جلوگیری از لیکویید شدن در صرافی کوکوین = توصیه تریدرها

صرافی کوکوین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جلوگیری از لیکویید شدن در صرافی کوکوین یکی از موضوعات مهم معامله گران است و ما قصد داریم در این مقاله این موضوع را با هم بررسی کنیم.

یادگیری اصول اولیه و قوانین پایه بازا‌رهای مالی یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی است که تازه واردان به بازار باید آن‌ها را فرا بگیرند تا در مسیری که به آن قدم برداشته اند دچار مشکلاتی نشوند که از ادامه دادن راه خود باز بمانند و دیگر نتوانند به کسب تجربه در این بازار بپردازند.

یکی از آموزش‌هایی که هر فرد در بازار باید در پی یادگیری آن باشد و آن را خوب درک کند موضوع بروکر‌ها و انواع حساب‌های معاملاتی موجود در آن است که به شما کمک می‌کند تجربه‌های متفاوتی از بازار به دست آورید و هر کدام از حساب‌های موجود در بروکر های مختلف قوانین و اصول خود را دارند که هر کدام بر اساس انواع معامله گران پایه ریزی شده‌اند.

و افراد از تازه کار تا با تجربه با انتخاب حساب معاملاتی که مناسب آن‌ها است می‌توانند شروع به کسب درآمد یا کسب تجربه از بازار کنند.

در این بازار مبحثی به بام لیکوئید شدن وجود دارد که به معنی از دست دادن تمام سرمایه موجود در معامله است که در حوزه کریپتو به آن لیکوئیدیتی و در فارکس به آن کال مارجین میگویند و هر دو یک معنی را شامل میشود و ما در این مقاله قصد داریم با هم در مورد ماهیت این موضوع و نقش ما در کنترل آن داشته باشیم و قرار است این مبحث را بر روی صرافی کوکوین بیشتر مورد ارزیابی قرار دهیم.

فهرست مطالب

معنی لیکویید شدن در معاملات کریپتو چیست؟

رمز ارز ها می توانند سرمایه گذاری های پرریسکی باشند، به طوری که برخی از کوین ها نوسانات شدید قیمت را نشان می دهند، و دقیقاً همین نوسان است که می تواند آنها را به ویژه برای سرمایه گذاران خاص جذاب کند. معاملات کریپتو به سرمایه گذاران این فرصت را می دهد که سودهای قابل توجهی کسب کنند، به خصوص در مقایسه با حاشیه سود محدودتر معمول در دارایی سنتی مانند سهام یا فلزات گرانبها.

به عنوان مثال، در طول شیوع COVID-19 در سال 2020، بیت کوین در همان سال نوسانات زیادی داشت در حالی که شاخص S&P 500 تنها چند درصد تغییر را به خود دید. و در حالی که در آن زمان فرصتی عالی برای سرمایه‌گذاران کریپتو فراهم کرد، بازار رکودهای زیادی نیز داشته است. یکی از اثرات منفی این نوسانات بالا می تواند چیزی باشد که از آن به عنوان لیکوییدی یاد می شود.

اما لیکوییدی دقیقا چیست؟ و چگونه می توانید از لیکویید شدن جلوگیری کنید؟ قبل از باز کردن هر موقعیت اهرم دار ، باید اطمینان حاصل کنید که یک استراتژی معاملاتی دقیق ایجاد کرده اید تا از احتمال لیکویید شدن جلوگیری کنید. در راهنمای زیر، نکات و راهنمایی های مفیدی در مورد لیکوییدی در معاملات کریپتو را بررسی خواهیم کرد، و یک آغازگر مفید در مورد معنای آن و نحوه اجتناب از آن ارائه خواهیم کرد.

 

لیکویید شدن در کریپتو به چه معناست؟

به طور کلی، لیکویید شدن به توانایی تبدیل یک دارایی به پول نقد اشاره دارد. اما در دنیای تجارت کریپتو، معنای کمی متفاوت دارد.

