راهنمای سفر به بندر انزلی | صفر تا صد سفر به شهر انزلی

راهنمای سفر به بندر انزلی/ راهنمای سفر یک روزه به بندر انزلی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی شمال ایران بندر انزلی است. شهری که به عنوان پلی میان ایران و کشورهای اروپایی برای حمل و نقل و بار و سفر از دیرباز شناخته شده است. در راهنمای سفر به بندر انزلی باید بگوییم که این شهر در غرب استان گیلان واقع شده که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۲۸ دقیقه و در عرض جغرافیایی ۳۷ درجه و ۲۸ دقیقه قرار دارد. بندر انزلی به خاطر همسایه بودن با دریای خزر و داشتن بندر به دروازه اروپا شهرت پیدا کرده است. این شهر از جمله شهرهای زیبای شمال ایران است که هر ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی می‌باشد.

جاذبه‌های دیدنی بندر انزلی بسیار زیاد و متنوع است در کنار کمیت تنوع دیدنی‌هایش هر گردشگری را مشتاق می‌کند که مدت زمان زیادی را در این شهر اقامت داشته باشد. خوب است بدانید که بندر انزلی دومین شهر گیلان با فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شهر رشت و پنجمین بندر فعال اقتصادی ایران است. اگر تصمیم دارید که سفری به بندر انزلی داشته باشید اما نمی‌دانید بهترین زمان سفر به انزلی چه فصلی است در راهنمای سفر بندر انزلی با ما همراه شوید تا هر آنچه که نیاز است برای سفر به این شهر شمالی بدانید از جاهای دیدنی بندرانزلی تا محلی مناسب برای اقامتتان در این شهر را در اختیارتان قرار دهیم.

فهرست مطالب

راهنمای کامل سفر به بندر انزلی

بندر انزلی که در لیست بزرگترین بندرهای ایران و در جنوب دریای مازندران قرار دارد یکی از فعال‌ترین بنادر در شمال ایران است. این شهر زیبا در غرب استان گیلان قرار دارد و به خاطر وجود تالاب بین‌المللی از چندین جزیره و شبه جزیره تشکیل شده یکی از جذاب‌ترین شهرهای شمالی است که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این شهر بندری از جنوب به صومعه سرا، از شرق به رشت و از غرب به رضوانشهر متصل است.

راهنمای سفر به انزلی/ سفر از تهران به بندر انزلی
بندرانزلی کجاست؟

جمعیت این شهر حدوداً ۱۳۹۰۱۶ نفر است و مساحت آن حدود ۲۹۹ کیلومتر مربع  می‌باشد. بندر انزلی در منطقه کم ارتفاع واقع شده و یکی از پرباران‌ترین مناطق ایران و مجهزترین و مدرن‌ترین بنادر حاشیه جنوبی دریای خزر است. این شهر دریایی به خاطر قرار گرفتن در منطقه آزاد دارای امکانات بسیار ویژه‌ای برای بازرگانی و سرمایه‌گذاری است. بندرانزلی که در گذشته به آن بندرپهلوی هم گفته می شده، شهری کهن با تاریخی غنی است که حدود ۱۵۰۰ سال پیش تشکیل شده و در طی زمان با خشک شدن رودخانه‌های ورودی به حالت امروزی درآمده است.

آب و هوای بندر انزلی

راهنمای سفر به بندر انزلی/ برنامه ریزی سفر به انزلی
شرایط آب و هوای انزلی

آب و هوای انزلی در فصل بهار

راهنمای سفر به انزلی/ راهنمای سفر به بندر انزلی با ماشین شخصی
انزلی در فصل بهار

در فصل بهار آب و هوای بندرانزلی نزدیک به 22 درجه سانتیگراد می باشد و به همین خاطر دارای آب و هوای خنکی است. دمای هوا در این فصل معمولاً بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد است و بارش باران نیز رایج است. این فصل برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و دریایی بندر انزلی مناسب است.

