معرفی انیمه هایکیو (Haikyuu) ؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

  • iman235711
  • بروزرسانی 28 آبان 1402 10:05
انیمه هایکیو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه هایکیو یکی از انیمه‌های شونن است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمه Haikyuu آشنا شویم.

ژانر انیمه هایکیو ورزشی است. اگر به انیمه‌های ورزشی و والیبال علاقه دارید، می‌توانید این انیمه را تماشا کنید. این انیمه بر اساس یک مجموعه مانگا به همین نام از هاروئیچی فوروداته (Haruichi Furudate) و به کارگردانی سوسونو میتسوناکا (Susumu Mitsunaka) ساخته شده است. زمان پخش انیمه هایکیو اولین بار در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۴ روی آنتن شبکه MBS بود و پخش آن پس از چهار فصل در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ به پایان رسید. خبری درباره این که این سریال فصل پنجم داشته باشد در دست نیست اما ممکن است تعدادی فیلم برای تکمیل این انیمه سریالی ساخته شود. تعداد قسمت های انیمه هایکیو با احتساب قسمت‌های OVA 87 اپیزود و مدت هر قسمت حدود 20 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی انیمه هایکیو می‌پردازیم و بیشتر درباره این انیمه ورزشی صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمه هایکیو

انیمه Haikyuu

داستان انیمه هایکیو از آن‌جا شروع می‌شود که شویو هیناتا (Shoyo Hinata) لحظه امتیاز گرفتن والیبالیست تیم دبیرستان کاراسونو (Karasuno High School) که لقب غول کوچک (Little Giant) را داشت از تلویزیون تماشا کرد و انگیزه پیدا کرد که خودش نیز که قد بلندی نداشت به یک والیبالیست موفق تبدیل شود. دانش‌آموز دیگری به اسم توبیو کاگیاما (Tobio Kageyama) که او نیز استعداد زیادی در والیبال داشت در داستان این انیمه وارد می‌شود و تیم شویو هیناتا شکست سنگینی را از تیم کاگیاما تجربه می‌کند. هیناتا به دنبال این است که بتواند روزی این شکست را جبران کند.

پس از مدتی شویو هیناتا در دبیرستان کاراسونو ثبت نام کرد که بتواند عضو تیم والیبال آن شود و به هدفش برسد. اما در اولین روز دبیرستان وقتی به زمین تمرین والیبال آن‌جا رفت کاگیاما را در حال تمرین دید و متوجه شد او نیز در همین مدرسه است و باید در یک تیم کنار هم بازی کنند…

شخصیت های انیمه هایکیو و معرفی صداپیشگان

در این بخش قصد داریم به معرفی شخصیت‌های انیمه هایکیو بپردازیم و با صداپیشگان آن‌ها نیز آشنا شویم.

شویو هیناتا (Shoyo Hinata)

معرفی انیمه هایکیو

شویو هیناتا در نوجوانی وقتی سوار بر دوچرخه اش از کنار یک فروشگاه عبور می‌کرد با شنیدن لقب غول کوچک از تلویزیونی که در آن فروشگاه در حال پخش مسابقات والیبال دبیرستان بود از حرکت ایستاد و به تماشای بازی آن والیبالیست پرداخت. با دیدن این مسابقه و این که دانش‌آموزی که همانند او قد بلندی نداشت و توانسته بود والیبالیست موفقی شود، او تصمیم گرفت برای دوران دبیرستان به مدرسه کاراسونو برود و عضو تیم آن شود.

از ویژگی‌های شویو هیناتا سرعت زیاد و توانایی او در پرش‌های عمودی با ارتفاع زیاد است که باعث می‌شود بتوانند از او به عنوان طعمه برای تیم مقابل استفاده کنند و به مهاجم‌های تیم فرصت امتیاز گرفتن را بدهند. با این که قد بلندی ندارد اما این چند ویژگی او جایگاه ثابتی را برای او در ترکیب تیم فراهم کرده است. او پیراهن شماره ۱۰ را می‌پوشد که الگوی او غول کوچک سال‌های قبل می‌پوشید. همکاری او با توبیو کاگیاما (Tobio Kageyama) که پاسور تیم است به موفقیت‌های آن‌ها می‌افزاید. روش این دو به این صورت است که به جای این که شویو هیناتا پس از فرستاده شدن پاس بپرد، ابتدا شویو هیناتا پرش را انجام می‌دهد و بعد توبیو کاگیاما پاس را به ارتفاعی که او در آن قرار گرفته است می‌فرستد.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم آیومو موراسه (Ayumu Murase) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی برایسون باگس (Bryson Baugus) نام دارد.