وقتی قیمت یک دارایی کریپتو کاهش می یابد، یک صرافی کریپتو گاهی به اجبار موقعیت اهرمی معامله گر را می بندد. این زمانی اتفاق می‌افتد که یک معامله‌گر بودجه کافی برای باز نگه داشتن یک معامله اهرمی ندارد. به عبارت دیگر، آنها قادر به پاسخگویی به فراخوان مارجین آن معامله نیستند، که این یکی از خطرات معاملات مارجین است.

اگر بازار تا حد زیادی بر خلاف موقعیت اهرمی شما حرکت کند، ممکن است کل سرمایه (یا «حاشیه اولیه») خود را از دست بدهید و موقعیت شما تسویه شود. به عبارت دیگر، ورودی سرمایه اولیه شما به صرافی تسلیم خواهد شد.

 

لیکویید شدن در صرافی کوکوین چگونه اتفاق می افتد؟

نوسانات ذاتی در بازار کریپتو به دلیل محبوبیت قسمت فیوچرز و مشتقات افزایش یافته است. وقتی در مورد مشتقات صحبت می کنیم، به معاملات مارجین ، سوآپ دائمی و معاملات آتی اشاره می کنیم. اینها انواع مختلفی از قراردادها بر اساس قیمت یک دارایی رمزنگاری هستند و به معامله‌گران اجازه می‌دهند تا حدس بزنند که قیمت آن دارایی در آینده کجا خواهد بود.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که آنها منحصر به بازار کریپتو نیستند. معامله گران سنتی بازار سهام که خرید یا فروش سهام را دارند از استراتژی های مشابهی استفاده می کنند. اما به دلیل نوسانات شناخته شده کریپتو، مشتقات به دلیل امکان لیکویید شدن، یک شمشیر دولبه هستند.

هر زمان که با یک موقعیت اهرمی معامله می کنید، در صورتی که بازار تا حد معینی علیه شما حرکت کند، در معرض خطر انحلال یا لیکویید شدن هستید. اگر مقدار مشخصی از موقعیت خود را از دست بدهید، صرافی به طور خودکار آن را نقد می کند تا پول بیشتری از دست ندهد.

صرافی‌ها مجاز به انجام این کار هستند، زیرا وقتی با موقعیت‌های اهرمی معامله می‌کنید، از صرافی پول قرض می‌گیرید. اساساً، انحلال به عنوان آخرین راه‌حل بیمه عمل می‌کند تا صرافی در معاملات اهرمی ضرر نکند.

 

آیا انواع مختلفی از لیکویید شدن در صرافی کوکوین وجود دارد؟

دو نوع اصلی لیکویید شدن وجود دارد: لیکوییدی جزئی و لیکویید شدن  کامل. در زمینه کریپتو، هر دوی این لیکوییدی ها اجباری هستند.

انحلال جزئی در صرافی کوکوین

انحلال جزئی یا لیکوییدی جزء رایج ترین نوع لیکوییدی است و در مراحل اولیه قبل از استفاده از تمام حاشیه اولیه اتفاق می افتد. هدف آن جلوگیری از ضرر برای معامله گر است. شرایط انحلال جزئی به توافق از پیش تعیین شده بین معامله گر و صرافی بستگی دارد.

انحلال کامل در صرافی کوکوین

لیکوییدی کامل زمانی اتفاق می افتد که تمام مارجین اولیه استفاده شود و صرافی به اجبار کل موقعیت را ببندد تا از زیان بیشتر جلوگیری شود. معامله گر تمام سرمایه سرمایه گذاری شده را از دست می دهد و همچنان ممکن است مجبور باشد تراز منفی را بپردازد که معمولا صرافی ها تراز منفی ندارند و صرفا کل سرمایه فرد به صرافی داده میشود.

انحلال اجباری در صرافی کوکوین

انحلال اجباری زمانی اتفاق می‌افتد که یک معامله‌گر نمی‌تواند یا نمی‌تواند “حاشیه فراخوان” را برای یک موقعیت اهرمی برآورده کند. به عبارت دیگر، آنها بودجه کافی برای باز نگه داشتن موقعیت را ندارند. توجه به این نکته مهم است که انحلال اجباری معمولاً هزینه انحلال اضافی را به همراه دارد که برای تشویق معامله گران به بستن دستی موقعیت ها قبل از انحلال آنها تعیین شده است.