آب و هوای انزلی در فصل تابستان

راهنمای سفر به بندر انزلی/ بهترین زمان سفر به انزلی
شرایط آب و هوای انزلی در فصل تابستان

در این فصل سال هوای بندر انزلی گرم و مرطوب است. دمای هوا معمولاً بین 25 تا 35 درجه سانتیگراد است و رطوبت نسبتاً بالا است. در این فصل، گردشگران می‌توانند از ساحل و شن‌های زیبای بندر انزلی لذت ببرند.

آب و هوای انزلی در فصل پاییز

راهنمای سفر به انزلی/ سفر از تهران به بندر انزلی
انزلی در فصل پاییز

در فصل پاییز هم مهر ماه نسبت به دیگر ماه های سال آب و هوای معتدلی دارد. اما ماه های آبان و آذر بارندگی ها شدت بیشتری خواهند گرفت، بنابراین بهتر است زمان سفر خود به بندر انزلی را تغییر دهید.

آب و هوای انزلی در فصل زمستان

راهنمای سفر به بندر انزلی
انزلی در فصل زمستان

هوای بندر انزلی سرد و مرطوب است. دمای هوا معمولاً بین 5 تا 15 درجه سانتیگراد است و بارش باران و یخبندان نیز رایج است. این فصل برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بندر انزلی مناسب است.

بهترین فصل سفر به انزلی

راهنمای سفر به انزلی/سفر از تهران به بندر انزلی
سفر به انزلی

قبل از آنکه خود را برای سفر از تهران به بندر انزلی آماده کنید نسبت به این مسئله که بهترین زمان سفر به انزلی کدامیک از چهار فصل سال می باشد اطلاعات کافی بدست آورید.

در پاراگراف های قبلی سعی کرده ایم تا به اختصار درباره شرایط آب و هوای بندرانزلی در هر یک از 4 فصل سال اطلاعاتی را شرح دهیم.

حال با توجه به موارد عنوان شده می خواهیم در راهنمای سفر به بندر انزلی برای شما دوستان عزیزی که تصمیم دارید سفری به این شهر دریایی و زیبا داشته باشید بگوییم که بهترین و مناسب ترین فصل چه فصلی می باشد.

یکی از ویژگی‌های آب و هوایی بندرانزلی، این است که در بیشتر روزهای سال آسمانی ابری دارد و دارای آب و هوای تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی معتدل و بارانی است.

در فصل بهار بارش باران کمتر است در فصل پاییز تماشای طبیعت زیبا و درختان رنگارنگ این شهر بسیار لذت بخش است.

بنابراین با توجه به موارد عنوان شده باید بگوییم که بندرانزلی به خاطر متصل بودن به دریای مازندران در فصل زمستان، کمتر روز‌های یخ‌بندان را تجربه می‌کند و از آب و هوای مطبوع و معتدل در تمام فصول سال برخوردار است.

با همه این اوصاف بهترین زمان سفر به بندر انزلی در روزهای خوش بهاری است که هم هوا معتدل است و هم باراش باران کمتر است و می توانید از قدم زدن در کنار اسکله تفریحی بندر انزلی لذت ببرید

چگونه به انزلی سفر کنیم؟

راهنمای سفر به بندر انزلی/ برنامه ریزی سفر به انزلی
مقرون به صرفه ترین راه برای سفر به انزلی

یکی دیگر از مواردی که باید در برنامه ریزی سفر به انزلی به آن توجه داشته باشید انتخاب راه مناسب برای سفر کردن است. همانطور که می دانید راه ها وروش های سفر کردن متعدد می باشند که هر یک دارای مزیت ها و معایب خاص خود می باشند.

از این رو در این بخش از راهنمای سفر یک روزه به بندر انزلی می خواهیم شما را راهنمایی کنیم تا با یک برنامه ریزی درست و مدیریت شده بهترین روش را برای سفر خود به شهر انزلی انتخاب کنید.

