کدام تایم فریم معاملاتی مناسب است؟

کدام تایم فریم معاملاتی مناسب است؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تایم فریم‌ها در معاملات، زمینه استراتژی تحلیل معاملاتی را تعیین می‌کنند. استفاده از تایم فریم‌ها در معاملات برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد قدرت و جهت روندها ضروری است. تایم فریم‌های مختلف متناسب با سبک‌های معاملاتی مختلف هستند. فریم‌های زمانی متعدد تصویر واضح‌تری از روند یک دارایی به شما می‌دهند. نکته مهمی که پیرامون تایم فریم‌ها وجود دارد این است که به عنوان یک معامله‌گر باید بدانید که کدام تایم فریم برای معامله شما مناسب‌تر است. در این مقاله قصد داریم علاوه بر توضیح تایم فریم و عوامل مربوط به آن، به بهترین تایم فریم معاملاتی در ارزهای دیجیتال نیز بپردازیم.

فهرست عناوین مطلب:

تایم فریم چیست؟

تایم فریم چیست؟

پیش از بررسی بهترین تایم فریم معاملاتی، بهتر است در وهله اول با تایم فریم آشنا شویم. تایم فریم دوره‌ای از زمانی است که در آن تغییرات قیمت اتفاق می‌افتد. این بازه زمانی می‌تواند از چند ثانیه تا یک دقیقه یا چند هفته متغیر باشد. به عنوان مثال، زمانی که حرکت قیمت یک دارایی در عرض چند دقیقه پیگیری شود، به این معنی است که از دقیقه به عنوان یک بازه زمانی استفاده شده است.

استفاده از تایم فریم‌ها در معاملات برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد قدرت و جهت روندها امر بسیار ضروری است. این به این دلیل است که یک تایم فریم دوره‌ای است که در طی آن تحلیل خود را با استفاده از مولفه زمان به عنوان راهنما، انجام می‌دهید. هدف این است که مشخص شود آیا روندهای قابل توجهی در طول یک بازه زمانی مشخص وجود دارند یا خیر. به طور کلی، یک تایم فریم یا همان دوره تناوب، میزان ریسک یک معامله و مدت زمانی که برای رسیدن به نتیجه مطلوب از تحلیل و معامله تریدر نیاز است را تعیین می‌کند.

برای نمونه، زمانی که یک تریدر تایم فریم یک هفته‌ای را انتخاب می‌کند، در اصل ریسک کمتری متوجه آن است. برعکس اگر تایم فریم کوتاه‌تری را انتخاب کند، میزان ریسک افزایش خواهد یافت. انواع مختلفی از تایم فریم‌ها وجود دارند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از: M1 (یک دقیقه)، M5 (پنج دقیقه)، M15 (پانزده دقیقه)، M30 (سی دقیقه)، H1 (ساعتی)، H4 (چهار ساعت)، D1 (روزانه)، W1 (هفتگی) و MN (ماهانه). انتخاب، تنها محدود به بازه‌های زمانی ذکر شده نیست و معامله‌گران می‌توانند از تایم فریم‌های غیر استاندارد دیگری مانند تایم فریم‌های سه دقیقه‌ای (M3) یا دو ساعته (H2) نیز استفاده کنند. انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی در ارزهای دیجیتال از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های معامله‌گران است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

انواع تایم فریم‌ها

تایم فریم کوتاه مدت؛ در این مدل تایم فریم، معاملات در یک روز آغاز و به پایان رسیده یا بسته می‌شوند. این نوع معاملات، تایم فریم کوتاه مدت نامیده می‌شوند که معامله‌گر در آن تنها چند ساعت از روز را به معامله اختصاص می‌دهد. تایم فریم‌های کوتاه مدت به این دلیل که معمولا یک ساعته، چهار ساعته و یا پانزده دقیقه‌ای هستند، از محبوبیت بیشتری در میان معامله‌گران برخوردار می‌باشند.

تایم فریم میان مدت؛ این مدل تایم فریم را می‌توان تایم فریمی مطمئن‌ با ریسک‌ بسیار پایین در نوسان‌ گیری معرفی کرد که در آن، معامله‌گران زمان‌های یک ماهه، دو ماهه و یا سه ماهه را انتخاب می‌کنند و نوسانات قیمتی نیز در یکی از این بازه‌های زمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تایم فریم بلندمدت؛ تایم فریم بلند مدت در نوسان‌گیری کاربرد کم‌تری دارد و اغلب تریدرهایی که نوسان گیری می‌کنند، این نوع تایم فریم را به کار نمی‌برند. مدت زمان تایم فریم بلند مدت یک تا دو ساله بوده و تریدرهایی که از آن استفاده می‌کنند، نگاه بلندمدتی به معاملات دارند.

صرافی تتر ایران، یک صرافی معتبر است که کاربران می‌توانند برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مانند قیمت تتر و همچنین خرید رمزارزهای مختلف مانند خرید تتر، خرید مانا و غیره، به آن مراجعه کنند.

