آیا باید در صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت کرد؟(KYC)

آیا باید در صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت کرد؟(KYC)
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

 

احراز هویت یا KYC یکی از مهم ترین بخش هایی است که در دنیای ارز دیجیتال وجود دارد و ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل به این موضوع بپردازیم

صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که کاربران را قادر ‌‌می‌‌سازد تا ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت‌کوین، اتریوم و ریپل و غیره را معامله کنند. این صرافی‌ها نقش مه‌‌‌می‌‌در دنیای مالی دیجیتال دارند و به کاربران اجازه ‌‌می‌‌دهند تا به راحتی ارزهای دیجیتال را بخرند، بفروشند و معامله کنند.

با این حال، محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال همچنین منجر به افزایش نظارت‌های نظارتی شده است، به طوری که دولت‌ها و مقامات مالی در سراسر جهان اقدامات سختگیرانه ای را برای جلوگیری از پولشویی، فرار مالیاتی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی اجرا ‌‌‌می‌‌کنند.

یکی از این اقدامات، اجرای تأیید هویت است که با نام‌های «مشتری خود را بشناسید» (KYC) و مقررات مبارزه با پول شویی (AML) نیز شناخته ‌‌‌می‌‌شود. در این مقاله به بررسی ضرورت احراز هویت در مبادلات ارز دیجیتال ‌‌‌می‌‌پردازیم.

 

فهرست

  • KYC چیست؟
  • KYC در صرافی‌های کریپتو چگونه به نظر ‌‌‌می‌‌رسد؟
  • اه‌‌می‌ت احراز هویت در مبادلات ارزهای دیجیتال
  • انطباق مبتنی بر ریسک
  • فرآیند احراز هویت
  • مزایای استفاده از KYC برای مبادلات رمزنگاری
  • کاهش احتمال اختلافات حقوقی
  • افزایش اعتماد مشتری و شفافیت
  • احراز هویت ثبات بازار ارزهای دیجیتال را تقویت ‌‌می‌کند
  • فرآیند تأیید KYC برای مبادلات رمزنگاری چیست؟
  • احراز هویت خطر کلاهبرداری‌های پولشویی را کاهش ‌‌می‌دهد
  • مخاطرات KYC Exchange Crypto Exchange
  • متعادل کردن نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی
  • آیا کسی ‌‌‌می‌‌تواند کریپتو بدون KYC بخرد؟
  • خطرات خرید کریپتو بدون KYC چیست؟
  • آیا کیف پول‌های رمزنگاری به KYC نیاز دارند؟
  • ComplyAdvantageچگونه ‌‌‌می‌‌تواند کمک کند؟
  • استفاده از اتوماسیون
  • نتیجه

 

 

 

 

KYC چیست؟

فرآیند شناخت مشتری (KYC) مستلزم آن است که موسسات مالی هویت مشتریان خود را شناسایی و تأیید کنند و برای درک ماهیت کسب و کاری که در آن مشارکت دارند کار کنند.

 

فرآیند KYC متعارف شامل طیف وسیعی از اقدامات با دقت لازم، همراه با غربالگری و نظارت مداوم است، زیرا مشتریان با خدماتی که یک شرکت خاص ارائه ‌‌‌می‌‌دهد، درگیر ‌‌‌می‌‌شوند. KYC در ز‌‌می‌نه‌های مالی مهم است زیرا مجرمان از استراتژی‌های مختلفی برای فرار از کنترل‌های AML/CFT استفاده ‌‌‌می‌‌کنند.

با ایجاد یک پروفایل غنی و دقیق از هر مشتری، ارائه دهندگان خدمات مالی برای شناسایی مشتریانی که از خدمات آنها سوء استفاده ‌‌‌می‌‌کنند و جلوگیری از جرائ‌‌‌می‌‌مانند پولشویی و تا‌‌می‌ن مالی تروریسم بسیار نسبت به قبل مجهزتر هستند.