توبیو کاگیاما (Tobio Kageyama)

بررسی انیمه Haikyuu

توبیو کاگیاما یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی انیمه هایکیو است. او مانند شویو هیناتا دانش‌آموز سال اول دبیرستان کاراسونو است و در تیم والیبال مدرسه به عنون پاسور فعالیت می‌کند و پیراهن شماره ۹ تیم را می‌پوشد. به دلیل توجه نکردن او به بازی تیمی یک بار هم‌تیمی‌هایش زمین بازی را ترک کرده بودند. برای این که در این مدرسه نیز تکرار نشود، سعی می‌کند که تیم را بر خود اولویت بدهد و در نتیجه آن اهمیت اعتماد، احترام و همکاری تیمی در والیبال را یاد می‌گیرد و همکاری کم‌نظیری را با شویو هیناتا شکل می‌دهد که به ایجاد یک حرکت مخصوص خودشان در مسابقات و موفقیت تیم کمک می‌کند. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم کیتو ایشیکاوا (Kaito Ishikava) است که در انیمه‌های مختلفی از جمله One Punch Man نیز حضور داشته است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی اسکات گیبز (Scott Gibbs) نام دارد.

دایچی ساوامورا (Daichi Sawamura)

زمان پخش انیمه هایکیو

دایچی ساوامورا دانش‌آموز سال سوم دبیرستان کاراسونو و کاپیتان تیم والیبال آن است و پیراهن شماره ۱ تیم را می‌پوشد. نقش دفاعی را در تیم برعهده دارد. او شخصیتی مقاوم و مصمم دارد که تیم را چه در زمین مسابقه و چه خارج از آن راهنمایی می‌کند.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم ساتوشی هینو (Satoshi Hino) است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی جاستین دورن (Justin Doran) نام دارد.

کوشی سوگاوارا (Koshi Sugawara)

داستان انیمه هایکیو

کوشی سوگاوارا دانش‌آموز سال سوم و کاپیتان دوم تیم والیبال دبیرستان کاراسونو است و پیراهن شماره ۲ را می‌پوشد. او در ابتدا پاسور تیم بود اما با اضافه شدن توبیو کاگیاما به تیم جای خود را به او داد. با این وجود ناراحت نمی‌شود و از کاگیاما و سایر اعضای تیم حمایت می‌کند و سعی می‌کند در سال آخر دبیرستان هر مدتی که می‌تواند در تیم بازی کند.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه، خواننده و بازیگر ژاپنی به اسم میو ایرینو (Miyu Irino) است که در انیمه‌های زیادی از جمله انیمه یک صدای خاموش (A Silent Voice) حضور داشته است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی آدام گیبز (Adam Gibbs) نام دارد.

امتیازات انیمه Haikyuu

شخصیت های انیمه هایکیو

حال که با داستان و کاراکترهای انیمه هایکیو آشنا شدیم، در این بخش به نقد انیمه Haikyuu و بررسی نمره‌های آن در دو سایت معروف می‌پردازیم. انیمه هایکیو در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 8.7 از 10 و در سایت My Anime List امتیاز 8.4 از 10 را دریافت کرده است و این امتیازات هایکیو را به یکی از بهترین انیمه‌های ژانر ورزشی تبدیل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این انیمه که مورد توجه قرار گرفته این است که علاوه بر این که به ورود یک نوجوان به ورزش والیبال و پیشرفت در آن می‌پردازد،‌ دارای لحظات حماسی نیز هست که باعث می‌شوند این انیمه برای بینندگان فراموش‌نشدنی شود.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

کاراکترهای انیمه هایکیو

در این مطلب به بررسی انیمه Haikyuu پرداختیم. این انیمه یکی از بهترین انیمه‌های ژانر ورزشی است که داستان یک نوجوان به اسم هیناتا را روایت می‌کند که به ورزش والیبال علاقه دارد و می‌خواهد آن را به طور حرفه‌ای دنبال کند. او قد بلندی ندارد اما توانایی بالای او در پرش با ارتفاع زیاد باعث می‌شود بتواند با والیبالیست‌های دیگری که قد بلندتری از اون دارند به رقابت بپردازد. حال که با داستان و شخصیت‌های این انیمه آشنا شدید و حس می‌کنید می‌توانید از تماشای این انیمه ورزشی با موضوع والیبال لذت ببرید، می‌توانید دانلود انیمه Haikyuu را شروع کنید. می‌توانید نظرتان درباره انیمه هایکیو را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402