بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی در کامپیوتر

نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی برای کامپیوتر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی برای کامپیوتر و ویندوز از محبوبیت قابل توجهی برخوردار هستند. این نرم افزار ها و برنامه ها می‌توانند امکانات قابل توجهی را برای ضبط ویدیو اموزش درسی در لپتاپ یا پی سی در اختیار شما قرار دهند.

ساخت ویدیو کلیپ برای انتقال یک مفهوم آموزشی، موثرترین راه برای انتقال درست آن است. تقریبا اکثر کاربران ترجیح می‌دهند دروس را از طریق ویدیوهای آموزشی یاد بگیرند تا متن و یا حتی صدا. با استفاده از نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی برای کامپیوتر، می‌توان حتی برای خسته‌کننده‌ترین مفاهیم نیز ویدیوهای جذاب و کاربردی ساخت. اما کدام برنامه اموزش ساخت کلیپ درسی با پی سی انتخاب بهتری خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی برای کامپیوتر

در حال حاضر برای دانلود یک برنامه ساخت فیلم آموزشی لپتاپ، گزینه‌های خیلی زیادی پیش رویتان قرار دارند. برنامه‌های زیادی برای انجام این کار معرفی شدند و هرکدام نیز تلاش دارند با ارائه امکانات بیشتر و متنوع‌تر، کاربران بیشتری را جذب خود کنند. در ادامه این مطلب ما چندین نرم افزار ضبط ویدیو آموزشی برای لپتاپ را معرفی خواهیم کرد که می‌توانند انتخاب شایسته‌ای برای معلمان و مدرسین به‌حساب بیایند.

1. iSpring Suite؛ نرم افزار ساخت پکیج آموزشی برای ویندوز 10

نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی برای کامپیوتر

برنامه iSpring Suite یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه های ساخت کلیپ آموزشی برای ویندوز است. این برنامه در ابتدا برای طراحی سرفصل‌های درسی طراحی شده بود اما حالا امکانات بیشتری دارد و امکان ساخت ویدیوهای آموزشی را نیز به‌شما می‌دهد. برنامه امکان ضبط صفحه نمایش را همراه با ضبط صدا از طریق میکروفون و همچنین صدای خود سیستم را دارد. شما از طریق آن می‌توانید به ویدیو تصویر یا متن اضافه کنید و به محتوای خود تنوع بیشتری بدهید. iSpring Suite همچنین امکان ساخت کوییز را دارد تا دانش‌آموزان همزمان با تماشای ویدیو، دانش خود را مورد سنجش قرار دهند.

2. نرم افزار Ezvid؛ برنامه های ساخت کلیپ آموزشی برای ویندوز

برنامه های ساخت کلیپ آموزشی برای ویندوز

نرم‌افزار Ezvid بهترین نرم افزار ساخت فیلم آموزشی از دسکتاپ است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید هر آنچه بر روی صفحه نمایش کامپیوترتان هست را ضبط کنید. این کلیپ ساز درسی کاملا رایگان بوده و نحوه کار با آن نیز بسیار ساده و راحت است. برنامه ساخت کلیپ درسی Ezvid همچنین به شما امکان می‌دهد تا ویدئوهای خود را ویرایش کنید، متن و صدا به آن اضافه کنید و همچنین سرعت نمایش آن را نیز تحت کنترل داشته باشید.

در این نرم‌افزار حالت Gaming نیز برای گیمرها طراحی شده است تا هنگام ضبط بازی‌هایی مانند Diablo III و Call of Duty دیگر با مشکل صفحه نمایش سیاه و تاریک مواجه نشوند. پس از ضبط ویدئو می‌توانید آن را ذخیره کنید و یا به صورت مستقیم در یوتیوب آپلود نمایید. به طور کلی نرم‌افزار Ezvid برای ساخت ویدیو آموزشی از صفحه لپ‌تاپ یا کامپیوتر بسیار کاربردی بوده و شما را از سایر نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی بی‌نیاز می‌کند.

3. نرم افزار BlueBerry Flashback Express Recorder ؛ نرم افزار ضبط ویدیو آموزشی برای لپتاپ

نرم افزار ساده برای ساخت فیلم آموزشی

نرم‌افزار BlueBerry Flashback Express Recorder گزینه دیگری است که می‌توانید برای دانلود نرم افزار ساخت فیلم آموزشی ریاضی کامپیوتر درنظر داشته باشید. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ابزارهای دیگری مانند وبکم نیز فیلم ضبط کنید و آن را به ویدئوی خود اضافه کنید. این نرم‌افزار گزینه‌های متعدد و متنوعی برای ویرایش ویدئوها در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانید به صورت حرفه‌ای فیلم‌های ضبط شده خود را ویرایش کرده و حتی به آنها متن اضافه کنید.