 

KYC   در صرافی‌های کریپتو چگونه به نظر ‌‌‌می‌‌رسد؟

احراز هویت  ‌‌‌می‌‌تواند یک چالش انطباقی پیچیده برای مبادلات رمزنگاری باشد. این به این دلیل است که شرکت‌ها باید برای ایجاد هویت مشتری با استفاده از خدمات دیجیتال خود و درک جزئیات تراکنش‌هایی که تسهیل ‌‌‌می‌‌کنند، بیشتر تلاش کنند.

 

 احراز هویت در مبادلات ارزهای دیجیتال

احراز هویت یک اقدام امنیتی ضروری در دنیای مالی دیجیتال است، زیرا به اط‌‌می‌نان از یکپارچگی و ایمنی حساب‌های کاربری و تراکنش‌ها کمک ‌‌می‌‌کند.

با الزام کاربران به ارائه مدرک هویتی خود هنگام ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال، این پلتفرم ‌‌‌می‌‌تواند به طور موثر از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کند، خطر فعالیت‌های کلاهبرداری را کاهش دهد و مطابق با مقررات مربوطه را حفظ کند. برخی از دلایل اصلی ضروری بودن احراز هویت در مبادلات ارز دیجیتال عبارتند از:

 

  • انطباق با مقررات

بسیاری از کشورها مقررات سختگیرانه ای را برای کنترل عملکرد صرافی‌های ارز دیجیتال وضع کرده اند. این مقررات اغلب پلتفرم‌ها را ملزم به اجرای اقدامات KYC و AML برای تأیید هویت کاربران خود و نظارت بر تراکنش‌ها برای فعالیت‌های مشکوک ‌‌می‌‌کنند.

با رعایت این مقررات، صرافی‌ها ‌‌‌می‌‌توانند از جریمه‌ها، هزینه‌ها و حتی تعطیلی‌ها جلوگیری کنند و از ادامه کار پلتفرم‌های خود اط‌‌می‌نان حاصل کنند.

 

  • پیشگیری از تقلب

راستی‌آزمایی هویت به کاهش خطر فعالیت‌های متقلبانه مانند سرقت هویت، فیشینگ و سایر جرایم سایبری کمک ‌‌می‌‌کند. صرافی‌ها با الزام کاربران به ارائه مدرک هویتی خود، بهتر ‌‌‌می‌‌توانند از حساب‌ها و دارایی‌های کاربران خود محافظت کنند.

 

  • کاهش پولشویی و تا‌‌مین مالی تروریسم

احراز هویت برای مبارزه با پولشویی و تا‌‌می‌ن مالی تروریسم ضروری است. صرافی‌های ارز دیجیتال با تأیید هویت کاربران و نظارت بر تراکنش‌ها ‌‌می‌‌توانند فعالیت‌های مشکوک را شناسایی کرده و به مقامات مربوطه گزارش دهند و به جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه و حفظ یکپارچگی سیستم مالی جهانی کمک کنند.

 

 

  • اعتماد و شفافیت

با اجرای اقدامات احراز هویت قوی، صرافی‌های ارز دیجیتال ‌‌می‌‌توانند محیطی از اعتماد و شفافیت ایجاد کنند. کاربران با دانستن اینکه اطلاعات شخصی و دارایی‌هایشان محافظت ‌‌می‌‌شود، احساس امنیت بیشتری ‌‌می‌‌کنند، در حالی که صرافی‌ها ‌‌می‌‌توانند تعهد خود را به حفظ یک محیط تجاری ایمن و سازگار نشان دهند.

 

انطباق مبتنی بر ریسک

به دنبال توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، صرافی‌های ارز دیجیتال باید رویکردی مبتنی بر ریسک را برای انطباق با KYC اتخاذ کنند. انطباق مبتنی بر ریسک از شرکت‌ها ‌‌می‌‌خواهد تا ارزیابی‌های ریسک AML/CFT را از مشتریان فردی انجام دهند و سپس یک پاسخ متناسب با آن اجرا کنند.

اگر یک ارزیابی نشان دهد که یک مشتری در معرض خطر است، صرافی رمزارز باید به جای اقدامات ساده تر برای مشتریان کم خطر، اقدامات انطباق شدیدتر را اعمال کند.

