دیگری نیز دارد که در فهرست زیر نام و نقش آنان را مشاهده می‌کنید:

  • ریچارد جنکینز (Richard Jenkins) در نقش گیلز
  • مایکل استولبارگ (Michael Stuhlbarg) در نقش دیمیتری موسنکف
  • لورن لی اسمیت (Lauren Lee Smith) در نقش الین استریکلند
  • نیک سیرسی (Nick Searcy) در نقش ژنرال فران هویت
  • دیوید هیولت (David Hewlett) در نقش فلمینگ
  • نایجل بنت (Nigel Bennett) در نقش میهولکاف

نقد فیلم The Shape of Water

فیلم شکل آب اولین بار در 31 آگوست 2017 (9 شهریور 1396) در جشنواره فیلم بین‌المللی ونیز به نمایش درآمد؛ جایی که جایزه شیر طلایی بهترین فیلم را از آن خود کرد. پس از آن شاهد حضور این فیلم در جشنواره‌های دیگر از جمله جشنواره فیلم تلورید، جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو و جشنواره فیلم لندن بودیم. فیلم سینمایی شکل آب ابتدا در 2 سینمای نیویورک، در تاریخ 1 دسامبر 2017 (10 آذر 1396) به روی پرده رفت. یک هفته بعد در چندین سینمای دیگر به نمایش گذاشته شد و سرانجام در 22 دسامبر (1 دی) به اکران عمومی رسید.

فهرست جوایز فیلم The Shape of Water بسیار بلندبالا است. این فیلم نامزد 13 جایزه اسکار شد که بیشترین نامزدی اسکار در سال 2018 بود. در این میان 4 اسکار در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی صحنه را از آن خود کرد. فیلم شکل آب 9 نامزدی و 3 برد جایزه بفتا و 5 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن‌ گلوب را در فهرست افتخارات خود دارد. این فیلم در مجموع موفق به کسب 244 نامزدی و 87 برد در جشنواره‌های مختلف شده است.

از تعداد جوایز فیلم اینگونه برمی‌آید که منتقدین نظر بسیار مثبتی نسبت به فیلم دارند. وبسایت راتن‌ تومیتوز براساس 454 نقد امتیاز مثبت 92% را به این فیلم داده است. در وبسایت متاکریتیک نیز می‌بینیم که فیلم شکل آب علاوه بر امتیاز 87 از 100، برچسب «فیلم‌هایی که باید دید» را نیز کسب کرده است. ظاهرا بینندگان استقبال کمتری از فیلم داشته و امتیاز 7.3 را به آن داده‌اند که البته امتیاز خوبی است. در این قسمت نگاهی به نظرات منتقدین در نقد فیلم شکل آب داریم.

نقد فیلم شکل آب

Los Angeles Times / کنت توران: 100

فیلم The Shape of Water یک فیلم شگفت‌انگیز است. جادویی، مهیج و عاشقانه، یک داستان پریان فانتزی و احساسی خارق‌العاده با جلوه‌های اخلاقی، فیلمی که طبق همه قواعد بازی می‌کند و هیچ یک از آنها راه خود را نمی‌روند.

The New Yorker / آنتونی لین: 90

عجیب‌ترین نکته در مورد فیلم شکل آب موفقیت آن است. جریان‌های داستان به هم نزدیک و در هم ادغام می‌شوند و مانند هر افسانه خوب که در ابتدا از دید کوته‌نظر دنیا، زشت و بی‌ارزش تلقی می‌شود، در نهایت مرواریدی ورای قیمت ظاهر می‌شود.