برنامه BlueBerry Flashback Express Recorder به عنوان برنامه اموزش ساخت کلیپ درسی با پی سی دارای رابط کاربری بسیار ساده‌ای است که به شما امکان می‌دهد از تمام صفحه نمایش و یا بخشی از آن فیلمبرداری کنید. شما همچنین می‌توانید ویدئوهای خود را با فرمت‌های مختلف و دلخواه خود ذخیره کرده و حتی به آنها واترمارک نیز اضافه کنید. این برنامه به صورت کاملا رایگان در دسترس است و بیش از یک میلیون کاربر فعال دارد.

4. برنامه CamStudio؛ برنامه های ساخت کلیپ آموزشی برای ویندوز

نرم افزار ساده برای ساخت فیلم آموزشی

نرم‌افزار CamStudio نیز یکی از نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی است که رابط کاربری بسیار ساده و آسانی دارد و به شما امکان می‌دهد که از صفحه نمایش و صدای خود، ویدئو تهیه کنید. با استفاده از این نرم افزار ساده برای ساخت فیلم آموزشی می‌توانید از ویدئوهای خود با فرمت AVI و SWF خروجی بگیرید. این نرم‌افزار امکان ضبط ویدئو از تمام صفحه و بخشی از صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن همچنین می‌توانید به ویدئوهای خود متن و یا فایل‌های صوتی از پیش تهیه شده‌تان را اضافه کنید و حتی می‌توانید با استفاده از میکروفون، صدای خود را ضبط کرده و آن را در ویدئوتان قرار دهید.

5. برنامه Camtasia؛ نرم افزار ضبط ویدیو آموزشی برای لپتاپ

نرم افزار ضبط ویدیو آموزشی برای لپتاپ

برنامه Camtasia یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی و پرطرفدار برای ضبط ویدئوها و فیلم‌های آموزشی است. ساخت فیلم آموزشی با Camtasia بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توانید تنها از بخش‌های خاصی از صفحه نمایش فیلم بگیرید و بخش‌های اضافی را حذف کنید. پس از ضبط ویدئو می‌توانید آن را با استفاده از ابزارهای مختلف موجود در این برنامه، ویرایش کرده و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال کنید. با استفاده از برنامه Camtasia می‌توانید سرعت ویدئو خود را کم یا زیاد کنید، به آن متن اضافه کرده و حاشیه نویسی کنید و فایل صوتی بر روی ویدئوهای خود قرار دهید.

همچنین بخوانید :

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد کمتازیا این است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی صداها و نویزهای اضافی محیط پیرامون خود را از ویدئو حذف کنید. یعنی تنها صداهایی که شما تعیین می‌کنید در ویدئو باقی می‌مانند و صداهای دیگر به انتخاب شما حذف می‌شوند. شما همچنین می‌توانید ویدئوهای خود را با فرمت‌های مختلف ذخیره کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. به طور کلی اگر به دنبال یک نرم افزار ساخت کلیپ آموزشی با افکت های زیبا برای کامپیوتر هستید، برنامه Camtasia گزینه بسیار مناسبی برای شما است.

6. نرم افزار Snagit ؛ برنامه اموزش ساخت کلیپ درسی با پی سی

نرم افزار ضبط ویدیو آموزشی برای لپتاپ

برنامه Snagit نیز یکی از نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی است که قابلیت‌های فراوانی را ارائه می‌دهد. با استفاده از این نرم افزار ساده برای ساخت فیلم آموزشی می‌توانید از صفحه دسکتاپ خود عکس و فیلم‌های باکیفیت تهیه کنید و همچنین بخش‌های مورد نظر خود را نیز از آن حذف کنید. سرعت ویدئوها نیز در ساخت فیلم آموزشی با snagit قابل تنظیم است و با استفاده از گزینه‌های موجود در آن می‌توانید سرعت ویدئوهای خود را کم یا زیاد کنید. پس از ضبط و ساخت فیلم آموزشی با Snagit می‌توانید آن را به بهترین شکل ویرایش کنید و به آن افکت‌های مختلف بدهید و متن‌های دلخواه خود را نیز در آن وارد کنید.

شما با استفاده از این نرم افزار ساخت فیلم آموزشی ریاضی یا هر دروس دیگری همچنین می‌توانید اشکال هندسی ترسیم کنید و برای ساخت فیلم آموزشی ریاضی از آن استفاده کنید و سپس با فرمت‌های مختلف، ویدئوی خود را ذخیره کنید. برنامه Snagit یک برنامه کاربردی و ساده برای معلمانی است که می‌خواهند برای کلاس‌های مجازی و آنلاین خود به خصوص برای درس ریاضی، ویدئوی آموزشی تهیه کنند.