انطباق مبتنی بر ریسک به صرافی‌های رمزنگاری این امکان را ‌‌می‌‌دهد تا منابع AML/CFT خود را به طور مؤثرتری به کار گیرند و در عین حال از مشتریان در برابر تجارب منفی تا حد امکان محافظت کنند.

آیا باید در صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت کرد؟(KYC)01

فرآیند احراز هویت

فرآیند احراز هویت در مبادلات ارز دیجیتال معمولاً شامل چندین مرحله است که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تأیید هویت: کاربران ملزم به ارسال اطلاعات شخصی مانند نام کامل، تاریخ تولد و آدرس محل سکونت خود هستند. سپس این اطلاعات با اسناد شناسایی صادر شده توسط دولت، مانند گذرنامه یا گواهینامه رانندگی، برای تأیید هویت کاربر ارجاع داده ‌‌‌می‌‌شود.

 

تأیید سند: ممکن است از کاربران خواسته شود که اسکن یا عکس مدارک شناسایی خود را به همراه یک عکس از خود ارسال کنند تا ثابت کنند که صاحب اسناد هستند.

 

مشخص کردن آدرس: برای تایید آدرس محل سکونت کاربر، صرافی‌ها ممکن است قبض‌های خدمات، صورتحساب‌های بانکی یا سایر اسنادی که نام و آدرس کاربر را نشان ‌‌‌می‌‌دهد درخواست کنند.

 

اطلائات بیومتریک: برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال ممکن است روش‌های تأیید بیومتریک، مانند تشخیص چهره یا اسکن اثر انگشت را برای افزایش امنیت حساب اجرا کنند.

 

ارزیابی ریسک: صرافی‌ها ‌‌‌می‌‌توانند از اطلاعات جمع آوری شده برای انجام ارزیابی ریسک مشتریان بالقوه استفاده کنند و تعیین کنند که آیا به پلتفرم خود دسترسی بدهند یا الزامات اضافی را اعمال کنند یا خیر

 

مزایای استفاده از KYC برای مبادلات رمزنگاری

مانند سایر نهادهای تحت نظارت در فضای مالی، شرکت‌های رمزنگاری باید بررسی‌های تأیید هویت و اقدامات KYC را برای ایجاد و تأیید هویت مشتریان خود انجام دهند. اما علاوه بر رعایت الزامات انطباق و اجتناب از جریمه‌های عدم انطباق، مزایای اجرای اقدامات قوی KYC در مبادلات رمزنگاری چیست؟

 

کاهش احتمال اختلافات حقوقی

از آنجایی که چشم انداز نظارتی کریپتو هنوز حل نشده است، شرکت‌ها به طور مداوم انتظارات قانونی در حال تغییر را تجربه ‌‌‌می‌‌کنند. صرافی‌های کریپتو با بالا بردن سطح استاندارد و نشان دادن سطح بالایی از انطباق با KYC، ‌‌می‌‌توانند خطر چالش‌های قانونی را کاهش دهند و به تنظیم‌کننده‌ها نشان دهند که با تغییر قوانین بین‌المللی، متعهد و متعهد به تض‌‌می‌ن انطباق هستند.

 

افزایش اعتماد مشتری و شفافیت

مشتریان و شرکای بانکی به احتمال زیاد به یک صرافی رمزنگاری که در ایجاد و تأیید هویت مشتری فعال و دقیق است اعتماد ‌‌‌می‌‌کنند، زیرا نشان ‌‌‌می‌‌دهد که شرکت در مورد دانستن اینکه با چه کسی تجارت ‌‌‌می‌‌کند جدی است. بدون اقدامات KYC قوی، مشتریان ممکن است احساس امنیت یا راحتی در استفاده از آن خاص نداشته باشند

 

احراز هویت ثبات بازار ارزهای دیجیتال را تقویت ‌‌می‌کند

بازار کریپتو به دلیل عواملی مانند ناشناس بودن، نوسانات بازار، بررسی دقیق رسانه‌ها و عرضه و تقاضا،پر نوسان‌تر از سایر بازارها است. صرافی‌هایی که شامل اقدامات تأیید هویت پیشرفته به عنوان بخشی از چک‌های KYC ‌‌‌می‌‌شوند، به تثبیت بازار و القای اعتماد در بین سرمایه گذاران کمک ‌‌‌می‌‌کنند.