The Guardian / شان بروکس: 80

آخرین پرواز فانتزی دل تورو قصد دارد یک فیلم هیولایی پس از جنگ و ارتباط آن اتفاقات با حادثه روزول و پارانویای جنگ سرد را نشان دهد. اما این فیلم گرم‌تر و غنی‌تر از فیلم‌های قبلی است. در زیر آن ظاهر براق و فلس‌دار، قلبی تپنده وجود دارد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی سریال Legion و نکات جالب درباره آن + تریلر و نمرات ...
فاطمه دارابی18 اردیبهشت 1400 22:00
thumbnail
معرفی و بررسی مینی سریال Mare of Easttown با بازی کیت وینسلت
تیم پلازا14 اردیبهشت 1400 14:00
thumbnail
دانلود فیلم Nomadland 2020 (با زیرنویس فارسی) برنده 3 جایزه ...
الهه بیات06 اردیبهشت 1400 08:00
thumbnail
معرفی فیلم The Father 2020 با حضور آنتونی هاپکینز
الهه بیات17 فروردین 1400 14:00

Washington Post / آن هورنادای: 75

شاید فیلم سینمایی شکل آب از لحاظ موضوعی و زیبایی‌شناختی به پای فیلم Pan’s Labyrinth که همچنان شاهکار دل تورو محسوب می‌شود نرسد، اما هنوز یک فیلم دوست‌داشتنی و دلهره‌آور از یکی از مبتکرترین هنرمندان سینما است.

Vulture / دیوید ادلشتاین: 60

این یک فیلم کاملا دوست‌داشتنی و از خودراضی است که برای ایجاد یک تنش واقعی دراماتیک بیش از اندازه راحت است.

Slant / چاک بوون: 50

فیلم The Shape of Water در سطحی ساخته شده که قاعدتا مورد غبطه اکثر فیلمسازان است، اما رگه گستاخانه و یاغی‌گری که در فیلم‌های دل تورو وجود دارد معمولا نبض فیلم را از بین می‌برد.

دیالوگ فیلم شکل آب

فیلم شکل آب نیز مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر، دیالوگ‌های منحصر به فردی دارد که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

گیلز: (در حال تفسیر حرف‌های الیسا) وقتی به من نگاه می‌کنه، جوری که به من نگاه می‌کنه… نقص‌های من رو نمی‌بینه… یا اینکه من چقدر ناکامل هستم. اون به من به خاطر اون چیزی که هستم نگاه می‌کنه، همینطوری که هستم. خوشحاله که من و می‌بینه. هر زمان، هر روز. حالا من یا باید نجاتش بدم یا بذارم بمیره.

دیالوگ فیلم شکل آب

گیلز: اگر بخوام در مورد الیسا بهتون بگم، چی باید بگم؟ که آنها برای همیشه شاد و خوشبخت زندگی کردند؟ باور دارم که همین گونه است. که عاشق شدند؟ و عاشق ماندند؟ مطمئنم که همینطور است. اما وقتی در موردش، در مورد الیسا، فکر می‌کنم تنها چیزی که به ذهنم می‌رسد یک شعر است، شعری که هزاران سال قبل توسط فردی عاشق سروده شده: «از تصور شکل تو ناتوان بودم، تو را در کنار خویش یافتم. حضورت چشمانم را سرشار از عشق و قلبم را زلال کرد، چرا که تو همه جا هستی».

بسیاری معتقدند این شعر در واقع شعر سنایی فیلم شکل آب است، اما یافتن منبع اصلی این اشعار دشوار است. کارگردان Shape of Water این اشعار را در زمان فیلمبرداری در کتابی در یک کتابفروشی خوانده است. یک احتمال قوی وجود دارد که این اشعار از شاعر و عارف بزرگ ایرانی، حکیم سنایی غزنوی باشد. مت تریفت، منتقد Little White Lies، اولین فردی بود که این احتمال را مطرح کرد.

کلام آخر

در این بخش به پایان مقاله آشنایی و دانلود فیلم The Shape of Water می‌رسیم. اینجا با دانلود فیلم و موسیقی آن، آشنایی با داستان و بازیگران و در نهایت نگاهی به نظرات منتقدین و دیالوگ‌های برتر فیلم با شما بودیم. نظر شما در مورد فیلم سینمایی شکل آب چیست؟ آیا فیلم را دیده‌اید؟ به نظر شما برترین سکانس فیلم کدام است؟ آیا شما شعر اصلی سنایی که در فیلم شکل آب آمده است را می‌دانید؟ خواننده عزیز شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402