انحلال طولانی و کوتاه مدت

اصطلاحات “طولانی” و “کوتاه” به سادگی به نوع تجارتی که سرمایه گذار انجام می دهد اشاره دارد. معاملات کوتاه مدت شرط هایی در برابر افزایش قیمت ها هستند و بنابراین نقدینگی های کوتاه به انحلال هایی اطلاق می شود که در این نوع معاملات اتفاق می افتد. معاملات طولانی معاملاتی هستند که انتظار دارند سطح قیمت ها افزایش یابد و نقدینگی های طولانی معاملاتی هستند که در چنین معاملاتی رخ می دهند.

 

لیکویید شدن معاملات مارجین در صرافی کوکوین

بیایید یک گام به عقب برگردیم و نوع خاصی از معاملات را در نظر بگیریم. لیکویید شدن در  کریپتو ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما در معاملات مارجین شرکت می کنید، اما معامله مارجین دقیقا چیست ؟

 

معامله تضمینی چیست؟

معامله مارجین اساساً قرض گرفتن پول از صرافی های کریپتو به منظور افزایش حجم معاملات و اهرم شما (اندازه موقعیت های معاملاتی شما) است. با اهرم بیشتر، می توانید موقعیت بزرگتری را با سرمایه کمتر باز کنید و سود بالقوه خود را افزایش دهید. چندین صرافی وجود دارد که معاملات حاشیه ای را به سرمایه گذاران خرد ارائه می دهد.

 

معامله مارجین چگونه می تواند منجر به لیکوییدی در صرافی کوکوین شود؟

اما همیشه یک روی سکه وجود دارد، یعنی این واقعیت که معاملات حاشیه ریسک احتمال لیکوییدی بیشتری را به همراه دارد. البته، صرافی‌ها به شما اجازه نمی‌دهند بدون وثیقه از آنها پول قرض کنید. برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی اهرمی، باید چیزی را که “حاشیه اولیه” نامیده می شود، قرار دهید. به حاشیه اولیه به عنوان یک بیمه نامه برای صرافی فکر کنید در صورتی که معامله شما به سمتی رفت که بر خلاف تصمیم شما بود.

بنابراین در حالی که از صرافی وام می گیرید، مقداری از سرمایه خود را نیز در آن حساب کنید. چون اگر  بازار مقدار معینی در برابر موقعیت شما حرکت کند، این اتفاق  رخ می دهد، صرافی به زور موقعیت شما را می بندد و حاشیه اولیه شما را پس می گیرد تا از ضرر بیشتر بابت چیزی که وام گرفته اید جلوگیری کند.

 

لیکوییدی در معاملات آتی ارزهای دیجیتال و صرافی کوکوین

قراردادهای آتی یکی دیگر از استراتژی های معاملات ارزهای دیجیتال است که می تواند منجر به لیکویید شدن  شود. اما این یک بار دیگر این سوال را ایجاد می کند: معاملات آتی رمزارز دقیقاً چیست؟

 

معاملات آتی چیست؟

یک قرارداد آتی شامل توافق خریدار برای خرید و فروشنده برای فروش دارایی پایه به قیمت ثابت در تاریخ آتی است. درست مانند معاملات مارجین، این محصول مشتقات منحصر به صنعت کریپتو نیست. مانند معاملات در بازار سهام سنتی عمل می کند

یک معامله گر از طریق یک قرارداد آتی خرید می کند، به این امید که قیمت دارایی افزایش یابد. اگر این کار را انجام دهد، معامله گر حق خرید دارایی را با قیمتی با تخفیف دارد و سپس می تواند آن را به قیمت بازار بفروشد و در نتیجه سود حاصل شود.

 

چگونه معاملات آتی می تواند منجر به لیکوییدی در صرافی کوکوین شود؟

مسئله لیکوییدی به هیچ عنوان مسئله خوش ایندی برای معامله گران نبوده و نیست و به هیچ وجه تریدر ها علاقه ندارند با آن مواجه شوند و برای این مورد اشتراتژی هایی به وجود آمده است که معامله گران را از رسیدن به نقطه لیکوییدی یا انحلال باز میدارد

مشابه معاملات مارجین، معاملات آتی می تواند منجر به انحلال شود اگر معامله گر نتواند الزامات مارجین را برآورده کند. به عبارت دیگر، معامله گر بودجه کافی برای باز نگه داشتن معامله را ندارد. هنگامی که موقعیت اهرمی شما به آستانه های انحلال رسید، با یک “کال مارجین” روبرو خواهید شد. اگر نتوانید حاشیه بیشتری ایجاد کنید، موقعیت شما منحل می شود.