 

آیا باید در صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت کرد؟(KYC) 05

فرآیند تأیید KYC برای مبادلات رمزنگاری چیست؟

 

مرحله اول: جمع آوری اطلاعات اولیه

هنگام ورود به یک مشتری جدید، صرافی‌ها ابتدا باید اطلاعات شناسایی اولیه مشتری را جمع آوری کنند. در حالت ایده‌آل، شرکت‌ها باید از ابزارهای کنترل دیجیتالی مشتری (CDD) برای جمع‌آوری و ثبت داده‌های مربوطه به طور مؤثر و دقیق استفاده کنند – در حالی که احتمال خطای انسانی را به حداقل ‌‌می‌‌رسانند. داده‌های اساسی مشتری مورد نیاز برای فرآیند KYC شامل موارد زیر است:

  • نام‌ها
  • آدرس‌ها
  • تاریخ تولد
  • شماره‌های تا‌‌مین اجتماعی

اطلاعات جمع‌آوری‌شده در اولین مرحله از فرآیند KYC، ارزیابی ریسک بعدی را ارائه ‌‌می‌‌کند و پاسخ انطباق AML/CFT صرافی را مشخص ‌‌می‌‌کند.

 

مرحله دوم: بررسی اطلاعات مشتری

صرافی‌های رمزارز باید اط‌‌می‌نان حاصل کنند که داده‌هایی که به عنوان بخشی از فرآیند KYC خود جمع آوری ‌‌‌می‌‌کنند دقیق و به روز هستند. برای انجام این کار، شرکت‌ها باید داده‌ها را با اسناد رس‌‌‌می‌‌مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه و گواهی تولد تأیید کنند.

 

به طور مشابه، زمانی که شرکت‌ها داده‌های شناسایی را به دست آوردند، باید آن‌ها را در برابر فهرست‌های رس‌‌‌می‌‌بررسی کنند، که ممکن است بر روی پروفایل ریسک مشتری تأثیر بگذارد. این شامل:

 

  • حوزه‌های قضایی پرخطر
  • تحریم‌های جهانی و لیست‌های نظارتی
  • لیست افراد در معرض سیاسی (PEP).
  • ثبت احوال جنایی، از جمله فهرست شرکت کنندگان در رشوه خواری و فساد

 

مرحله سوم: رتبه بندی ریسک مشتری

اطلاعات جمع‌آوری‌شده و تأیید شده، پایه و اساس رتبه‌بندی ریسک KYC مشتری را نشان ‌‌می‌‌دهد. رتبه ریسک محاسبه‌ای است که عوامل مختلفی را در نظر ‌‌می‌‌گیرد، از جمله احتمال درگیر شدن یک مشتری در جرایم مالی و ریسک انطباق عملیاتی گسترده‌تر که یک شرکت با آن مواجه است.

 

در کشورهایی که «رویکرد مبتنی بر ریسک» را برای AML الزا‌‌‌می‌‌‌‌می‌‌کنند، شرکت‌ها باید با انجام ارزیابی ریسک هر مشتری، رتبه‌بندی ریسک KYC را تعیین کنند. هنگام ارزیابی یک مشتری پرخطر (مانند یک سیاستمدار ملی یا یک مقام ارشد دولتی)، شرکت‌ها باید اقدامات فشرده تر AML/CFT، از جمله بررسی دقیق (EDD)، جستجوی منبع ثروت، و جستجوی اخبار منفی را به کار گیرند.

در مقابل، مشتریان کم‌ریسک (مانند فردی که سال‌ها مشتری صرافی بوده و معاملات کم‌ارزش را انجام ‌‌می‌‌دهد) ممکن است مشمول اقدامات ساده‌تر AML/CFT باشند.