 

عوامل مؤثر در انتخاب یک تایم فریم مناسب

عوامل مؤثر در انتخاب یک تایم فریم معاملاتی مناسب

مولفه‌های مختلفی در پیدا کردن بهترین تایم فریم معاملاتی موثر هستند که عبارتند از؛

ویژگی‌های فردی و شخصیتی معامله‌گر؛ انتخاب بهترین و مناسب‌ترین تایم فریم به اهداف و ویژگی‌های شخصیتی هر شخص بستگی دارد و هر فردی با توجه به این دو مولفه، یک تایم فریم را انتخاب می‌کند. برای نمونه، انتظارات هر فرد، نحوه معامله، قابلیت مدیریت ریسک، برخورداری از ویژگی شخصیتی صبور یا عجول بودن، از عوامل مهم فردی در انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی هستند.

چگونگی و میزان سرمایه‌گذاری در معاملات؛ معامله‌گر می‌بایست بسته به میزان دارایی خود و میزان زمانی که قصد دارد سهام خود را نگه دارد، اقدام به انتخاب تایم فریم خود کند. بنابراین، میزان دارایی و قصد معامله‌گر مولفه مهمی در انتخاب بهترین تایم فریم هستند.

استراتژی؛ هر معامله‌گر برای انجام معامله، یک استراتژی معاملاتی خاص را بر می‌گزیند و طبق آن معامله را انجام می‌دهد. در اصل هدف و شیوه رفتاری یک معامله‌گر از معامله و نوع استراتژی او، نقش مهمی در انتخاب تایم فریم مناسب ایفا می‌کند.

 

کدام تایم فریم معاملاتی بهتر است؟

همان طور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معامله‌گران در زمینه تریدینگ ارزهای دیجیتال، انتخاب بهترین تایم فریم برای معامله است. ماهیت جهانی و بی‌وقفه معامله ارزهای رمزنگاری شده، تعدادی چالش را برای معامله‌گران ایجاد می‌کند که یکی از آنها یافتن بهترین زمان برای معامله است. کسانی که به دنبال اجرای سفارش‌های خرید و فروش بزرگ هستند باید زمان‌هایی را که حداکثر میزان نقدینگی وجود دارد و حجم معاملات بالا است را شناسایی کنند. یافتن ساعات مناسب برای انجام معاملات نه تنها برای معامله‌گرانی که با تحویل فوری دارایی‌ها خرید و فروش می‌کنند، بلکه برای سرمایه‌گذاران در توکن‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) نیز یک چالش است.

همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد، مولفه‌های مختلفی در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین تایم فریم معاملاتی، موثر هستند. تایم فریم‌هایی که به کار برده می‌شوند، به دارایی‌هایی که معامله می‌شوند بستگی دارند. بهترین تایم فریم برای معامله در فارکس می‌تواند با بهترین تایم فریم برای سهام متفاوت باشد. علاوه بر این، تایم فریم‌هایی که استفاده می‌کنید، بر اساس نوع استراتژی معاملاتی که استفاده می‌کنید نیز متفاوت خواهد بود.

برای نمونه، بهترین تایم فریم‌ها برای معاملات روزانه استفاده از تایم فریم‌های 15 دقیقه‌ای است چرا که هدف آنها ورود و خروج چندین باره در ساعت روز است. روند بازار اولیه را نیز می‌توان با استفاده از بازه‌های زمانی 60 دقیقه‌ای ایجاد کرد. از آنجا می‌توان از تایم فریم‌های 15 دقیقه‌ای برای ایجاد روندهای کوتاه مدت استفاده کرد. به طور کلی، تایم فریم‌ها متناسب با نیاز و هدف معامله‌گران، انتخاب می‌شوند. اما اغلب تایم فریم‌های محبوب، تایم فریم‌های روزانه و یا 4 ساعته‌ای هستند که داده‌های بیشتری را در خود نگه‌داری کرده‌اند.

یکی از استراتژی‌های معاملاتی کوتاه مدت، معاملات روزانه است. به این معنا که معامله‌گر می‌خواهد در عرض یک روز، ارزهای دیجیتال را خریداری کرده، بفروشد و سود ببرد. یک روز معاملاتی معمولاً به وقت محلی در بازارهای معتبرتر مانند بازار سهام و در ساعت 4:30 بعد از ظهر به پایان می‌رسد. مبتدیان اغلب بر روی یک بازه زمانی واحد تمرکز می‌کنند و زمانی که در حال تعیین بهترین ساعات برای معامله بیت‌کوین هستند، روند زیربنایی قوی‌تر را نادیده می‌گیرند.

از طرف دیگر، معامله‌گران ممکن است روند اصلی را دنبال کنند، اما اهمیت تنظیم دقیق ورودی‌های خود  در یک چارچوب زمانی مناسب کوتاه مدت را نادیده می‌گیرند. هنگامی که روند بنیادی ایجاد شد، معامله‌گران می‌توانند روند واسطه را با تایم فریم دلخواه خود و روند کوتاه مدت را با تایم فریم کوتاه‌تر تعریف کنند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402