معرفی فیلم دوگانه سوغات (The Souvenir) ؛ خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

فیلم دوگانه سوغات
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم دوگانه سوغات یک فیلم درام به نویسندگی و کارگردانی جوآنا هاگ در مورد تجربیات خودش در مدرسه هنر است. امروز قصد داریم به معرفی فیلم سینمایی The Souvenir بپردازیم.

فیلم دوگانه سوغات یک فیلم درام محصول سال 2019 به نویسندگی و کارگردانی جوآنا هاگ (Joanna Hogg) است، که شرحی نیمه اتوبیوگرافیک از تجربیات هاگ در مدرسه فیلمسازی است. از بازیگران فیلم دوگانه سوغات آنر سوینتون برن (Honor Swinton Byrne)، تام برک (Tom Burke) و تیلدا سوینتون (Tilda Swinton) را می‌توان نام برد. فیلم سینمایی The Souvenir اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ساندنس در 27 ژانویه 2019 (7 بهمن 1397) انجام داد و در ایالات متحده در 17 مه 2019 (27 اردیبهشت 1398) توسط A24 و همچنین در بریتانیا در 30 اوت 2019 (8 آبان 1398) توسط Curzon Artificial Eye منتشر شد، که مورد تحسین منتقدان زیادی قرار گرفت. در سال 2021 دنباله‌ای به نام The Souvenir Part II در ادامه داستان‌ قبلی پخش شد. با معرفی و بررسی فیلم های دوگانه سوغات همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

داستان فیلم سینمایی The Souvenir

فیلم سینمایی The Souvenir

جولی، دانشجوی سینما، قصد دارد فیلمی درباره پسر و مادری و زندگی آن‌ها در شهر ساندرلند بسازد. او در آپارتمان نایتزبریج با دانش آموز دیگری و دوست دخترش زندگی می‌کند. او با آنتونی، مردی مرفه در وزارت خارجه کار می‌کند، که پس از نقل مکان هم‌خانه‌اش، با او زندگی می‌کند. جولی یک کارت پستال با عکس دختری در نقاشی به نام سوغات می‌گذارد. که بعداً او را به گالری‌ای می‌برد که در آن تابلو آویزان شده است.

بازیگران فیلم دوگانه سوغات

در ژانویه 2019، شرکت A24 حقوق پخش فیلم را به دست آورد. در ژوئن 2019، رابرت پتینسون (Robert Pattinson) به دلیل درگیری‌های برنامه ریزی با فیلم The Batman از فیلم انصراف داد. همین طور در آگوست 2019، اعلام شد که چارلی هیتون (Charlie Heaton)، هریس دیکنسون (Harris Dickinson) و جو آلوین (Joe Alwyn) به بازیگران فیلم ملحق شده‌اند و هیتون و دیکنسون جایگزین پتینسون شد. فیلمبرداری در 3 ژوئن 2019 آغاز شد، و در جولای 2019 به پایان رسید. در ادامه به معرفی برخی از بازیگران فیلم دوگانه سوغات می‌پردازیم.

هونور سوئینتون بیرن در نقش جولی

دانلود فیلم دوگانه سوغات

هونور سوئینتون بیرن متولد 6 اکتبر 1997 یک بازیگر بریتانیایی و دختر نمایشنامه نویس جان بیرن و بازیگر تیلدا سوینتون است. سوئینتون برن در سال 2009 نقش کوتاهی در فیلم I Am Love داشت و در فیلم‌های The Souvenir (2019) و دنباله آن The Souvenir Part II بازی کرد. اولین نقش سینمایی سوئینتون برن یک نقش کوتاه بدون صحبت در فیلم مادرش I Am Love در سال 2009 به عنوان نسخه جوان‌تر شخصیت مادرش، اما بود. اولین نقش اصلی او در فیلم سوغات است، یک فیلم نیمه اتوبیوگرافیک به کارگردانی جوآنا هاگ که در آن او در نقش جولی، دانش‌آموز مدرسه فیلم که با مردی مسن‌تر رابطه برقرار می‌کند را، بازی می‌کند.