 

مرحله چهارم: بررسی مستمر ریسک

اگر صرافی تشخیص دهد که همه چیز درست است، مشتری جدید ممکن است شروع به شرکت در فعالیت‌های خاصی کند. با این حال، KYC یک عمل یکباره نیست که فقط در ابتدای ارتباط با مشتری انجام شود.

یک بررسی مستمر ریسک باید انجام شود تا با هرگونه تغییر در نمایه ریسک مشتری همگام شود. نظارت مستمر تراکنش یکی از راه‌های بررسی اینکه آیا رفتار مالی مشتریان انتظارات ارزیابی ریسک آنها را برآورده ‌‌می‌‌کند یا خیر است.

آیا باید در صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت کرد؟(KYC)02

احراز هویت خطر کلاهبرداری‌های پولشویی را کاهش ‌‌می‌دهد

چک‌های شدید KYC ‌‌‌می‌‌تواند خطر پول شویی و کلاهبرداری را کاهش دهد زیرا مجرمان کمتر از آن سرویس برای قرار دادن یا لایه گذاری رمزنگاری به دست آمده غیرقانونی استفاده ‌‌‌می‌‌کنند. اساساً، هرچه کنترل‌های شناسایی و تأیید قوی‌تر باشد، بازدارندگی برای کلاهبرداران بیشتر است.

 

مخاطرات KYC Exchange Crypto Exchange

انطباق با KYC در فضای ارزهای دیجیتال به دلیل یک چشم انداز نظارتی در حال تحول و روش‌های بررسی نسبتاً جدید پیچیده شده است. بر این اساس، صرافی‌های ارز دیجیتال باید هنگام توسعه و اجرای راه‌حل KYC خود، از آسیب‌پذیری‌ها و خطرات زیر آگاه باشند:

 

تراکنش‌های ناشناس: تراکنش‌های مبادله ارزهای دیجیتال به پولشویی‌ها درجه ای از ناشناس بودن آنلاین را ارائه ‌‌‌می‌‌دهد. بر این اساس، صرافی‌ها باید به دنبال اطلاع‌رسانی به فرآیند تأیید هویت خود با کنترل‌های دیجیتال، از جمله دریافت اطلاعات بیومتریک مشتری مانند اسکن چهره، صدا و اثر انگشت باشند.

سرعت تراکنش: وجوه ارزهای دیجیتال را ‌‌می‌‌توان در چند ثانیه بین حساب‌ها جابه‌جا کرد، که اغلب از کنترل‌های AML/CFT پیشی ‌‌می‌‌گیرد. صرافی‌ها باید اط‌‌می‌نان حاصل کنند که چک‌های AML/CFT و فرآیندهای نظارتی قبل از انتقال وجه به کیف‌پول‌های کاربران تک‌‌می‌ل شده است.

تراکنش‌های ساختاریافته: پولشویی‌ها ممکن است با ساختاربندی تراکنش‌های خود در مقادیر کم در چندین حساب، سعی کنند از آستانه گزارش دهی فرار کنند.

صرافی‌های رمزارز باید اط‌‌می‌نان حاصل کنند که کنترل‌هایشان از ایجاد حساب‌های متعدد جلوگیری ‌‌می‌‌کند و اطلاعات را با سایر ارائه‌دهندگان خدمات مالی به اشتراک ‌‌می‌‌گذارند تا استراتژی‌های ساختاری را شناسایی و از آن جلوگیری کنند.

 

پول شویی: پولشویی‌ها ممکن است به دنبال سوء استفاده بیشتر از آسیب پذیری تراکنش‌های ارزهای دیجیتال با اجبار یا تشویق اشخاص ثالث برای تعامل با خدمات صرافی رمزنگاری از طرف آنها باشند. صرافی‌ها باید با انجام بررسی مناسب و شناسایی مشتریانی که پروفایل‌هایشان با ثروت یا رفتار مالی مورد انتظارشان مطابقت ندارد، برای شناسایی پولشویان مالی تلاش کنند.

