راهنمای کامل سفر به تایلند | نکات مهم قبل از سفر به کشور تایلند

راهنمای سفر به تایلند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

می‌دانستید که کشور تایلند به خاطر وجود سواحل زیبا، مکان‌های تاریخی یکی از مقصدهای محبوب گردشگران ایرانی به شمار می‌آید؟ برای سفر به تایلند به چه وسایلی نیاز است؟ چطور می‌توان به تایلند سفر کرد؟ برای سفر به این کشور باید چه نوع ویزایی دریافت کنیم؟، هزینه اقامت در تایلند به چه صورت است؟ بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟ اینها تنها چند نمونه از سوالاتی هستند که برای بیشتر افرادی که تصمیم دارند برای اولین بار به تایلند سفر کنند پیش خواهد آمد. ما در راهنمای سفر به تایلند در این درباره و همچنین سایر موارد صحبت خواهیم کرد.

به طور کلی باید بگوییم که تایلند یک کشور آسیایی با مناظر فوق‌العاده زیبا می‌باشد که سالانه گردشگران بسیار زیادی را جذب می‌کند. این کشور توریستی که پایتخت آن بانکوک است دارای جاذبه‌های گردشگری و فعالیت‌های تفریحی بسیار متنوعی است که شما می‌توانید در طول سفر خود با رفتن به این مکان‌های دیدنی و تفریحی با آداب و رسوم مردم این کشور بیشتر آشنا شوید. برای سفر به تایلند و گذراندن اوقاتی متفاوت و بی‌نظیر ابتدا باید هدف خود را از سفر به این کشور مشخص کنید که آیا فصد خرید دارید یا برای تفریح به تایلند می‌خواهید بروید. درصورتی‌که قصد سفر به کشور تایلند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید تا هر آنچه نیاز است درباره سفر به این کشور بدانید را بدست آورید.

فهرست مطالب

راهنمای کامل سفر به تایلند

راهنمای کامل سفر به کشور تایلند
راهنمای کامل سفر به تایلند

تایلند از جمله کشورهایی است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و به عنوان سومین مقصد گردشگری محبوب در میان مردم ایران و دیگر کشورها قرار گرفته. کشور تایلند از شرق و شمال شرق با کشور لائوس، از غرب و شمال غرب با کشور میانمار یا برمه، از جنوب شرق با کشور کامبوج و از جنوب با کشور مالزی همسایه است. وسعت کشور تایلند ۵۱۳۱۱۵ کیلومترمربع است. پایتخت این کشور شهر بانکوک است و جمعت آن حدود ۶۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌باشد. مردم این شکور به زبان رسمی «تایلندی» یا«تای» صحبت می‌کنند. همچنین واحد پول تایلند بات می باشد. برای آگاهی از ارزش قیمت بات نسبت به ریال ایران روی لینک قیمت بات تایلند کلیک کنید.

این کشور دیدنی دارای سواحل جذاب با آب‌های شفاف و همچنین جاذبه های تاریخی و بناهای مذهبی  بسیار زیادی است. اما همچون سایر کشورهای گردشگری برای سفر به تایلند هم نیاز به راهنمای سفر دارید تا اطلاعاتی درباره جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید، رستوران‌ها،هتل های مناسب برای اقامت، زمان مناسب برای سفر به تایلند، سوغات تایلند و…. در اختیار داشته باشید.

آب و هوای تایلند

آب و هوای تایلند در سفر
آشنایی با آب و هوای تایلند در فصول مختلف سال

کشور تایلند به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد و نزدیک بودن آن به دریا، از آب و هوای معتدل و مناسبی برخوردار می‌باشد. به طور کلی درباره وضعیت آب و هوایی کشور تایلند باید بگوییم که، شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است.

گرمترین فصول سال در کشور تایلند اواسط بهمن تا اواسط خرداد ماه است که دمای هوا به ۳۴ درجه سانتی گراد می‌رسد. اما سردترین فصل تایلند از اواسط آبان آغاز می‎‌شود و تا اواسط بهمن ادامه خواهد داشت در این مدت دمای هوا در کشور تایلند به زیر ۲۰ درجه سانتی گراد می رسد. اما برای اینکه بهتر با شرایط آب و هوایی کشور تایلند آشنا شوید می‌خواهیم به اختصار شما را در جریان شرایط آب و هوای تایلند در ۴ فصل سال قرار دهیم.

