نقد و بررسی سریال تیم دی پی؛ چرخه بی پایان خشونت

سریال تیم دی پی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال تیم دی پی با بازی جونگ هه این، محصول نتفلیکس است و بر اساس وبتونی به همین نام ساخته شده. با بررسی سریال D.P همراه ما بمانید.

بر اساس وبتونی به همین نام، سریال دی پی داستان یک واحد تعقیب فراری‌های ارتش را روایت می‌کند که سربازان فراری را تعقیب می‌کند. تیم D.P تا حدودی ناآشنا است، حتی برای بینندگان کره‌ای که خدمت سربازی را به پایان رسانده‌اند. به هر حال، این درام 6 قسمتی و محصول نتفلیکس، با لحنی متفاوت‌تر از همیشه «داستان دیگری از ارتش کره» را روایت می‌کند. یکی از موضوعات جنجالی در این کشور که با بازی جونگ هه این، کو کیو هوان، سون سوک کو و کیم سونگ کیون توانست در داخل و خارج از کره محبوبیت زیادی پیدا کند و جزو برترین سریال‌های کره ای نتفلیکس در سال 2021 باشد. با معرفی سریال تیم دی پی همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب

داستان سریال تیم دی پی

سریال دی پی

داستان سریال دی پی کره ای درباره سربازی به نام آن جون هو (جونگ هه این) است. اندکی پس از اینکه او به خدمت سربازی می‌رود، به واحد تعقیب فراریان با نام D.P ملحق می‌شود. جون هو با مهارت‌های مشاهداتی و استدلال دقیق خود، نقش مهمی در مقابله با فراریان ایفا می‌کند و اعتماد افسر مسئول گروه D.P را جلب می‌کند. با این حال، در اولین ماموریت خود با یک حادثه فاجعه بار مواجه می‌شود و دچار احساس گناه و آسیب می‌شود. او به سرجوخه هان هو یول می‌پیوندد تا یک تیم جدید تشکیل دهند و شروع به تعقیب فراریان می‌کنند درحالی که آن جون هو تصمیم گرفته تا دیگر مرگ بیهوده هیچ‌یک از سربازان فراری را نبیند.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال دی پی

در ادامه هنرپیشه های سریال دی پی را معرفی می‌کنیم.

جونگ هه این در نقش آن جون هو

سریال D.P

بازی جونگ هه این به عنوان آن جون هو در سرتاسر سریال دی پی فوق العاده است و مثل همیشه احساسات لازم برای به تصویر کشیدن یک داستان سخت را ایجاد می‌کند. کارگردان مجبور بود جون هو را به تصویر بکشد که بین انجام وظیفه خود به عنوان یک سرباز و تصمیمات اخلاقی خود گیر کرده است. نبردهای جون هو در تلاش برای متقاعد کردن سربازان برای بازگشت، با آگاهی از خشونتی که با آن روبرو شده‌اند بسیار دلخراش بود. این بازیگر کار بزرگی انجام داد و روند فکری کاراکترش برای ورود به سر یک سرباز را عالی به نمایش گذاشت.

کو کیو هوان در نقش هان هو یول از بازیگران سریال کره ای تیم دی پی

سریال کره ای تیم دی پی

هو یول (کو کیو هوان) درست از لحظه‌ای که در قسمت 2 به بینندگان معرفی می‌شود، بخش مهمی از روند سریال را برعهده می‌گیرد. طولی نمی‌کشد که سریال کره ای تیم دی پی ثابت می‌کند که او کمی بدجنس است، اما اساساً پسر خوبی است که می‌خواهد کار را به پایان برساند. هو یول وقتی می‌بیند که اوضاع درست نیست، از صحبت کردن و یا انجام هر اقدامی نمی‌ترسد. و در سیستمی که خیلی خراب است، در واقع مفید است که هو یول آن گونه نیست که همه کارها را با کتاب انجام دهد، و آماده است تا در مواقع لزوم کمی خلاقیت به خرج دهد. او عمدتاً به نظر نمی‌رسد که از هیچ چیزی بترسد، و این واقعاً چیزی است که بینندگان در مورد او دوست خواهند داشت.

سون سوک کو در نقش ایم جی سوپ

معرفی سریال تیم دی پی

شخصیت کاپیتان ایم کاملاً خاکستری است و سون سوک کو برای این نقش کاملاً عالی انتخاب شده است. او بازیگری است که از بازی کردن هر نقشی به نحو احسنت برمی‌آید و می‌تواند در هر کاراکتری فوق‌العاده بنظر برسد. گاهی اوقات، کاپیتان ایم (Im) در جایی که مهم است قابل اعتماد به نظر می‌رسد، مانند اینکه چگونه در قسمت 2 دستور اخراج ارشد را صادر می‌کند، نه جوانی که او را مورد ضرب و شتم قرار داده است. با این حال باید تا انتهای سریال منتظر بمانید تا ببینید این کاپیتان بین موقعیت خودش و تصمیمات درست در انتها کدام کار را انجام می‌دهد.