سفر به انزلی با هواپیما

راهنمای سفر به انزلی/ بهترین زمان سفر به بندر انزلی
هزینه سفر به انزلی با هواپیما

سریع‌ترین و البته گران‌ترین روش رسیدن به بندرانزلی سفر با هواپیما است. از آنجایی که در خود شهر انزلی فرودگاه وجود ندارد شما دوستانی که تصمیم دارید سفر از تهران به بندر انزلی را با هواپیما تجربه کنید می بایست بلیط هواپیما به مقصد رشت و فرودگاه سردار جنگل که در 40 کیلومتری شهر انزلی می باشد را تهیه کرده و بعد از پیاده شدن از هواپیما در این فرودگاه با تاکسی به مسیر خود ادامه دهید تا به انزلی برسید.

سفر به انزلی با قطار (مسیرهای ریلی)

راهنمای سفر به بندر انزلی/ بهترین زمان سفر به انزلی
مزایای سفر به انزلی با قطار

قطار هم یکی دیگر از راه های حمل و نقل و مسافری است که میتوانید برای سفر به بندرانزلی آن را انتخاب کنید. اما باید این نکته را یادآور شویم که متاسفانه در شهر انزلی ایستگاه راه آهن نیز همچون فرودگاه وجود ندارد و اگر تصمیم دارید که سفر خود را با قطار انجام دهید باید برای ایستگاه راه آهن رشت بلیط تهیه کرده و از آنجا تا انزلی مجدد با تاکسی سفر کنید.

سفر به انزلی با اتوبوس یا ماشین شخصی (مسیرهای زمینی)

راهنمای سفر به انزلی/ راهنمای سفر به بندر انزلی با ماشین شخصی
راه های زمینی برای سفر به بندرانزلی

اگر در اطراف شهر انزلی زندگی می کنید به راحتی می توانید با استفاده از خودرو شخصی خود یا تاکسی های متعددی که به صورت دربست به سمت این بندر حرکت می کنند برای رفتن به انزلی و قدم زدن در اسکله تفریحی بندر انزلی استفاده کنید.

علاوه بر این در ترمینال‌ها و پایانه‌های اتوبوسرانی، خطوط مختلفی از اتوبوس‌ها مسافران را به این شهر ساحلی می‌رسانند. درباره هزینه سفر هم باید بگوییم که بسته به مدت زمان رسیدن به مقصد از شهر مبداء هزینه ها متفاوت می باشد.

اما، اگر ساکن تهان هستید در راهنمای سفر به بندر انزلی با ماشین شخصی برایتان خواهیم گفت که ازچه مسیری می توانید سفر خود را آغاز کنید.
برای این منظور می توانید از آزادراه فزوین-رشت عبور کرده و بعد از رسیدن به شهر رشت خروجی بندر انزلی را پیدا کرده و مسیرتان را تا رسیدن به این بندر ادامه دهید.

اقامت در بندر انزلی

راهنمای سفر یک روزه به بندر انزلی
هزینه اقامت در انزلی

به دلیل محبوبیت بندر انزلی در میان گردشگران، انبوهی از خانه‌ها، سوئیت‌ها و ویلاها برای اقامت مسافران وجود دارد. بندر انزلی دارای چندین هتل است که برای اقامت در نقاط مختلف شهر می توانید از سرویس و خدمات این هتل ها استفاده نمایید.

در ادامه لیست بهترین هتل ها و اقامتگاه های بندرانزلی را در اختیارتان قرار داده ایم.

هتل بهشت تالاب بندر انزلی

هتل بهشت تالاب بندر انزلی

این هتل یکی از لوکس‌ترین هتل‌های ۴ ستاره شهر انزلی در استان گیلان به شمار می‌آید که دارای معماری منحصر به فردی است و در فضایی سرسبز و آرام با متراژ ۷۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۳ در کنار تالاب بین المللی بندر انزلی ساخته شده است.