آب و هوای تایلند در فصل پاییز بسیار خوب و مطبوع است و گردشگران بسیاری در این فصل به تایلند سفر می‌کنند. در فصل پاییز از گرمای هوا کاسته خواهد شد و بارش باران‌های موسمی هم کمتر دیده می‌شود. اما در فصل زمستان، که زمان مورد علاقه گرشگران برای سفر به تایلند می‌باشد، رطوبت هوا پایین است و تابش آفتاب هم اصلا اذیت کننده نیست. همچنین مناطق شمالی تایلند در فصل زمستان هوای خنکتری نسبت به سایر قسمت‌ها دارند.

در فصل بهار، دمای هوا روز به روز گرمتر خواهد شد و دمای هوا تا 40 درجه هم بالا خواهد رفت و رطوبت هوا به بیشترین حد خود در طول سال خواهد رسید. در تابستان رطوبت و بارش‌های سنگین بیشتر از فصل بهار است.

همچنین بخوانید :

بهترین فصل برای سفر به تایلند

بهترین فصل سفر به تایلند
بهترین فصل برای سفر به تایلند

خودتان را برای سفر به کشور تایلند آماده کرده‌اید و می خواهید بدانید که بهترین فصل سفر به تایلند کدامیک از فصول سال می‌باشد؟ بدون شک با توجه به شرایط آب و هوایی تایلند در 4 فصل سال متوجه شده‌اید که بهترین زمان برای سفر به تایلند از نظر گرما و بارش‌های کمتر بین ماه‌های نوامبر( اواسط آبان تا اواسط آذر) تا فوریه( اواسط بهمن تا اواسط اسفند) و در فصل سرماست. چرا که دمای هوای تایلند در این فصل روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد.

به طور کلی می‌توان گفت: کشور تایلند و شهر بانکوک از شرایط آب و هوایی برخوردار است که در هر لحظه ممکن است شاهد دمایی بیش از 32 درجه رطوبت باشید. بنابراین، اگر تصمیم دارید سفری چند روزه به این کشور داشته باشید پیشنهاد ما به شما دوستان گردشگر این است که در ماه‌های نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین) به تایلند سفر کنید چرا که این زمانی است که گرما و رطوبت در پایین ‌ترین حد خود قرار دارد و شما می‌توانید نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

چگونه به تایلند سفر کنیم؟

راهنمای مسیر سفر به تایلند
چگونه به تایلند سفر کنیم؟

برای سفر به تایلند اولین چیزی که نیاز دارید، اخذ ویزای توریستی این کشور می‌باشد. شما با دریافت این ویزا امکان یک بار ورود به کشور تایلند و اقامت تقریبی 60 روزه را خواهید داشت. برای دریافت ویزای توریستی این کشور نیاز به مدارکی همچون: فرم‌های درخواست (این فرم‌ها ۴ عدد بوده و باید حداقل ۱۰ روز قبل از سفر به تایلند تکمیل شوند.)، ۴ قطعه عکس جدید (به ابعاد ۳.۵x۴.۵ سانتی‌متر)، پاسپورت (با اعتبار حداقل ۶ ماه)، بلیط سفر به تایلند (رفت‌وبرگشت)، گواهی تمکن مالی (۲۰,۰۰۰ بات برای هر نفر و ۴۰,۰۰۰ بات برای هر خانواده)، ارائه مدارک اقامتی؛ مدارکی مثل رزرو هتل، هاستل، اقامتگاه و…، گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی تزریق واکسن‌های کووید-۱۹.

ویزای توریستی خود را برای سفر به کشور تایلند دریافت کردید حال درباره روش های سفر به تایلند(هوایی و ریلی) می‌خواهیم کمی اطلاعات در اختیارتان قرار دهیم. همه ما می‌دانیم که سفرهای هوایی سریعترین و آسان‌ترین راه برای رفتن به شهرهای و کشورهایی است که فاصله بسیار زیادی با کشور مبداء دارند. برای سفر به تایلند هم انتخاب این روش بهترین گزینه است چرا که تایلند دارای خطوط هوایی مقرون به صرفه زیادی است.
اما، اگر برایتان زمان رسیدن چندان اهمیت ندارد و در واقع از بازه زمانی طولانی‌تری برای سفر خود به تایلند برخوردار هستید، سفر با قطار هم گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ای است. سفر با قطار شبانه از بانکوک به چیانگ مای به خودی خود یک تجربه است، با مسیرهای پر دست انداز قدیمی و مناظر خیره کننده و زیبا شما را جذب خود می کند.

