نحوه خرید فضای گوگل درایو و پرداخت هزینه آن

راهنمای کامل خرید فضای گوگل درایو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

خرید فضای گوگل درایو برای کاربرانی که از خدمات این سرویس استفاده می‌کنند مزیت‌های بسیاری دارد. گوگل درایو به صورت پیش فرض و پایه به میزان معینی فضای ذخیره سازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما برخی از افراد به دلیل استفاده زیاد از این سرویس و خدمات آن همواره به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند. اما سوالی که در این بحث برای تمام کاربران ایرانی پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو را افزایش داد؟

متاسفانه کاربران ایرانی نمی‌توانند به صورت مستقیم نسبت به خرید فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو اقدام کنند. اما با استفاده از برخی راهکارهای تضمینی و قانونی می‌توان به صورت غیر مستقیم فضای ذخیره‌سازی این سرویس را افزایش داده و از مزایای آن بهره‌مند شد. در ادامه این مطلب از پلازا بهترین و ایمن‌ترین راهکار خرید فضای ابری (ذخیره‌سازی) گوگل درایو و امکانات آن را معرفی می‌کنیم.

معرفی سرویس گوگل درایو
سرویس گوگل درایو و ویژگی های آن

نحوه خرید فضای گوگل درایو از ایران

گوگل درایو یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین سرویس‌های گوگل است. این سرویس بر اساس رایانش ابری پایه گذاری شده و قابلیت ذخیره کردن انواع فایل دیجیتال را دارد. شما در گوگل درایو علاوه بر ذخیره سازی انواع فایل می‌تواند پروژه‌های خود را مدیریت کرده و در داخل آن کارهای تیمی نیز انجام دهید.

استفاده از خدمات این سرویس هیچ گونه محدودیتی نداشته و تنها کافی است که شما به یک شبکه اینترنت متصل شوید! اما بر اساس شرایط اقتصادی ایران و وجود برخی تحریم‌ها ایرانیان نمی‌توانند مستقیما نسبت به افزایش فضای ذخیره سازی پولی گوگل درایو اقدام کنند. زیرا برای پرداخت هزینه افزایش فضای گوگل درایو نیاز به افتتاح حساب در پی پال، کارت اعتباری بین المللی و… است که همگی برای کاربران ایرانی تحریم است!

گوگل درایو (Google Drive) چیست؟

گوگل درایو یک ابزار مخصوص برای ذخیره سازی فایل‌های مختلف دیجیتال است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از انواع سرویس‌های گوگل از جمله گوگل پلی (Google play)، گوگل میل (Google Mail) و… استفاده کرده و قصد ذخیره سازی فایل‌های مختلف در بستر گوگل را دارید باید در گوگل درایو نیز حساب شخصی را برای خود ایجاد کنید. به عبارتی ابزار Google Drive یک دراپ باکس گسترده است که قابلیت ذخیره و به اشتراک گذاری انواع فایل و اسناد را دارد. همچنین شما می‌توانید به راحتی از طریق انواع سیستم‌های تبلت، لپ تاپ و گوشی موبایل به این سرویس متصل شوید.

با خرید فضای گوگل درایو شما دیگر نیازی به هاردهای اکسترنال و سایر سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی نیازی نخواهید داشت.

حجم گوگل درایو چقدر است؟

یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران حاضر در سرویس گوگل درایو این است که حجم گوگل درایو چقدر است؟ حجم یا همان فضای ذخیره سازی این ابزار به صورت پایه و پیش فرض حدود 15 گیگابایت است. البته می‌توان از فضای ذخیره سازی بیشتری نیز در گوگل درایو استفاده کنید، به شرطی که اشتراک آن را خریداری کنید. در نسخه پولی این سرویس علاوه بر قرار دادن فضای ذخیره سازی بیشتر در اختیار کاربر، برخی ابزارهای خاص را با هدف تسریع فرایندها و ارسال کردن فایل‌ها به کاربران ارائه می‌دهد.

چه نوع فایل‌هایی را در گوگل درایو می‌توان ذخیره کرد؟

پیش از خرید فضای گوگل درایو و استفاده از خدمات آن لازم است تا در مورد انواع فرمت فایل‌های قابل ذخیره در این سرویس اطلاعات کاملی کسب کنید. همان گونه که در مطالب بالا ذکر شد، شما می‌توانید هر نوع فایلی که در سیستم عامل ویندوز، اندروید و.. قابلیت ذخیره دارد را در سرویس گوگل درایو نیز ذخیره کنید. در این سرویس امکان ذخیره و مدیریت بیش از 30 نوع فایل وجود دارد. انواع فایل‌هایی که می‌توانید در فضای ابری گوگل درایو ذخیره کنید عبارت‌اند از:

  • عکس
  • فیلم
  • فایل‌های گرافیکی
  • فایل‌های مایکروسافت
  • فایل‌های نرم‌افزار Pages اپل
  • اتوکد اتودسک
  • مخاطبان سیم کارت
  • فایل‌های آدوب فتوشاپ
  • انواع فونت و…

ابزارهای گوگل درایو

با عضویت در سرویس گوگل درایو علاوه بر بهره‌مندی از خدمات این سرویس می‌توان از ابزارهای انحصاری گوگل در تعامل با این سرویس هم استفاده کرد. ابزارهایی که با عضویت در این سرویس می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید عبارت‌اند از:

  • گوگل شیت (Google Sheet)
  • گوگل داکس (Google Docs)
  • گوگل فوتوز (Google Photos)
  • گوگل اسلایدز (Google Slides)

این ابزارهای معرفی شده همگی رقیب اصلی و سرسخت ابزارهایی چون ورد، اکسل و پاورپوینت هستند. حتی شما علاوه بر ابزارهای فوق می‌توانید سایر برنامه‌های کاربردی را در سرویس گوگل درایو اجرا کرده و فایل‌های مورد نیاز خود را از این برنامه‌ها در این سرویس آپلود کنید.

گوگل درایو برای چه افرادی مناسب است؟

گوگل درایو برای هر فردی که با کامپیوتر، موبایل و لپ تاپ خود استفاده می‌کند لازم و ضروری است. زیرا این سرویس دقیقا یک فضای ذخیره سازی ابری از نوع ایمن است که حتی نسبت به سخت افزارهای ذخیره‌ساز امنیت بیشتری دارد.

خرید فضای گوگل درایو چه مزایایی دارد؟

خرید فضای گوگل درایو به شما این امکان را می‌دهد تا از تمامی امکانات و ویژگی‌های این ابزار به خوبی استفاده کنید. در نسخه اشتراکی این سرویس شما می‌توانید از قابلیت آفلاین در Windows و macOS، اندروید و IOS بهره ببرید. از جمله مزایای خرید فضای ذخیره سازی گوگل درایو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش حجم فضای ذخیره‌سازی
  • قابلیت دسترسی به انواع اطلاعات ذخیره شده در هر زمان و مکان
  • دسترسی به ابزارهای کاربردی این سرویس
  • قابلیت افزودن اعضا به گوگل درایو در پلن Team Drive
  • قابلیت اتصال G-Suit و Google Club و افزایش فضای ذخیره سازی این ابزارها
  • قابلیت افزودن اعضا به Family در پلن Google One
مزایای خرید فضای گوگل درایو
با خرید فضای گوگل درایو می توانید از تمامی امکانات و ابزارهای این سرویس استفاده کنید.

خرید فضای گوگل درایو نامحدود با ایمیل و مزایای آن

یکی از راه‌های افزایش فضای گوگل درایو، استفاده از ایمیل شخصی است. البته قبل از افزایش فضای گوگل درایو خود توسط ایمیل به این نکته توجه داشته باشید که این فضای ارائه شده مجاز از فضای اصلی گوگل درایو  است. با خرید فضای گوگل درایو از طریق ایمیل شما می‌توانید از قابلیت‌های ویژه فضای ابری این سرویس به راحتی استفاده کنید. لازم به ذکر است که فرایند خرید فضای ذخیره سازی این سرویس با ایمیل تنها توسط سایت‌های خدمات ارزی معتبر ایرانی انجام می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای این روش، ارائه فضای نامحدود ابری به کاربر است. این فضای ابری نامحدود به حساب جیمیل شخص متقاضی نیز افزوده می‌شود. همچنین با خرید فضای گوگل درایو از طریق ایمیل یا جیمیل می‌توانید از مزیت‌های دیگری هم بهره‌مند شوید:

  • شما مدیر اصلی Team Drive می‌شوید.
  • می‌توانید افراد مختلفی را به تیم با اعمال برخی محدودیت‌ها و حتی اعطای وظایفی خاص اضافه کنید.
  • مدیر اصلی team drive تنها فردی است که به تمامی اطلاعات و فایل‌های موجود در این بخش دسترسی خواهد داشت.