کیم سونگ کیون در نقش پارک بوم گو

بررسی سریال D.P

پارک بوم گو بیش از آنچه که قوانین می‌گویند به آنچه درست و انسانی است توجه دارد. این نشان می‌دهد که تنها رتبه نیست که در ارتش قدرت دارد. قدرت شخصی نیز می‌تواند درست و بجا استفاده شود. و رییس پارک عموماً از آن استفاده نمی‌کند، تا زمانی که احساس کند به آن نیاز است.

معمولاً او تقریباً آرام و بدون حاشیه بنظر می‌رسد، اما وقتی در مقابل کاپیتان ایم می‌ایستد، کاملاً ترسناک، جدی و بسیار کارآمد است. بزرگترین چیزی که بیننده را در مورد پارک بوم گو تحت تاثیر قرار می‌دهد این است که چگونه او در به خطر انداختن شغل خود در مورد ایمنی افرادش تردیدی ندارد. او واقعاً به دیگران اهمیت می‌دهد و انسانیت او یکی از معدود نقاط روشن در سیستم است.

دیگر بازیگران سریال کره ای تیم دی پی

  • شین سونگ هو در نقش هوانگ جین سو
  • سونگ دوک هو در نقش لی جی چانگ
  • هونگ کیونگ در نقش ریو یی کنگ
  • لی جون یونگ در نقش جونگ ها مین

بررسی سریال D.P

این بخش حاوی اسپویل داستان سریال است.

همان طور که در خلاصه سریال کره ای تیم دی پی گفتیم، این درام کره ای محصول نتفلیکس داستان یک سرباز ارتشی را روایت می‌کند که وظیفه دارد سربازان فراری را بازگرداند. این درام 6 قسمتی در پلتفرم استریم امتیاز بالایی دریافت کرد زیرا واقعیت مردان کره جنوبی که باید خدمت سربازی اجباری خود را انجام دهند روشن می‌کند. در این سریال همراه با آموزش ذهنی و بدنی، سربازان هدف بدرفتاری مافوق خود قرار می‌گیرند که اغلب منجر به فرار از خدمت می‌شود. اما در حالت کلی سریال تیم دی پی درام کوتاهی است که لحظات آرام و کمیک را در هم می‌آمیزد و عمدتاً مملو از دوراهی‌های عاطفی، خطرات زیاد و درد دل افرادی است که بخاطر دلایل مختلف مجبور به فرار از خدمت اجباری خود هستند.

خط داستانی سریال D.P بر اساس نام نویسی اجباری ارتش کره جنوبی برای مردان بین 18 تا 28 سال است. در حالی که هر مرد ثبت نام شده باید در ارتش ثبت نام کند، موارد مختلفی از ترک خدمت پس از ورود وجود داشته است. در کره جنوبی، فرار از ارتش باعث رسوایی سرباز و خانواده‌هایشان می‌شود و غیرقانونی است. این درام حول محور یک سرباز جدید است که به تیم D.P می‌پیوندد. تیم (Deserter Pursuit) برای دستگیری سربازان سرکش و بازگرداندن آن‌ها به خدمت فعالیت می‌کند.

داستان سریال دی پی کره ای

سریال کره ای تیم دی پی کار بسیار خوبی در بزرگنمایی نامطلوب بودن خدمت در ارتش انجام می‌دهد و همین باعث شهرت این درام و بازخوردهای مثبت درمیان منتقدین است. سربازانی که ضعیف یا فرودست دیده می‌شوند در سریال D.P به شدت مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. سربازان همچنین دچار گیجی شدید جسمی و روحی توسط مافوق خود می‌شوند و اغلب دلیلی برای فرار از خدمت پیدا می‌کنند. در سال 2014، سی ان ان گزارش داد که سربازی به دلیل خفگی جان خود را از دست داده است زیرا افسران مافوقش او را مجبور به خوردن غذای منجمد کرده‌اند. .D.P سطحی از واقع گرایی را در پس جنبه‌ای از فرهنگ کره جنوبی به ارمغان می‌آورد که قبلاً در یک سریال تلویزیونی دیده نشده بود.