تام برک در نقش آنتونی

ریلر فیلم سینمایی The Souvenir

متولد 30 ژوئن 1981 یک هنرپیشه انگلیسی است. او بیشتر به خاطر بازی در نقش آتوس در سریال بی‌بی‌سی The Musketeers، دولوخوف در مینی‌سریال ادبی-اقتباسی بی‌بی‌سی War & Peace در سال 2016 و شخصیت کورموران استریک سریال Strike در (2017-2022) BBC و فیلم جنایی درام Mank شناخته شده است.

از دیگر فیلم و سریال‌های برک درام The Libertine، فیلم ترسناک تریلر Donkey Punch، فیلم اکشن Only God Forgives، بیوگرافی درام The Invisible Woman، فانتزی The Show، روانشناختی درام True Things، درام Living، روانشناختی درام The Wonder، سریال جنایی Jericho، سریال سیتکام Heading Out، سریال تاریخی The Crown، سریال رمانتیک کمدی Modern Love را می‌توان نام برد.

ماتیلدا سوینتون در نقش روزالیند

خلاصه ی فیلم دوگانه سوغات

کاترین ماتیلدا سوینتون متولد 5 نوامبر 1960 (61 سال) بازیگر بریتانیایی است. او که به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌ و سریال‌های مستقل شناخته می‌شود، جوایز مختلفی از جمله جایزه اسکار، جایزه بفتا و جایزه ایندیپندنت اسپیریت را دریافت کرده است. او همچنین نامزد سه جایزه گلدن گلوب و پنج جایزه انجمن بازیگران سینما شده است. در سال 2020 نیویورک تایمز او را به عنوان یکی از بزر‌گ‌ترین بازیگران قرن 21 معرفی کرد.

سوینتون کار خود را با حضور در فیلم‌های تجربی (Caravaggio (1986، فیلم هنری بریتانیایی (The Last of England (1988، اقتباس سینمایی (1989) War Requiem و فیلم بریتانیایی (The Garden (1990 آغاز کرد. سوئینتون برای بازی در نقش Isabella of France در فیلم (Edward II (1991 برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم ونیز شد. او سپس در سال 1992در فیلم Solly Potter’s Orlando بازی کرد که برای آن نامزد جایزه بهترین بازیگر زن فیلم اروپا شد. او برای بازی در فیلم (The Deep End (2001 نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. و همچنین برای فیلم (Young Adam (2003 سوینتون برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن بریتانیا شد.

در سال 2020 سوینتون به خاطر استعدادهای درخشان و برجسته خود به عنوان مجری و فیلمساز و کمک بزرگ او به فرهنگ فیلم، نمایشگاه مستقل فیلم و بشردوستی به عضویت موسسه فیلم بریتانیا درآمد.

ریچارد آیواد در نقش پاتریک

خلاصه ی فیلم دوگانه سوغات

ریچارد الف آیواد متولد 23 مه 1977 یک فیلم‌ساز، بازیگر و نویسنده بریتانیایی است. او بیشتر به خاطر بازی در نقش موریس ماس تکنسین در سریال سیتکام شبکه 4 The IT Crowd (2006-2013) شناخته می‌شود، که برای آن جایزه بفتا را در سال 2014 برای بهترین اجرای کمدی مرد دریافت کرد.

او در نمایش‌های کمدی The Mighty Boosh (2004-2007) و Nathan Barley (2005) ظاهر شد. آنتونی پس از کارگردانی موزیک ویدیوهای مختلف، فیلم کمدی درام Submarine (2010) را نوشت و کارگردانی کرد که اقتباسی از رمان سال 2008 جو دانتورن بود. او در فیلم کمدی علمی تخیلی آمریکایی The Watch (2012) و دومین فیلمش به عنوان نویسنده و کارگردان، کمدی سیاه The Double (2013) بازی کرد.