راهکارهای افزایش فضای گوگل درایو به صورت کاملا رایگان

زمانی که بحث از خرید فضای گوگل درایو می‌شود، کاربران با این پرسش مواجه می‌شوند که آیا امکان دارد به صورت رایگان فضای ذخیره سازی این سرویس را افزایش دهیم؟

بله، اما منظور از افزایش فضای ذخیره سازی با استفاده از روش‌های رایگان این است که بخشی از فضای قابل استفاده خود در گوگل درایو را آزاد کنید. یعنی شما بدون خرید فضای گوگل درایو نمی‌توانید به صورت رایگان میزان فضای ذخیره‌سازی این سرویس را افزایش دهید، بلکه می‌توانید بخشی از فضای اشغال شده را آزاد کنید. برای دریافت حجم رایگان گوگل درایو باید برخی از کارهای زیر را انجام دهید:

  • حذف کردن فایل‌های غیر ضروری از گوگل درایو (مانند پیام‌های بخش Spam جیمیل)
  • حذف کردن دیتا و اطلاعات ذخیره شده در نرم‌افزارهای متصل به گوگل درایو
  • حذف کردن فایل‌های منتقل شده به سطل زباله گوگل درایو
  • پاک کردن تصاویر از فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو (گوگل فوتوز)

افزایش حجم گوگل درایو با پاک کردن پوشه Spam جیمیل

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی بدون خرید فضای گوگل درایو، خالی کردن پوشه اسپم جی‌میل است. بر خلاف تصور عموم اطلاعاتی که در پوشه اسپم جی‌میل روی هم انباشته می‌شوند به تنهایی حجم زیادی از فضای گوگل درایو را می‌توانند اشغال کنند. برای انجام این کار کافی است تا وارد اکانت خود در برنامه ایمیل یا جی‌میل متصل به گوگل درایو شده و سپس در پوشه Spam روی گزینه Delete all spam messages now کلیک کنید.

افزایش فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو با پاک کردن تصاویر از Google Photos

فضای ذخیره‌سازی که گوگل برای سرویس گوگل فوتوز در نظر گرفته حدود 15 گیگابایت است. با پاک کردن تصاویر و فیلم‌های اضافی از Google Photos می‌توان حجم زیادی از فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو را آزاد کرد. برای این کار ابتدا وارد اپلیکیشن گوگل فوتوز شده و تصاویر و فیلم‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و از گوشه سمت راست گزینه Delete را انتخاب کنید.

انواع پلن‌های افزایش فضای گوگل درایو

نسخه اشتراکی گوگل درایو در بسته‌های مختلف 100 گیگابایتی، 200 گیگابایتی، 2 ترابایت، 10 ترابایت، 20 تا 30 ترابایت نیز عرضه می‌شود. اما پلن‌های این سرویس در انواع مختلف زیر در اختیار کاربران قرار داده می‌شود:

  • پلن دانشجویی
  • پلن شخصی
  • گوگل درایو با حجم نامحدود

پلن گوگل درایو با فضای نامحدود یا همان Team Drive برای کاربران عادی عرضه نشده و تنها سازمان‌ها و برخی ارگان‌های خاص می‌توانند این پلن را خریداری کنند.

پلن پرسونال یا شخصی از جمله پلن‌هایی است که بسیاری از ایرانیان به هنگام خرید فضای گوگل درایو آن را انتخاب می‌کنند. با خرید این اشتراک میزان فضای ذخیره‌سازی Google photos، Gmail و گوگل درایو افزایش می‌یابد. به این نکته توجه داشته باشید که شما باید در هر یک از این پلن‌ها یکی از بسته‌های 200 گیگابایتی، 1 ترابایتی و… که در بالا ذکر شد را انتخاب کنید تا فضای ذخیره سازی پیش فرض 15 گیگابایتی به میزان بسته انتخاب شده افزایش یابد.

انواع پلن فضای گوگل درایو
معرفی پلن های مختلف فضای گوگل درایو که هر کدام امکانات و دسترسی های خاص خود را دارند.

روش‌های پرداخت هزینه خرید فضای گوگل درایو

خرید فضای گوگل درایو در ایران همان گونه که مستحضر هستید با برخی چالش‌ها و محدودیت‌ها همراه است. علت این امر تحریم بودن ایران علیه آمریکا است که باعث شده ایرانیان از خدمات بسیاری از پلتفرم‌های بین المللی و جهانی محروم شوند! در حالت کلی برای پرداخت هزینه پلن خریداری شده گوگل درایو 3 روش وجود دارد:

  1. استفاده ویزا کارت
  2. پرداخت با پی پال
  3. گیفت کارت گوگل پلی

نحوه خرید فضای گوگل درایو با ویزا کارت یا حساب پی پال

استفاده از دو روش اول یعنی پی پال و ویزا کارت برای پرداخت اکانت افزایش فضای گوگل درایو در صورتی که شما ویزا کارت نداشته و یا در پی پال حساب کاربری نداشته باشید بسیار سخت و هزینه‌بر است.