ویزای توریستی تایلند

ویزای توریستی تایلند
ویزای توریستی تایلند

آنچه باید در رابطه با سفر به کشور تایلند بدانید این است که برای سفر به این کشور نیاز به ویزا دارید. ویزای توریستی تایلند به صورت ۳۰ روزه صادر می‌شود و مسافرانی که تصمیم دارند به این کشور سفر کنند می‌توانند به راحتی با راهنمایی و کمک گرفتن از آژانس‌های مسافرتی برای دریافت ویزای توریستی خود اقدام کنند.

دریافت ویزای توریستی کشور تایلند چندان هم کار سخت و دشواری نیست، تنها کاری که لازم است شما برای دریافت این ویزا انجام دهید تکمیل کردن فرم ویزا به صورت آنلاین است و تهیه کردن مدارکی است که در ادامه لیست آنها را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اسکن رنگی از صفحات شناسنامه
  • اسکن رنگی از کارت ملی
  • 1 قطعه عکس پرسنلی
  • مدارک گردش حساب 6 ماهه
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی
  • مدارک رزرو هتل
  • بلیط رفت و برگشت تایلند

واحد پول تایلند

واحد پول کشور تایلند

واحد پولی کشور تایلند بات یا بت است که هر یک بات معادل ۱۰۰ ستینگ است.  اسکناس‌های این کشور از ۱۰ تا یک هزار بات می‌باشند و نکته جالب در رابطه با آنها این است که هر کدام از این اسکناس‌ها با یک رنگ متفاوت چاپ می‌شود مثلا:  اسکناس‌های ۱ هزار بات تایلندی به رنگ خاکستری و اسکناس‌های ۱۰۰ بات به رنگ قرمز می‌باشند.

هزینه سفر

یکی دیگر از موارد مهمی که در راهنمای سفر به تایلند باید به آن توجه زیادی داشته باشید هزینه سفر به این کشور است به طور کلی باید بگوییم هزینه سفر به تایلند به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها مدت زمانی است که شما می‌خواهید در این کشور بمانید.

عامل مهم بعدی انتخاب هتل و اقامتگاه مناسب است که بدون شک می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر هزینه سفر شما داشته باشد. مثلا: اینکه بخواهید در هتل‌های لوکس و مجلل اقامت داشته باشید بدون شبک برایتان هزینه بیشتری نسبت به اقامت در هتل‌های ارزان قیمت و مقرون به صرفه خواهد داشت.

از دیگر مواردی که می‌تواند بر هزینه سفر به کشور تایلند تاثیر زیادی بگذارد شهرهایی است که قصد بازدید از آنها را دارید. تایلند که به کشور لبخندها شهرت پیدا کرده است دارای شهرهای بسیار زیبا و دیدنی است که بازدید از آنها بر هزینه سفر می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

فراموش نکنید هزینه خورد و خوراک شما هم از جمله مواردی است در این مورد نقش بسیار بسزایی دارد. با تمام این اوصاف باز هم می‌توان گفت: تایلند یکی از ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین سفرهای خارجی است که ایرانیان می‌توانند آن را تجربه کنند.

فرودگاه‌های تایلند

معرفی فرودگاه های تایلند
معرفی فرودگاه های تایلند

تایلند کشور خوش آب و رنگی است که دارای فرودگاه‌های بین‌المللی متعددی می‌باشد. یکی از این فرودگاه‌ها  که کهنسال‌ترین فرودگاه‌های دنیا نیز محسوب می‌شود فرودگاه بین المللی دن موئنگ  است که دارای ۸۰ خط هوایی است و به طور میانگین ۱۶۰ هزار پرواز در آن انجام می‌شود. در این فرودگاه دو ترمینال وجود دارد که یکی از آنها پروازهای بین‌المللی و دیگری پروازهای داخلی را ساپورت می‌کند از جمله نقاط قوتی که این فرودگاه قدیمی تایلند دارد ارتفاع ۳ متری مسیر نشست هواپیمایی آن است.

از دیگر فرودگاه‌های بین‌المللی کشور تایلند می‌توان به فرودگاه سووار نابومی اشاره کرد که در بانکوک قرار دارد و زیربنای آن حدوداً ۷۴۰۰ هکتار می‌باشد. این فرودگاه در سال ۲۰۰۶ بنا شده و در اوایل تنها به پروازهای داخلی اختصاص داشت اما به تدریج پروازهای خارجی هم به لیست آن اضافه شده است.