همچنین در تعدادی از پروژه‌های انیمیشن صداپیشگی شخصیت‌ها را بر عهده داشته است، از جمله فیلم‌های Boxtrolls (2014)، کمدی ورزشی Early Man (2018)، انیمیشن ماجراجویی The Lego Movie 2: The Second Part 2019، کمدی درام Soul (2020)، و کمدی The Bad Guys.

دیگر بازیگران فیلم دوگانه سوغات عبارتند از:

  • جایگان آیه (Jaygann Ayeh) در نقش مارلاند
  • جک مک‌مولن (Jack McMullen) در نقش جک
  • هانا اشبی وارد (Hannah Ashby Ward) در نقش تریسی
  • فرانکی ویلسون (Frankie Wilson) در نقش فرانکی
  • باربارا پیرسون (Barbara Peirson) در نقش مادر آنتونی
  • جمیز دادز (James Dodds) در نقش پدر آنتونی

بررسی فیلم های دوگانه سوغات

در این قسمت جداگانه به بررسی نمرات فیلم های دوگانه سوغات به ترتیب تاریخ اکران می‌پردازیم.

فیلم The Souvenir

بررسی فیلم های دوگانه سوغات

این فیلم در اولین نمایش خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. اولین قسمت از فیلم دوگانه سوغات در 30 اوت 2019 (8 شهریور 1398) در بریتانیا اکران شد. مدت زمان فیلم های دوگانه سوغات 199 دقیقه‌ بوده‌است. این فیلم پس از انتشار به فروش 1.7 میلیون دلاری در گیشه رسید.

دوگانه سوغات برنده جایزه بزرگ هیئت داوران دراماتیک سینمای جهان از جشنواره فیلم ساندس، نامزد جوایز فیلم مستقل بریتانیا و همچنین جایزه بهترین فیلم بریتانیا سال 2020 از جوایز حلقه منتقدان فیلم لندن شد.

همچنین بخوانید :
اسم فیلمامتیاز IMDBامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیک
The Souvenir6.4%89%92

CineVue | لوسی پوپسکو (100)

فیلم دوگانه سوغات چند لایه است و هر کدام به زیبایی مشاهده می‌شود، و به همان اندازه که در مورد فرآیند خلاقانه است و در مورد عشق هم وسواسی است. این تأییدی باشکوه است که چگونه تجربه، تلاش هنری را تغذیه می‌کند.

San Francisco Chronicle | جی آلن جونسون (100)

پرشورترین عشق در فیلم سوغات عشق به فیلم است. هاگ از سبک تقریباً واقعی سینما استفاده می‌کند، با ظاهر فیلم 16 میلی متری که یک دانش آموز مدرسه فیلم دهه 80 با آن کار می‌کند. سبک او یادآور اولیویه آسایاس یا فیلم (پرتو سبز) اثر اریک رومر (1986) است.

Observer | اولیور جونز (100)

در نتیجه، فیلم سینمایی The Souvenir، چهارمین فیلم هاگ، نشخواری خارق‌العاده در مورد حافظه و امتیاز است. این فیلم در عین حال که یکی از پربیننده ترین فیلم‌هایی است که تا به حال به طور مستقیم از لحاظ اخلاقی، فلسفی و شخصی به معنای فیلمساز بودن پرداخته است.

The New York Times | آ او اسکات (100)

فیلم دوگانه سوغات مانند یک اعتماد به نفس زمزمه شده است، یک افشای صمیمی که نباید به آن خیانت کرد زیرا واقعاً مال شما نیست.

IndieWire | دیوید ارلیش (100)

شاید چندین دهه طول کشیده باشد که هاگ بفهمد جعبه تاریکی خودش در واقع یک هدیه زیباست، اما او آن را با دقت و مهربانی برای کسی که ارزش واقعی آن را درک می‌کند، باز می‌کند.