برای پرداخت هزینه اکانت گوگل درایو از طریق ویزا کارت شما باید ابتدا به سایت‌های خدمات ارزی معتبر به منظور صدور این نوع کارت بین المللی مراجعه کنید. زیرا ایرانیان نمی‌توانند به صورت مستقیم نسبت به دریافت و صدور ویزا کارت یا هر نوع کارت بین المللی دیگری اقدام کنند. بعد از صدور ویزا کارت می‌توانید هزینه پلن مورد نظر گوگل درایو را پرداخت کنید.

همچنین برای افتتاح حساب در شبکه بین المللی پی پال شما باید از سایت‌های واسط معتبر ایرانی کمم بگیرید. بعد از افتتاح حساب در این شبکه می‌توانید به راحتی پلن مورد نظر فضای گوگل درایو را خریداری کنید.

نحوه خرید فضای گوگل درایو با گیفت کارت گوگل پلی

گیفت کارت‌های گوگل پلی نیز در ایران تنها توسط سایت‌های معتبر خدمات ارزی عرضه می‌شود. در صورتی که تمایل دارید به صورت مستقیم خودتان فضای گوگل درایو را خریداری کنید می‌توانید ابتدا گیفت کارت گوگل پلی را از این سایت‌ها خریداری کرده و سپس یکی از پلن‌های افزایش فضای گوگل درایو را انتخاب و هزینه آن را بپردازید.

بهترین و سریع‌ترین روش برای پرداخت هزینه اکانت فضای گوگل درایو

برای خرید فضای گوگل درایو و پرداخت هزینه آن باید یکی از سه روش معرفی شده در بالا را انتخاب کنید. اما در صورت نداشتن ویزا کارت، حساب پی پال و گیفت کارت گوگل پلی شما باید هزینه و زمان زیادی را صرف تهیه این موارد کنید. در صورتی که با مراجعه به سایت‌های خدمات ارزی و ارسال درخواست خرید فضای Google Drive به آن‌ها با پرداخت کارمزد بسیار کم به سایت می‌توانید در کمترین زمان ممکن اکانت مورد نظر گوگل درایو خود را دریافت کنید.

نکات مهم به هنگام خرید فضای گوگل درایو

به هنگام خرید فضای Google Drive باید به برخی نکات مهم همچون میزان اعتبار سایت خدمات ارزی، نوع پلن و… توجه داشته باشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات قابل توجه در بحث خرید فضای گوگل درایو که باید به آن‌ها توجه کنید را معرفی می‌کنیم:

  • عدم دسترسی کاربر به تنظیمات سطح سازمانی در پلن دانشجویی گوگل درایو
  • در انواع پلن‌های گوگل درایو شما تنها مدیر و صاحب اکانت خود هستید. (اشتراکی نبودن اکانت‌های گوگل درایو)
  • در پلن پرسونال شما باید آدرس جی‌میل و پسورد انحصاری خود را ارائه کنید.
  • در پلن دانشجویی تنها به آدرس جیمیل نیاز است.
  • حتما به سایت‌ خدمات ارزی معتبر و مورد تایید برای خرید فضای این سرویس مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد خرید فضای گوگل درایو

فرایند خرید فضای گوگل درایو به صورت مستقیم از سایت اصلی این سرویس برای ایرانیان با چالش‌های بسیاری را به دنبال دارد. اما از طریق برخی سایت‌های واسط ایرانی معتبر می‌توان با پرداخت هزینه‌ای نه چندان زیاد یکی از پلن‌های افزایش فضای گوگل درایو را خریداری کرد. در حین خرید فضای گوگل درایو ممکن است بسیاری از ایرانیان با برخی سوالات مشکوک و مبهم مواجه شوند که در ادامه به برخی از آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

مدت زمان تحویل اکانت فضای گوگل درایو چقدر است؟

در بسیاری از سایت‌های خدمات ارزی معتبر فرایند خرید اکانت افزایش فضای گوگل درایو بین 1 الی 3 روز کاری زمان می‌برد.

آیا گوگل درایو از امنیت کافی برخوردار است؟

بله، حتی امنیت این سرویس از سخت‌افزارهای ذخیره سازی چون هارد بسیار بیشتر است.

بهترین روش برای خرید فضای گوگل درایو کدام است؟

بهترین و سریع‌ترین روش برای خرید فضای این سرویس سایت‌های خدمات ارزی معتبر است.

جمع بندی

در این مطلب از پلازا دانستنی‌های بسیار مهمی در مورد خرید فضای گوگل درایو و شرایط آن در اختیار شما قرار دادیم. در حالت کلی خرید فضای این سرویس به صورت مستقیم از ایران فرایندی بسیار سخت و دشوار است، در صورتی که با مراجعه به سایت‌های خدمات ارزی می‌توان با کمترین هزینه این کار را انجام داد. پیش از اقدام به خرید فضای Google Drive حتما از معتبر بودن سایت خدمات ارزی اطمینان خاطر را کسب کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402