7. برنامه TinyTake ؛ نرم افزار ضبط ویدیو آموزشی برای لپتاپ

برنامه های ساخت کلیپ آموزشی برای ویندوز

برنامه Tiny Take نیز یک برنامه کاربردی برای ساخت فیلم آموزشی است که کاربران فعال بسیاری دارد. با نصب این برنامه به راحتی می‌توانید از بخش‌های دلخواه صفحه دسکتاپ خود فیلم بگیرید و در آن حاشیه‌نویسی کنید. شما می‌توانید به ویدئوی خود صدا و عکس اضافه کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این برنامه برای ساخت فیلم آموزشی با گوشی نیز بهینه سازی شده است و با نصب آن بر روی گوشی نیز می‌توانید ویدئوی آموزشی ضبط کنید.

همچنین بخوانید :

تنها ایراد وارد به این برنامه برای ساخت کلیپ درسی Tiny Take این است که نسخه رایگان آن ویژگی‌های محدودی را ارائه می‌دهد و برای استفاده بیشتر از این برنامه باید نسخه حرفه‌ای آن را خریداری کنید. اما نسخه ابتدایی آن نیز کارآمد است و می‌تواند برای ضبط یک ویدئوی ساده به شما کمک کند. نسخه حرفه‌ای آن برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یک ویدئوی حرفه‌ای و پیشرفته ضبط کنند.

8. برنامه ScreenPal؛ برنامه های ساخت کلیپ آموزشی برای ویندوز

نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی برای کامپیوتر

برنامه ScreenPal که پیشتر با نام Screencast-O-Matic شناخته می‌شد، از دیگر گزینه‌هایی است که می‌تواند عنوان بهترین نرم افزار برای ضبط فیلم آموزشی برای لپتاپ را از آن خود کند. این برنامه ساخت کلیپ آموزشی دارای یک نسخه مبتنی بر وب و یک نسخه قابل نصب بر روی کامپیوتر است. کار کردن با نرم افزار ScreenPal بسیار ساده است و نیاز به دانش خاصی ندارد. این برنامه به شما امکان می‌دهد از صفحه دسکتاپ خود فیلم گرفته و آن را به صورت مستقیم در یوتیوب به اشتراک بگذارید. با استفاده از این برنامه همچنین می‌توانید ویدئوهای خود را ویرایش کرده و تغییرات دلخواه خود را بر روی آنها اعمال کنید.

اشکالی که در این برنامه وجود دارد این است که برای ضبط ویدئو، محدودیت زمانی 15 دقیقه‌ای دارید و بیشتر از این زمان قادر به ضبط ویدئو نیستید. علاوه بر این نیز در کنار ویدئوهای شما واترمارک مخصوص این برنامه قرار دارد که برخی کاربران ممکن است این ویژگی را نپسندند. با این حال، برنامه ScreenPal نیز برای ضبط ویدئوهای ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند کارهای زیادی بر روی ویدئوی خود انجام دهند.

9. Wondershare Filmora؛ نرم افزار ضبط ویدیو آموزشی برای لپتاپ

نرم افزار ضبط ویدیو آموزشی برای لپتاپ

مجموعه برنامه های فیلمورا امروزه در زمینه های بسیاری جزو تاپ های دنیا بوده اند که در خصوص اموزش ساخت کلیپ درسی با پی سی نیز توانسته اند کاربران بسیاری را به سمت خود جذب نمایند. در این زمینه برنامه Wondershare یک گزینه محبوب بوده است که با دارا بودن ابزارهای بسیار توانسته نیازهای کاربران را به سمت خود جذب نماید. لازم به ذکر است بدانید که با استفاده از این برنامه میتوانید به بخش های مختلف ویدیو دسترسی داشته باشید که هرچند نمونه های مشابه بسیاری امروزه دیده میشود اما فیلمورا تفاوت های خوبی با رقبا داشته و بهترین برنامه برای ساخت کلیپ آموزشی حرفه ای ویندوز است. رابط کاربری ساده در کنار سرعت بالا در اعمال تغییرات از اصلی ترین مزایای Wondershare بوده است.

سخن پایانی

در این مطلب با چند نمونه از نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی برای کامپیوتر آشنا شدیم. هرکدام از این برنامه‌ها می‌توانند برای ساخت کلیپ آموزشی برای ویندوز گزینه قابل توجهی را در اختیار شما قرار دهند و به همین خاطر نیز در این فهرست قرار گرفتند. از نظر شما بهترین برنامه اموزش ساخت کلیپ درسی با پی سی کدام است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402