انیمیشن دایناسور خوب (The Good Dinosaur) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

تریلر انیمیشن The Good Dinosaur
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمیشن دایناسور خوب یک اثر ماجراجویی آمریکایی است که در سال ۲۰۱۵ توسط استودیوی انیمیشن پیکسار تولید شد. برای آشنایی بیشتر با انیمیشن The Good Dinosaur 2015 با ما همراه باشید.

انیمیشن دایناسور خوب توسط استودیوی والت دیزنی توزیع شد. کارگردانی این اثر به عهده پیتر سون (Peter Sohn) بود و توسط دنیس ریم (Denise Ream) تولید شده است. فیلمنامه آن توسط مگ لفائو (Meg LeFauve) به نگارش در آمد و او همچنین با کمک سون، باب پترسون (Bob Peterson)، کلسی مان (Kelsey Mann) و اریک بنسون (Erik Benson) داستان فیلم را نوشت. توسعه انیمیشن The Good Dinosaur 2015 با همکاری پترسون و سون در سال ۲۰۰۹ آغاز شد، زمانی که پترسون ایده حضور دایناسورها در دوران حاضر و نحوه نمایش آن‌ها در استریوتایپ‌ها را به عنوان مبنای داستان فیلم پیشنهاد کرد.

پروژه در سال ۲۰۱۱ به طور رسمی اعلام شد و جزئیاتی نظیر تاریخ انتشار، داستان، کارگردان و همکار کارگردان، تهیه‌کننده و جزئیات دیگر کوچکی فاش شد. ژانر انیمیشن دایناسور خوب کمدی و ماجراجویی است. در طول فرآیند تولید، تیم با مشکلات مختلفی مواجه گردید که منجر به تغییرات چندگانه در داستان و تغییر کارگردان و صداپیشگان شد. مدت زمان کارتون دایناسور خوب 1 ساعت و 34 می‌باشد. برای ایجاد یک داستان واقع‌گرایانه، تیم تولید به مکان‌های مختلف آمریکا سفر کرد که بعدها در فیلم به کار گرفته شد. در این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن دایناسور خوب می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

خلاصه کارتون دایناسور خوب

هنرپیشه های انیمیشن The Good Dinosaur

داستان انیمیشن دایناسور خوب سؤالی مطرح می‌کند که می‌گوید “چه اتفاقی می‌افتاد اگر شهاب سنگی که به طور دائمی زندگی را در زمین تغییر داد، به زمین برخورد نمی‌کرد و دایناسورهای عظیم هرگز از بین نمی‌رفتند؟” در این سفر حماسی به دنیای دایناسورها، یک آپاتوساروس به نام آرلو دوستی غیرممکنی با یک انسان برقرار می‌کند. در حالی که سفر در مناظر خطرناک و رازآلود را پیش رو دارد، آرلو قدرت مقابله با ترس‌هایش را یاد می‌گیرد و کشف می‌کند که واقعاً چه توانایی‌هایی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر تریلر انیمیشن The Good Dinosaur را مشاهده نمایید.

بازیگران انیمیشن دایناسور خوب

ژانر انیمیشن دایناسور خوب

در سال ۲۰۰۹، هنگامی که باب پترسون ایده‌ای درباره حضور دایناسورها در دوران حاضر داشت، او و پیتر سون به کار روی این انیمیشن اقدام کردند. تاریخ اولین اکران فیلم در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳ برابر با ۶ آذر ۱۳۹۲ می‌باشد که در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۱ برابر با ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ اعلام شد. در مراسم D23 سال 2011، فیلم با عنوان “فیلم نامشخص پیکسار درباره دایناسورها” معرفی شد که شرح داستان، کارگردان و همکار کارگردان، تهیه‌کننده و جزئیات کوچک دیگری را فاش کرد. در ادامه با هنرپیشه های انیمیشن The Good Dinosaur آشنا خواهید شد.

ریموند اوچوا در نقش آرلو

انیمیشن دایناسور خوب

ریموند اوچوا (Raymond Ochoa) متولد ۱۲ اکتبر ۲۰۰۱ برابر با 21 مهر 1380 یک بازیگر آمریکایی است. او در تبلیغات مختلف، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مختلفی بازی کرده است. از جمله نقش‌هایش می‌توان به فیلم‌های “۱۰ آیتم یا کمتر”، “عید مسیحی مبارک، دریک و جاش” و نقش اصلی آرلو در انیمیشن دایناسور خوب اشاره کرد. او همچنین در برخی بازی‌های ویدیویی حضور داشته است و شناخته‌شده‌ترین نقش او، نقش گابریل گارسیا در بازی ویدیویی “مردگان متحرک: بخشی جدید” می‌باشد.