تجربیات منفی مشتری: فراتر از ریسک‌های نظارتی، صرافی‌های رمزنگاری با رویه‌های KYC ناکافی یا نامناسب نیز این خطر را دارد که بر تجربه مشتریان خود از خدمتی که به آنها ارائه شده تأثیر منفی بگذارد.

تحت یک رویکرد مبتنی بر ریسک، KYC صرافی‌ها را قادر ‌‌می‌‌سازد تا پروفایل‌های ریسک دقیق بسازند – و متعاقباً کنترل‌های AML/CFT خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که مناسب‌تر با افراد باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، KYC موثر راهی برای بهینه‌سازی تجربیات برای مشتریان کم‌خطر، تض‌‌می‌ن سرعت و کارایی خدمات در جایی که نیازی به بررسی سنگین AML/CFT نیست، است.

 

متعادل کردن نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی

 

در حالی که احراز هویت به دلایل ذکر شده در بالا ضروری است، ایجاد تعادل بین امنیت و حریم خصوصی ضروری است. کاربران ممکن است نگران به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود با صرافی‌های ارز دیجیتال باشند، از ترس نقض داده‌ها یا سوء استفاده از داده‌های خود.

برای رفع این نگرانی‌ها، صرافی‌ها باید اقدامات حفاظتی قوی از داده‌ها، مانند رمزگذاری، ذخیره‌سازی ایمن، و کنترل‌های دسترسی دقیق را اتخاذ کنند تا اط‌‌می‌نان حاصل شود که داده‌های کاربر به‌طور ایمن و مسئولانه مدیریت ‌‌می‌‌شوند.

 

آیا کسی ‌‌‌می‌‌تواند کریپتو بدون KYC بخرد؟

در حالی که ارزهای دیجیتال حریم خصوصی بیشتری نسبت به ارزهای مبتنی بر فیات ارائه ‌‌می‌‌دهند، برخی از کاربران ترجیح ‌‌می‌‌دهند به هیچ وجه ردپای دیجیتالی از خود باقی نگذارند. در این موارد، کاربران ممکن است تص‌‌می‌م به خرید و معامله ارزهای دیجیتال در یک صرافی بدون KYC داشته باشند.

یکی از راه‌های رایج برای خرید رمزارز بدون KYC، از طریق تجارت همتا به همتا (P2P) است که به سادگی خریداران و فروشندگان را بدون دخالت در معاملاتشان به یکدیگر متصل ‌‌می‌‌کند.

آیا باید در صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت کرد؟(KYC) 03

خطرات خرید کریپتو بدون KYC چیست؟

بسیاری از خطرات پولشویی با خرید رمزارز بدون KYC همراه است. به عنوان مثال، در معاملات P2P، به دلیل راحتی و سرعت آن، مجرمان به راحتی ‌‌‌می‌‌توانند در معاملات ساختاریافته شرکت کنند و ظاهر قانونی وجوه غیرقانونی را ع‌‌می‌ق تر کنند.

سهولت تراکنش‌های فرامرزی نیز تهدید بزرگی است، زیرا کلاهبرداران ممکن است از تفاوت‌های استانداردهای نظارتی سوء استفاده کنند. چالش لجستیکی ردیابی وجوه غیرقانونی در سراسر حوزه‌های قضایی نیز ممکن است انجام تحقیقات مربوط به پولشویی را برای مقامات مالی دشوارتر کند.

 

به دلیل خطرات موجود، مبادلات بدون KYC در برخی کشورها غیرقانونی تلقی ‌‌‌می‌‌شوند. به عنوان مثال، ایالات متحده، کره جنوبی و کانادا از همه صرافی‌های قانونی رمزنگاری ‌‌‌می‌‌خواهند که داده‌های KYC را از مشتریان خود جمع آوری کنند.