بینندگان از این که چگونه سریال تیم دی پی در نمایش بدرفتاری واقعی با سربازان در ارتش به تصویر کشیده می‌شود، دل شکسته خواهند شد. آن جون هو (با بازی جونگ هه این) شخصیت اصلی است، اما مانند هر سرباز دیگری دچار سردرگمی می‌شود. در یک صحنه، این درام تاکتیک‌های کوچکی را به تصویر می‌کشد که مافوق‌ها در برابر زیردستان خود به کار می‌برند و کاملاً آگاه هستند که سربازان نمی‌توانند مقاومت کنند. یک سرباز رده بالاتر، هم‌تیمی هایش را در مقابل میخ آشکار روی دیوار قرار می‌دهد و به هل دادن آن‌ها ادامه می‌دهد. مقاومت در برابر دستورات مافوق تنها به مجازات شدیدتر منجر می‌شود و سکوت نیز جز قلدری بیشتر نتیجه‌ای ندارد.

سریال D.P از اشکال مختلف قلدری و هجوم استفاده می‌کند، از حمله گرفته تا واکنش لفظی. بینندگان ممکن است در برابر وحشیگری موقعیت‌های خاص به‌هیجان بیایند یا از تماشای این صحنه‌های دلخراش دچار شوک شوند. سریال کره ای تیم دی پی همچنین مسائل سیستم قضایی را روشن می‌کند، زیرا خواهید دید که یک فراری بازگردانده می‌شود، اما مافوق او به دلیل بدرفتاری که انجام داده با اتهامات کیفری مواجه نمی‌شوند.

جون هو برای ردیابی فراریان تلاش می‌کند، اما به خوبی می‌فهمد که چرا آن‌ها فرار می کنند. بینندگان جون هو و توانایی هم تیمی‌اش در همدردی با فراریان را دلگرم کننده خواهند دید. دلیل یک فراری برای ترک ارتش به خاطر ترس از بدون جا ماندن مادربزرگ بیمارش بود که در معرض اخراج از خانه سالمندان قرار داشت. با درک نیت واقعی او، تیم D.P به او اجازه می‌دهند تا قبل از تحویل دادنش، پول کافی جمع آوری کند تا مادربزرگش را به یک مرکز جدید بفرستد. و همین تصمیمات کوچک اما زیباست که تماشای سریال تیم دی پی را به یادماندنی می‌کند.

بازیگران سریال کره ای تیم دی پی

جونگ هه این به‌عنوان قهرمان داستان ما به‌طور شگفت‌انگیز و به‌طرز غم‌انگیزی درگیرکننده است. از آنجایی که جون هو قهرمان ماست و ما دائماً همه چیز را از دیدگاه او می‌بینیم، منطقی است که شو در مقایسه با دیگر شخصیت‌های سریال D.P بیشتر به او توجه می‌کند.

احتمالا تمام بیننده ها از تماشای یادگیری جون هو و هو یول برای کار با هم به عنوان یک تیم بسیار لذت می‌برند.در نگاه اول، آن‌ها واقعاً به اندازه زمین و آسمان متفاوت هستند، و با این حال، همانطور که در داستان پیش می‌رویم، متوجه می‌شویم که این دو، با پیشینه و طرز فکر بسیار متفاوت، در واقع به خوبی یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

جون هو متفکرتر است در حالی که هو یول بیشتر لحظه‌ای است، و احساس می‌کنیم که طرز فکر آن‌ها به اندازه کافی متفاوت است، به طوری که وقتی با هم کار می‌کنند، پایگاه‌های زیادی را پوشش می‌دهند. دیدن آن‌ها در سکانس‌هایی که یکدیگر را درک می‌کنند بسیار عالی است، آن‌هم درحالی که اغلب بدون نیاز به گفتن چیزی همدیگر را حمایت می‌کنند.

دیدن روند جون هو و هو یول در تعقیب یک سرنخ و محدود کردن تحقیقات برای سرکوب فراریان، بسیار هیجان انگیز است. شیمی بین جون هو، فردی جدی با مهارت‌های مشاهده عالی، و هو یول فردی آزاده با غرایز کارآگاهی قابل توجه، نیز برجسته است. به علاوه، از آنجایی که شخصیت‌ها به دنبال فراریان به سراسر کشور می‌روند، سریال تیم دی پی به طور موثری از فضاهای باز در مکان‌های مختلف استفاده می‌کند.

نقد سریال کره ای تیم دی پی

موضوع سریال D.P 2021 یک تریلر تعقیب و گریز هیجان انگیز است که جنبه تاریک خدمت ارتش کره جنوبی را به نمایش می‌گذارد. در واقع خدمت سربازی موضوعی تکراری در رسانه‌های جمعی است. با این حال، اگر بپرسید که آیا تصویری که از ارتش در رسانه‌های مختلف منعکس می‌شود، در زندگی واقعی همین گونه است؟ بسیاری پاسخ خواهند داد: «نه». اکثر آن‌ها تنها بخش کوچکی از نظامی را که در بیرون می‌بینیم منعکس می‌کنند و تنها تعداد انگشت شماری از آثار وجود دارد که طرف دیگر جامعه بسته را به تصویر می‌کشد.