فرآیند انحلال یا لیکوییدی برای جلوگیری از از دست دادن پولی که از آنها وام می‌گیرید هنگام گرفتن موقعیت‌های اهرمی، در صرافی‌ها ایجاد شده است. بیایید بگوییم که شما یک موقعیت اهرمی مثلاً 50X گرفته اید. یک صرافی لزوماً انتظار ندارد معامله گران بتوانند کل مبلغ این نوع موقعیت را بپردازند، به همین دلیل است که لیکوییدی اتفاق می افتد و قبل از از دست رفتن کل مبلغ وام گرفته شده این اتفاق رخ می دهد.

یک معامله گر از طریق قرارداد آتی پوزیشن شورت میگیرد، به این امید که قیمت دارایی کاهش یابد. اگر چنین شود، معامله گر حق فروش دارایی را بالاتر از قیمت بازار دارد. آنها می توانند دارایی را به قیمت بازار بلافاصله قبل از فروش بالاتر از آن قیمت بخرند تا به سود برسند.

فرآیند انحلال برای جلوگیری از از دست دادن پولی که از آنها وام می‌گیرید هنگام گرفتن موقعیت‌های اهرمی، در صرافی‌ها ایجاد شده است. بیایید بگوییم که شما یک موقعیت اهرمی مثلاً 50X گرفته اید. یک صرافی لزوماً انتظار ندارد معامله گران بتوانند کل مبلغ این نوع موقعیت را بپردازند، به همین دلیل است که انحلال می تواند و قبل از از دست رفتن کل مبلغ وام گرفته شده اتفاق می افتد.

 

صرافی کوکوین

چگونه از انحلال کریپتو در صرافی کوکوین جلوگیری کنیم؟

اکنون که از بدی های لیکویید شدن آگاه شدید، بیایید روی خوبی ها تمرکز کنیم، یعنی چگونه از انحلال جلوگیری کنیم.

هنگامی که با موقعیت های اهرمی معامله می کنید، قطعا باید چند استراتژی در استین خود داشته باشید تا از انحلال حساب خود جلوگیری کنید. در میان محبوب ترین و مؤثرترین موارد استراتژِ، چیزی است که به آن دستور توقف ضرر یا حد ضرر گفته می شود.

عملاً، صرافی می‌تواند موقعیت شما را در یک زمان از پیش تعیین‌شده ببندد، در نتیجه شما را از ضررهای بزرگ‌تر در صورت لزوم انحلال نجات می‌دهد. حد ضرر را به عنوان یک استراحت اضطراری در نظر بگیرید.

اگر اوضاع بیش از حد بر خلاف موقعیت شما باشد، شما میتوانید از ضرر های غیر ضروری جلوگیری کنید که این حد ضرر با حد ضرر دستی فرق میکند و در این بخش منظور حد ضرری است که خود صرافی برای حساب شما در نظر میگیرد.

توقف سفارش یا استاپ اوردر

همچنین به‌عنوان «stop loss» یا «stop-market order» شناخته می‌شود، دستور توقف سفارشی است که می‌توانید از طریق یک صرافی انجام دهید و به صرافی بگویید زمانی که قیمت دارایی به یک نقطه خاص رسید، آن را بفروشد. به این ترتیب، این یک بخش ضروری از مدیریت ریسک برای معاملات اهرمی است.

باید قیمت توقف خود (قیمتی که سفارش اعمال می شود)، قیمت فروش (قیمتی که می خواهید دارایی را در آن بفروشید) و اندازه (چه مقدار از دارایی ) را بدانید. می خواهید بفروشید). اگر دارایی به قیمت توقف برسد، صرافی به طور خودکار سفارش شما را اجرا می کند و مبلغ اعلام شده را به قیمت اعلام شده می فروشد.

