روش های حل مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای

حل مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای حل مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای، چندین راهکار مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. با پلازا همراه باشید تا با نحوه رفع مشکل عدم اتصال اینترنت وایفای گوشی اپل آشنا شویم.

آیفون‌ها با وجود کیفیت ساخت بالایی که دارند، اما مانند هر گوشی دیگری ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند. یکی از این مشکلات نیز عدم اتصال به وای‌فای است. اتصال به وای‌فای در خیلی از موارد برای استفاده از گوشی و امکانات مختلف آن حیاتی است و به همین خاطر نیز حل مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای، اهمیت زیادی دارد. در ادامه می‌توانید چندین راه‌حل برای برطرف کردن این مشکل را بخوانید.

فهرست مطالب

حل مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای

برای حل مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای، می‌توانید از روش‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد استفاده کنید.

1. مطمئن شوید که وای‌فای روشن است

در خیلی از مواقع ممکن است اصلا وای‌فای شما روشن نباشد یا این که اصلا در محدوده تحت پوشش شبکه وای‎‌فای مدنظرتان قرار ندارید. ابتدا به تنظیمات گوشی بروید و روی Wi-Fi بزنید. مطمئن شوید که گزینه Wi-Fi در بالای صفحه فعال است.

رفع مشکل وصل نشدن اینترنت وایفای گوشی اپل

سپس در پایین صفحه می‌توانید فهرستی از شبکه‌های در دسترس را مشاهده کنید. اگر نام شبکه وای‌فای مدنظرتان را مشاهده نمی‌کنید، احتمالا آن شبکه، یک شبکه وای‌فای مخفی است. باید روی Other کلیک کرده و با وارد کردن نام شبکه و رمزعبور، به‌صورت دستی به آن متصل شوید. همچنین این احتمال وجود دارد که روتر مربوط به این شبکه وای‌فای خاموش باشد یا این که شما تحت پوشش سیگنال آن قرار ندارید.

2. گوشی و روتر را ریستارت کنید

علت وصل نشدن گوشی آیفون به وای فای ممکن است از باگ‌های خود گوشی یا مشکلات خود روتر نیز باشد. پیش از این که به سراغ راه‌های دیگر بروید، بهتر است برای رفع مشکل وصل نشدن اینترنت وایفای اپل، یک بار گوشی و روتر خود را خاموش و روشن کنید. حتما پیش از روشن کردن مجدد روتر، حداقل یک دقیقه صبر کنید.

حل مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای

پس از روشن شدن روتر و گوشی، یک بار دیگر اتصال را امتحان کنید. اگر بازهم موفق نشدید، مطمئن شوید که ارتباط اینترنت شما فعال است. با یک دستگاه دیگر به روتر متصل شوید و ببینید به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنید یا خیر.

در صورتی که ارتباط اینترنت شما دچار مشکل شده باشد، مانند بالا پیام No Internet Connection را مشاهده خواهید کرد. همچنین اگر به یک نرم‌افزار تغییر آی‌پی متصل هستید، اتصال خود از این برنامه را قطع کنید و مطمئن شوید مشکل از سرورهای آن برنامه نیست.

3. شبکه وای‌فای را حذف و مجددا اضافه کنید

اگر دلیل وصل نشدن آیفون به وای فای از موارد بالا نبود، برای حل مشکل می‌توانید یک بار شبکه‌ای که می‌خواهید به آن وصل شوید را از گوشی حذف و دوباره آن را اضافه کنید. در صورت انجام این کار باید دوباره رمز شبکه را وارد کنید. به منو وای‌فای گوشی بروید و روی آیکون آبی رنگ i که روبه‌روی شبکه مدنظرتان است بزنید.

چرا گوشی آیفونم به وای فای وصل نمیشه

منو بالا باز خواهد شد. برای حذف این شبکه روی گزینه Forget This Network بزنید. حالا دوباره به منو وای‌فای بروید، شبکه را انتخاب و با وارد کردن رمزعبور دوباره به آن متصل شوید. در صورتی که این روش مشکل را حل کرد، دوباره به همین صفحه برگردید و مطمئن شوید که گزینه Auto-Join فعال است. در این صورت آیفون به صورت خودکار و زمانی که این شبکه در دسترس باشد، به آن متصل خواهد شد.

4. به صفحه ورود وای فای بروید

بیشتر این مراحل مربوط به دلیل وصل نشدن iOS به وای فای خانه هستند. اما اگر بخواهید به یک شبکه وای فای عمومی که در هتل‌ها یا کافه‌ها وجود دارد متصل شوید، باید یک قدم اضافی دیگر هم بردارید. وقتی به شبکه وای فای عمومی مدنظرتان وصل شدید، به مرورگر بروید و یک سایت را باز کنید.

بلافاصله یک صفحه Login مشاهده خواهید کرد. در این صفحه باید با وارد کردن رمز و نام کاربری که از مدیر شبکه وای‌فای یا صاحب یک کافه دریافت کرده‌اید، وارد شبکه شوید.

5. تنظیمات شبکه را ریست کنید؛ رفع مشکل وصل نشدن اینترنت وایفای گوشی اپل

اگر همچنان با مشکل وصل شدن آیفون به وای فای مواجه هستید، می‌توانید یک بار آیفون را به یک شبکه وای فای دیگر متصل کنید. اگر با موفقیت توانستید به یک شبکه دیگر وصل شوید، مشکل از تنظیمات روتر شما است. اما در غیر این صورت مشکل از آیفون است. برای حل مشکل می‌توانید تنظیمات شبکه گوشی را ریست کنید. با این کار تمامی تنظیمات مثل وای‌فای، بلوتوث به حالت پیش‌فرض خود بازگردانده می‌شوند. تمامی شبکه‌های وای‌فای که قبلا به آن متصل شده بودید، تنظیمات VPN و APN از گوشی پاک خواهند شد.

رفع مشکل وصل نشدن اینترنت وایفای گوشی اپل

برای انجام این کار به مسیر Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset بروید و Reset Network Settings را انتخاب کنید.

6. گوشی را نزد یک تعمیرکار ببرید

اگر مشکل وصل نشدن اینترنت وای فای در ایفون همچنان پابرجا بود، باید گوشی را نزد یک تعمیرکار ببرید. به‌خصوص اگر گوشی شما به هیچ شبکه وای‌فای متصل نمی‌شود. گوشی احتمالا یک ایراد سخت‌افزاری دارد و کار زیادی از دست شما بر نمی‌آید.

سخن پایانی

برای حل مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای به روش های خوبی اشاره شد که اگر یکی از موارد ذکر شده سبب حل مشکل شما شد پیشنهاد میشود آن را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا سایر کاربران نیز امکان برخورداری از آن را داشته باشند. همچنین اگر به نکته و یا روش خوب و تست شده ای دسترسی دارید که در مقاله وصل نشدن اپل به وای فای به آن اشاره نشده است می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402