اوچوا در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۰۱ در سن دیگو، کالیفرنیا به دنیا آمد. او برادر کوچکتر بازیگران رایان و رابرت اوچوا است و از نژادهای مکزیکی، فیلیپینی، ایتالیایی، ایرلندی و روسی-یهودی می‌باشد. در سال ۲۰۰۷، او در تبلیغات برای بتی کروکر و شورولت حضور داشت. وی با بازی در نقش منوئلیتو، نقش کم اهمیتی در سریال تلویزیونی “۱۰ آیتم یا کمتر” در سال ۲۰۰۶، وارد حرفهٔ بازیگری شد. او در سریال‌های تلویزیونی “پرونده سرد” و “هنک” نیز حضور داشته است.

سم الیوت در نقش بوچ

انیمیشن The Good Dinosaur 2015

ساموئل الیوت (Sam Elliott) متولد ۹ اوت ۱۹۴۴ برابر با 18 مرداد 1323 یک بازیگر آمریکایی است. او برنده چندین جایزه معتبر شد که شامل جایزه صنف بازیگران صفحه نمایش و جایزه هیئت ملی بررسی می‌شود. او نامزد جایزه اکادمی، دو جایزه گلدن گلوب و دو جایزه امی شده است.

الیوت به خاطر ظاهر لاغر منحصر به فرد، سبیل بلند و صدای عمیقش شناخته می‌شود. او کار حرفه‌ای خود را با فیلم‌های کوچک در فیلم “راه غرب”، “باچ کسیدی و ساندنس کید”، قسمت پنجم “مأموریت: غیرممکن” و با حضور در نقش مهمان در سریال تلویزیونی وسترن “گان‌اسموک” و فیلم‌های تلویزیونی “قتل در تگزاس” (۱۹۸۱) و “سواران سایه” (۱۹۸۲) آغاز کرد. همچنین او در فیلم “مارموت‌ها” به ایفای نقش پرداخت.

آنا پاکوین در نقش رمزی

بررسی انیمیشن The Good Dinosaur

آنا پاکوین (Anna Paquin) متولد ۲۴ ژوئیه ۱۹۸۲ برابر با 2 مرداد 1361 بازیگر کانادایی و نیوزیلندی است. او در وینیپگ به دنیا آمد و در ولینگتون بزرگ شد. پاکوین با بازی در فیلم درام عاشقانه “پیانو” در نقش فلورا مک‌گرات، در سن ۱۱ سالگی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برد، که او را جوان‌ترین برنده این جایزه در تاریخ اسکار قرار داد.

به عنوان یک بازیگر کودک، او برای نقش‌های خود در فیلم‌های “خانه‌ی پرنده‌ها”، “عضو عروسی” و “پیاده‌روی در ماه” توانمندی خود را به نمایش گذاشت و برای آنها چندین نامزدی در جوایز هنری جوان دریافت کرد و برای حضور در فیلم کمدی درام “تقریباً مشهور” به نامزدی جایزه صنف بازیگران صفحه نمایش نیز رسید. او همچنین در فیلم‌های “جین ایر” و “آمیستاد” نیز حضور داشت. پاکوین به عنوان یک بازیگر بزرگسال نیز نقش‌های برجسته‌ای را بازی کرده است، از جمله نقش روگ در مجموعه فیلم‌های مردان ایکس که برای ایفای نقشش در قسمت اول نامزدی در جایزه ساتورن دریافت کرد.

ای جی باکلی در نقش نش

معرفی انیمیشن دایناسور خوب

الن جان باکلی (A. J. Buckley) متولد ۹ فوریه ۱۹۷۷ برابر با 20 بهمن 1355 یک بازیگر کانادایی است. او نقش سانی کوئین را در سریال تلویزیونی “تیم مهر” ایفا کرد. او همچنین در سریال “ماوراء الطبیعه”، فیلم “جعبه”، “خانه جهنم شیرین” و به عنوان صداپیشه نش در انیمیشن The Good Dinosaur 2015 نقش داشته است.

او در سن شش سالگی با خانواده‌اش به وایت راک، بریتیش کلمبیا در کانادا مهاجرت کرد. در دوران نوجوانی، باکلی با بازی در سریال تلویزیونی “اودیسه” شروع به کار کرد و سپس در نقش‌های مهمان در سریال‌های “فایل‌های ایکس” و “هزاره” حضور داشت. باکلی در مدرسه سنت توماس مور کالجیت در بورنابی، نزدیک ونکوور تحصیل کرده است.

همچنین بخوانید :

استیو زان در نقش تاندرکلپ

نقد انیمیشن The Good Dinosaur

استیون جیمز زان (Steve Zahn) متولد ۱۳ نوامبر ۱۹۶۷ برابر با 22 آبان 1346 یک بازیگر و کمدین آمریکایی است. برخی فیلم‌های او شامل “نیش‌های واقعیت”، “استوارت لیتل”، “شیشه شکسته”، “صحرا”، “جوجه کوچولو”، “دفتر خاطرات یک بچه حیله گر” ، “باشگاه خریداران دالاس”، “انیمیشن دایناسور خوب” و “جنگ برای سیاره میمون‌ها” می‌باشد.