 

آیا کیف پول‌های رمزنگاری به KYC نیاز دارند؟

دو نوع کیف پول رمزنگاری وجود دارد: سخت افزاری و نرم افزاری. کیف پول‌های نرم افزاری توسط شخص ثالثی که به عنوان ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) شناخته ‌‌می‌‌شود نگهداری ‌‌می‌‌شود و حاوی کلیدهای خصوصی کیف پول مشتری است. از آنجا که VASP‌ها به عنوان مؤسسات مالی تنظیم ‌‌‌می‌‌شوند، فقط کیف پول‌های نرم افزاری باید با اقدامات KYC مطابقت داشته باشند. کیف پول‌های سخت افزاری به خودی خود ‌‌می‌زبانی ‌‌می‌‌شوند و بنابراین نیازی به KYC ندارند.

 

ComplyAdvantage  چگونه ‌‌‌می‌‌تواند کمک کند؟

مقررات انطباق با AML/CFT، صرافی‌های رمزنگاری را ملزم به جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و ذخیره مقادیر زیادی از داده‌های دیجیتالی مشتریان و تراکنش‌ها ‌‌می‌‌کند. برای مدیریت این تعهد، صرافی‌های رمزنگاری باید به دنبال ادغام یک راه حل نرم افزاری مناسب AML باشند.

علاوه بر سرعت خودکار، کارایی و دقت، راه حل‌های نرم افزاری به شرکت‌ها کمک ‌‌‌می‌‌کند تا به رویه‌های KYC خود عمق دهند و پروفایل‌های اطلائاتی غنی تر و دقیق تر را برای مشتریان خود بسازند. برخی از راه حل‌های ضروری عبارتند از:

 

نظارت بر تراکنش: صرافی‌ها باید تراکنش‌های مشتریان خود را به‌طور مستمر و با توجه ویژه به نشانه‌های فعالیت مجرمانه – که ممکن است شامل الگوهای تراکنش‌های غیرمعمول یا تراکنش‌هایی باشد که مشتریان و مکان‌های پرخطر را شامل ‌‌می‌‌شود، رصد کنند.

غربالگری: صرافی‌ها باید مشتریان خود را غربال کنند تا اط‌‌می‌نان حاصل شود که آنها مشمول تحریم‌های بین المللی نیستند یا اینکه PEP هستند و بنابراین در معرض خطر بیشتری برای مشارکت در پولشویی قرار دارند.

رسانه‌های نامطلوب: نمایه‌های ریسک مشتری ممکن است قبل از اینکه همان اطلاعات در منابع رس‌‌‌می‌‌ظاهر شود، با اخبار نامطلوب مطلع شوند. صرافی‌ها باید به طور مداوم برای شناسایی دخالت مشتری در رسانه‌های نامطلوب بررسی شوند.

 

استفاده از اتوماسیون

فرآیندهای خودکار KYC به صرافی‌های رمزنگاری کمک ‌‌می‌‌کند در یک محیط نظارتی که به سرعت در حال تغییر است، چابک بمانند. با ظهور روش‌های بررسی جدید و اجرای قوانین جدید ارزهای دیجیتال، نرم‌افزار KYC ممکن است به صرافی‌ها کمک کند تا با محیط‌های نظارتی خود سازگار شوند و تص‌‌می‌مات مهم مبتنی بر ریسک را به سرعت اتخاذ کنند.

به طور مشابه، با بهره مندی از سیستم‌های ماشینی، صرافی‌ها ممکن است سطوح ع‌‌می‌ق تری از تجزیه و تحلیل را روی داده‌های تاریخی انجام دهند تا آسیب پذیری‌های پیش بینی نشده یا انحرافات غیرمنتظره از رفتار مالی مورد انتظار را آشکار کنند.

 

نتیجه

در پایان، احراز هویت یکی از جنبه‌های ضروری مبادلات ارز دیجیتال است، زیرا به اط‌‌می‌نان از انطباق با مقررات، جلوگیری از تقلب، مبارزه با پولشویی و تا‌‌می‌ن مالی تروریسم و ایجاد محیطی از اعتماد و شفافیت کمک ‌‌می‌‌کند.

در حالی که نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد، صرافی‌های ارز دیجیتال باید اجرای اقدامات احراز هویت قوی را برای محافظت از حساب‌های کاربری و حفظ یک محیط تجاری امن و سازگار در اولویت قرار دهند.

 

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402