Variety | گای لودج (100)

این فیلم که به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفته است، در عین حال روایتگر داستان زندگی بسیاری از زنان و یک مانیفست خلاقانه خاص برای یکی از منحصربه فردترین نویسندگان سینمای مدرن بریتانیا است.

فیلم The Souvenir: Part II

نقد فیلم دوگانه سوغات

دومین قسمت از دوگانه سوغات اولین نمایش جهانی خود را در 8 ژوئیه 2021 در جشنواره فیلم کن داشت. و در ایالت متحده در 29 اکتبر و در 4 فوریه 2022 در بریتانیا اکران شد. مدت زمان دومین قسمت از فیلم های دوگانه سوغات 107 دقیقه‌ بوده‌است.

دوگانه سوغات برنده جایزه سگ نخل از جشنواره کن، نامزد برنده بهترین فیلم بین‌المللی جوایز فیلم مستقل گاتهام و نامزد جوایز فیلم مستقل بریتانیا شد.

اسم فیلمامتیاز IMDBامتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک
The Souvenir Part II7.2%90%90

Los Angeles Times | جاستین چانگ (100)

یکی از شگفت‌انگیزترین شگفتی‌های «Souvenir Part II» این است که هم فیلمی غم‌انگیزتر و سنگین‌تر از فیلم قبلی است و همین‌طور فیلمی شلوغ‌تر و خنده‌دارتر.

Little White Lies | هانا استرانگ (100)

فیلم سینمایی The Souvenir Part II اثری فریبنده از استادی است که هنر فیلمسازی را در نگاه نافذ خود نگه می‌دارد و از دیدگاهی سازش ناپذیر از آنچه سینما با کمی ایمان و تخیل می‌تواند باشد، صحبت می‌کند.

Screen Rant | دبوپریا دوتا (100)

خام، قدرتمند و متعادل، The Souvenir Part II، داستان پرحاشیه یک هنرمند جوان و غمگین را به پایانی فوق‌العاده و قدرتمند می‌رساند.

Variety | گای لادج (100)

اگرچه دوگانه سوغات در تثبیت‌های موضوعی و زیبایی‌شناختی خود کاملاً متمایز است، اما قسمت دوم سوغات با نسخه قبلی خود یکی از صمیمی‌ترین و رساترین پرتره‌های این مدیوم را از هنرمند به عنوان یک زن جوان تشکیل می‌دهد، آینه‌ای که به اندازه کافی از فیلم‌ساز کج شده است تا تماشاگران نیز، از آن فاصله بگیرند.

Paste Magazine | ناتالیا کوگان (87)

به عنوان یک فیلم مستقل، سوغات ابزاری برای بیان و مراقبه در مورد گذشته خود برای هاگ فراهم می‌کند و اثری را خلق می‌کند که به خودی خود بسیار زیبا و مسحورکننده است.

The New York Times | مونوهلا دارگیس

فیلمسازی هاگ جذابیت خاص خود را نشان می‌دهد و دلیلی است که من قسمت دوم سوغات را هم تماشا کردم.

کلام آخر

نمرات فیلم های دوگانه سوغات

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی فیلم های دوگانه سوغات پرداختیم. ژانر فیلم سینمایی The Souvenir رمانتیک درام است. با بازی ستارگانی مانند کاترین سوینتون، هونور سوئینتون بیرن که از نظر منتقدان دو گانه موفق‌تری بوده تا در نظر تماشاگران. همانطور که دیدیم ترتیب فیلم دوگانه سوغات براساس سال ساخت آنها است. اگر از طرفداران فیلم‌های عاشقانه هستید ولی هنوز این سه‌گانه جذاب را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر برای دانلود و تماشای آنها اقدام کنید. نظر شما در مورد فیلم دوگانه سوغات چیست؟ به نظر شما کدام قسمت بهتر و قوی‌تر است؟ شما می‌توانید نظرات خود را در مورد فیلم سینمایی The Souvenir از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402