سومین فرودگاه بین‌المللی کشور تایلند فرودگاه پوکت است که دارای دو ترمینال مسافربری می‌باشد. ترمینال اول مختص پروازهای خارجی و ترمینال دوم مربوط به پروازهای داخلی است.

فرودگاه بین المللی پاتایا یکی دیگر از فرودگاه‌های معروف کشور تایلند است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر پاتایا و بین شهر رایونگ و پاتایا قرار گرفته است. این فرودگاه کلاً دارای یک ترمینال است که هم پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی را ساپورت می‌کند.

اقامت در تایلند

راهنمای اقامت در سفر به تایلند
اقامت در بهترین هتل‌های تایلند

در این بخش از راهنمای سفر به تایلند می‌خواهیم درباره اقامت در کشور تایلند اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. خوشبختانه باید بگوییم که، اقامت در هتل‌های کشور تایلند نسبت به سایر کشورهای خارجی کمی هزینه کمتری دارد و تعداد هتل‌های خوب در این کشور بسیار زیاد می‌باشد. در حقیقت دست شما برای انتخاب محل اقامت خود در کشور تایلند کاملا باز است و با هر بودجه‌ای که داشته باشید می‌توانید بهترین و مناسبترین هتل و اقامتگاه را برای اقامت خود در تایلند انتخاب کنید.

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم تنوع هتل‌های کشور تایلند بسیار زیاد می‌باشد. در این کشور هم هتل‌های لوکس و چند ستاره هم هتل‌های ارزان و سطح پایین وجود دارند که انتخاب هر یک از آنها بستگی به بودجه مالی شما دارد. فقط این مسئله را در نظر داشته باشید که کیفیت هتل‌های 3 ستاره کمی پایین تر از هتل‎‌های 4 و 5 ستاره می‌باشد. در ادامه مطلب راهنمای سفر به تایلند چند هتل خوب را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین هتل‌های 5 ستاره، 4 ستاره و 3 ستاره کشور تایلند به ترتیب عبارتند از:

  • هتل سنسز در جنوب ساموئی (هتل 5 ستاره)
  • هتل فور سیزن در چیانگ سین (هتل 5 ستاره)
  • هتل کیمالا در پوکت (هتل 5 ستاره)
  • هتل ساندال وود در چی وانگ (هتل 5 ستاره)
  • هتل پنینسولا بانکوک (هتل 5 ستاره)
  • هتل لبوا ات استیت تاور بانکوک (هتل 5 ستاره)
  • هتل پرینس پالاس بانکوک (هتل 4 ستاره)
  • هتل رامادا دی ام ای بانکوک (هتل 4 ستاره)
  • هتل مجستیک گرند بانکوک (هتل 4 ستاره)
  • هتل آسیا بانکوک (هتل 4 ستاره)
  • هتل مارول بانکوک (هتل 4 ستاره)
  • هتل بایوک اسکای بانکوک (هتل 4 ستاره)
  • هتل تاوانا (هتل 3 ستاره)
  • هتل نانترا پلونچیت (هتل 3 ستاره)
  • هتل آی رزیدنس سیلم (هتل 3 ستاره)
  • هتل دنگ دریم (هتل 3 ستاره)
  • هتل آی بیس بانکوک ریورساید (هتل 3 ستاره)
  • هتل بانکوک پابلیشینگ رزیدنس (هتل 3 ستاره)

رستوران‌های تایلند

بهترین رستوران‌های تایلند
لیست بهترین رستوران‌های تایلند

کشور تایلند، کشوری توریستی است که گردشگران بسیار زیادی را از تمام دنیا پذیرا است. یکی از دلایلی که این کشور توریستی محبوبیت زیادی در بین گردشگران بدست آورده است وجود سواحل زیبا و رستوران‌های تایلند است. با اینکه ذائقه غذایی ایرانی‌ها با جنوب شرق آسیا جور در نمی آید، اما در کشور تایلند می‌توانید غذاهای خوش طعمی را پیدا کنید که از خوردن آنها لذت برده و مشکلی برایتان به وجود نیاید.