این هتل ۴ ستاره بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال مکانی دنج و دور از هیاهوی شهر می‌باشند. با اقامت در این هتل ۴ ستاره دسترسی آسانی به مرداب انزلی، جنگل گیسوم، پارک جنگلی بندر انزلی و قلعه رودخان خواهید داشت.

هتل بهشت تالاب انزلی ارائه دهنده امکانات و خدمات رفاهی کاملی از جمله: رستواران، پارکینگ، استخر، اینترنت رایگان در لابی، کافی شاپ، قضای سبز، پارک کودک، تاکسی سرویس، صندوق امانات، خدمات تهیه بلیط، خدمات خشکشویی و… می‌باشد.

  • شماره تماس: 01344510046
  • آدرس: بندر انزلی، پل هوایی غازیان، روبروی مصلی، جزیره دکتر بهشتی، کوچه شمیم یک
  • وبسایت: hotelbeheshttalab.com

هتل سفیدکنار بندرانزلی

هتل سفیدکنار بندرانزلی

یکی دیگر از بهترین هتل‌های ۴ ستاره انزلی که در راهنمای سفر به بندر انزلی می‌خواهیم به شما معرفی کنیم هتل سفید کنار است که در سال ۱۳۵۲ در یک ساختمان سه طبقه که دارای چشم انداز بسیار زیبایی به ساحل دریای خزر می‌باشد در ۶ کیلومتری جاده آستارا احداث شده است.

هتل سفید کنار بندرانزلی، دارای اتاق‌های رو به دریا و جنگل می‌باشد که همگی مجهز به امکانات رفاهی کاملی هستند علاوه بر آن به اماکن گردشگری استان گیلان همچون پل قاضیان و آرامگاه میرزا کوچک خان دسترسی بسیار آسانی دارد.

این هتل 4 ستاره سعی کرده است تا در طی سالها فعالیت خود در حزه هتلداری بهترین خدمات و رامکانات را به مسافران خود عرضه نماید.

  • شماره تماس: 01344503001
  • آدرس: بندرانزلی، کیلومتر شش جاده انزلی آستارا
  • وبسایت: sefidkenar.ir

هتل دلفین بندر انزلی

هتل دلفین بندر انزلی

یکی دیگر از بهترین هتل‌های شهر بندر انزلی که برای اقامتی راحت می‌توانید آن را انتخاب کنید هتل ۴ ستاره ساحلی دلفین است که در سال ۱۳۹۰ در منطقه ساحل قو این شهر زیبا و دیدنی در ۴ طبقه افتتاح شده است.

این هتل ۴ ستاره دارای ۱۸ باب سوئیت در منطقه ساحل قو می‌باشد و دسترسی آسان و سریع به ساحل شنی، مرکز شهر بندر انزلی و بازار این شهر دارد.

  • شماره تماس: 01343444000
  • آدرس: بندرانزلی، ساحل قو، خیابان اطبا
  • وبسایت: hotel-dolphin.net

هتل الماس بندر انزلی

هتل الماس بندر انزلی

این هتل یکی از لوکسترین هتل‌های 3 ستاره در شهر انزلی به شمار می‌آید که در بهترین منطقه ساحل شهر بندر انزلی در سال ۱۳۹۲ افتتاح و جهت ارتقا کیفیت خدمات در سال ۱۳۹۵ بازسازی انجام داده است. هتل 3 ستاره الماس بندرانزلی به خاطر موقعیت مکانی خوبی که دارد و دسترسی بسیار آسان به اماکن مهم و دیدنی شهر انزلی همچون: موزه نظامی، برج ساعت و بلوار زیبای انزلی در میان گردگشران محبوبیت زیادی بدست آورده است.