از همان اولین سکانسی که سریال تیم دی پی فراریان و محله ارتش را نمایش می‌دهد، تماشای درام فقط برای سرگرمی دشوار می‌شود. یا بهتر است بگوییم که این سوال تلخ را ایجاد می‌کند، “آیا اشکالی ندارد که چنین چیزی را برای سرگرمی تماشا کنیم؟” این درام به صراحت جنایات موجود در جامعه بسیار بسته را آشکار می‌کند. پایگاه نظامی مملو از خشونت، توهین کلامی، و کارهای غیر انسانی که حتی نمی‌توان تصورش را کرد ممکن است برای برخی شوک و خاطره‌ای دردناک برای برخی دیگر باشد.

علاوه بر این سریال D.P فراموش نمی‌کند که به پوچی حاکم در جامعه، فراتر از خشونت و سوء استفاده در ارتش اشاره کند. استثمارهای کارگری، درگیری‌های بین غنی و فقیر، و اعمال خشونت خانگی که در نمایشنامه به تصویر کشیده می‌شود، به موازات آنچه در پایگاه نظامی اتفاق می‌افتد، این پیام را منتقل می‌کند که ما هرگز نباید در هنگام ظهور آن‌ها در سکوت بایستیم.

بازی محکم بازیگران کار را در سریال تیم دی پی کامل می‌کند. جونگ هه این که عمدتاً در ژانرهای عاشقانه فعال بوده است، در این سریال نقش شخصیتی بدبین را بازی کرده است که احساسات واقعی خود را پنهان می‌کند. اما با گذشت زمان، او با نشان دادن احساسات همه کاره خود، جون هو را کاملاً به تصویر می‌کشد. به علاوه، او کار بزرگی را برای به تصویر کشیدن یک چهره آینه مانند که واقعیت خام و تاریک یک پایگاه نظامی را منعکس می‌کند، انجام داد.

کو کیو هوان نقش کلیدی در روشن کردن حال و هوای سریال ایفا می‌کند، که در غیر این صورت می‌توانست خیلی تاریک‌تر باشد. او با متعادل کردن سرعت و فضا در سریال، دلیل محبوبیت خود را ثابت می‌کند. علاوه بر این دو بازیگر، کیم سونگ گیون، سون سوک گو و شین سونگ هو به طور واقع گرایانه در نقش افسران، گروهبان‌ها و مافوق‌های بدخواه که اغلب در پایگاه می‌بینیم، بازی کردند. اگر هنوز این درام را تماشا نکرده‌اید می‌توانید تیزر سریال دی پی را ببینید و با فضای این درام بیشتر آشنا شوید. تاریخ پخش سریال کره ای D.P نیز 27 آگوست 2021 ( شهریور 1400) بود و برای تاریخ دقیق و انتشار فصل دوم سریال D.P باید همچنان منتظر بمانیم.

سخن آخر

با بررسی و نقد سریال کره ای تیم دی پی همراهتان بودیم. پایان این داستان به هیچ وجه یک پایان خوش نیست. اگرچه اوضاع در ارتش بهتر از قبل شد، اما این تراژدی و پوچی در جایی ادامه می‌یابد، مانند فریاد ناامیدانه سوک بونگ، “من هنوز از همان غذاخوری تولید شده در سال 1953 استفاده می‌کنم، آیا واقعا فکر می‌کنید آن‌ها تغییر خواهند کرد؟” و حالا باید منتظر فصل دوم سریال دی پی باشیم و ببینیم این ماجراها به کجا کشیده خواهد شد. می‌توانید نظرات خود درباره فصل اول این درام را در بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید. ممنون که با مقاله‌ای دیگر همراه ما بودید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
اشکان
.
02 مهر 1402، 20:11
پاسخ
0
0
خیلی عالی بود دوست دارم فصل سومش هم بیاد (البته زمانی که این مقاله نوشته شده تا فصل یکم بوده) با تشکر
avatar
Kimia
.
06 مرداد 1402، 15:28
پاسخ
0
0
این سریال و میشه با خونواده دید؟..
avatar
الیناز صابری
.
07 مرداد 1402، 19:35
پاسخ
0
0
@Kimia
سلام، نه! خشونت زیاد، قلدری، آزار جنسی به سرباز ها و ... تو سریال بررسی میشه و کلا سریال تلخیه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402