در ضمن، در کشور تایلند رستوران‌های ایرانی بسیاری هم وجود دارند که در ادامه لیستی از بهترین رستوران‌های تایلند و همچنین رستوران‌های ایرانی در این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران یانا در بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، پاتوم وان، جاده فایاتای 444، طبقه پنجم مرکز خرید ام بی کی (MBK)

رستوران مایا بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، منطقه خلانگ توئی، خیابان سوخومویت ۲۲، هتل هالیدی این بانکو

رستوران بنیهانا بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، خیابان چارناکورن 3-1

رستوران یوتگ بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، هتل آتنی، جاده ویتایو 61

رستوران بانکوک بیکینگ کامپنی بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، خیابان سوخومویت 2

رستوران سبلان

  • آدرس: بانکوک، خیابان راچاپاروپ، خیابان واتاناونگ

رستوران ایرانی پادیران

  • آدرس: تایلند، پوکت، ساحل پاتونگ، کوچه لادیوا، 100متر بعد از جانگ سیلون، خیابان 200

رستوران شاطر عباس در بانکوک

  • آدرس: بانکوک، خیابان نانا، بین خیابان اول و سوم

رستوران سعید

  • آدرس: پاتایا، نانگ پرو، بانگلامونگ، چون بوری، خیابان ساحلی پاتایا

جاهای دیدنی در راهنمای سفر به تایلند

راهنمای بهترین جاهای دیدنی در سفر تایلند
بهترین جاهای دیدنی تایلند

تایلند از جمله کشورهای پر جنب و جوش و دیدنی‌ترین نقاط دنیا است که همه ساله میزبان گردشگران و توریست‌های بسیاری است. در کشور تایلند هر چیزی که شما به عنوان یک گردشگر به آن علاقه داشته باشید را خواهید دید. از معابد قدیمی و راهبان نارنجی پوش تا منطق سرسبز و دهکده‌های سنتی. جاهای دیدنی کشور تایلند آنقدر زیاد است که صحبت درباره آنها زمان زیادی نیاز دارد و مشخص کردن اینکه بهترین جاهای دیدنی تایلند کدامند؟ هم کار چندان آسان و راحتی نیست زیرا که تمامی جاذبه‌های دیدنی تایلند زیبا و منحصربه فرد می‌باشند.اما، با تمام این اوصاف ما به چند مورد از این جاذبه‌های دیدنی اشاره کرده‌ایم و لیست آنها را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

کاخ بزرگ بانکوک

  • آدرس: بانکوک، اسکله ماهاراج، جاده نافرا لَن، کاخ بزرگ

باغ وحش دوسیت بانکوک

  • آدرس: بانکوک، منطقه دوسیت، جاده رامای 5

مجسمه بودای بزرگ در پوکت

  • آدرس: تایلند، پوکت، شهرستان مینگ، شهر کارون، جاده غربی چائوفا، خیابان یوت سان 1، مجسمه بودای بزرگ

آکواریوم پوکت

  • آدرس: تایلند، پوکت، شهرستان مینگ، ناحیه ویچیت، ساحل کیپ پنوا

آبشار خلانگ لن

  • آدرس: تایلند، استان کامفائنگ فت، پارک ملی خلانگ لن

موزه خطای دید پوکت

  • آدرس: تایلند، استان پوکت، شهر پوکت، محله تالات یای، جاده فانگ انگا

گالری هنر در بهشت پاتایا

  • آدرس: تایلند، استان چونبوری، منطقه بنگ لامونگ، ناحیه نونگ پرو، محله موانگ پاتایا، جاده پاتایا سای 2، گالری هنر در بهشت

جاهای تفریحی در راهنمای سفر به تایلند

راهنمای بهترین جاهای تفریحی در سفر تایلند
معرفی جاهای تفریحی تایلند

از آنجایی که تایلند یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان است، مکان‌های تفریحی و دیدنی بسیار زیادی را دارا می‌باشد. در کشور تایلند هزاران جاذبه تفریحی و گردشگری وجود دارد که بدون شک لذت سفر شما را چندین برابر خواهند کرد. اما، از آنجایی که گردشگران و توریست‌هایی که به تایلند سفر می‌کنند تنها قسمت‌های محدودی از آن را در لیست بازدیدهای خود قرار می دهند در این بخش تصمیم داریم که بهترین مکان‌های تفریحی کشور تایلند را معرفی کنیم تا با یک برنامه‌ریزی دقیق قبل از آغاز سفرتان به این کشور بدانید که می‌خواهید در مدت زمانیکه در تایلند اقامت دارید به کدامیک از این جاذبه‌های تفریحی رفتی و ساعت‌های زیادی را مشغول خوش گذرانی باشید.