  • شماره تماس: 01344503996
  • آدرس: بندرانزلی، خیابان پاسداران، نبش کوچه چهاردهم

هتل کادوسان

هتل کادوسان

از بزرگترین و بهترین هتل‌های بندرانزلی برای اقامت، ختل کادوسان است که در سال ۱۳۴۵ در حاشیه دریای زیبای خزر افتتاح شده است. این هتل بزرگ به خاطر نزدیک بودن به بازارهای کاسپین و پردیس، بازار محلی شنبه بازار، موج شکن، کاخ موزه نظامی، ورزشگاه تختی و فرودگاه سردار جنگل یکی از گزینه‌های مناسب برای اقامتی راحت در شهر انزلی است. در ضمن این هتل ارائه دهنده امکانات تفریحی متنوعی برای مسافران خود نیز می باشد که از جمله این تفریحات می‌توان به جت اسکی، قایق‌سواری، بیلیارد و فوتبال دستی اشاره کرد.

  • شماره تماس: 01344523038
  • آدرس: بندر انزلی، خیابان پاسداران
  • وبسایت: kadoosanhotel.com

سایر هتل های بندر انزلی:

  • هتل آپارتمان سفیر بندر انزلی
  • هتل آپارتمان ملل بندر انزلی
  • هتل جهانگردی بندر انزلی
  • هتل آپارتمان ناز خزر بندر انزلی
  • هتل پرشین بندر انزلی
  • هتل امیران بندر انزلی
  • هتل گیلار بندر انزلی
  • هتل آپارتمان مجتمع توریستی تهران بندر انزلی
  • هتل مدائن بندر انزلی
  • هتل دنیز بندر انزلی
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی بهترین هتل ها و اقامتگاه های بندر انزلی | معروف ...
fereshteh beheshti16 مرداد 1402 18:00

رستوران های بندر انزلی

راهنمای سفر به انزلی
معرفی رستوران های انزلی

حال که با غذاهای خوشمزه و محلی بندرانزلی آشنا شدید بد نیست کمی هم در رابطه با رستوران‌های این شهر ساحلی بدانید. در بندر انزلی رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و متنوعی وجود دارند که در این بخش می‌خواهیم به چند مورد از بهترین و با کیفیت‌ترین‌های آن اشاره کنیم.

رستوران عمو اسماعیل

  • آدرس: بندر انزلی، خیابان شهید ادریسیان، نرسیده به پل قلم گوله
  • تلفن: 01344512446

رستوران باکاراز

  • آدرس: بندر انزلی، ساحل قو، خیابان اطبا
  • تلفن: 01343434316

رستوران ساحلی دلفین

  • آدرس: بندرانزلی، ساحل قو، خیابان اطبا، هتل دلفین
  • تلفن: 01343444001

سایر رستوران های بندر انزلی:

  • لوتکاچی
  • رستوران حاج مرتضی
  • رستوران کوبار

جاهای دیدنی در سفر به بندر انزلی

راهنمای سفر به بندر انزلی/ اسکله تفریحی بندر انزلی
جاهای دیدنی انزلی

نوبتی هم باشد نوبت آن است که در راهنمای سفر به بندر انزلی شما را با جاهای دیدنی و گردشگری این شهر آشنا کنیم خوشبختانه این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد و سفر به آن یک ماجراجوی هیجان انگیز است.

همچنین بخوانید :

مرداب انزلی

راهنمای سفر به انزلی/ بهترین زمان سفر به انزلی
نمایی زیبا از تالاب انزلی

از جمله جاذبه‌های گردشگری بسیار جذاب بندر انزلی می‌توان به مرداب انزلی اشاره کرد که بزرگترین و زیباترین مرداب دنیاست.

در ساحل این مرداب گل‌های بسیار زیبا و رنگارنگی به نام نیلوفرهای آبی می‌روید. این جاذبه دیدنی در هر چهار فصل سال جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

برای مثال اگر در زمستان به انزلی سفر کرده و سری به مرداب بزنید هزاران پرنده مهاجر را در حال پرواز در اطراف مرداب مشاهده خواهید کرد.

با تمام این صحبت ها پیشنهاد ما برای گشت و گذار در مرداب انزلی فصل بهار می باشد.