در تلویزیون، زان در نقش دیویس مک‌آلاری در سریال “ترم” شبکه HBO و نقش مارک موسباچر در فصل اول سریال کمدی ساخته شده توسط HBO به نام “نیلوفر سفید” حضور داشت، که برای آن نامزد جایزه اِمی برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یک مجموعه یا فیلم محدود شد. زان در شهر مارشال، مینه‌سوتا به دنیا آمد. پدرش کارلتون ادوارد زان کشیش لوتری و مادرش زلدا کلر زان کارمند کتابفروشی و بعدها مدیر وای‌ام‌سی‌ای بودند. پدرش از نژاد آلمانی و سوئدی و مادرش نیز از نژاد آلمانی است.

دیگر بازیگران انیمیشن دایناسور خوب عبارتند از:

  • جک مک گرو (Jack McGraw) در نقش آرلو جوان
  • جک برایت (Jack Bright) در نقش اسپات
  • مندی فروند (Mandy Freund) در نقش داونپور
  • استیون کلی هانتر (Steven Clay Hunter) در نقش کلدفرانت
  • جفری رایت (Jeffrey Wright) در نقش پوپا هنری
  • فرانسیس مک دورمند (Frances McDormand) در نقش مامان آیدا
  • مارکوس اسکریبنر (Marcus Scribner) در نقش باک
  • ماله پادیلا (Maleah Padilla) در نقش لیبی
  • پیتر سون (Peter Sohn) در نقش فارست وودبوش
  • دیو بوت (Dave Boat) در نقش بابا
  • کری پاف (Carrie Paff) در نقش لورلین
  • جان راتزنبرگر (John Ratzenberger) در نقش ارل
  • کالوم مکنزی گرانت (Calum Mackenzie) در نقش پرویس

نمرات انیمیشن دایناسور خوب

نمرات انیمیشن دایناسور خوب

نقد انیمیشن The Good Dinosaur توسط منتقدان و طرفداران نمرات متوسط رو به بالایی را به همراه داشت. انیمیشن The Good Dinosaur 2015 از سایت Imdb نمره 6.7 از 10، از سایت Rotten Tomatoes نمره 75 از 100 و از سایت Metacritic نمره 66 از 100 را دریافت کرد. در ادامه به بررسی انیمیشن The Good Dinosaur توسط برخی از منتقدان می‌پردازیم.

CineVue / جو والش: 100

دایناسور خوب از نظر دستاورد فنی و ارائه داستانی، به همان اندازه دل‌انگیز و احساسی، با انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها همراه است.

Los Angeles Times / کنت توران: 80

انیمیشن دایناسور خوب، ضد و نقیض و غیرمنتظره است، مملو از عناصر خرابکارانه، موجودات حواس‌پرت و برخی از زیباترین مناظری که تا به حال در یک فیلم انیمیشنی دیده شده است.

Austin Chronicle / مارجوری باومگارتن: 78

انیمیشن The Good Dinosaur 2015 ممکن است به اندازه گرتی دایناسور 1914 انقلابی نباشد، اما همانطور که دنیای ژوراسیک امسال نشان داد، ما هرگز از این موجودات ماقبل تاریخ خسته نمی‌شویم.

Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 70

ماجراهای رفقا به شکلی لذت بخش دراماتیک می‌شوند، اما می‌توان برای موضوع واقعی فیلم و مناظر آن استثنا قائل شد.

Hitfix / درو مک وینی: 67

انیمیشن دایناسور خوب عالی است. من متوجه شدم که تحت تأثیر آن قرار گرفته‌ام. از نظر فنی از بسیاری جهات فیلم فوق‌العاده‌ای است. اما من هنوز طرفدار سبک فوق‌العاده کارتونی شخصیت‌ها در دنیای فتورئالیستی نیستم، که واقعاً شگفت‌انگیز است.

Boston Globe / مارک فینی: 63

یک فیلم بسیار متوسط ​​می‌باشد که داستان بسیار خوبی دارد.

The Globe and Mail / جان سملی: 25

یک بیانیه منفی در مورد محتوای کمپانی‌های دیزنی و پیکسار وجود دارد که بیشتر به صورت تلاش بی‌روح و عاطفی ضعیفی ظاهر می‌شود.

کلام آخر

مدت زمان کارتون دایناسور خوب

انیمیشن دایناسور خوب حاصل همکاری بین دو کمپانی پیکسار و دیزنی است که ماجرای بسیار جالب را به تصویر می‌کشد. اکثر نقدهای این اثر مثبت بود و توانست رضایت بینندگان را جلب کند. اگر به دنبال یک انیمیشن ماجراجویی و متفاوت می‌گردید، دانلود انیمیشن The Good Dinosaur و تماشای آن به شما پیشنهاد می‌شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402