پارک آبی رامایانا پاتایا

  • آدرس: تایلند، استان چونبوری، پاتایا، منطقه ساتاهیپ، روستای ناچوم تیان، جاده بان ین7، ناحیه 9
  • شماره تماس: 066033005929

شهربازی دریم ورلد تایلند

  • آدرس:تایلند، استان پاتوم تانی، ناحیه تانیابوری، بخش بوئنگ ییتهو، جاده رانگسیت – اونکاراک، محله مو 1، پلاک 62

شهربازی فاناریوم بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، منطقه واتانا، جاده سوخومویت 26، شهربازی فاناریوم

بازی راکت بال پاتایا

  • آدرس: تایلند، پاتایا، منطقه واکینگ استریت

دهکده فیل‌های پاتایا

  • آدرس: تایلند، حومه شرقی پاتایا، شهرک نونگ پرو، خیابان 7

پارک سافاری ورلد بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، منطقه خلانگ سام وا، جاده پانیاینترا 99، پارک سافاری ورلد

زیپ لاین فلایینگ هانومان

  • آدرس: تایلند، پوکت، منطقه کتو، جاده ویکیتسونگ کرام، خیابان سوی نامتوک، پارک زیپ لاین پوکت

پارک لومپینی بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، منطقه پاتوم وان، ناحیه وانگ مای، جاده رامای 4

بازارها و مرکز خرید تایلند

راهنمای بهترین بازارهای تایلند
آشنایی بهترین مراکز خرید کردن تایلند

در ادامه راهنمای سفر به تایلند شما را شما را بهترین مراکز خرید این کشور آشنا می‌کنیم. از دلایل عمده و مهم برای سفر، رفتن به مراکز خرید و بازارهای سنتی شهر و کشوری است که به آنجا سفر کرده‌ایم. گشت و گذار در مراکز خرید و دیدن اجناس و مقایسه آن ها با یکدیگر، یکی از جذابیت‌های سفر است. کشور تایلند جزء کشورهایی است که مراکز خرید و پاساژهای بسیار زیاد و مدرنی دارد و شما با هر سلیقه و بودجه‌ای که دارید می‌توانید با آسودگی خاطر در این کشور خرید کنید. اغلب گردشگرانی که به تایلند سفر می‌کنند در کنار بازدید از جاهای دیدنی این کشور و رفتن به مراکز تفریحی تایلند، گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید تایلند را به هیچ وجه از دست نمی‌دهند. برای یک خرید مطمئن در کشور تایلند نیاز است تا اطلاعاتی در مورد مراکز خرید این کشور داشته باشید تا بتوانید راحتر برای خودتان خرید کنید.

مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، منطقه پاتوم وان، جاده رامای اول

سنترال پلازا پینکلائو بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، ناحیه آرون آمارین، جاده بورومراتچونانی، مرکز خرید سنترال پلازا پینکلائو

مرکز خرید ماهاراج بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، منطقه فِرا نکهون، جاده ماهاراج، مرکز خرید ماهاراج

 پلاتینیوم فشن مال بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، منطقه راچاتوشی، جاده پتچابوری

مرکز خرید ام بی کی بانکوک

آدرس: تایلند، بانکوک، منطقه پاتوموان، میدان سیام، جاده پایاتای

بازار آخر هفته چاتوچاک بانکوک

  • آدرس: تایلند، بانکوک، منطقه چتاکا، ناحیه چتاکا، جاده کمفاینگ فت، بازار چتاکا

سوغات تایلند

سوغات تایلند چیست؟

با گشت و گذار در مراکز خرید و بازارهای تایلند، بد نیست زمانی را هم به خرید سوغات اختصاص دهید. حتما می‌پرسید که سوغات تایلند چیست؟ خب، باید بگوییم که، از جمله سوغات معروف و پرطرفدار کشور تایلند می‌توان به ادویه و سس‌های تند، خوش عطر و طعم و محبوب تایلند،‌ ظروف سرامیکی،‌ سنگ‌های قیمتی، جواهرات،‌ زیور آلاتی نظیر دستبند، انگشتر،‌ گردنبند و ظروف سیلور، مجسمه‌های چوبی، سفالی و فلزی فیل، کیف‌هایی با طرح فیل، شکلات فیلی، محصولاتی مثل گیاهان روغنی،‌ شمع‌های عطری و روغن نارگیل که برای ماساژ استفاده می‌شوند، پارچه‌های کتان و ابریشمی اشاره کرد.