دهکده ساحلی

راهنمای سفر به بندر انزلی/ سفر از تهران به بندر انزلی
دهکده ساحلی جاذبه دیدنی بندرانزلی

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی بندر انزلی که در این بخش از راهنمای سفر یک روزه به انزلی می‌خواهیم به شما پیشنهاد کنیم دهکده ساحلی است.

این دهکده با وجود ویلاها و پلاژ‌های مدرنی که در آن ساخته شده به یکی از مکان‌های جذاب برای گردشگران تبدیل شده است در این مکان زیبا امکان کمپ زدن وجود دارد و جزو جاذبه‌های جذاب گردشگری بندر انزلی به حساب می‌آید.

مراکز تفریحی در سفر به بندر انزلی

راهنمای سفر به انزلی/ راهنمای سفر به بندر انزلی با ماشین شخصی
آکواریوم انزلی

در شهر انزلی مراکز تفریحی متعددی همچون مکان های تاریخی و گردشگری وجود دارند که هر از این مراکز جذابیت های خاص خود را برای گردشگران دارند.

در این بخش از راهنمای سفر به انزلی می خواهیم شما را با چند مورد از این مراکز تفریحی و امکانات آن ها آشنا کنیم.

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی

راهنمای سفر به انزلی/ راهنمای سفر یک روزه به بندر انزلی
هزینه کشتی تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان با حرکت در دریای خزر لحظات شادی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

این کشتی توسط مهندسین ژاپنی در ۵ طبقه ساخته شده است. امکانات گردشگری و اقامتی این کشتی از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند کشتی گردشگری میرزا کوچک خان در شهرهای مختلف خطه مازندران حرکت می‌کند و شما می‌توانید از مناظر دیدنی شهرهای مختلف لذت ببرید.

مجتمع تفریحی کاسپین انزلی

راهنمای سفر به بندر انزلی/ وسایل مورد نیاز برای سفر به انزلی
امکانات مجتمع تفریحی کاسپین انزلی

اگر علاقمند به سفرهای خارجی هستید اما هزینه رفتن به آنجا و گشت و گذار در سواحل خارج از کشور را ندارید با سفر به انزلی حتماً سری به ساحل کاسپین انزلی بزنید.

این ساحل زیبا دست کمی از سواحل خارج از کشور ندارد و می‌توانید با رفتن به این ساحا زیبا از مکاناتی همچون  از کمدهای لباس دیجیتالی، دوش های آبگرم استاندارد کنار دریا، رستوران و کافه های متعدد و بسیاری خدمات دیگر بهره مند شوید.

مراکز خرید و بازارهای انزلی

راهنمای سفر به بندر انزلی
بهترین مراکز خرید و بازارهای انزلی

بندرانزلی بزرگ‌ترین بندر شمال ایران است که به سرزمین نیلوفرهای آبی نیز شهرت دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که مسافران و گردشگران به این منطقه جذب می‌شوند، وجود مراکز خرید فراوان و فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی است.

مجموعه مراکز خریدی که در شهر انزلی وجود دارند با کیفیت بالا، قیمت مناسب و تنوع قابل توجه کالاها توانسته‌اند هر ساله تعداد زیادی گردشگر و مسافر را برای تفریح و خرید راهی این شهر کنند.

از آنجایی که بازارهای منطقه آزاد انزلی آنقدر جذاب و رنگارنگ هستند که هرفردی را مجذوب و غرق لذت می‌کنند آن را بهشتی برای افرادی که علاقه زیادی به بازارگردی دارند معرفی کرده اند.

در ادامه بیشتر از این شما را منتظر نمی گذاریم و در راهنمای سفر به بندر انزلی به معرفی بهترین مراکز خرید و بازارهای انزلی می پردازیم.