همانطور که تاکنون استنباط کرده اید، ضررهای توقف برای محدود کردن ضررهای احتمالی شما طراحی شده اند. هیچ قانون اثبات شده ای برای تعیین حد ضرر وجود ندارد، اما به طور کلی توصیه می شود آن را بین 2 تا 5 درصد از اندازه معامله خود تنظیم کنید. علاوه بر این، شما می خواهید ضررهای هر معامله را زیر 1.5٪ از کل اندازه حساب خود نگه دارید.

نظارت دستی نسبت مارجین

اگر علاقه ای به ثبت سفارش توقف یا استاپ اوردر ندارید، می توانید با استفاده از فرمول زیر ضررهای خود را به صورت دستی پیگیری کنید. در این مورد، شما می خواهید بدانید که بازار به چه درصدی نیاز دارد تا برخلاف موقعیت شما حرکت کند تا لیکویید  شود.

% انحلال = 100 / اهرم

ما آن را با استفاده از یک مثال معاملاتی واقعی توضیح میدهیم. فرض کنید یک پوزیشن با مارجین اولیه 100 دلار و اهرم 4X باز می کنید تا موقعیتی معادل 400 دلار ایجاد کنید. با استفاده از فرمول ما، به صورت زیر به نظر می رسد:

25% = 100/4

همانطور که می بینید، اگر قیمت دارایی 25 درصد در برابر موقعیت شما حرکت کند، با انحلال مواجه خواهید شد. به عبارت دیگر، اگر موقعیت 400 دلاری شما به 300 دلار کاهش یابد، انحلال در این سناریو رخ می دهد.

در حالی که می‌توانید این موضوع را به‌صورت دستی پیگیری کنید تا مطمئن شوید که قبل از وقوع آن خارج می‌شوید، دستورات توقف می‌تواند راه بسیار کارآمدتر و ایمن‌تری برای نظارت بر موقعیت‌های شما و کاهش خطر باشد.

موقعیت های اهرمی می توانند خوبی و بدی های خود را داشته باشند و در معاملات در یک پکیج کامل به کسی که میخواهد از آنها استفاده کند عرضه میشود.

اهمیت استفاده مناسب از لورج و اهرم

هنگامی که یک معامله خوب پیش می رود، اهرم بالاتر منجر به سود بیشتر می شود، که یکی از دلایلی است که نشان می دهد تجارت مارجین یک شکل خاص از معامله است، به ویژه در طول بازار خرسی کریپتو . با این وجود، به دلیل اهرم (یا بر اساس میزان اهرمی که وجود دارد)، تنها می توان به یک حرکت منفی کوچک قیمت برای شروع انحلال نیاز داشت.

هنگامی که با موقعیت های اهرمی معامله می کنید، استفاده از استراتژی های اثبات شده مانند دستور توقف برای کاهش ضررهای احتمالی (و محافظت از سود خود) تمرین خوبی باشد. مهمتر از آن، درک واقعی و همچنین نقاط قوت و ضعف هر استراتژی معاملاتی معین، حیاتی است. و از آنجایی که معاملات مارجین می تواند چالش برانگیز باشد، دانستن اینکه انحلال دقیقا چیست و چگونه از آن اجتناب کنید، موفقیت معاملات بلندمدت را بدون دردسرهای زیان کوتاه مدت تضمین می کند.

 

بررسی نهایی جلوگیری از لیکویید شدن در صرافی کوکوین

همانطور که گفته شد معاملات اهرم دارد میتواند سکوی پرتاب باشد و هم میتواند دره ای عمیق را برای معامله گران رقم بزنم قدم اول برای سرمایه گذاران در مسیر موفقیتشان این است که از سرمایه خود محافظت کنند و نگذارند وسوسه آنها را گول بزند.

که اگر این اتفاق بیفتد شاید بالا آمدن از دره کار سختی باشد بنابراین توصیه میشود که حتما برای کنترل ضرر های خود استراتژی داشته باشید و مدیریت سرمایه کنید تا بتانید به موفقیتی که میخواهید برسید و با یک شکست ازز بازی بیرون نروید ما هم برای شما ارزو میکنیم که بتوانید هر روز به سرمایه خود اضافه کنید.

 

سایت صرافی کوکوین: www.kucoin.com

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402