برای انتخاب و خرید سوغات از تایلند علاوه بر مراکز خرید، می توانید در فروشگاه‌های خیابانی که در سراسر شهر بانکوک در کشور تایلند فعالیت دارند هر آنچه که دوست دارید را تهیه کنید. درست است که تایلند محصولات بسیاری برای خرید سوغات دارد اما نکته مهم در زمان خرید این است که همان اندازه که اجناس زیبا وجود دارند، به همان اندازه و شاید هم بیشتر اجناس تقلبی و بدل وجود دارد. بنابراین، در زمان خرید به جنس کالایی که می‌خرید توجه زیادی داشته باشید.

آداب و رسوم تایلند

آشنایی با آداب و رسوم تایلند

درباره آداب و رسوم مردم تایلند باید بگوییم که آمیخته با فرهنگ کشورهایی همچون: چین، هند، کامبوج و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا است. مردم کشور تایلند برای نیاکان خود و بزرگ‌ترها احترام زیادی قائل هستند و همیشه خنده بر لب دارند و با مهربانی از دیگران استقبال می‌کنند.

تایلندی‌ها مشتاق صحبت کردن با گردشگران هستند و با رویی گشاده و خندان از آن‌ها پذیرایی می‌کنند. این مردم برای پادشاه خود ارزش قائل هستند و به وسایلی مانند: اسکناس و کتاب که عکس پادشاه در آن‌ها حک شده باشد احترام می‌گذارند.

اغلب مردم تایلند در مناطق روستایی و سنتی، دارای رسمی تحت عنوان صحبت کردن با ارواح می‌باشند و اگر محل زندگی خود را شب‌ها به قصد بیرون ماندن ترک کنند خانه را به یک روح می‌سپارند و هنگام برگشت هم از روح تشکر می‌کنند.

زبان مردم تایلند

زبان رسمی مردم کشور تایلند زبان تایی یا همان زبان تایلندی است که یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های شرق آسیا می‌باشد. گویش‌های قومی و منطقه‌ای بسیاری نیز در نقاط مختلف کشور تایلند وجود دارد.

زبان تایلندی که زبان رسمی مردم این کشور است دارای الفبای مخصوص خود می‌باشد به همین خاطر است که زبان گفتاری و نوشتاری این کشور برای کسانی که به تایلند سفر می‌کنند غابلاً غیر قابل فهم است.

زبان تایلندی یک زبان تک سیلابی با ۵ لحن مختلف است که هر لحن معنای یک سیلاب واحد را تغییر می‌دهد. ترکیب این لحن‌ها و سیستم نوشتاری پیچیده مردم تایلند و تلفظ دشوار آنها باعث شده که یادگیری این زبان برای خارجی‌ها سخت باشد.

غذای محلی تایلند

غذاهای محبوب تایلند

کشور تایلند به خاطر آب و هوای معتدل و مرطوبی که دارد شرایط بسیار خوبی برای رشد گیاهان مختلف و گسترش صنعت کشاورزی را ایجاد کرده است از این رو در کشور تایلند میوه‌ها و سبزیجات همیشه تر و تازه هستند. وجود این مواد اولیه باکیفیت باعث می‌شود که غذاهای تایلند عطر و طعم خاصی داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار هم که شده در سفر خود به کشور تایلند حتما غذاهای خوشمزه آنجا را تست کنید. این کشور دارای غذاهای متنوعی است که در ادامه چند مورد از محبوب‌ترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • پد تای (برنج، نودل، تخم مرغ، پنیر لوبیا، سبزیجات و معمولا مقداری مرغ و میگو)
  • کاری میگو (عذایی خوشمزه و دریایی که با برنج، ریحان، سبزیجات، سس کاری و میگوی تازه درست می‌شود)
  • انبه و برنج (از دیگر غذاهای معروف تایلند است که از عنبه و برنج و ترکیب آن ها با شیر غلیظ درست می شود)
  • تام یانگ گونگ (یک نوع سوپ تند است که از مخلوط سبزی و فلفل و میگوی تازه و قارچ درست می شود)

شماره تلفن‌های ضروری

لیست تلفن های ضروری تایلند به شرح زیر می‌باشند.