مرکز خرید ونوس

  • آدرس: جاده انزلی، کیاشهر، کیلومتر پنج جاده حسن‌رود، منطقه آزاد انزلی
  • تلفن: 01344451331
  • ساعت فعالیت: از ۱۰ تا ۲۳

مرکز تجاری هپی مارت

  • آدرس:  جاده انزلی، کیاشهر، کیلومتر پنج جاده حسن‌رود، منطقه آزاد انزلی
  • تلفن: 01344991118
  • ساعت فعالیت: از ۸:۳۰ تا ۲۱

بازار کاسپین

  • آدرس: خیابان شهید مطهری
  • تلفن: 01344528182
  • ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ تا ۲۳:۳۰، پنجشنبه و جمعه از ۹:۳۰ تا ۲۴

مجتمع تجاری پارادایس

  • آدرس: خیابان سپه، بین عاشورنژاد و پارسا
  • تلفن: 01344549684
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه به‌غیر از جمعه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۵:۳۰ تا ۲۱

مرکز خرید ستاره شمال

  • آدرس:  جاده انزلی، کیاشهر، کیلومتر پنج جاده حسن‌رود، منطقه آزاد انزلی
  • تلفن: 01344452000
  • ساعت فعالیت: از ۱۰ تا ۲۳

بازار گیلار

  • آدرس: جاده بندر انزلی، رشت، کیلومتر ۲ بعد از میدان معراج
  • ساعت فعالیت: هشت تا ۲۴

بازار ساحلی آسیای میانه

  • آدرس: ابتدای جاده انزلی – رضوانشهر
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۰

سوغات بندر انزلی

راهنمای سفر به انزلی/ برنامه ریزی سفر به انزلی
لیست سوغات انزلی

با سفر به انزلی می‌توان از خرید سوغاتی‌های هیجان انگیز لذت ببرید که عطر و بوی مردم با سلیقه شما را در دل خود پنهان کرده است اولین و بهترین سوغات خوراکی که می‌توان از بندر انزلی تهیه کنید برنج ایرانی با کیفیت بسیار بالاست.

از دیگر خوراکی های جذاب بندرانزلی که در لیست سوغات این شهر می توان آن ها نیز مشاهده کرد عبارتند از: پنیر سیاه مزگی، نان محلی تمیجان، رشته خشکار، گل پالوده، کوکی، نان خلفه، کلوچه مخصوص، میوه‌های تازه و سبزیجات معطر.

علاوه بر همه این خوراکی ها می توانید در سفر از تهران به بندر انزلی برای دوستان و اقوام خود صنایع دستی مانند: محصولات حصیری، بولاکی، چادر شب بافی، قلاب دوزی، گلیم بافی، صنایع چوبی، سفالگری، مروار بافی، بامبو بافی، نمد بافی، حصیر بافی، تولید دست بافت پشمی را نیز به عنوان سوغات تهیه کنید.

غذاهای محلی بندر انزلی

راهنمای سفر به بندر انزلی/ راهنمای سفر یک روزه به بندر انزلی
خوشمزه ترین غذاهای محلی انزلی

با سفر به شمال ایران و شهر انزلی نمی توان از خوردن غذاهای خوشمزه محلی این شهر چشم پوشی کرد. مخصوصا زمانیکه پای سبزی‌های محلی، دوغ تازه، سیر ترشی‌های چند ساله و برنج خوش عطر شمال در میان باشد.

از آنجایی که بندرانزلی یک شهر ساحلی محسوب می‌شود، ماهی یکی از وعده‌های ثابت غذایی است که توسط مردم این منطقه سرو می‌شود.

نباید فراموش کرد که غذاهای شمالی و به‌خصوص غذاهای محلی انزلی از خوش طعم‌ترین غذاهای ایرانی به شمار می‌روند. برخی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای بندر انزلی شامل: آلو مسما، باقالی قاتق، ترشه تره، اشپل، ماهی شکم پر و سیر قلیه می‌باشند.

آداب و رسوم بندر انزلی

راهنمای سفر به انزلی/ راهنمای سفر یک روزه به بندر انزلی
آداب و رسوم انزلی

مردم این شهر شمالی اصالت گیلکی دارند و به زبان گیلکی هم صحبت می‌کنند.

از جمله آداب رسوم جذاب مردم انزلی مربوط به آخرین سه شنبه سال می باشد. آنها در این روز درختی که بار نمی آورد و یا کم بار است را با ترکه ای به آرامی می زنند و گله می کنند یا می گویند باید آن را ببرم و شخصی دیگر ضامن می شود که این کار را نکن آن درخت در سال آینده حتما بار می آورد.

در این روز مردم این شهر در هر سن و سالی به خیابان سپه و خیابان گلستان رفته و به گونه‌ای که تردد ماشین غیر ممکن می‌شود با خرید اسپند، آینه، حنا، ماهی، گل و هدیه چهارشنبه سوری به خانه برمی‌گردند.

کسی که در خانه است درحالی که فضای خانه را با روشن کردن شمع معمولا پشت درها زینت بخشیده سؤال می کند کی هستی و از کجا می آیی؟ و کسی که پشت در است می گوید: از عروسی – چه آوردی؟ – شادی و معمولا دختران دم بخت را برای چند دقیقه از خانه بیرون می کنند تا بخت آنها باز شود.

مراکز درمانی بندر انزلی

راهنمای سفر به انزلی
لیست مراکز درمانی بندرانزلی

بیمارستان شهید بهشتی انزلی

آدرس: بندر انزلی ، کیلومتر 5 جاده آستارا ، کلویر2

تلفن: 01344502004

مرکز غربالگری سرطان و کلینیک ویژه

آدرس: انزلی، میدان پشته، میدان مادر، خیابان ناصر خسرو، خیابان زمانی

درمانگاه دندانپزشکی ولیعصر

آدرس: انزلی، میدان پشته، خیابان میرزاکوچک خان

کلینیک رادیولوژی دکتر غفاری

آدرس: انزلی، کوی واحدی، خیابان بلوری

درمانگاه شبانه روزی غازیان

آدرس: انزلی، غازیان، خیابان آذربایجان

پایگاه سلامت پانزده خرداد

آدرس: انزلی، خیابان مطهری، خیابان فرهنگ، خیابان بیک محمدی

شماره تلفن های ضروری

لیست تلفن های ضروری شهر انزلی به شرح ذیل می باشد.

کد استان گیلان: 013

اطلاعات فرودگاه : 727001

اورژانس : 64038-115

تصادفات راهنمایی و رانندگی 22221

هواشناسی : 667570

پلیس: 110

سوالات متداول در راهنمای سفر به بندر انزلی

چه زمانی برای سفر به بندر انزلی بهتر است؟

بهترین زمان سفر به بندر انزلی، در بهار و اوایل پاییز است زیرا هوا در این زمان، رطوبت کمتری دارد و مطبوع و ملایم خواهد بود.

مردم انزلی دارای چه نژادی می باشند؟

این مردم اکثرا نژاد گیلکی دارند. زبان مردم انزلی نیز گیلکی بیه پسی و با لهجه مخصوص انزلی می‌باشد.

سفر به بندر انزلی از تهران چقدر طول می‌کشد؟

سفر از تهران به این شهر حدود 5 ساعت طول می‌کشد.

سخن پایانی

انزلی از شهرهای کوچک شمال اما با تاریخ غنی، طبیعت بکر و دیدنی‌هایی بسیار جذاب است. این شهر از جمله شهرهای توریستی و گردشگری استان گیلان است و به همین خاطر امکانات اقامتی متنوع متعددی را دارد.

سعی کرده ایم تا با راهنمای سفر به بندر انزلی هر آنچه که می‌بایست در رابطه با سفر به این شهر زیبا بدانید را هرچند مختصر در اختیارتان قرار دهیم.

امید است که با توجه به موارد عنوان شده بتوانید سفری خاطره انگیز به بندر انزلی را تجربه کنید.

در آخر اگر تا به بندرانزلی سفر کرده اید و از غذاهای این شهر خورده اید، کدام غذا را بیشتر از سایر غذاها دوست داشتید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402