  • پیش شماره تایلند: ۶۶+
  • پلیس: ۱۹۱
  •  آتش‌نشانی: ۱۹۹
  • پلیس گردشگری: ۱۱۵۵
  • رزرو اتوبوس گردشگری: ۱۱۸۸
  • پلیس دریایی: ۸۸۳ ۲۱۱ ۷۶(۰) ۶۶+
  • بیمارستان بین‌المللی پوکت: ۴۰۰ ۲۴۹ ۷۶ ۶۶+

مراکز درمانی تایلند

بهترین بیمارستان‌های تایلند

کشور تایلند اهیمت ویژه‌‌ای به سیستم بهداشت و درمان می‌دهد و در این زمینه رونق چشمگیری را در نظام مراقبت‌های سلامتی و بهداشتی ایجاد کرده است. در کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور تایلند از ابزارهای پیشرفته و جدیدترین روش‌ها برای ارائه خدمات پزشکی استفاده می‌شود. با این مقدمه در ادامه مطلب می‌خواهیم بهترین بیمارستان‌های تایلند را برایتان معرفی کنیم.

بیمارستان BNH

  • آدرس: صومعه سو، مابین جاده‌های سیلوم و ساتورن

بیمارستان بومرونگراد

  • آدرس: 33 سوخومویت سوئی 3، واتانا، بانکوک 10110، تایلند

بیمارستان بین‌المللی بانکوک

  • آدرس: 2 Soi Soonvijai 7، New Petchburi Road، Bangkapi، Huay Kwang، بانکوک 10310، تایلند

بیمارستان یانگهه

  • آدرس: 454 Charasanitwong Road, Bang-Aoh, Bangplad, Bangkok 10700, تایلند

بیمارستان مسیحی بانکوک

  • آدرس: 124 Silom Rd, Suriyawong, Bang Rak, Bangkok 10500, Thailand

سوالات متداول راهنمای سفر به تایلند

بهترین جاهای تفریحی تایلند کدامند؟

پارک آبی رامایانا پاتایا، شهربازی دریم ورلد تایلند، بازی راکت بال پاتایا، پارک سافاری ورلد بانکوک و زیپ لاین فلایینگ هانومان

پیش‌‌شماره کشور تایلند چند است؟

پیش‌‌شماره کشور تایلند چند ۶۶+ است.

بهترین زمان برای سفر به تایلند چه فصلی از سال است؟

ماه‌های نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین) بهترین زمان برای سفر به تایلند می‌باشند.

جمع بندی

برای سفر به کشور تایلند وسایلی که نیاز است به همراه خود داشته باشید شامل: دستمال کاغذی، کرم ضد آفتاب، دارو، شارژر، پودر او آر اس، ژل ضد عفونی برای دست، کفش مناسب برای پیاده روی و اسپری ضد حشرات است. اینها وسایل ضروری هستند که در سفر به کشور تایلند بسیار مورد نیاز می‌باشند. دقت داشته باشید که اگر شما فصلی را که برای سفر به این کشور انتخاب کرده‌اید از جمله فصل‌های باران زا می‌باشد حتما چتر نیز به همراه خود داشته باشید و اگر در فصل گرما می‌خواهید به تایلند سفر کنید برداشتن لباس‌های نخی و خنک را فراموش نکنید. ویزایی که برای سفر به تایلند باید دریافت کنید، ویزای توریستی است که در این مطلب شرح داده شده است که برای اخذ این ویزا به چه مدارکی نیاز دارید و مدت اعتبار این ویزا چند روزه می‌باشد. اقامت در هتل‌های کشور تایلند خوشبختانه نسبت به سایر کشورها کمی قیمت مناسبتر می‌باشد و شما با هر بودجه‌ای که داشته باشید می‌توانید بهترین هتل و اقامتگاه را برای خود انتخاب کنید. یادآوری می‌کنیم که بهترین فصل سفر به تایلند ماه‌های نوامبر( اواسط آبان تا اواسط آذر) تا فوریه( اواسط بهمن تا اواسط اسفند) می‌باشد که شدت گرما و بارش باران کمتر است.

در این مطلب اطلاعات کاملی از سفر به کشور تایلند و موقعیت جغرافیایی، اطلاعات ضروری، بهترین زمان سفر ، اقامت، جاذبه های دیدنی و تفریحی و…. را بررسی کردیم. امیدواریم که با توجه به اطلاعات شرح داده شده در راهنمای سفر به تایلند بتوانید سفری خاطره‌انگیز را در این کشور تجربه کنید.

شما چه فصلی را برای سفر به تایلند بیشتر دوست دارید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402